Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

BMW i3: Η καθημερινότητα με ένα ηλεκτρικό μοντέλο

  • newsatoteam

Πώς θα είναι τα καθημερινά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν τα επόμενα χρονιά στις πόλεις και όχι μόνο; το BMW i3 μας βοηθά να εμπεδώσουμε τις πολλές θετικές αλλά και κάμποσες αρνητικές πτυχές της ηλεκτροκίνησης.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Το i3 δημιουργήθηκε μέσω του προγράμματος «Project i», με στόχο να δημιουργηθεί ένα πρακτικό ηλεκτρικό όχημα που να αποδεικνύει καθημερινά τη χρησιμότητά του χάρη στην αντοχή, στο μικρό βάρος και την πολλαπλή λειτουργικότητα. Σημειώστε επίσης το πλαίσιο από αλουμίνιο, τις μηδενικές εκπομπές CO2 και το χαμηλό κόστος χρήσης. Αρκούν όμως αυτά για να πείσουν τον ενδιαφερόμενο αγοραστή να αντικαταστήσει ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως το i3;
Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του;

1• Έξυπνος σχεδιασμός
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για τους σχεδιαστές να ξεφύγουν από τις παραδοσιακές νόρμες, όχι μόνο της ίδιας της εταιρείας αλλά και γενικά. Το i3 είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα. Μπορεί να διατήρησε ορισμένα στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως τα «νεφρά» της εμπρός γρίλιας, αλλά ακόμα και ύστερα από οκτώ χρόνια -όταν παρουσιάστηκε το πρωτότυπο μοντέλο- το i3 εξακολουθεί να διατηρεί φρέσκια την εμφάνισή του, με χαρακτηριστικά στοιχεία τις ανάποδα αναγόμενες πίσω πόρτες και την απουσία της μεσαίας κολόνας, που διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα.

Επίσης, παρά το περιορισμένο μήκος, οι καμπίνες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι εντυπωσιακά ευρύχωρες, αφού η απουσία θερμικού κινητήρα επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση των όγκων. Στο i3, η έλλειψη κεντρικού τούνελ απελευθερώνει πολύ χώρο, με οδηγό και συνοδηγό να έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα. Στα «συν» και η απουσία κεντρικής κονσόλας.

Η έλλειψη μεσαίας κολόνας κάνει την πρόσβαση πολύ εύκολη και δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο. Η ύπαρξη του συσσωρευτή ενέργειας κάτω από τα καθίσματα «υποχρεώνει» τους πίσω επιβάτες να κάθονται πιο ψηλά, ενώ απουσιάζει και το τούνελ μετάδοσης.

2• Μηδενικοί ρύποι, οδηγικό fun
Ο μύθος αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν την ανάλογη οδηγική απόλαυση λόγω του αυξημένου βάρους ελέω μπαταριών. Κοιτώντας το αυξημένο ύψος και τα στενά ελαστικά, με διάμετρο μόλις 155 mm, του i3 αρχικά σκέφτεσαι ότι ο μύθος είναι πραγματικός. Εντούτοις, όπως έχουμε διαπιστώσει και οι ίδιοι, το γερμανικό BEV μπορεί να κάνει τον οδηγό να χαμογελάσει ακόμα και σε περιβάλλον πίστας.

-Το αλουμινένιο πάτωμα συνδυάζεται με ανθρακονημάτινο πλαίσιο και ευρεία χρήση πλαστικών.
-Η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στο αμάξωμα.
-Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους.
-Για την καλύτερη οδική συμπεριφορά ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ανάμεσα από τους πίσω τροχούς.

3• Χαμηλό κόστος Χρήσης
Πάρτε χαρτί και μολύβι και ξεκινήστε τους υπολογισμούς. Διανύοντας μια απόσταση 200 km με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο το κόστος για τα καύσιμα ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 15 ευρώ (με τις τρέχουσες τιμές). Με το i3, που διαθέτει νέα μπαταρία 42,2 kW και 120 Ah, το κόστος ανέρχεται στα τέσσερα ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του κόστους της kWh σε νυχτερινό τιμολόγιο). Σημειώστε ότι οι μηδενικές τιμές ρύπων ισούνται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

4• Αναζήτηση σταθμών φόρτισης μέσω SMARTPHONE
Τα συστήματα πλοήγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα αναζήτησης σταθμών φόρτισης της μπαταρίας, ενώ υπάρχουν και τεχνολογίες συνδεσιμότητας όπως η εφαρμογή για smartphone «i Remote» του i3, η οποία χρησιμοποιείται για έλεγχο και διαχείριση λειτουργιών από απόσταση.

5• Έξυπνος τρόπος φόρτισης
ΟΙ κάτοχοι BEV έχουν αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να φορτίσουν την μπαταρία με δύο τρόπους. Ο πρώτος αφορά την οικιακή φόρτιση, από απλή πρίζα ή ταχυφορτιστή. Στην περίπτωση του i3, για παράδειγμα, ο χρόνος φόρτισης με i Wallbox μειώνεται από τις 15 ώρες, σε μία απλή πρίζα, στις 3 ώρες και 10 λεπτά. Σε ό,τι αφορά τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν είτε μέσω εναλλασσόμενου (AC) είτε μέσω συνεχούς ρεύματος (DC). Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση η μπαταρία του i3 μπορεί να φορτιστεί πλήρως από 25 έως 40 λεπτά.

6• Επιδόσεις αντάξιες ενός hot hatch
Γιατί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις; Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα βρίσκεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα, οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν το μέγιστο της ροπής από το ρελαντί. O συντελεστής απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα είναι 100%, δηλαδή το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας που βρίσκεται αποθηκευμένη στις μπαταρίες μετατρέπεται άμεσα και χωρίς απώλειες σε κινητική ενέργεια με το πάτημα του γκαζιού.

Αρνητικά!
ΟΔΗΓΙΚΟ ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Σύμφωνα με έρευνες, η οδήγηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου δεν αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην αντιδρά αρνητικά κάτω από αντίξοες κυκλοφοριακές συνθήκες, όπως το μποτιλιάρισμα, δείχνοντας πιο προσηλωμένος στον δρόμο. Αρωγός στα παραπάνω είναι επίσης τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και το ευχάριστο σε σχεδίαση εσωτερικό.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ Για τους περισσότερους η περιορισμένη αυτονομία αποτελεί το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Παρόλο που η νέα μπαταρία του i3 προσφέρει μέγιστη αυτονομία λίγο κάτω από 300 km, αυτή δεν παύει να είναι σχεδόν το μισό από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επίσης, ένα σημαντικό πρόβλημα αφορά τα σημεία φόρτισης, τα οποία μέχρι στιγμής είναι λίγα σε σχέση με τα κλασικά πρατήρια υγρών καυσίμων.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Εχουν ειπωθεί πολλά για το πόσο πρακτικό είναι να φορτίζεις το αυτοκίνητο στο σπίτι. Αλλά στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος αγοραστής δεν έχει τη δυνατότητα για το δικό του γκαράζ, η κατάσταση δυσκολεύει. Η λύση μιας μπαλαντέζας με μήκος πάνω από 50 m δεν είναι και η καλύτερη δυνατή.
ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ Το ποσό των €41.300 που κοστίζει η έκδοση του i3 με την μπαταρία των 120 Ah (€39.790 με αυτή των 94 Ah), χωρίς τον προαιρετικό εξοπλισμό, ασφαλώς και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτό για ένα μοντέλο που έχει σχεδιαστεί για την πόλη. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμα τα bonus αγοράς όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης, π.χ. την Ολλανδία, ή τη Νορβηγία.
ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ Ισως το μεγαλύτερο μειονέκτημα, τουλάχιστον για τους petrolheads, αποτελεί η απουσία του ήχου από τον κινητήρα, ειδικά στην επιτάχυνση.
ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά υπάρχει ένα στοιχείο που πρέπει να μας ανησυχεί. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού, τα οποία διεθνώς λειτουργούν κατά κύριο λόγο με την καύση ορυκτών καυσίμων, δηλαδή άνθρακα και φυσικού αερίου. Ειδικότερα στην Ελλάδα, η συμμετοχή των υδροηλεκτρικών εργοστασίων, των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών στη συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι μικρή.

 

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr