Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Γαλλική επανάσταση: Ζητά παράταση ζωής στα θερμικά μοτέρ

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Σε ανοιχτή ρήξη με την ΕΕ ενδέχεται να έρθει η Γαλλία, αντιτιθέμενη με την πρόθεση της Κομισιόν να επισπεύσει το τέλος των θερμικών μοτέρ.

Ενάντια στην Ευρωπαϊκή Ένωση τίθεται η Γαλλία η οποία δεν συμφωνεί με την κατάργηση των θερμικών μοτέρ και ζητά να δοθεί παράταση στην πώληση των αυτοκινήτων με τη σχετική τεχνολογία.

Ειδικότερα, όπως γράψαμε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να δημοσιεύσει ένα εκτεταμένο πακέτο πολιτικής για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης από το 2035 να πωλούνται αποκλειστικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η γαλλική κυβέρνηση φαίνεται πως τάσσεται υπέρ της «θανάτωσης» των θερμικών μοτέρ, αλλά προτείνει να δοθεί πενταετής παράταση, για το 2040.  

Τη Δευτέρα ο Γάλλος Πρόεδρος, Emmanuel Macron, συναντήθηκε με στελέχη και εκπροσώπους των συνδικάτων από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (Renault SA και Stellantis) και έγινε αποδέκτης του αιτήματος να δοθεί μεγαλύτερη κρατική υποστήριξη. Σύμφωνα με τα συνδικάτα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν πρέπει να γίνει απότομα αλλά σταδιακά και με ομαλό τρόπο. Παράλληλα, φαίνεται πως ύψωσαν κραυγή αγωνίας, αναφέροντας πως η βίαιη ενεργειακή μετάβαση θα προκαλούσε το κλείσιμο πολλών παραγωγικών μονάδων αλλά και περικοπές θέσεων εργασίας.

Αυτή τη στιγμή στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολούνται 190.000 άνθρωποι, από τους οποίους οι 100.000 αναμένεται να βρεθούν χωρίς εργασία, προειδοποίησαν τα στελέχη του κλάδου.

Όπως αναφέρουν αναλυτές, η στάση της Γαλλίας ενδέχεται να σηματοδοτήσει ανοιχτή ρήξη με την ΕΕ, ενώ δεν αποκλείεται να τύχει υποστήριξης από τις κυβερνήσεις και άλλων χωρών.

Σημειωτέον πως η κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και diesel από το 2035 αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου για ευθυγράμμιση της οικονομίας με πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους. Οι υπάρχοντες στόχοι απαιτούν μείωση των ρύπων που εκπέμπει ολόκληρος ο στόλος αυτοκινήτων της EE κατά 37,5% από το 2030, με την Κομισιόν να σχεδιάζει την περαιτέρω αυστηροποίηση, εκτοξεύοντας το ποσοστό στο 65%.

Εκτιμήσεις αναφέρουν πως για την ενεργειακή μετάβαση της Γαλλίας στο πεδίο των μεταφορών απαιτούνται επενδύσεις ύψους 17,5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας –μεταξύ άλλων -για την εξέλιξη μπαταριών και τη διεύρυνση των υποδομών φόρτισης.

Υπενθυμίζεται πως η Stellantis, κάτω από την ομπρέλα της οποίας βρίσκεται η Peugeot, ανακοίνωσε πως μέχρι το 2025 θα επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση 30 δισ. ευρώ, την ίδια ώρα που τον δρόμο του εξηλεκτρισμού ακολουθεί και η Renault.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η έλλειψη σε μικροτσίπ «βύθισε» τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου
Επίσημο τέλος στους θερμικούς κινητήρες από το 2035;
Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel

Φωτογραφία ανοίγματος: Image by VHSNoel from Pixabay

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto