Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μπορεί ο Perez να γίνει διεκδικητής; (+video)

Ελλάδα 16:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μπορεί ο Perez να γίνει διεκδικητής; (+video)

FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μπορεί ο Perez να γίνει διεκδικητής; (+video)

FORMULA 1

Ο Sergio Perez πήρε την πέμπτη νίκη της καριέρας του στην Σαουδική Αραβία. Θα μπορούσε, ίσως, αυτή να είναι η αρχή μιας διαφορετικής σεζόν για τον Μεξικανό;

Advertisement
Advertisement

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, φυσικά, ότι ο Checo στάθηκε τυχερός στη διάρκεια του τριημέρου. Το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Verstappen στο Q2 άνοιξε διάπλατα τον δρόμο προς τη νίκη για τον Perez.

Όμως, από την πλευρά του ο Sergio έκανε σχεδόν τα πάντα τέλεια. Κατάφερε να πάρει την pole με μία εξαιρετική προσπάθεια στο Q3, χωρίς να χρειαστεί να πιέσει δεύτερη φορά την RB19. Στην εκκίνηση μπορεί να έχασε την πρωτοπορία από τον Alonso, όμως γρήγορα την ανέκτησε με ένα ωραίο προσπέρασμα στην πρώτη στροφή.

Advertisement
Advertisement

Για λίγους γύρους ο Alonso μπορούσε να κρατηθεί στο DRS της Red Bull. Ωστόσο, αυτό δεν οφειλόταν στον ρυθμό της AMR23 τόσο, παρά στην στρατηγική προσέγγιση του Perez. Ο Checo δεν πίεζε αρχικά θέλοντας να φέρει τα medium ελαστικά του στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.

Άπαξ και τα Pirelli έφτασαν στην ιδανική τους κατάσταση, ο Perez άρχισε να ανοίγει τη διαφορά του από τον Alonso κατά βούληση. Το -λίγο υπερβολικό πιστεύουμε- Safety car που προκλήθηκε από τον teammate του Ισπανού δεν προβλημάτισε τον Checo.

Advertisement

Βγήκε και πάλι μπροστά μετά την στάση του και έκανε μια επανεκκίνηση για σεμινάριο κάνοντας τον Alonso να ξεχάσει οποιαδήποτε ιδέα για επίθεση στην πρώτη στροφή. Έπειτα η διαφορά των δύο οδηγών άρχισε να ανοίγει και πάλι όπως στο πρώτο stint.

Μονομαχία και πολιτική

Σε εκείνο το σημείο, όμως, ο Checo θα έπρεπε να αντιμετωπίσει την τελευταία και μεγαλύτερη πρόκληση του αγώνα. Αυτή δεν ήταν άλλη από την επίθεση του teammate του, Max Verstappen.

Ο Max είχε κάνει κι εκείνος έναν φοβερό αγώνα ανεβαίνοντας από την 15η θέση εκκίνησης ταχύτατα. Χάρη στο αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν πλέον πολύ κοντά στην κορυφή. Αφού προσπέρασε εύκολα τον Alonso έριξε πολύ γρήγορα την διαφορά του από τον Perez κατά ένα δευτερόλεπτο.

Advertisement

Όμως, ο Checo έχοντας προβλέψει αυτήν την εξέλιξη ήταν έτοιμος. Ο Μεξικανός μπορούσε να σημειώνει χρόνους εφάμιλλους -ή και ταχύτερους ενίοτε- του Verstappen. Έτσι, η μεταξύ τους διαφορά δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 4 δευτερόλεπτα.

Χάρη σε αυτήν την εξέλιξη, ο Checo διασφάλισε ότι ακόμη και εάν υπήρχαν ιδέες για team orders στην Red Bull, εκείνες δεν θα δίνονταν ποτέ. Η ομάδα προσπάθησε, βέβαια, να παρέμβει ώστε και οι δύο οδηγοί να ρίξουν τον ρυθμό τους. Ωστόσο κανείς τους δεν επρόκειτο να ακούσει. Ο Max δεν ενδιαφέρεται για κάτι άλλο πέρα από τη νίκη, ενώ και ο Checo όταν του παρουσιαστεί η ευκαιρία έχει αποδείξει ότι δεν κάνει πίσω για κανέναν.

Στους τελευταίους γύρους, ο Max άρχισε να λαμβάνει και πάλι ανησυχητικά μηνύματα από τον πίσω άξονα της RB19. Ο φόβος για την επανάληψη του προχθεσινού προβλήματος σε συνδυασμό με τον κορυφαίο ρυθμό του Perez απέτρεψαν τον Max από το να συνεχίσει το κυνηγητό. Βέβαια, ο Ολλανδός θα έπαιρνε τον ταχύτερο γύρο στο τελευταίο πέρασμα κι έτσι θα διατηρούσε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα.

Στο parc-ferme υπήρχαν γενικά χαμόγελα και φαινομενικά καλό κλίμα στους ανθρώπους της Red Bull. Ωστόσο, ήταν εμφανές ότι το στρατόπεδο του Verstappen δεν ήταν ευχαριστημένο με το αποτέλεσμα. Από την άλλη και ο Perez ήταν έκπληκτος που είχε χάσει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen και εξέφρασε εμμέσως τη δυσαρέσκεια του.

Ρεαλιστικό το σενάριο Verstappen εναντίον Perez;

Φυσικά, όλα αυτά θα έχουν νόημα μόνο εάν ο Perez μπορεί να επαναλάβει το κατόρθωμα της Jeddah πολλές ακόμη φορές φέτος. Ειδάλλως, θα πρόκειται απλώς για μία υποσημείωση στην ιστορία του τρίτου παγκόσμιου πρωταθλήματος Verstappen.

Βλέπετε, η κυριαρχία του Max ήταν τέτοια από την Παρασκευή που δεν έδινε περιθώρια σε κανέναν. Σίγουρα θεωρούσε ότι είχε τη νίκη στο τσεπάκι, έχοντας στις ελεύθερες δοκιμές πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου ανά γύρο από τον Checo και μίας… αιωνιότητας από τους υπόλοιπους.

Η RB19 απέδειξε σε δύο διαφορετικού τύπου πίστες ότι είναι ένας… φονικός χαμαιλέοντας. Μπορεί να προσαρμοστεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε σιρκουί και να πετυχαίνει τον καλύτερο δυνατό χρόνο. Στο Μπαχρέιν όπου η κρίσιμη παράμετρος ήταν η φθορά των ελαστικών, η Red Bull θυσίασε την υψηλή τελική για χάρη της διαχείρισης των Pirelli.

Στην Jeddah, όμως, όπου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές το αυστριακό μονοθέσιο ήταν και πάλι το ταχύτερο στα σημεία ανίχνευσης. Και όταν οδηγείται από τον καλύτερο οδηγό του grid αντιλαμβάνεστε ότι τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα για τον ανταγωνισμό.

Μοιραία, μόνο ο Perez φαίνεται ικανός για την ώρα να αντισταθεί στον Verstappen, μιας και οδηγεί το ίδιο μονοθέσιο. Οπότε προκύπτει το ερώτημα: Μπορεί ο Checo να τα βάλει με τον Max;

Εάν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, θα πρέπει να απαντήσουμε όχι. Έπειτα από δύο χρόνια συνύπαρξης στην Red Bull είναι εμφανές ότι ο Perez δεν μπορεί να κρατήσει επαφή με τον Verstappen σε όλη τη διάρκεια μιας σεζόν. Θα υπάρξουν ορισμένοι αγώνες, βέβαια, στους οποίους ο Checo θα έχει τον ίδιο ή και ανώτερο ρυθμό από τον Max.

Κρίνοντας από την μέχρι τώρα ιστορία των δύο οδηγών, όμως, ο Perez θα χρειαστεί μπόλικη τύχη για να απειλήσει σοβαρά το τρίτο πρωτάθλημα του Max. Με δεδομένο, φυσικά, ότι θα κάνει και μία άνευ προηγουμένου ανατροπή στην σχετική του με τον Max απόδοση.

Οι υπόλοιποι

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα 18 μονοθέσια του πρωταθλήματος, η Jeddah επιβεβαίωσε απλώς τα όσα είδαμε στο Μπαχρέιν. Η AMR23 με τον Alonso είναι το πιο ολοκληρωμένο πακέτο ιδίως σε συνθήκες αγώνα. Ο Alonso κατάφερε να εξασφαλίσει το 100ο podium της καριέρας του. Φυσικά, έπρεπε να προηγηθεί όλο το φιάσκο με την ποινή των 10 δευτερολέπτων από την FIA. Στα highlights το εκπληκτικό προσπέρασμα του Stroll στον Sainz από την εξωτερική της 13, στον πρώτο γύρο.

Η Ferrari μπορεί να είναι ταχύτατη στον έναν γύρο με τον Leclerc. Όμως, η υστέρηση που είχε στα μεγάλα stints του Μπαχρέιν έναντι της RB19 -ίσως και της AMR23- αποδείχθηκε ότι δεν οφειλόταν στην φύση της διαδρομής στο Sakhir. Η Scuderia φαίνεται ότι έχει αρκετά ζητήματα να λύσει με το νέο της μονοθέσιο.

Οι Sainz και Leclerc ήταν άτυχοι καθώς είχαν κάνει τα pit-stops τους πριν το Safety-Car. Ακόμη κι έτσι έδειξαν ανήμποροι να πλησιάσουν τις Mercedes στους τελευταίους γύρους.

Οι οποίες Mercedes -όπως και οι Alpine- τα πήγαν πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Στην γερμανική ομάδα ο Russell κέρδισε καθαρά την εσωτερική μάχη με τον Hamilton. Ο Lewis ήταν σαφώς πιο αισιόδοξος μετά τον αγώνα σε σχέση με τις κατατακτήριες. Δήλωσε δε, ότι δεν έχει δει πιο κυρίαρχο αυτοκίνητο στη ζωή του από την RB19. Ξεχνάει, μάλλον, τις Mercedes της περιόδου 2014-2016.

Βέβαια, τότε ο Hamilton είχε έναν teammate ο οποίος δεν απείχε πολύ σε ικανότητα από εκείνον. Έτσι, είχαμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες σεζόν το 2014 και το 2016. Το 2023 δεν φαίνεται, για την ώρα, να ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Εκτός κι αν ο Perez έχει διαφορετική άποψη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Perez θριαμβεύει στην Jeddah!
Αποκάλυψη: Formula 1 στην Αθήνα;
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Alonso πήρε πίσω την τρίτη θέση! (+video)