Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Ελλάδα 11:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Renault Clio E-Tech Full Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio E-Tech Full Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Clio: Ένα supermini μοντέλο που συνεχίζει μια εμπορική πορεία χάρη στην οποία έχει δείξει την αντοχή του στον χρόνο, την καινοτομία του και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η πρόσφατη επανασχεδίασή του το αποδεικνύει για ακόμα μια φορά.

Advertisement
Advertisement

Οι Γάλλοι, έχουν την κουλτούρα της Μυθολογίας. Και για τη συγκεκριμένη περίπτωση, τα στελέχη της Renault έκαναν μια επιλογή από τη δική μας.

Πριν από 33 χρόνια το απέδειξαν επιλέγοντας να δώσουν το όνομα μιας από τις εννέα Μούσες σε ένα καινούργιο supermini μοντέλο τους: Το Clio.

Εμείς γνωρίζουμε ότι η Κλειώ ήταν η Μούσα της επικής Ποίησης και της Ιστορίας, αυτή που ορίστηκε από τους Θεούς να τηρεί ακέραιο τον λόγο και τα πεπραγμένα στο διηνεκές.

Advertisement
Advertisement

Και τι ιστορία θα επιφυλασσόταν για το καινούργιο μοντέλο της Renault! Αμέσως μετά την εμφάνισή του αναγνωρίστηκε ως κάτι ξεχωριστό από το κοινό και τους δημοσιογράφους του αυτοκινητικού Τύπου.

Οι τελευταίοι, χωρίς χρονοτριβή, θα το ψηφήσουν «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 1991 και θα το επαναλάβουν για το 2006, όταν παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου (σημ.: το 2005).

Advertisement

Ωστόσο, οι αγοραστές του είναι αυτοί που έδωσαν τα σημαντικότερα εύσημα στο Clio. Από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε, περισσότεροι από 16.000.000 το επέλεξαν ως το αγαπημένο τους όχημα, κάνοντάς το ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικώς, τόσο για τη γαλλική εταιρεία όσο και για την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Η επανασχεδίαση
Το 2019 η Renault θα δείξει για ακόμα μια φορά την κατασκευαστική φιλοσοφία της. Η πέμπτη γενιά του Clio είχε όλα τα σύγχρονα στοιχεία ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στον νέο κόσμο που διαμορφωνόταν στην Αυτοκίνηση.

Advertisement

Αυτή τη φορά δεν θα στεκόταν μόνο στη σχεδίαση, στον εξοπλισμό, στη «γαλλική άνεση» (sic) και στην καλή οδική συμπεριφορά. Τα μηχανολογικά δεδομένα του θα προτάσσονταν περισσότερο από άλλη φορά.

Πλέον, η γαλλική εταιρεία προετοιμαζόταν για τη μεγάλη αλλαγή που θα ακολουθούσε στα επόμενα χρόνια ως τις ημέρες μας (αλλά και γι’ αυτές που θα έρθουν).

Advertisement

Η πλατφόρμα της έδωσε τη δυνατότητα να εμπλακεί με αξιώσεις στην εξέλιξη και δημιουργία ενός (πλήρους) υβριδικού συστήματος το οποίο εντάχθηκε στην γενικότερη τεχνολογική «ομπρέλα» εξηλεκτρισμού η οποία προσδιορίστηκε με τον όρο «ETech».

Το Clio V, η πέμπτη γενιά του μοντέλου, μετρά ήδη τέσσερα χρόνια στην αγορά. Σε αυτό το χρονικό διάστημα η Renault άλλαξε επιχειρηματικό σχέδιο (σημ.: «Renaulution»), εμφανισιακή υφολογία και αύξησε την γκάμα της προσθέτοντας νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Λόγω των τελευταίων, οι σχεδιαστές της είχαν μεγαλύτερη ελευθερία να εφαρμόσουν τις ιδέες τους. Και μερικές από αυτές βρήκαν την εφαρμογή τους και στα μοντέλα παραγωγής τα οποία υπήρχαν ήδη, όπως το Clio.

Η επανασχεδίαση του μοντέλου ήταν σχετικά μικρή σε έκταση. Όμως, οι Γάλλοι γνωρίζουν πολύ καλά την τεχνική να σε σαγηνεύουν με το στυλ. Έτσι, οι στοχευμένες αλλαγές που έκαναν στο αυτοκίνητο μοιάζουν να είναι ευρύτερες, όπως αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα.

Γενικά, σε ό,τι αφορά στο εξωτερικό του οχήματος αυτές έχουν να κάνουν με την αναδιαμόρφωση της μάσκας, των φωτιστικών σωμάτων, των προφυλακτήρων και τη δυνατότητα τοποθέτηση τροχών νέας σχεδίασης.

Πλέον, το αυτοκίνητο διατίθεται και με επτά νέα χρώματα για το αμάξωμά του (τα «Glacier White», «Star Black», «Shale Grey», «Iron Blue», «Flame Red», «Valencia Orange» και «Rafale Grey») και ζάντες διάστασης έως και 17 ιντσών.

Επίσης, σε ό,τι αφορά στα εμπρός φώτα, η Renault εφάρμοσε για πρώτη φορά τη νέα φωτεινή διαμόρφωσή τους την οποία οι σχεδιαστές της εμπνεύστηκαν από τη μορφή του εμπορικού λογοτύπου της. Είναι στοιχείο του «Νέου Κύματος» (sic) όπως ονομάζεται η διαδικασία ανανέωσης των μοντέλων της αλλά και της εν γένει εικόνας της

Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο Clio V διαθέτει τμήματα από ανακυκλωμένα υλικά και οι νέες ταπετσαρίες που το καλύπτουν είναι από ύφασμα Tencel σε ποσοστό 60%. Αυτό, είναι η πρώτη φορά (επίσης) που τοποθετείται σε κάποιο μοντέλο της Renault, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Τι είναι το «Esprit Alpine»;
Διαβάζοντας την επιγραφή που υπάρχει στο πλάι του αυτοκινήτου, πάνω από τους εμπρός θόλους, το μυαλό μπορεί να ξεφύγει. Όμως, η οποία τέτοια σκέψη δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Το «Esprit Alpine» προσδιορίζει μια εξοπλιστική έκδοση του Clio V E-Tech -την κορυφαία από τις όσες διαθέσιμες- και όχι κάτι περισσότερο που να αφορά στις επιδόσεις και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αντιστοίχως.

Σε αυτή, το πνεύμα της Alpine αντιπροσωπεύεται από την πιο επιθετική μορφή του εμπρός μέρους όπου υπάρχει φαρδύτερη, συγκριτικά, γρίλια με ασημί ενσωματωμένα στοιχεία, full LED φώτα σε σχήμα μισού διαμαντιού (όπως τα χαρακτηρίζει η Renault) και γκρι χρώματος διαγώνια στοιχεία στον προφυλακτήρα.

Στο πλάι, έχουν τονιστεί περισσότερο τα μαρσπιέ, ενώ στο πίσω μέρος, στην άκρη της οροφής, υπάρχει διαμορφωμένη μια μικρή αλλά χαρακτηριστική αεροτομή η οποία ολοκληρώνει την πιο σπορτίφ εικόνα που θέλουν να προσδώσουν οι άνθρωποι της εταιρείας στο αυτοκίνητο.

Σε αυτή, συμβάλλουν και οι τροχοί 17 ιντσών που χαρακτηρίζονται «Arrow» και παραπέμπουν με μονομπούλονους. Φυσικά, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το μπλε χρώμα του αμαξώματος το οποίο είναι μια σαφής παραπομπή στα ιστορικά αυτοκίνητα της εταιρείας που ίδρυσε ο Ζαν Ρεντελέ (το 1955), όπως και στα μονοθέσια της Alpine F1 Team.

Εσωτερικά, η συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση έχει εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ και κεντημένο τον λογότυπο της Alpine στην πλάτη αυτών και τη γαλλική σημαία τόσο σε αυτά όσο και στο μέρος του ταμπλό εμπρός από τον συνοδηγό.

ETech Full Hybrid: Á lavantgarde de la technologie
Όταν οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα το έπραξαν με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που εφάρμοζαν ως τότε οι Ιάπωνες.

Η εμπλοκή της Renault στη Formula 1 (της Alpine, πλέον, από το 2021) και η εφαρμογή τέτοιας τεχνολογίας στα μονοθέσια που συμμετέχουν στον θεσμό έδωσαν την ευχέρεια για την εφαρμογή κάποιων λύσεων και στα μοντέλα παραγωγής.

Πέραν της δεδομένης πρακτικής εφαρμογής εργαλείων Μάρκετινγκ (τι πιο εντυπωσιακό και αποδοτικό να υπάρχει συσχετισμός με την F1;), το σύστημα E-Tech Full Hybrid είναι προηγμένο και η Renault ανακοινώνει ότι έχει κατοχυρώσει περισσότερες από 150 πατέντες για τη δημιουργία του.

Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα έμμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 94 ίππους/5.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 148 Nm και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος, αυτός που συμβάλλει στην κίνηση του Clio V, έχει μέγιστη ισχύ 49 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm. O δεύτερος, αυτός που έχει τον ρόλο μίζας και γεννήτριας, αποδίδει 20 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 50 Nm.

H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 143 ίπποι (145, ονομαστικά) και η μέγιστη ροπή είναι αυτή του κινητήριου ηλεκτροκινητήρα (σημ.: 205 Nm). Τέλος, οι μπαταρίες του συστήματος είναι ιόντων λιθίου και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh (0,85 kWh, πραγματική).

Το E-Tech Full Hybrid είναι ένα παράλληλο σύστημα σε ό,τι αφορά στον τρόπο λειτουργίας του. Το χαρακτηριστικό του είναι ότι δεν υπάρχει κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων, (αυτόματο, αυτόματο διπλού συμπλέκτη ή CVT).

Τον ρόλο αυτόν αναλαμβάνει ο κύριος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος φροντίζει να υπάρχει κάθε στιγμή η σωστή σχέση για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, συγχρονίζοντας τις αλλαγές των ταχυτήτων.

Στον δρόμο
Το Clio V E-Tech Full Hybrid «Esprit Alpine» δεν σε κερδίζει μόνο με το στυλ του. Σε κερδίζει ευκολότερα με άλλον τρόπο. Πώς; Πολύ απλά, παίζοντας με την ψυχολογία σου!

Βλέποντάς το, θες να πας κοντά του και όταν βρεθείς πλησίον του γίνεται αιτία να σκέφτεσαι διάφορα, ιδίως, εάν είσαι μιας κάποιας ηλικίας, πια… Σε αυτή την περίπτωση, κοιτώντας το, έρχονται στη σκέψη σου κάποιες «περίεργες» ονομασίες, όπως «Clio Williams», «Clio Sport» ακόμα και μια… «Clio R.S.».

Αν είσαι μικρότερης ηλικίας, γλυτώνεις από τις παραπάνω θύμησες και παραλληλισμούς που δεν έχουν καμία σχέση με το όχημα που υπάρχει εμπρός σου. Όλοι, νέοι και μεγαλύτεροι, ας επικεντρωθούμε σε αυτό, στο επανασχεδιασμένο Clio V E-Tech Full Hybrid «Esprit Alpine».

Ανοίγεις την πόρτα του οδηγού, εισέρχεσαι και κάθεσαι σε ένα αναπαυτικό κάθισμα που σε «αγκαλιάζει» και σε στηρίζει πολύ καλά στα πλευρά σου. Ρυθμίζεις πολύ εύκολα τη θέση σου και το βλέμμα σου εστιάζει στην έγχρωμη οθόνη 10,0 ιντσών που υπάρχει στον πίνακα οργάνων (η συγκεκριμένη διάσταση ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό).

Σε αυτή, κυριαρχεί ο πράσινος φωτισμός, στο περιβάλλον του και στις ενδείξεις του, γεγονός που σημαίνει ότι έχεις να κάνεις με ένα όχημα το οποίο στοχεύει στην οικονομία καυσίμου.

Κατόπιν, ασχολείσαι με την κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι 10,0 ιντσών, επίσης. Σε αυτή, εμφανίζονται οι πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων «Easy Link» και ως οδηγός, επιλέγεις το πρόγραμμα στο σύστημα «Multi-Mode». Θυμίζουμε ότι το τελευταίο έχει τις επιλογές Eco, Sport και My Sense. Επιπλέον, υπάρχει η διαμόρφωση «e-Save» ώστε να διατηρείται η ηλεκτρική ενέργεια στις μπαταρίες για να χρησιμοποιηθεί όταν το κρίνει ο οδηγός.

Επίσης, στο ταμπλό, υπάρχει διακόπτης όπου το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό για μια μικρή απόσταση, για όσο επαρκεί η αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες.

Το επανασχεδιασμένο Clio V E-Tech Full Hybrid είναι ευκολοδήγητο σε κάθε συνθήκη. Εντός πόλης, το σχετικά μικρό μήκος του διευκολύνει, ενώ στο ταξίδι το χαμηλό επίπεδο θορύβου συμβάλλει στη γενικότερη άνεση των επιβατών.

Όσοι καθίσουν στο πίσω μέρος έχουν οριακά επαρκές ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους, όμως το αντίστοιχο ύψος και πλάτος είναι καλά.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου δεν διαφοροποιείται με ό,τι ίσχυε πριν την επανασχεδίαση. Είναι σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση αλλά παραμένει άνετη και αποτελεσματική στην απορρόφηση των ταλαντώσεων.

Ο ημιάκαμπτος άξονας, που υπάρχει πίσω, λειτουργεί πολύ καλά και δεν επιφυλάσσει… εκπλήξεις για τον οδηγό όταν αυτός θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα, επηρεασμένος από τον λογότυπο της Alpine.

Σε μια τέτοια περίπτωση, το αυτοκίνητο ακολουθεί την γραμμή που αυτός επιλέγει και μοιάζει σαν να τον προ(σ)καλεί να κινηθεί ακόμα ταχύτερα στις στροφές. Ως οδηγός, καταλαβαίνεις ότι το πλαίσιο του Clio V είναι στιβαρό για τα δεδομένα ενός supermini και ότι μπορεί να δεχτεί κινητήρα με μεγαλύτερη απόδοση χωρίς πρόβλημα (είπαμε, εσείς οι μεγαλύτεροι αφήστε κατά μέρος τις θύμησές σας!).

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που σημειώσαμε ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ. Είναι η καλύτερη έμπρακτη απόδειξη πόσο καλά λειτουργεί το υβριδικό σύστημα της Renault.

«Να το πάρω;»
Εάν η κουβέντα αφορά στην έκδοση του E-Tech Full Hybrid του επανασχεδιασμένου Clio V η απάντηση είναι αναμφισβήτητα ναι. Το αυτοκίνητο έχει βελτιωθεί, έχει αλλάξει αισθητικά και έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού του το οποίο περιλαμβάνει έως και 20 συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Εάν επικεντρωθούμε στην εξοπλιστική έκδοση «Esprit Alpine», θα πρέπει να υπολογίσουμε το επιπλέον ποσό που απαιτείται γι’ αυτή, συγκριτικά με την οικονομικά προσιτότερη. Με αυτή, κάποιος παίρνει ένα ξεχωριστό στην όψη αυτοκίνητο που φέρει και μια ιδιαίτερη υπογραφή και ιστορία.

Δηλαδή, εκτός από το αυτοκίνητο παίρνει και το όνειρο που έχει. Αλήθεια, πόσο κοστολογείται ένα όνειρό μας;

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Clio ETech Full Hybrid 145 restyle
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.598 cc
Ισχύς: 143 PS
Pοπή: 205 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 174 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,2/5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 95 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.053/1.798/1.439 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Βάρος: 1.238 kg
Χώρος αποσκευών: 301*-1.069 lt (* Στην έκδοση «ETech Full Hybrid»)
Τιμή: Από 28.670 ευρώ («evolution plus» 145)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο Renault Clio διαθέσιμο με όφελος 3.000 ευρώ
Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Renault 4
Road Trip στα Βαλκάνια: 3.475 χιλιόμετρα με το Renault Austral E-Tech