Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG

Ελλάδα 12:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η βασική αρχή που διακρίνει το Taigo, προέρχεται από την ίδια την ονομασία του, η οποία αποδεικνύεται με σαφή τρόπο στη συγκεκριμένη έκδοσή του.

Advertisement
Advertisement

Η οικογένεια Pavone πρέπει να αισθάνεται υπερήφανη. Τα παιδιά της, οι δίδυμοι Marco και Jose Carlos, κατάφεραν να υλοποιήσουν το όνειρό τους και να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτό που ήθελαν από μικροί: Να γίνουν σχεδιαστές και να εργαστούν στη Volkswagen, όταν ενηλικιωθούν.

Κάποια στιγμή, όμως, θα ερχόταν ο καιρός όπου τα δύο αδέρφια θα συνεργάζονταν για το ίδιο αυτοκίνητο. Αυτό έγινε περίπου 35 χρόνια έπειτα από την έναρξη της καριέρας τους.

Advertisement
Advertisement

T-Cross + Nivus = ;
Προς τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, συγκεκριμένα το 2019, η Volkswagen παρουσίασε το T-Cross, τον «Βενιαμίν» των crossover μοντέλων της. Αυτό προοριζόταν κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά, όμως τα στελέχη της είχαν μεγαλύτερα σχέδια.

Θα αποτελούσε τη βάση για τη δημιουργία ενός νέου αντίστοιχου μοντέλου το οποίο θα πωλούνταν στην ευρύτερη αγορά της Λατινικής Αμερικής. Όμως, για να επιτύχουν τον στόχο τους έπρεπε να το προσαρμόσουν στα εκεί δεδομένα.

Advertisement

Έτσι οι αδερφοί Pavone αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα σχήμα που να είναι ελκυστικότερο για τους νεότερους σε ηλικία και να ταιριάζει στην κουλτούρα των υποψήφιων αγοραστών εκεί.

Για να επιτύχουν τον στόχο τους υλοποίησαν τη σκέψη τους να διαμορφώσουν το πεντάθυρο αμάξωμά του T-Cross σε coupe. Το νέο μοντέλο ονομάστηκε Nivus, παρουσιάστηκε τoν Μάιο του 2020 στη Βραζιλία και προκάλεσε το ενδιαφέρον, κοινού και αυτοκινητικού τύπου.

Advertisement

Προκάλεσε, επίσης, και αυτό των στελεχών της Volkswagen τα οποία αποφάσισαν να το διαθέσουν και στην Ευρώπη. Έτσι, «γεννήθηκε» το Taigo, η αντίστοιχη πρόταση των Pavone για τη Γηραιά Ήπειρο.

Στοχεύοντας στο συναίσθημα…
Το Taigo βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και στη εκδοχή της «A0». Αν αυτή σας θυμίζει κάτι, είναι η ίδια που χρησιμοποιείται και στο Polo. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η ονομασία του είναι σύνθετη και συντελείται από τα ουσιαστικά «τίγρης» και «τάιγκα», δηλαδή του αιλουροειδούς και της δασοκαλυμμένης περιοχής, αντίστοιχα.

Αυτά, ορίζουν και τα στοιχεία του χαρακτήρα του, ήτοι τον σχεδιαστικό δυναμισμό και τη δυνατότητα να μετακινείται χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα στην ύπαιθρο.

Advertisement

Για τους δημιουργούς του, το Taigo έπρεπε να απευθύνεται σε όσους έχουν επιλέξει έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής, οι οποίοι θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο που να εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες τους, αλλά και να τους δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα.

…αλλά και στις επιδόσεις
Η Volkswagen διαθέτει το Taigo και με τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI βενζινοκινητήρα με σκοπό να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινείται μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια.

Αυτός συνδυάζει τις βελτιωμένες επιδόσεις -συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου- αλλά και την οικονομία καυσίμου, χάρη στο σύστημα «ACT» που διαθέτει. Βεβαίως, όταν αναφέρουμε τις καλύτερες επιδόσεις εννοούμε ότι τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο -κυρίως- η επιτάχυνση εν κινήσει είναι ικανοποιητικές για τα δεδομένα του αυτοκινήτου (το Taigo εντάσσεται στην κατηγορία B-SUV).

Η αισθητική τού αμαξώματος είναι αρκετά σύγχρονη, τυπική της Volkswagen και άμεσα προσδιοριστική τού μοντέλου. Η διαμόρφωση των εμπρός LED φώτων, με την πολυγωνική μάσκα να παρεμβάλλεται μεταξύ τους, και το τραπεζοειδές άνοιγμα στον εκεί προφυλακτήρα είναι τα κυριότερα στοιχεία στο εμπρός μέρος του.

Στο πίσω, η έντονα κεκλιμένη πίσω πέμπτη πόρτα, η φωτιζόμενη μπάρα μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων και η διαμόρφωση του προφυλακτήρα ξεχωρίζουν.

Στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση (σημ: «Style») η διχρωμία του αμαξώματος συνδυάζεται με τις ασημένιας απόχρωσης μπάρες οροφής και το μαύρο προστατευτικό πλαστικό στους θόλους και τα μαρσπιέ.

Το αποτέλεσμα που δημιουργείται είναι ελκυστικό και συνάδει με τα αισθητικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα όχημα crossover.

Μιας και αναφερθήκαμε στην κατηγορία στην οποία εντάσσεται, να σημειώσουμε ότι -σύμφωνα με τη Volkswagen- η ωφέλιμη απόσταση του Taigo από το έδαφος είναι 184 χλστμ., η γωνία προσέγγισης 16,6 μοίρες, το ίδιο και η γωνία διαφυγής (16,6 μοίρες) και η γωνία ράμπας 14,5 μοίρες.

Στο εσωτερικό του, ο χώρος είναι ικανοποιητικός για τέσσερις ενήλικους. Το πίσω κάθισμα είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο ώστε να δημιουργείται ωφέλιμο ύψος πάνω από τα κεφάλια τους. Ας μην ξεχνάμε ότι εκεί το αμάξωμα είναι κεκλιμένο.

Πάντως, η είσοδος και η έξοδος των εκεί επιβατών δεν γίνεται εύκολα, καθώς το διαθέσιμο άνοιγμα στο πλαίσιο του αυτοκινήτου δεν είναι επαρκές για να το επιτρέπει.

Κατά την πάγια τακτική της Volkswagen το εσωτερικό είναι σκουρόχρωμο. Το ταμπλό τού Taigo διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το «Digital Cockpit» («Digital Cockpit Pro» στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του) το οποίο συντελείται από έγχρωμες οθόνες, τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κεντρική οθόνη.

Βασική ιδέα αυτού είναι η έλλειψη φυσικών διακοπτών στο ταμπλό (όσοι υπάρχουν είναι συγκεντρωμένοι στο τιμόνι). Ακόμα και ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού γίνεται μέσω αφής.

Πώς είναι στον δρόμο;
Ως οδηγός, βρίσκεσαι σε ένα σχετικά σφιχτό κάθισμα με σχετικά καλή πλευρική στήριξη. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων διαθέτει πρόγραμμα λειτουργίας «Sport», για ταχύτερες αλλαγές. Αυτές μπορούν να γίνουν και μέσω μοχλοδιακοπτών οι οποίοι είναι πίσω από το τιμόνι.

Η αίσθηση του τελευταίου είναι μέτρια αλλά ταιριαστή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» στο κιβώτιο ταχυτήτων οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πιο σύντομα, συγκριτικά, αλλά με ομαλό τρόπο. Συνεπώς, μην αναμένει κάποιος αμεσότερη αντίδραση του κιβωτίου.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή. Ο ημιάκαμπτος άξονας που υπάρχει στο πίσω μέρος περιορίζει τις ταλαντώσεις ακόμα και όταν το όχημα κινείται σε κακής ποιότητας οδόστρωμα ή σε χωματόδρομο. Όμως, δεν καταφέρνει να τις απορροφά ικανοποιητικά πάντα.

Στο ταξίδι, το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο και σε αυτό συμβάλλει και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, η οποία επιτρέπει να κινείται το αυτοκίνητο με αυξημένη ταχύτητα, αλλά με σχετικά χαμηλές σ.α.λ. Πάντως, η ροπή του κινητήρα αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 7,8 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτόν τον τομέα, το Taigo με τον 1.5 TSI των 150 ίππων αποδεικνύεται σαν άλλος «Ιανός».

Όταν ο οδηγός κινείται με ήρεμο ρυθμό, η κατανάλωση καυσίμου βαίνει μικρότερη των 6,5 λίτρων/100 χλμ. Όμως, όταν πιέσει και αυξήσει ρυθμό, τότε αυτή ξεπερνά τα 9,0 λίτρα/100 χλμ.

Αντί επιλόγου
Το Taigo 1.5 TSI είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας υπό την έννοια ότι έχει υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα του. Είναι ελκυστικό, χωρίς να είναι επιτηδευμένα ιδιότυπο, έχει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες του και σχετικά μεγάλο πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές τους.

Διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας, συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού, αποδοτικότατα φώτα τεχνολογίας «IQ. Light LED Matrix», κ.ά.

Χωρίς να ξεχωρίζει, οι επιδόσεις του κρίνονται καλές για την κατηγορία και εμφορείται από τα κατασκευαστικά δεδομένα της Volkswagen. Ακόμα και η τιμή αγοράς του το κατατάσσει στον μέσο όρο της κατηγορίας, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του.

Με λίγα λόγια, το Taigo σε προσελκύει με τον χαρακτήρα του αλλά θα σε κερδίσει με την προσωπικότητά του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Volkswagen Taigo 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS στις 5.000-6.000 rpm
Pοπή: 250 Nm στις 1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,4/7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 116 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.271/1.757/1.515 mm
Μεταξόνιο: 2.554 mm
Βάρος: 1.304 kg
Χώρος αποσκευών: 440-1.222 lt
Τιμή: Από 30.250 ευρώ («Style»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volkswagen Taigo: Κομψό και ξεχωριστό!
Νέος επικεφαλής στην Volkswagen Kosmocar
Δοκιμή: VW Golf GTE