Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Golf GTE

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το Golf, ένα από τα πιο δυνατά brand names της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκτά την GTE έκδοση- γάντι για τις ανάγκες αγορών όπως η ελληνική, που θέλουν να εναρμονιστούν με την γενικότερη επέκταση του εξηλεκτρισμού έχοντας ακόμα τις σχετικές υποδομές στα σπάργανα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει και σίγουρα δεν θα είναι και η τελευταία. Καμία εταιρεία δεν θα μπορούσε να «τελειώσει» το απόλυτο best seller της.

Εν όψει της ηλεκτρικής επανάστασης, η VW θα ήταν πολύ λογικό να θρέψει το μύθο του απόγονου -λέγε με ID.3– «εις βάρος» του αυτοκινήτου που την έφερε ως εδώ. Δεν είναι όμως καθόλου απλό κάτι τέτοιο, για να μην πούμε πως θα ήταν σαν να πυροβολεί τα πόδια της αν προς χάρην του ηλεκτρικού μέλλοντος, θυσίαζε ένα τόσο λαμπρό προηγούμενο.

Το Golf, άλλωστε, δεν είναι μια κοινή περίπτωση αυτοκινήτου. Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου το προϊόν έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη φήμη της κατασκευάστριας εταιρείας και ως brand name σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύεται «βαρύτερο» και πιο σημαντικό.

Στην προκειμένη, έχουμε μπροστά μας την πιο «συμβατή» με το «σήμερα» περίπτωση Golf που μπορεί να αναζητήσει κανείς στον τιμοκατάλογο. Δεν είναι η «απλή» υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου αλλά η «τούμπανη» με το ηλεκτρικό μοτέρ των 95 ίππων, που διαμορφώνει τη συνδυαστική απόδοση στους 245 ίππους.

Ο βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων (με αυτόν είχε εξελιχθεί το υβριδικό μοτίβο του μοντέλου και δεν άλλαξε ακόμα και σήμερα που ο 1.500άρης τον έχει αντικαταστήσει στις υπόλοιπες εκδόσεις του Golf) είναι αυτός που προσφέρει τους υπόλοιπους 150 ίππους για να φτάσει η συνολική απόδοση στα επίπεδα του GTI.

Το Golf GTE λοιπόν, έχει μια μπαταρία 13,0 kWh που του εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και 62 χιλιομέτρων –σύμφωνα με όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Ο υβριδικός αυτός συνδυασμός είναι που κάνει την ελάφρυνση του κόστους μετακίνησης και σε άλλα επίπεδα πολύ ενδιαφέρον, ξεκινώντας από την απαλλαγή του από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, με τα μόλις 26 gr/km CO2 που δηλώνει.

Φυσικά και κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο όπου υπάρχει δακτύλιος, ενώ πρέπει να σας πούμε πως ακόμα και τα 62 χλμ. της ηλεκτρικής αυτονομίας να μην δει ποτέ ο οδηγός, αυτά που βλέπει ξεπερνούν εύκολα τα 50 χλμ. και δίνουν άνεση στη διεκπεραίωση των καθημερινών μετακινήσεων με ελάχιστο κόστος.

Εύκολα και χωρίς να πρέπει να κάνει παραχωρήσεις, ο οδηγός του Golf καλύπτει όλες τις καθημερινές του ανάγκες με την ηλεκτρική αυτονομία και έχει «καβάντζα» τη βενζίνη για τις εξορμήσεις του σαββατοκύριακου. Εδώ αρχίζουν τα ωραία του GTE. Βλέπετε, αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα υβριδικό Golf, θα ήταν να έχει χάσει την οδηγική του ισορροπία, με το έξτρα βάρος να οδηγεί σε -λογικές- εμφανίσεις πλεύσεων και λοιπόν παρενεργειών από την ανάρτηση.

Το GTE διαψεύδει τις προσδοκίες του είδους. Παραμένει ευχάριστο και στιβαρό σε κάθε περιβάλλον που θα βρεθεί, δίνοντας στον οδηγό του τη χαρακτηριστική σιγουριά του πατήματος αλλά και την έφεση στην άριστη διαχείριση του βάρους του σε δρόμους με στροφές. Είναι ξεκάθαρα πιο σπορ από την «απλή» υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Η ανάρτηση είναι συγκριτικά πιο σφιχτή, χωρίς όμως να κουράζει σε καμία περίπτωση. Το τιμόνι του παραμένει υποδειγματικό σε μεταφορά πληροφορίας, παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση που παλιότερα θα συνέτεινε προς την αντίθετη κατεύθυνση, κυρίως χάρη στο υποδειγματικό πλαίσιο που αναδεικνύει τις μηχανολογικές αρετές του συνόλου.

Το GTE καταφέρνει και είναι ικανότατο στα χέρια αυτού που θέλει τη χαρά της οδήγησης και σίγουρο για τη μεγάλη πλειοψηφία που εκτιμά ένα σταθερό πάτημα και την πληρότητα στο χαρακτήρα. Τα 200 επιπλέον κιλά σε σχέση με το «τυπικό» GTI, δεν φαίνονται να αλλοιώνουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με το πάτημά του σε απαιτητικές διαδρομές.

Η σταθερότητα είναι εκεί, όπως και η «συγκατάθεση» του πλαισίου όταν ο οδηγός εκδηλώσει διαθέσεις για σπορ οδήγηση. Αυτή που εξαντλεί γρήγορα τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να έχει την αποκλειστική ευθύνη για την κίνηση του αυτοκινήτου με ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα και φέρνει στο προσκήνιο με τρόπο εμφατικό τον ψυχωμένο turbo 1.400άρη που ακούγεται λίγο πιο τραχύς από ότι θα περίμενε κανείς υπό πίεση.

Το κιβώτιο συναινεί στην σπορ διάθεση του οδηγού με πιο… στακάτες αλλαγές και διατήρηση των σ.α.λ. του κινητήρα στα υψηλότερα πεδία του στροφομέτρου, με τη χρήση του προγράμματος “Sport” για το κιβώτιο που επιλέγεται ξεχωριστά από το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης αν ο οδηγός το επιθυμεί. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το GTE στέκεται στο ύψος των περιστάσεων θυμίζοντας σε όλους γιατί έχει το στέμμα της δύσκολης κατηγορίας στην ελληνική αγορά τις τελευταίες δεκαετίες.

Όπου «πληρότητα» που λέγαμε νωρίτερα, βάλτε εκτός από την επάρκεια της ισχύος από τον κινητήρα, την αντίστοιχη χωροταξική υπεροχή της καμπίνας που είναι φιλόξενη ακόμα και για πέντε ενήλικους. Η υποχώρηση που επιβάλλει η υβριδική υπόσταση του αυτοκινήτου, έχει να κάνει με το χώρο των αποσκευών, όπου το πάτωμά του στέκεται πιο ψηλά από των υπολοίπων Golf και υπολείπεται σε 102 λίτρα.

Δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να ζητήσει κανείς και το Golf GTE δεν το προσφέρει. Το ψηφιακό περιβάλλον του ταμπλό, δίνει παραμετρική πρόσβαση με προεπιλεγμένους συνδυασμούς σε όλες τις λειτουργίες του υβριδικού συνόλου αλλά και σε μια πλειάδα βοηθητικών συστημάτων που κάνουν τη ζωή του οδηγού και την εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος πιο εύκολη.

Μέσω της κεντρικής οθόνης στο ταμπλό, μπορεί να επιλεγεί η φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος σε ότι ποσοστό επιλέξει ο οδηγός, κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Με τη λογική του να έχεις απόθεμα ρεύματος φτάνοντας στο αστικό κέντρο που θα κινηθείς μόνο ηλεκτρικά.

Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι εξαιρετική, μια και λειτουργεί ταχύτατα, φορτίζοντας τη «στεγνή» μπαταρία, με τη σχετική επιβάρυνση φυσικά, στην κατανάλωση του καυσίμου. Έχοντας κάνει κάμποσα χιλιόμετρα με το GTE, είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα μένει κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και στην πραγματικότητα το στοιχείο αυτό είναι που κάνει τη διαφορά από οτιδήποτε άλλο στη γκάμα της VW έχει πάνω από 200 ίππους.

Δεν είναι πολλά τα εμφανισιακά στοιχεία που κάνουν το GTE διαφορετικό από τα υπόλοιπα Golf. Η θυρίδα στο μπροστά αριστερό φτερό για την πρίζα και η φωτεινή γραμμή που καλύπτει όλο το πλάτος εμπρός, μαζί με το λογότυπο GTE που είναι κεντρικά τοποθετημένο στο μεταλλικό τμήμα της πέμπτης πόρτας αλλά και μπροστά δεξιά στη μάρκα, κάτω από τη γαλάζια λωρίδα που το βράδυ φωτίζεται.

Ομοίως και στο εσωτερικό όπου οι καρό επενδύσεις των καθισμάτων δίνουν το στίγμα του σπορ ύφους, μια και το συγκεκριμένο μοτίβο έχει καθιερωθεί ως χαρακτηριστικό της έκδοσης GTI. Το περιβάλλον είναι απόλυτα οικείο, με το μικρό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα να δίνει το στίγμα και την… ησυχία στην καμπίνα να είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό.

Χάρη σε αυτή, αναδεικνύεται και η ποιοτική κατασκευή του Golf που δεν καταλαβαίνει από κακοστρωμένους δρόμους και λακκούβες, αρνούμενο να τρίξει ακόμα και αν έχει να αντιμετωπίσει διακεκριμένες περιπτώσεις κακοτεχνιών στο επαρχιακό δίκτυο αλλά -κυρίως- στο αστικό οδικό δίκτυο.

Αυτή είναι και η προστιθέμενη αξία στην επένδυση που καλείται να κάνει κάποιος προκειμένου να αποκτήσει την έκδοση GTE του Golf. Δεν είναι και λίγα τα 45.650 ευρώ της βασικής έκδοσης του μοντέλου που ναι μεν μπορεί να μην της λείπει τίποτα σε επίπεδο εξοπλισμού αλλά δεν παύει να είναι ένα Golf. Φυσικά και «συγκρίνεται» με το GTI και σε κάποια σημαντικά σημεία που έχουν να κάνουν με την οικονομοτεχνική προσέγγιση, υπερέχει.

Όπως και να έχει όμως, το κόστος είναι υψηλό για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας, μια και έρχεται πολύ κοντά σε αντίστοιχες υβριδικές προτάσεις μεσαίων SUV που ως τέτοιες, έχουν λίγο περισσότερη «πέραση» τα τελευταία χρόνια. Χώρια που όσο ευρύχωρο και αν είναι το Golf, τα μεσαία SUV προσφέρουν κάτι παραπάνω.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 245 ps/ 5.000- 6.000rpm
Ροπή: 400 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1,1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 4,5 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 26 gr/km
Βάρος: 1.642 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.287/1.789/1.484 mm
Μεταξόνιο: 2.627 mm
Χώρος αποσκευών: 272 lt
Τιμή: από 45.650 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Η VW ετοιμάζει το σπορ ID.3 με αύρα από Golf GTI
Συγκριτική δοκιμή: Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto