Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Arkana Hybrid E-Tech 145

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το Arkana, θέλει ένα κομμάτι από την πίτα των coupe-SUV, την οποία μοιράζονταν εδώ και πολύ καιρό στα premium λημέρια η Mercedes και η BMW. Η Renault μάλλον άργησε να μπει στην αγορά αλλά φαίνεται πως το έκανε σωστά εκδημοκρατίζοντας το είδος.

Μπορεί το Arkana στην υβριδική του μορφή, να διατηρήσει τον premium χαρακτηρισμό προσθέτοντας την οικολογική συνείδηση στα πολύ καλά χαρακτηριστικά του;

Κάνοντας μία μικρή έρευνα αγοράς, βρήκαμε πως οι αγοραστές ψάχνουν SUV με σχέση ποιότητας/ τιμής, χώρους, οικονομία, στυλ αλλά και να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η τελευταία παράμετρος μάλιστα δίνει ένα επιπλέον πλεονέκτημα, αφού συνεπάγεται οικονομία καυσίμου, λιγότερους ρύπους, που σημαίνουν χαμηλά (ή και μηδενικά) τέλη κυκλοφορίας.

Κοιτάζοντας το Renault Arkana και ψάχνοντας τις προδιαγραφές του, ανακαλύπτουμε πως καλύπτει σχεδόν όλες τις επιθυμίες των υποψήφιων πελατών. Το σχήμα του κερδίζει την «μάχη» της προσοχής στα parking του σχολείου, του super market και των χώρων αναψυχής (πολλοί ρωτούν τη μάρκα η αν την γνωρίζουν ποιο μοντέλο). Έχει χώρους για πέντε άτομα με τις αποσκευές τους και επιπλέον έχει και υβριδικές εκδόσεις.

Με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας
Από την Ρωσία έρχεται και στην… premium κορφή στοχεύει. Το Arkana ξεκίνησε ως πρόταση για την αγορά της Ρωσίας και βρέθηκε να κινείται στην ευρωπαϊκή λίγκα και μάλιστα δίπλα σε premium κατασκευαστές. Έτσι άνοιξε την κατηγορία σε χαμηλότερα βαλάντια.

Το Arkana μοιράζεται την πλατφόρμα του Captur με μία μικρή επιμήκυνση. Οι γραμμές του είναι ισορροπημένες και τονίζουν τον SUV χαρακτήρα. Χαρακτηριστική και άμεσα αναγνωρίσιμη είναι η εμπρός πλευρά του, ενώ πίσω η κλίση της οροφής είναι αρμονική και δεν φαίνεται να κλέβει χώρο από την καμπίνα ή να το κάνει λιγότερο λειτουργικό. Κοιτώντας το πλάγια θα διαπιστώσετε πως έχει και μεγάλη απόσταση από το έδαφος κάτι που ενισχύει τον SUV χαρακτήρα του.

Άνεση και πρακτικότητα
Το εσωτερικό του Arkana είναι αρκετά συμβατικό για τη σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης που ζούμε. Τουλάχιστον έτσι δείχνει. Όπου αγγίζετε (στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κονσόλα) τα υλικά είναι μαλακά και με πολύ καλό φινίρισμα. Όσο κατεβαίνετε χαμηλότερα  τα πλαστικά γίνονται σκληρά. Ίσως για περισσότερη αντοχή ή και για καλύτερο καθάρισμα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και σε σημεία που εύκολα θα τους βρείτε.

Όπως συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα τα βλέμματα κλέβουν οι δύο μεγάλες οθόνες: Μία 9,3 ιντσών για το infotainment και για τον πίνακα οργάνων (7 ιντσών). Είναι ευανάγνωστες αλλά θέλουν μία περίοδο προσαρμογής για να τις συνηθίσετε. Υπάρχουν αρκετοί διακόπτες για διάφορες λειτουργίες (όπως για το κλιματιστικό) και δεν χρειάζεται να «μπείτε» και για αυτό στο μενού της οθόνης αφής του infotainment. Θα θέλαμε να γινόταν το ίδιο και για το ηχοσύστημα.

Το coupe σχήμα τελικά δεν στερεί τους χώρους στην καμπίνα των επιβατών, που είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Τα καθίσματα είναι άνετα και δεν κουράζουν στην πολύωρη οδήγηση. Ο χώρος για τα πόδια στο πίσω κάθισμα είναι μεγάλος και το ύψος δεν σας κάνει να αισθάνεστε σαν… τιμωρημένοι.

Όσο για το φως στο εσωτερικό ότι χάνεται από τα πίσω παράθυρα το δίνει η πίσω πόρτα (γιατί δεν έχει υαλοκαθαριστήρα; ). Την εικόνα της πρακτικότητας συμπληρώνει ο χώρος αποσκευών που µε 480 λίτρα είναι εύχρηστος βέβαια η υβριδική τεχνολογία έχει κλέψει 33 λίτρα (513 λίτρα στις ήπια υβριδικές εκδόσεις).

Κίνηση: Υβριδικά, ηλεκτρικά ή και σε συνδυασμό
To υβριδικό σύστηµα κίνησης E-Tech (το είδαμε πρώτη φορά στο Clio Ε-Tech) αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. (94 ίππων), έναν ηλεκτροκινητήρα (49 ίππων) και ένα HSG (High-voltage Starter Generator). Το σύνολο συμπληρώνεται από μία μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh κι ένα αυτόματο κιβώτιο (multimode 6 σχέσεων το λέει η Renault).

Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει 145 ίππους οι οποίοι κινούν το Arkana E-Tech ομαλά και σχεδόν αθόρυβα. Οι αλλαγές στις λειτουργίες του υβριδικού μοτέρ γίνονται χωρίς να το καταλάβετε, χωρίς θόρυβο και δονήσεις. Η τεχνολογία είναι υιοθετημένη από την F1, αλλά οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές. Το 0-100 έρχεται σε 10,8” και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα.

Άνεση και οικονομία
Η λειτουργία του συστήματος E-Tech, περνά απαρατήρητη. Από την ηλεκτρική λειτουργία στις χαμηλές ταχύτητες (μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 75 χλμ./ώρα) σε υβριδική, όταν πιέζεται και τον κινητήρα βενζίνης να παίρνει τον πρώτο ρόλο, χωρίς να ενοχλεί. Εδώ βοηθά και η κύλιση, που είναι αθόρυβη. Στις μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 120 χλμ./ώρα, είναι το ύψος του αυτοκινήτου και η μετωπική επιφάνεια, που κάνει την αντίσταση του αέρα πιο έντονη και με θόρυβο. Αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητική.

Η ανάρτηση, είναι… στραμμένη στην άνεση αλλά με ισορροπία. Τόσο σκληρή για να περιορίζει την κλίση στις στροφές, χωρίς να κουράζει και να αφήνει να ενοχλήσουν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Όμως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του E-Tech Arkana είναι η οικονομία. Χωρίς προσπάθεια και με κίνηση σε ανοιχτό δρόμο (μία μικρή εκδρομή) είδαμε 5,9 λιτ/100 χλμ. (η Renault δίνει 5,2).

Τελικά;
Το Arkana μπορεί να έχει τον χαρακτηρισμό premium. Τόσο στις απλές όσο και στις υβριδικές μορφές του. Έφερε μία αλλαγή στο status quo της κατηγορίας των κουπέ SUV, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα μεγαλύτερων μοντέλων με χαμηλότερη τιμή. Έχει ξεχωριστή εμφάνιση, χώρους και ένα υβριδικό σύστημα που σας  εξασφαλίζει μειωμένα ετήσια έξοδα. Κάτι που υπολογίζουν πρώτο οι αγοραστές αυτή την πρωτοφανή περίοδο ακρίβειας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Arkana Hybrid E-Tech 145
Κινητήρας: 1598 cc με σύστημα hybrid
Ισχύς: (συνδυασμένη) 145 PS
Ροπή: 148 Nm (θερμικός κινητήρας) 205 Nm (ηλεκτροκινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο multimode 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,2 l/100 km / 5,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Βάρος: 1.435 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.568/ 1.821/ 1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.720 mm|
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: Από 31.690€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Arkana: Πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)
Renault: Η επανάσταση του hatchback από το 4L στο Arkana

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto