Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: SUV

FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Πλεονέκτημα Verstappen (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Max Verstappen κατάφερε να πάρει την τρίτη pole του σε έντεκα αγώνες έπειτα από συγκλονιστική μάχη με τις δύο Ferrari. Με βάση την υπεροχή της RB18 σε συνθήκες αγώνα, η Ferrari θα πρέπει να βρει κάτι πολύ έξυπνο για να κερδίσει στην Αυστρία.

Ήδη από το FP1 ήταν εμφανέστατη η άνεση της RB18 του Verstappen στο Red Bull Ring. Το αυστριακό μονοθέσιο έφερνε αμέσως τα ελαστικά του (medium ή soft) σε θερμοκρασία λειτουργίας και έπειτα κρατούσε σταθερή απόδοση για έναν μεγάλο αριθμό γύρων.

Ο Verstappen έπειτα από ένα πρώτο stint με την μέση γόμα πέρασε στην μαλακή. Έκανε τις γρήγορες προσπάθειές του και στη συνέχεια επικεντρώθηκε σε ένα μεγαλύτερο run με τα soft Pirelli. Ο μόνος που επιχείρησε κάτι τέτοιο εχθές. Οι χρόνοι του ήταν εξαιρετικά σταθεροί, γύρω από το 1:11 ±2 δέκατα του δευτερολέπτου.

Αντιθέτως, στο δεύτερο γκαράζ της Red Bull τα πράγματα δεν εξελίσσονταν ιδανικά. Ο Perez δυσκολεύτηκε και φέτος στην Αυστρία να βρει μία καλή ισορροπία στην δική του RB18. Οι πρώτοι του τομείς ήταν γενικά ανταγωνιστικοί. Από την στιγμή, όμως, που περνούσε την στροφή 4 άρχιζε το μαρτύριο για τον Μεξικανό. Χαμηλή πρόσφυση, η οποία ανάγκαζε τον Checo να υπερβάλλει σε αρκετές περιπτώσεις. Είτε αποσταθεροποιώντας το μονοθέσιο είτε παραβιάζοντας τα όρια της πίστας.

Το τελευταίο, θα του στοίχιζε τελικά στο Q2. Παλεύοντας στο τέλος της διαδικασίας για να περάσει στο Q3, ο Perez βγήκε εκτός πίστας σε δύο σημεία. Το περιστατικό θα εξεταζόταν -δεν καταλάβαμε γιατί- μετά το πέρας του Q3. Έτσι, η 4η θέση του Checo θα μετατρεπόταν σε 13η για την σημερινή εκκίνηση. Την ίδια στιγμή ο teammate του θα έπαιρνε μία δύσκολη pole την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή από τις δύο Ferrari.

 Τα θεμελιώδη στοιχεία

Σε μεγάλο βαθμό, η ίδια η φύση του αυστριακού σιρκουί ευθύνεται για το τόσο οριακό αποτέλεσμα. Το Red Bull Ring είναι μία από εκείνες τις πίστες που αποκαλύπτει εάν ένας συνδυασμός οδηγού-αυτοκινήτου διαθέτει όλα τα θεμελιώδη στοιχεία που απαιτούνται στην F1. Εφόσον οι βασικές αρχές της κατασκευής ενός αυτοκινήτου είναι επιτυχημένες τότε εκείνο θα είναι σίγουρα ανταγωνιστικό. Τουλάχιστον στον έναν γύρο. Στον αγώνα μπαίνει και η παράμετρος της διαχείρισης των ελαστικών, οπότε οι διαφορές ανοίγουν πιο εύκολα.

Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς. Εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η εκτέλεση ενός “θεμελιώδους” γύρου. Χωρίς υπερβολές και χωρίς ο οδηγός να γίνεται άπληστος στα σημεία φρεναρίσματος. Απλώς να εφαρμόσει σωστά για 71-72 δευτερόλεπτα όλες τις βασικές αρχές της αγωνιστικής οδήγησης. Ιδίως στις στροφές 4, 6 και 10 η αυτοσυγκράτηση είναι, ίσως, πιο σημαντική από την έμφυτη ταχύτητα.

Έτσι εξηγείται το ότι οι Verstappen, Leclerc και Sainz βρέθηκαν εντός ενός δέκατου στο τέλος του Q3. Οι δύο F1-75 φύλαγαν το καλύτερο για το τέλος κατεβάζοντας σημαντικά τους χρόνους τους στις τελευταίες τους προσπάθειες. Από την άλλη τα δύο πρώτα sectors του Vertstappen υστερούσαν ελαφρώς εκείνων της πρώτης του προσπάθειας. Κατά συνέπεια, ο Ολλανδός έπρεπε να ρισκάρει περισσότερο στον τρίτο τομέα.

Εκεί, δηλαδή, όπου η F1-75 υπερείχε της RB18 ήδη από το FP1. Όμως, ο Max κατάφερε οδηγώντας στα όρια της πρόσφυσης -και τις πίστας- να κερδίσει πίσω τον χαμένο χρόνο. Έτσι, θα έπαιρνε την τρίτη του pole. Αν κρίνουμε και από την καλύτερη διαχείριση ελαστικών της RB18, τότε ο Max έχει το πλεονέκτημα. Για τον αγώνα, θα παίξει ρόλο και το που θα τερματίσει ο Perez σήμερα. Εάν ο Μεξικανός εξακολουθήσει να υπολείπεται αρκετά των Ferrari, τότε ίσως η Scuderia μπορέσει να προβληματίσει τον Verstappen μέσω της στρατηγικής. Αρκεί αυτή τη φορά να εφαρμόσει σωστά όλες τις θεμελιώδεις αρχές της.

Οι έξοδοι των Mercedes

Τα περιστατικά που σημάδεψαν το Q3, ωστόσο, ήταν οι έξοδοι των δύο Mercedes. Τα ασημί μονοθέσια έμοιαζαν αρκετά ανταγωνιστικά στο Q2 με εκείνο του Hamilton να βρίσκεται τρίτο. Ο Βρετανός έδειχνε ικανός να προβληματίσει τον Sainz για την τρίτη θέση εκκίνησης. Ξεκινώντας το Q3, θα σημείωνε μάλιστα δύο πολύ ανταγωνιστικά πρώτα sectros.

Όμως και στις δύο περιπτώσεις θα εγκατέλειπε τις προσπάθειές του. Πιθανότατα λόγω του ότι τα ελαστικά δεν είχαν έρθει στην κατάλληλη θερμοκρασία. Το τίμημα που πληρώνει η Mercedes για την μικρότερη φθορά των ελαστικών, είναι ότι δυσκολεύεται να τα φέρει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Ακόμη και την C5 γόμα σε μια τραχιά επιφάνεια όπως αυτή του Red Bull Ring.

Σε ότι αφορά τις εξόδους των δύο W13 αυτές φαίνεται ότι προκλήθηκαν για αεροδυναμικούς παρά για μηχανικούς λόγους. Μπορεί οι Hamilton-Russell να έχασαν σε διαφορετικά σημεία τα μονοθέσια τους. Όμως και στις δύο περιπτώσεις αυτό συνέβη μετά το αρχικό turn-in και ενώ τα αυτοκίνητα βρίσκονταν σχεδόν στο apex των στροφών.

Είναι εξαιρετικά πιθανό, το “σήκωμα” του πίσω μέρους των W13 να ευθύνεται για αυτήν την κατάληξη. Προσπαθώντας να μετριάσουν τις ταλαντώσεις, οι της Mercedes θυσίασαν μέρος της κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα. Αυτό προκάλεσε γενικότερη αστάθεια η οποία λόγω και των έντονων πλευρικών ανέμων μεγεθύνθηκε. Στον αγώνα ο ρυθμός των Mercedes θα είναι σίγουρα καλύτερος.

Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις εξαιρετικές επιδόσεις των Alpine και Haas. Ιδίως εκείνη της Haas είναι εντυπωσιακή αν αναλογιστούμε ότι η αμερικανική ομάδα δεν έχει αναβαθμίσει το αυτοκίνητό της από την αρχή της χρονιάς. Η λογική υπαγορεύει πώς οι Ocon και Magnussen θα παλέψουν για την έκτη θέση στον αυριανό αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hamilton: Καλύτερα να οδηγείς…
FIA: Ο Λύκος και το πνεύμα των κανονισμών
Verstappen: Θετικό ότι ο Hamilton μαθαίνει στα 37 του (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto