Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel

Ελλάδα 13:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου της Γερμανίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, και επισυνάπτει στην ΕΕ παντελή αδιαφορία πάνω στα θέλω των οδηγών –  «Ελέγχεται» η μελέτη 171 επιστημόνων που αναφέρει πως τα ηλεκτρικά επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Advertisement
Advertisement

Πανταχόθεν βαλλόμενη είναι το τελευταίο διάστημα η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεχόμενη σκληρή κριτική για την απόφασή της να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου της Γερμανίας (VDA) σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 100% έως το 2035 «πρακτικά θα ανάγκαζε τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν αποκλειστικά επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

»Περιορίζοντας το εύρος των επιλογών αποκλειστικά σε ένα σύστημα πρόωσης είναι ανησυχητικό και αγνοεί παντελώς τα “θέλω” των καταναλωτών», επισημαίνει η VDA.

Advertisement
Advertisement

Εκτός, όμως, από τις καταναλωτικές προτιμήσεις, σύμφωνα με τη VDA, η βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει και δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία.

«Οι επιπτώσεις στην εργασία, ειδικά εκείνων που εργάζονται στη βιομηχανία εφοδιασμού, θα πρέπει να μας προβληματίζουν […] Το γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών (lfo) προβλέπει πως η επίτευξη των υφιστάμενων στόχων της ΕΕ θα επηρεάσει γύρω στις 215.000 θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030».

Ελέγχεται μελέτη 171 επιστημόνων

Advertisement

Σε ανοιχτή επιστολή προς την Κομισιόν, η Διεθνής Ένωση Ερευνών για την Αειφόρο Κινητικότητα και την Τεχνολογία Οχημάτων (IASTEC) εγείρει ερωτήματα πάνω στα περιβαλλοντικά οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων. Για να ενισχύσει, μάλιστα, τη θέση της περιέλαβε στην επιστολή της και τα συμπεράσματα μιας ομάδας 171 επιστημόνων.

Στηριζόμενοι σε πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς οι τελευταίοι υποστηρίζουν πως η εκπλήρωση των στόχων της ΕΕ  για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με ορίζοντα το 2030 θα επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, ήτοι τον διπλασιασμό των εκπομπών CO2.

Advertisement

Η έρευνα εστιάζει στις μεγάλες ποσότητες ορυκτών καυσίμων που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που καθιστά τα ηλεκτρικά μη φιλικά προς το περιβάλλον. Παράλληλα, αναφέρει πως το μαζικό κλείσιμο γερμανικών πυρηνικών αντιδραστήρων μετά το ατύχημα στη Φουκουσίμα δημιούργησε έλλειμμα «καθαρής» ηλεκτρικής ενέργειας.

EV-CHARGING1000x600

Μολονότι αναγνωρίζεται πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση στην αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), οι ερευνητές θεωρούν πως ίδιο ισχύει και για την ενέργεια που παράγεται από ορυκτά καύσιμα.

Advertisement

Με λίγα λόγια, η ανοιχτή επιστολή συμπεραίνει πως με τα υφιστάμενα δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους είναι (και θα συνεχίσουν να είναι) πιο ρυπογόνα από τα diesel τελευταίας τεχνολογίας. Ο λόγος έγκειται στο ότι οι ο ρυθμός αύξησης των ΑΠΕ (π.χ. αιολική ή ηλιακή ενέργεια) δεν θα μπορέσει να συμβαδίσει με την απότομη ζήτηση για ηλεκτρικά που θα προκληθεί μετά τη διαφαινόμενη κατάργηση των θερμικών μοτέρ. Αφού, λοιπόν, οι ΑΠΕ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για ηλεκτρισμό (π.χ. για τη φόρτιση των μπαταριών), η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι αδύνατη.

Παρ’ όλα αυτά, τα συγκεκριμένα συμπεράσματα πρέπει να αντιμετωπιστούν με στοιχειώδη επιφύλαξη. Ο άνθρωπος που την διεύθυνε είναι ο Thomas Koch, Επικεφαλής του τμήματος Ερευνών πάνω στις μηχανές εσωτερικής καύσης στο Ινστιτούτο της Καρλσρούης, οι έρευνες του οποίου έχουν -κατά καιρούς- αμφισβητηθεί έντονα.

Η μελέτη των 171 επιστημόνων προκάλεσε την αντίδραση και του Auke Hoekstra ενός ειδικού επί της ηλεκτρικής κινητικότητας από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν στην Ολλανδία, ο οποίος, κατά το παρελθόν, έχει αποδομήσει πολλές σχετικές έρευνες.

Σε ανάρτηση του στο Twitter, ο Hoekstra αναφέρει πως «το λόμπι των θερμικών μοτέρ ξαναχτυπά», κάνοντας λόγο για απόπειρα χειραγώγησης των διεθνών ΜΜΕ και προσηλυτισμό των οδηγών ενάντια στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Όπως αναφέρει, η έρευνα των επιστημόνων ήταν εσκεμμένα υπερβολικά περίπλοκη, ενώ δεν δίστασε να τους κατηγορήσει για ελλιπή γνώση του αντικειμένου.

Δείτε την έρευνα εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Γραμμή 4 του Μετρό θα μειώσει κατά 60.000 τις μετακινήσεις με ΙΧ
Πειραιάς – Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά με το Μετρό!
Το Μετρό οδεύει προς Φιλοθέη, Χαλάνδρι, ΟΑΚΑ και Πεύκη!