Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ποια θα είναι η απάντηση της Ferrari;

Ελλάδα 10:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Ποια θα είναι η απάντηση της Ferrari;

FORMULA 1

F1: Ποια θα είναι η απάντηση της Ferrari;

FORMULA 1

O Max Verstappen πέτυχε την τρίτη φετινή του νίκη στο GP του Μαϊάμι. Αυτή, μάλιστα, ήρθε έπειτα από την μεγάλη επικράτηση του Ολλανδού μέσα στην έδρα της Scuderia πριν δύο εβδομάδες. Η δυναμική του πρωταθλήματος αρχίζει να αλλάζει. Ποια θα είναι η απάντηση της Ferrari;

Advertisement
Advertisement

Εάν δίνατε στον πιο αισιόδοξο φίλο της Ferrari ένα χαρτί που έγραφε ότι μετά από 5 αγώνες ο Leclerc θα βρίσκεται πρώτος, 19 βαθμούς μπροστά από τον Verstappen στο πρωτάθλημα, εκείνος μάλλον θα το υπέγραφε. Και πώς να έλεγε όχι άλλωστε; Η Scuderia έπειτα από δύο άσχημες σεζόν διεκδικεί για πρώτη φορά με αξιώσεις και τα δύο πρωταθλήματα από την αρχή της χρονιάς.

Κοιτώντας κανείς επιφανειακά τις βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκευαστές δεν μπορεί παρά να συμπεράνει πως η ιταλική ομάδα έχει το πιο ολοκληρωμένο πακέτο. Αυτή η οπτική δεν είναι τελείως λάθος. Απλώς, παραβλέπει μία πολύ σημαντική παράμετρο.

Advertisement
Advertisement

Οι ισορροπίες στη Formula 1 δεν είναι ποτέ στατικές, παρά δυναμικές. Πρέπει κανείς να βρίσκεται συνεχώς σε επαγρύπνηση ώστε να οδηγεί τις εξελίξεις στο πρωτάθλημα. Τόσο σε επίπεδο Grand Prix (στρατηγική, ελαστικά κλπ) όσο και σε επίπεδο εξέλιξης εντός της χρονιάς.

 Μεγιστοποιώντας τις ευκαιρίες

Με μία πιο προσεκτική ματιά, λοιπόν, θα δούμε ότι η βαθμολογίες των πρωταθλημάτων λένε μία λίγο διαφορετική ιστορία. Σίγουρα η Ferrari είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και ο Leclerc έχει ξεκινήσει πολύ δυνατά τη σεζόν. Όμως, οι Verstappen-Red Bull έχουν εμφανώς κερδίσει momentum στα δύο τελευταία Grand Prix. Αν αναλογιστούμε ιδίως ότι ο πρωταθλητής έχει εγκαταλείψει σε 2 από τους 5 αγώνες, ίσως αυτοί οι 19 βαθμοί διαφοράς από τον Leclerc να φαντάζουν και λίγοι.

Advertisement

Οι F1-75 και RB18 είναι δύο μονοθέσια πολύ κοντά σε απόδοση. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που έχουν, δίνουν στο κάθε ένα το προβάδισμα αναλόγως της πίστας στην οποία αγωνίζονται. Σε Μπαχρέιν και Αυστραλία η Ferrari ήταν ταχύτερη. Σε Σαουδική Αραβία και Εμίλια-Ρομάνια η Red Bull. Στο Μαϊάμι δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα εάν κάποιο από τα δύο αυτοκίνητα είχε το πλεονέκτημα.

Στο σημείο αυτό εισέρχεται ο παράγοντας της μεγιστοποίησης των ευκαιριών για τους δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος. Το κατά πόσον, δηλαδή, εκείνοι αποσπούν τη μεγαλύτερη δυνατή βαθμολογική συγκομιδή από κάθε σενάριο που τους παρουσιάζεται. Σε αυτόν τον τομέα ο Verstappen φαίνεται να έχει κάνει ελαφρώς καλύτερη δουλειά από τον Leclerc μέχρι στιγμής. Ο Max έχει κερδίσει όλους τους αγώνες στους οποίους έχει τερματίσει.

Advertisement

Ο Charles δεν τα έχει πάει και εκείνος άσχημα. Με την εξαίρεση του λάθους στην Imola, ο οδηγός της Ferrari έχει πάρει τον μέγιστο αριθμό πόντων που ήταν διαθέσιμοι για εκείνον σε κάθε Grand Prix. Στο Μαϊάμι, ίσως θα μπορούσε να έχει κερδίσει, αλλά δεν εξαρτώνται τα πάντα στην Formula 1 από τους οδηγούς.

Ο ρόλος της ομάδας

Ακόμη πιο σημαντικός είναι ο ρόλος της ομάδας. Εκτός του μονοθέσιου που παρέχει, υπάρχουν πολλοί άλλοι τομείς στους οποίους η συμβολή της είναι καθοριστική. Τομείς όπως η στρατηγική κάθε αγώνα και η προσέγγιση του θέματος των αναβαθμίσεων στη διάρκεια της σεζόν.

Advertisement

Σίγουρα, η Red Bull είναι μία μεγάλη ομάδα, η οποία, μάλιστα, πέρσι πάλεψε για το πρωτάθλημα μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Αυτή η εμπειρία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Από την άλλη, όμως, είναι ίσως και ο λόγος για τον οποίον η RB18 αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας στην αρχή της σεζόν.

Καθώς είχε λίγο χρόνο στη διάθεσή της για την εξέλιξη του νέου της αυτοκινήτου αναγκάστηκε να κάνει εκπτώσεις σε ορισμένους τομείς. Εκπτώσεις τις οποίες τελικά πλήρωσε με 3 εγκαταλείψεις σε 5 αγώνες. Εάν, όμως, η εγκατάλειψη του Verstappen στην Μελβούρνη είναι η τελευταία, τότε η αυστριακή ομάδα θα έχει καταφέρει κάτι εντυπωσιακό. Να παραμείνει ανταγωνιστική έπειτα από μεγάλη αλλαγή κανονισμών και ενώ μαχόταν μέχρι το τελευταίο GP της προηγούμενης χρονιάς για την κατάκτηση και των δύο πρωταθλημάτων. Για να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι κάτι τέτοιο αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στην φετινή πορεία της Mercedes.

Από την άλλη η Ferrari είχε επικεντρωθεί νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στην εξέλιξη του φετινού της αυτοκινήτου. Και τα αποτελέσματα φάνηκαν ήδη από τις πρώτες χειμερινές δοκιμές. Όμως, πολλοί έχουν χαρακτηρίσει την προσέγγιση της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα, ως συντηρητική. Ελάχιστες ήταν οι αλλαγές στο κόκκινο μονοθέσιο από το Μπαχρέιν μέχρι το Μαϊάμι. Είναι, μήπως, αυτό ένα μειονέκτημα;

Το πλάνο Binotto

Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto πιστεύει πως όχι: “Η μάχη της εξέλιξης θα είναι μακρά και θα κρατήσει μέχρι το τέλος” δήλωσε μετά το Μαϊάμι. “Παρακολουθούμε όλα τα updates που φέρνει η Red Bull και υπολογίζουμε το κόστος τους. Δεν μπορούν να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό σε όλη τη χρονιά γιατί θα ξεμείνουν από budget“, συμπλήρωσε ο Ιταλός.

Το budget cap είναι όντως μια πολύ σημαντική παράμετρος στο παιχνίδι της εξέλιξης. Τα 142 εκατομμύρια δολάρια που είναι διαθέσιμα σε κάθε ομάδα πρέπει να επενδυθούν σοφά. Η Ferrari μέχρι στιγμής έχει ξοδέψει ελάχιστα. Οι αναβαθμίσεις που έφερε στο Μαϊάμι ήταν πολύ μικρής κλίμακας. Όμως αυτό αλλάζει για την Βαρκελώνη σύμφωνα με τον Binotto.

Στην Ισπανία θα έχουμε το πρώτο μας μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων. Δεν θα είναι το μεγαλύτερο της χρονιάς, αλλά σίγουρα θα είναι το πρώτο σημαντικό. Πρέπει να διασφαλίσουμε πώς ότι φέρουμε εκεί θα δουλέψει. Σίγουρα θα ήθελα να έχουμε κερδίσει και στο Μαϊάμι αλλά ακόμη κι έτσι είμαι ικανοποιημένος που βρισκόμαστε ακόμη πρώτοι” δήλωσε ο επικεφαλής της Scuderia.

Οι αναβαθμίσεις

Οι μέχρι τώρα πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα νέο πάτωμα που θα φέρει η Scuderia στην Βαρκελώνη. Ο στόχος της Ferrari είναι να εξαλείψει το porpoising που εμφανίζει η F1-75 αλλά και να μπορέσει να χαμηλώσει την απόσταση του αυτοκινήτου από το οδόστρωμα. Αναμφίβολα, η πίστα της Ισπανίας είναι η ιδανική για να δοκιμαστεί κάτι τέτοιο. Επιπλέον, υπάρχουν πληροφορίες πως η F1-75 θα είναι και ελαφρύτερη στον επόμενο αγώνα κατά τουλάχιστον 2 κιλά.

Επίσης, φημολογείται ότι η ιταλική ομάδα δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμη στο 100% την μονάδα ισχύος της. Αυτή πρέπει να είναι έτσι κι αλλιώς η ισχυρότερη στο grid. Όμως, η Ferrari θέλει να εξασφαλίσει ότι είναι και αξιόπιστη πριν την πιέσει περισσότερο. Με τους Leclerc και Sainz να έχουν περάσει στην δεύτερη PU ίσως αυτό γίνει ήδη από την Βαρκελώνη.

Φαίνεται πώς το πάθημα των Ιταλών από την Mercedes κατά τις σεζόν του 2017 και 2018 τους έχει γίνει μάθημα. Στο στρατόπεδο τους επικρατεί ηρεμία παρά τις δύο συνεχόμενες νίκες του Verstappen. Αυτή είναι μια ευχάριστη εξέλιξη για την Ferrari. Μένει να φανεί και εάν θα δικαιωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Sainz: Στην Ferrari μέχρι και το 2024!
F1 GP Μαϊάμι: Ο παράγοντας Verstappen
F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;