Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ενάντια στη βίαιη θανάτωση των θερμικών μοτέρ και οι Γερμανοί

Ελλάδα 3:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ενάντια στη βίαιη θανάτωση των θερμικών μοτέρ και οι Γερμανοί

ΝΕΑ

Ενάντια στη βίαιη θανάτωση των θερμικών μοτέρ και οι Γερμανοί

ΝΕΑ

Οι Γερμανοί συντάσσονται με τη γαλλική κυβέρνηση και εναντιώνονται στην απόφαση της ΕΕ να επισπεύσει την ενεργειακή μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα.

Advertisement
Advertisement

Στο πλευρό των Γάλλων τάσσονται οι Γερμανοί, αντιτιθέμενοι στη διαφαινόμενη απόφαση της ΕΕ να επισπεύσει το τέλος των θερμικών μοτέρ. Όπως σας ενημερώσαμε σε πρόσφατο άρθρο, η Κομισιόν θα εκδώσει από ώρα σε ώρα ένα εκτεταμένο πακέτο πολιτικής για το κλίμα όπου θα συμπεριλαμβάνεται η πρόταση από το 2035 να σταματήσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παράλληλα, στόχος της ΕΕ για το 2030 είναι οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 65%, από τα επίπεδα του 2021. Ο Emmanuel Macron φαίνεται πως συντάσσεται με την απόφαση της Επιτροπής για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στο πεδίο των μεταφορών αλλά ζητά η ενεργειακή μετάβαση να γίνει ομαλότερα.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται η μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% και να δοθεί παράταση ζωής στα συμβατικά αυτοκίνητα τουλάχιστον μέχρι το 2040. Με αυτό τον τρόπο θα επεκτείνει το προσδόκιμο ζωής τόσο των υβριδικών όσο και των plug-in υβριδικών.

Advertisement
Advertisement

Η γαλλική πρόταση, τυγχάνει υποστήριξης και από τη γερμανική κυβέρνηση, όπως καταδεικνύουν και οι δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών της χώρας, Andreas Scheuer, στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο (DPA):

«Πιστεύω πως όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν πως επέρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Οι τελευταίες, ωστόσο, πρέπει να είναι και εφικτές», επισήμανε χαρακτηριστικά, την ίδια ώρα που ζήτησε από την Επιτροπή να επεκτείνει τη ζωή των plug-in υβριδικών και να συνδράμει στην εδραίωση της υδρογονοκίνησης στον τομέα των βαρέων οχημάτων.

Advertisement

Σημειωτέον ότι οι θέσεις του Macron αποκρυσταλλώθηκαν μετά από συναντήσεις με στελέχη και εκπροσώπους της Stellantis και της Renault, αλλά και ανθρώπους εταιρειών προμήθειας εξαρτημάτων όπως είναι οι Valeo, Faurecia και Plastic Omnium.

Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε πως η πλειονότητα των κατασκευαστών εξεπλάγη από την απόφαση της Επιτροπής να «τελειώσει» τα υβριδικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη τεχνολογία έχουν επενδύσει τεράστια ποσά .

Advertisement

Παράλληλα, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η βίαιη ενεργειακή μετάβαση στην 100% ηλεκτρική κινητικότητα θα επιφέρει σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς οι ηλεκτροκινητήρες έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη και επομένως είναι πιο απλοί στην κατασκευή τους.

Το Bloomberg, τέλος, αναφέρει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γνωστοποιήσει στην Κομισιόν πως θα αποδεχτούν τα αυστηρότερα όρια ρύπων μόνο εφόσον γίνουν μεγάλες επενδύσεις για την επέκταση των δημόσιων σημείων φόρτισης. Οι φωνές τους φαίνεται πως έχουν εισακουστεί, και οι Βρυξέλλες είναι έτοιμες να προτείνουν νομοσχέδιο που θα υποχρεώνει τις κυβερνήσεις των μελών να εγκαθιστούν φορτιστές ανά προκαθορισμένες αποστάσεις σε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο τέλος στους θερμικούς κινητήρες από το 2035;
Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel
«Καμπανάκι» ACEA στην ΕΕ για τις εκπομπές CO2

Advertisement