Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Countryman ALL4

  • Του Ντίνου Παπαγιαννόπουλου

Το ανανεωμένο Countryman στην plug-in υβριδική του έκδοση είναι ένα από τα πιο χρηστικά αλλά και fun-to-drive μικρομεσαία SUV

Πρόσφατα το Countryman δέχτηκε και ένα περιορισμένης έκτασης face lift, το οποίο περιορίστηκε περισσότερο σε λεπτομέρειες που αναδεικνύουν περαιτέρω τον ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτήρα του και στην αναβάθμιση των συστημάτων επικοινωνίας και διεπαφής.

Ακόμα και ένα έμπειρο μάτι θα χρειαστεί κάποιο χρόνο για να αντιληφθεί την αναθεωρημένη μάσκα που πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED και τους ελαφρώς ανασχεδιασμένους  προφυλακτήρες. Ισως λίγο πιο αισθητή κάνουν τα πίσω φωτιστικά σώματα Union Jack LED, ενώ στην συγκεκριμένη έκδοση υπάρχουν εκατέρωθεν τα πλαστικά καπάκια με το κίτρινο σήμα “e”, από τα οποία το αριστερό κρύβει την υποδοχή παροχής ρεύματος. Πρόκειται για την υβριδική plug-in έκδοση που οδηγήσαμε στα περίχωρα αλλά και στο κέντρο της Φρανκφούρτης. Η ιδιαιτερότητά της έγκειται στο ότι είναι η πιο επίκαιρη. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι δεν είναι η πιο προσιτή σε αγορά. Το MINI Countryman Cooper SE ALL4 στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ξεκινάει πάνω από τα €40.000 και θα είναι διαθέσιμο από τον επόμενο μήνα. Ακριβό, θα πείτε και όχι άδικα. Αλλά είναι η υβριδική τεχνολογία του που θεωρητικά συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων που το καθιστά τόσο ενδιαφέρον.

Κάτω από το καπό υπάρχει το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 3κύλιδρο σύνολο του 1,5 lt το οποίο αποδίδει 125 PS και 22,4 kgm ροπής και στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Η δεύτερη μονάδα ισχύος είναι ένας ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος κάτω από τον χώρο αποσκευών, αποδίδει 95 PS και 16,8 kgm ροπής και κινεί τον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Παίρνει την ενέργειά του από μία μπαταρία ενεργειακής απόδοσης 10 kWh, τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, δίπλα στο ρεζερβουάρ των 36 lt. Η εν λόγω μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε οικιακή πρίζα από το 0-80% σε 3:45 και σε ένα wallbox 3,6 kW σε λιγότερες από δυόμιση ώρες. Η συνδυασμένη ιπποδύναμη ανέρχεται στους 220 PS και 39,2 kgm ροπής. Καθόλου άσχημα. Η MINI διατείνεται ότι φτάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 6,8”. Η αίσθηση της επιτάχυνσης που αποκομίσαμε βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα τείνει να επιβεβαιώσει τους αριθμούς.

Ελάχιστα πράγματα προϊδεάζουν για τον τεχνολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου στο εσωτερικό: Ο κίτρινος διακόπτης εκκίνησης, ο διακόπτης eDRIVE και η βαθμονόμηση της στάθμης της μπαταρίας στον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτά. Αναβαθμισμένο είναι και το κεντρικό σύστημα διεπαφής με οθόνη 8,8”. Θα έλεγα ωστόσο ότι η συνολική εικόνα του ανανεωμένου Countryman αποπνέει ένα πιο premium αέρα, κάτι στο οποίο συμβάλλουν τα ποιοτικά υλικά, οι νέες ταπετσαρίες και ο οβάλ ψηφιακός πίνακας πίσω από το επίσης νέο τιμόνι με την απολαυστικά παχιά στεφάνη. Η θέση οδήγησης εξακολουθεί να είναι –αναλογικά- αρκετά χαμηλή, αλλά εξαιτίας των μεγάλων κάθετων γυάλινων επιφανειών η περιφερειακή ορατότητα είναι απαράμιλλη.

Το υβριδικό MINI εκκινεί πάντα ηλεκτρικά και –ακόμα και στο αυτόματο πρόγραμμα- συνεχίζει με ηλεκτρική ενέργεια στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων. Πρέπει να σανιδώσεις το γκάζι ή να ξεπεράσεις τα 80 km/h για να ακούσεις τον 3κύλινδρο κινητήρα να παίρνει ζωή και πάλι όμως με έναν ήπιο και ομαλό τρόπο που δεν ξενίζει. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή και η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα, ειδικά στους καλοστρωμένους γερμανικούς δρόμους, κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Η άνεση κυμαίνεται κι αυτή σε πολύ καλά επίπεδα, αν και επιφυλάσσομαι για τη δυνατότητά της να χειρίζεται απολύτως αποτελεσματικά τις υψηλής συχνότητας ανωμαλίες, κάτι πολύ συνηθισμένο στους ελληνικούς δρόμους. Δεν έχω καμία επιφύλαξη ως προς τη διαθέσιμη δύναμη που είναι άφθονη σε κάθε περίσταση και για την αμεσότητα του πλαισίου. Παρά το αυξημένο βάρος του, το Countryman διαθέτει γρήγορο και εύστοχο turn-in και σοβαρή πλευρική πρόσφυση.

Μέσα στην πόλη ωστόσο η συγκεκριμένη έκδοση αποκτά πραγματικό ειδικό βάρος. Η αυτονομία των 52 km που δίνει το εργοστάσιο είναι μάλλον αισιόδοξη, ειδικά όταν δουλεύει ο κλιματισμός, αλλά εμείς στο κέντρο και τα προάστια της Φρανκφούρτης αγγίξαμε τα 40 km ηλεκτρικά, χωρίς να τσιγκουνευόμαστε στο γκάζι και διαπιστώσαμε ότι –λόγω και συμπαγών διαστάσεων- παίζει περίφημα τον ρόλο του αστικού μεταφορέα με ελάχιστο κόστος. Αρκεί βέβαια να φροντίζεις να το φορτίζεις… Μου άρεσε επίσης η γραμμική αίσθηση των φρένων, κάτι μάλλον σπάνιο στην κατηγορία των plug-in με τα συνήθως ξύλινα σε αίσθηση και απότομα σε απόκριση πεντάλ. Αυτό που δεν βρήκα και τόσο διασκεδαστικό είναι ο αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος στον αυτοκινητόδρομο.

Αντιλαμβάνομαι ότι από πλευράς τιμής δεν πρόκειται ακριβώς για κελεπούρι, από την άλλη μεριά κανένα σύγχρονο MINI δεν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι. Σίγουρα όμως το υβριδικό Countryman έχει το κύρος, την ποιότητα την σχεδιαστική ιδιαιτερότητα και πρωτίστως το χαμηλό κόστος χρήσης, στοιχεία που θα προσελκύσουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο κοινό και δικαίως θα έλεγα.

TECH
ΘΕΡΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i3, TURBO, 125 PS @ 5.000-5.500 rpm, 22,4 kgm @ 1.500-3.800 rpm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 95 PS, 16,8 kgm
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ: 220 PS, 39,2 kgm
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 52 km
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ STEPTRONIC, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ (ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΟΤΕΡ)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,8’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 196 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ): 1,7 lt/100 km
CO2: 39 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.297/1.822/1.559 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.790  kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €42.000 (εκτιμώμενη)

Διαβάστε ακόμα

Συγκριτικό: Peugeot 208 GT Line VS MINI Cooper 5dr 1.5

Πόσο κοστίζει το νέο MINI John Cooper Works GP στην Ελλάδα

Αποστολή στο Μαϊάμι: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper SE (video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto