Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Honda e VS MINI Cooper SE VS Peugeot e-208

  • car magazine team

Το πρώτο κύμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν ως επί το πλείστον μεγάλα σε διαστάσεις SUV. Πλέον η τάση της αγοράς επικεντρώνεται στα κόμπακτ supermini, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το μοναδικής εμφάνισης Honda e που έρχεται να αντιμετωπίσει τα MINI Cooper SE και Peugeot e-208.

HONDA e

Με high-tech σχεδίαση 

Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς έχουν καταφέρει ορισμένα μοντέλα να γράψουν τη δική τους ιστορία στο αυτοκινητικό πάνθεον απλά και μόνο από τη σχεδίασή τους; Το κίνητρο της γέννησης κάτι μοναδικού και ξεχωριστού οδήγησε ορισμένους εμπνευσμένους σχεδιαστές και μηχανικούς στη δημιουργία πρωτοποριακών αυτοκίνητων όπως το MINI του 1959, το πρώτης γενιάς VW Golf του 1974 ή τα αντίστοιχα Ford Focus και Audi ΤΤ, αμφότερα το 1998. Μπορεί η Honda με το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e να εισέλθει σε αυτό το κλειστό κλαμπ; Με μία πρώτη ματιά, η συμμετοχή του είναι σχεδόν εξασφαλισμένη.

Ξεκινάμε από την εμφάνισή του. Παρά το γεγονός ότι σε σχέση με το αρχικό πρωτότυπο Urban EV έχουν χαθεί κάποιες ιδιαίτερες αισθητικές λεπτομέρειες, εν τούτοις το μοντέλο παραγωγής διαθέτει ένα από τα πιο εκκεντρικά και τολμηρά αμαξώματα στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας, με χαριτωμένες πινελιές, όπως το διάφανο κάλυμμα για την υποδοχή φόρτισης, τοποθετημένο στο καπό. Μπορεί το Honda να δείχνει μικροσκοπικό σε σχέση με τους αντιπάλους του, όμως οι αριθμοί δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο, καθώς είναι τo ψηλότερο της τριάδας μας και με μήκος κατά 45 mm μεγαλύτερο από του MINI. Το φουτουριστικό και παράλληλα καρτουνίστικο στυλ τραβάει τα βλέμματα όπως κανένα άλλο μικρό αυτοκίνητο. Τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών έχουν πάρει μικροκάμερες οι οποίες προβάλλουν την εικόνα από τα πλαϊνά σε δύο οθόνες 6″ στο εσωτερικό. Στη μεσαία κολόνα είναι ενσωματωμένο σύστημα ανάγνωσης smartphone NFC (Near Field Communication) ώστε να μπορείτε να ξεκλειδώσετε το αυτοκίνητο με το κινητό σας, ενώ τα εμπρός και πίσω κυκλικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Τα τεχνολογικά διαπιστευτήρια συνεχίζονται και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι πέντε διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες που εκτείνονται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Από αυτές εξυπηρετείται το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και του συστήματος πολυμέσων. Η εικόνα είναι σίγουρα εντυπωσιακή και θα ενθουσιάσει τη νέα γενιά, αλλά όχι και αυτούς που δεν είναι απόλυτα σύμφωνοι με την ιδέα του ελέγχου των πάντων μέσα από μια οθόνη. Πάντως σε επίπεδο χρηστικότητας δεν προκύπτουν μελανά σημεία. Οι ματ επιφάνειες των οθονών κρύβουν τα σημάδια από τα δακτυλικά αποτυπώματα, ενώ η απόκριση και η ταχύτητα του λειτουργικού συστήματος είναι σαφώς καλύτερη από την αντίστοιχη του Peugeot e-208, οπότε μπορούμε να παραβλέψουμε τις ενστάσεις σχετικά με τη λειτουργία «Aquarium» που μετατρέπει τις δίδυμες οθόνες σε ένα ψηφιακό ενυδρείο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο. Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια χαλαρωτική αύρα στην οποία συντελούν οι μαλακές υφασμάτινες επενδύσεις, ο προσεγμένος διάκοσμος σε μοντέρνες αποχρώσεις, τα διακριτικά σποτάκια στην οροφή και το συνθετικό ξύλο στο ταμπλό και την κονσόλα. Είναι σαφές ότι η Honda έχει αφήσει πίσω τα σκληρά πλαστικά στα οποία μας είχε συνηθίσει στα μικρά μοντέλα της και πλέον ακολουθεί τα κορυφαία πρότυπα ποιότητας, με αποτέλεσμα το Honda e να δείχνει με διαφορά το πιο καλοφτιαγμένο της τριάδας.

Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης (η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω του smartphone) η καμπίνα λούζεται από τα φώτα των οθονών. Αυτό που κεντρίζει απευθείας την προσοχή είναι η διαθέσιμη αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία: μόλις 150 km μετά από φόρτιση οκτώ ωρών. Υπεύθυνη γι’ αυτό είναι η σχετικά χαμηλή χωρητικότητά των 35,5 kWh της μπαταρίας, η οποία είναι μικρότερη κατά 40% από αυτή των 50 kWh του Peugeot. Παρά την επίσημη ανακοίνωση από πλευράς Honda ότι η ανώτατη αυτονομία βάσει WLTP φτάνει τα 222 km, σε πραγματικές συνθήκες η ρεαλιστική τιμή της είναι σημαντικά χαμηλότερη. Αυτό αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του συγκεκριμένου μοντέλου καθώς περιορίζει το εύρος των μετακινήσεων, δίνοντας στο Honda e τον χαρακτήρα ενός δεύτερου αυτοκίνητου αποκλειστικά για την πόλη.

Στο πλαίσιο της δοκιμής, καλύψαμε και με τα τρία μοντέλα μία συγκεκριμένη διαδρομή 42 km ώστε να δούμε τις επιδόσεις τους σε πραγματικές συνθήκες. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα θέσαμε τα κλιματιστικά στους 20°C, απενεργοποιήσαμε βοηθητικά συστήματα όπως τη λειτουργία των θερμαινόμενων καθισμάτων, επιλέξαμε τη λειτουργία οδήγησης Eco και ακολουθήσαμε πιστά τα όρια ταχύτητας. Σε αυτή τη διαδρομή λοιπόν η μπαταρία του Honda e έπεσε από το 100% στο 79%, τη στιγμή που η ένδειξη της αυτονομίας μεταβλήθηκε μόλις κατά 3 km πέφτοντας από τα 150 στα 147 km. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα τις ιδιοτροπίες της ηλεκτρικής ενέργειας και τη δυσκολία στην πρόβλεψη της αυτονομίας. Τέλος, η κατανάλωση ενέργειας στο σύντομο χρονικά ταξίδι μας ήταν 17,8 kWh/100 km. Εχοντας τα παραπάνω στο μυαλό, προσπάθησα να μην πιέζω βαθιά το πόδι στο γκάζι και εστίασα στα δυνατά στοιχεία του Honda e, όπως η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που θυμίζει την BMW i3 και η ευελιξία που χαρίζει στους επιτόπιους ελιγμούς ο κύκλος στροφής των μόλις 4,3 m. Είναι σαφώς πιο άνετο από το MINI, αλλά και πιο ευέλικτο από το Peugeot, ενώ με κάποιον τρόπο -που δεν είναι εύκολο να εξηγηθεί- συνηθίζεις αμέσως και τις οθόνες που έχουν αντικαταστήσει τους καθρέπτες. Ποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι με το Honda e η ιαπωνική εταιρεία μόλις κυκλοφόρησε το πιο σημαντικό αυτοκίνητό της μετά το NSX;

 ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

HONDA e 

Γιατί είναι εδώ;
To «e» αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Honda, μιας εταιρείας που στην γκάμα της διέθετε μέχρι τώρα υβριδικές εκδόσεις μοντέλων όπως το CR-V.

Τι τεχνολογικές καινοτομίες διαθέτει;
To πισωκίνητο Honda e βασίζεται πάνω σε μια νέα αρχιτεκτονική που στο μέλλον θα τοποθετηθεί και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Σε σχέση με το πρωτότυπο Urban EV έχει διατηρηθεί η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- μία πληθώρα ψηφιακών gadgets, όπως οθόνες και μικροκάμερες στη θέση των παραδοσιακών εξωτερικών καθρεπτών.

Ποια έκδοση επιλέξαμε;
H γκάμα του Honda e περιλαμβάνει δύο εκδόσεις, τη βασική και αυτή της δοκιμής, την ακριβότερη κατά €3.000 Advance, η οποία διαθέτει ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ (154 PS) και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.

 PEUGEOT e-208

Εντυπωσιακό στην ουσία 

Σχεδιαστικά το Peugeot έχει φέρει έναν νέο αέρα στη μικρή κατηγορία. Το σχήμα του παντρεύει το φουτουριστικό στοιχείο με τη γαλλική κομψότητα, ενώ η πίσω κολόνα παραπέμπει στο αγαπημένο μας 205 της δεκαετίας του ’80. Από την άλλη, το γαλλικό supermini είναι το μοναδικό της παρέας με μήκος πάνω από 4,0 m που του δίνει το πλεονέκτημα ενός άνετου εσωτερικού, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, όπως και του μεγαλύτερου χώρου αποσκευών, καλύπτοντας έτσι σχεδόν το σύνολο των αναγκών μιας ολιγομελούς οικογένειας. Η ιδιαίτερη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit ίσως προβληματίσει όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το μικροσκοπικό τιμόνι και τον τοποθετημένο ψηλά πίνακα οργάνων με τα τρισδιάστατα γραφικά.

Ωστόσο η ποιότητα είναι εξαιρετική και η εικόνα, αν και δεν έχει τη μοναδικότητα του γεμάτου οθόνες ταμπλό του Honda e, είναι ιδιαίτερα σύγχρονη, με τη συνολική αίσθηση να υπερτερεί έναντι του MINI, το οποίο σε ορισμένα σημεία του έχει υλικά που δείχνουν φθηνά. Ωστόσο, η γυαλιστερή επιφάνεια της κεντρικής οθόνης γεμίζει αμέσως με σημάδια από τα δακτυλικά αποτυπώματα, ενώ η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων είναι κάπως περίπλοκη και η απόκριση σχετικά αργή. Η αρχιτεκτονική του e-208 παραμένει ίδια με αυτή των συμβατικών εκδόσεων με τις οποίες μοιράζεται την πλατφόρμα CMP. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει τοποθετηθεί κάτω από τα καθίσματα, ενώ η αναλογικά μεγάλη χωρητικότητα των 50 kWh δίνει στο e-208 ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την αυτονομία, καθιστώντας το ικανό να παίξει τον ρόλο ακόμα του βασικού μεταφορικού μέσου και όχι απαραίτητα του δεύτερου αυτοκινήτου αποκλειστικά για διαδρομές μέσα στην πόλη.

Πάντως οι εργοστασιακές προδιαγραφές αναφέρουν ότι στον κύκλο WLTP η αυτονομία φτάνει τα 340 km, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η μπαταρία συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km. Σε πραγματικές συνθήκες, οδηγώντας το e-208 στη δική μας τυποποιημένη διαδρομή των 42 km η αρχική ένδειξη των 238 km αυτονομίας με γεμάτη μπαταρία μειώθηκe στα 208 φτάνοντας στον τερματισμό. Η δε κατανάλωση έφτασε τις 16 kWh/100 km, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιο οικονομικό από το Honda e αλλά πιο λαίμαργο από το MINI Cooper SE. Σε κάθε περίπτωση, το e-208 αποδεικνύεται ευχάριστο για τον οδηγό. Η δύναμη περνά απροβλημάτιστα στους εμπρός τροχούς, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει αδιάκοπα μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8,1’’ (πράγμα που σημαίνει πως είναι ταχύτερο από το θρυλικό 205 GTI 1.6), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h. Η απόκριση του τιμονιού είναι άμεση, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία κραδασμών και θορύβου από τον κινητήρα.

Η κύλιση είναι άνετη, ενώ το εξαιρετικό πλαίσιο χαρίζει ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και σε συνδυασμό με τη ζωντάνια της απόκρισης στις εντολές σε ωθεί να κινηθείς γρήγορα, ενώ το εμπρός μέρος δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του. Αυτό που μας έλειψε ήταν η απουσία μιας λειτουργίας με τη φιλοσοφία του e-Pedal στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ενα στοιχείο που σίγουρα δεν λειτουργεί προς όφελος της κατανάλωσης. Στη ρύθμιση με την οποία εκκινεί το e-208 η αίσθηση είναι αντίστοιχη με αυτή σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, δηλαδή αφήνοντας το πόδι από το γκάζι το e-208 ρολάρει με ελάχιστη αντίσταση. Στην επιλογή «B», που ενεργοποιείται από τον επιλογέα, αυξάνεται η ανάκτηση και ο βαθμός πέδησης, αλλά όχι στο επίπεδο των Honda και MINI. Σε κάθε περίπτωση, το Peugeot e-208 καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη στα πολλά και σημαντικά ατού που διαθέτει. Είναι εξαιρετικά κομψό και καλοφτιαγμένο, έχει πλούσιο εξοπλισμό και ένα ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικό προφίλ, ενώ προσφέρει και το πολύ σημαντικό πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αυτονομίας έναντι των ανταγωνιστών του.

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ
Peugeot e-208 

Γιατί είναι εδώ;
Το 208 έχει μια πλήρη γκάμα θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και την ηλεκτρική έκδοση, ενώ μην ξεχνάτε πως έχει κερδίσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2020

Τι τεχνολογικές καινοτομίες διαθέτει;
Το e-208 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα e-CMP που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του γαλλικού ομίλου, όπως το Opel Corsa-e. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών εκδόσεων έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 136 PS. Εκτός από τη φόρτιση σε οικιακή πρίζα ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης, υπάρχει και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης από πηγή συνεχούς ρεύματος (DC) παροχής έως και 100 kW, όπου σε 30 λεπτά επιτυγχάνεται φόρτιση στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Ποια έκδοση επιλέξαμε;
H έκδοση GT είναι και η πιο πλούσια και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.


MINI COOPER SE

Με σπορ γονίδια

 Μπαίνοντας από το εσωτερικό του Honda e στο MINI Cooper SE αντιλαμβάνεσαι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του. Και όχι άδικα, καθώς έχουν περάσει σχεδόν δύο δεκαετίες από την πρώτη του παρουσίαση χωρίς ουσιαστικά να έχει αλλάξει η βασική φιλοσοφία. Ναι, οι μεγάλες στρογγυλές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων είναι καλαίσθητες, όπως και οι διακόπτες αμφίδρομων κινήσεων (toggle switches), όμως δεν δίνουν στον οδηγό την αίσθηση του ξεχωριστού που παρέχεται απλόχερα στο εσωτερικό του Honda e. Κάθεσαι χαμηλά και αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι το Cooper SE είναι το μικρότερο, χαμηλότερο και πιο στενό αυτοκίνητο της δοκιμής. Δεν υπάρχουν πίσω πόρτες, ενώ ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι σαφώς μικρότερος από τον αντίστοιχο του e-208. Σε ό,τι αφορά τον χώρο αποσκευών, το βρετανικό μοντέλο υπερτερεί σε διαθέσιμα λίτρα από το Honda e, αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί κορυφαίο. Απλά μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες για ένα ζευγάρι χωρίς παιδιά.

Αισθητικά το ηλεκτρικό MINI διαφέρει ελάχιστα από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Σωστά σκεπτόμενοι οι ιθύνοντες της MINI αποφάσισαν να αφήσουν ουσιαστικά αναλλοίωτη την εμφάνιση του τρίθυρου μοντέλου, διαφοροποιώντας την σε μικρές μόνο λεπτομέρειες. Καταρχάς, απουσιάζουν οι απολήξεις της εξάτμισης, ενώ στη θέση της εμπρός γρίλιας έχει τοποθετηθεί ένα πλαστικό κάλυμμα. Επίσης, λείπουν οι δύο αεραγωγοί που στέλνουν αέρα για την ψύξη των φρένων, ενώ στο καπό υπάρχει ακόμα η κλασική οπή, αλλά μόνο για λόγους καλαισθησίας. Το όλο πακέτο συνοδεύεται από κίτρινες λεπτομέρειες, ενώ στο δικό μας αυτοκίνητο δεν υπήρχαν οι χαρακτηριστικές ζάντες που μιμούνται το σχέδιο μιας πρίζας.

Δεν υπάρχει μίζα, εκκινείς απλά πατώντας το κουμπί Start/Stop. Οδηγώντας το Cooper SE βιώνεις μια ξεχωριστή εμπειρία με σχεδόν παντελή έλλειψη θορύβου, σε συνδυασμό με την ακαριαία και έντονη επιτάχυνση. Μάλιστα εδώ έχουμε να κάνουμε με το ταχύτερο από τα τρία μοντέλα σε ό,τι αφορά το 0-100 km/h, που επιτυγχάνεται σε 7,3” τη στιγμή που η τελική ταχύτητα είναι αντίστοιχη με αυτή του Peugeot (150 km/h). Πρόκειται για το αυτοκίνητο με τα περισσότερα σπορ γονίδια. Παρά το επιπλέον βάρος το ηλεκτρικό MINI είναι ένα πραγματικά απολαυστικό οδηγικά μικρό αυτοκίνητο. Σε αυτό συντελούν η αμεσότητα του τιμονιού και η παντελής απουσία αντιδράσεων ακόμα και στην περίπτωση έντονης επιτάχυνσης.

Πάντως, συνολικά η ποιότητα κύλισης δεν φτάνει στα επίπεδα των Honda και Peugeot, καθώς η ανάρτηση έχει αρκετά σφιχτή ρύθμιση και δεν φιλτράρει τόσο αποτελεσματικά τις μικρές ανωμαλίες, ενώ επάνω σε στροφή με κακό οδόστρωμα δημιουργεί κάποιες άσκοπες εγκάρσιες μετατοπίσεις.  Ξεχωρίζει όμως στο θέμα της κατανάλωσης, αν και δεν εντυπωσιάζει με την αυτονομία. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη ο δείκτης στο ψηφιακό καντράν έδειχνε 157 km στην αρχή της διαδρομής μας ενώ στο τέλος της είχε πέσει στα 140 km, με την μπαταρία στο 84%, σαφώς ψηλότερα απ’ ό,τι στο Honda e. Το πιο σημαντικό είναι πως η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στις 13 kWh/100 km. Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι οι υπεύθυνοι της MINI έχουν αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία που έχει αποκτήσει ο όμιλος BMW στην ηλεκτροκίνηση χάρη κυρίως στις BMW i3 και i8.

Η ρετρό γοητεία που κρύβει το σήμα της MINI έρχεται στην προκειμένη περίπτωση να συνδυαστεί με την τεχνολογία αιχμής του σήμερα. Δυστυχώς η εμμονή για τη δημιουργία ενός σπορ μοντέλου επιδρά αρνητικά στην ποιότητα κύλισης, ενώ η χρήση του αποτυπώματος της βρετανικής σημαίας μάλλον έχει αγγίξει την υπερβολή. Με έναν απλό υπολογισμό μέτρησα έξι σημαίες με το συγκεκριμένο μοτίβο μόνο στα καθίσματα, ξέχωρα από την αποτύπωσή της στο ταμπλό και στα γραφικά των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

MINI COOPER SE

Γιατί είναι εδώ;
To MINI Cooper SE διατηρεί τη γνωστή σχεδιαστική γραμμή και την οδηγική αίσθηση ενός καρτ. Είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε τρίθυρο αμάξωμα.

Τι τεχνολογικές καινοτομίες διαθέτει;
Οι άνθρωποι της MINI αποφάσισαν να πάρουν αυτούσιο τον ηλεκτροκινητήρα της BMW i3 S, ο οποίος αποδίδει 184 PS, σχεδόν 50 PS περισσότερους από αυτόν του Peugeot e-208. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι η μικρότερη σε χωρητικότητα, με 32,6 kWh, ενώ οι εξωτερικές της διαστάσεις δεν επηρεάζουν τον χώρο για επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.

Ποια έκδοση επιλέξαμε;
Το μοντέλο δοκιμής διέθετε το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού XL, συνοδευόμενο από το ανάλογο κόστος.

ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ
The French Connection

Και τα τρία μοντέλα έχουν κατασκευαστεί υπό το ίδιο πρίσμα, που επικεντρώνεται στους τομείς της φιλικότητας προς το περιβάλλον και της πρακτικότητας, ενώ παρά τις κόμπακτ διαστάσεις δεν χάνουν σε εμφάνιση και στυλ. Ξεκινώντας από το MINI, θα επισημάνουμε ότι ακολουθεί το πνεύμα των συμβατικών εκδόσεων καθώς είναι το γρηγορότερο αλλά και το πιο οδηγοκεντρικό από τα τρία. Την ίδια στιγμή δείχνει όμως την ηλικία του, αλλά και την έλλειψη πρωτότυπων τεχνολογικών στοιχείων, ενώ η μόδα των έντονων γραμματοσειρών και αριθμών έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Επιπρόσθετα διαθέτει τη μικρότερη μπαταρία, ενώ το εσωτερικό του υπολείπεται σε πρακτικότητα. Το Honda e είναι από τα αυτοκίνητα που με τον τρόπο τους ταράζουν τα δεδομένα της αυτοκίνησης, κυρίως σε ό,τι αφορά την cool εμφάνισή του.

Ο οδηγός έχει την ευκαιρία να απολαύσει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με γονίδια από ένα καλοστημένο σπορ μοντέλο. Στα αρνητικά είναι η υψηλή τιμή του και η χαμηλή αυτονομία ως απόρροια της αναλογικά υψηλής κατανάλωσης. Ολα τα παραπάνω φέρνουν το Peugeot e-208 στην πρώτη θέση της δοκιμής μας. Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 είναι και στην ηλεκτρική του έκδοση εξαιρετικό σχεδόν σε όλους τους τομείς. Πανέμορφο, ποιοτικό στην κύλιση, με μεγάλους εσωτερικούς χώρους και ολοκληρωμένο σε κάθε τομέα, είναι ικανό να γίνει μακροπρόθεσμα ένα εξαιρετικά εμπορικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

TECH

HONDA e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 154 PS, 32,1 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 35,5 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΙΜΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (E) / ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (Π)
0-100 KM/H: 8,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 145 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΕΣΤ: 17,8 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 222 km (WLTP)
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.895/1.750/1.512 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.530 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 171 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.527 kg
ΤΙΜΗ: Από €35.990 (χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης)

MINI COOPER SE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 184 PS, 27,5 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 32,6 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΕΣΤ: 13,0 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 235-270 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.845/1.727/1.432 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.495 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 211 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.365 kg
ΤΙΜΗ: Από €33.960 (χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης)

PEUGEOT e-208
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 136 PS, 26,5 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 50 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΙΜΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 8,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 16,0 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 340 km (WLTP)
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.055/1.745/1.430 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 mm
ΤΙΜΗ: Από €30.600 (χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης)

Δείτε επίσης:

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Countryman ALL4

Η καυτή σχεδίαση του ολοκαίνουριου Honda Civic (video)

Δοκιμή: Peugeot e-2008

Δημοφιλή στο Protothema.gr