Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG ZS 1.0 T-GDi

Ελλάδα 17:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: MG ZS 1.0 T-GDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG ZS 1.0 T-GDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το MG ZS έκανε άνω-κάτω την αγορά της Ελλάδας μέσα σε μόλις δυο-τρεις μήνες, ενώ με τον turbo των 1.000 κυβικών έχει ακόμα μεγαλύτερο δυναμικό.

Advertisement
Advertisement

Αν υπάρχει μία και μόνο εμπορική κίνηση που άλλαξε τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς μέσα στο 2023 αυτή δεν είναι άλλη από την αναπάντεχη όσο και ευχάριστη είσοδο της MG στο κάδρο του Έλληνα αγοραστή.

Ο θόρυβος που σήκωσε ειδικά το απλό MG ZS με τις 18.990 ευρώ δεν λέει να κοπάσει, ενώ παράλληλα, κατάφερε να αποβάλει μεμιάς την «ρετσινιά» της made in China κατασκευής, καθώς από την πρώτη στιγμή, η MG έδειξε ότι μπορεί να σταθεί χωρίς κόμπλεξ απέναντι σε καθιερωμένους κατασκευαστές. Ιδίως με τα ηλεκτρικά της.


Προφανώς όλο αυτό δεν προκύπτει από το πουθενά, καθώς πίσω από την ανασύσταση αυτού του ιστορικού ευρωπαϊκού ονόματος κρύβεται ο κολοσσός της SAIC, μία εταιρία με τεράστιο κύκλο εργασιών (είναι η 6η στον κόσμο με βλέψεις για πολύ πιο πάνω) και εκφρασμένη την θέλησή της να πρωταγωνιστήσει παντού, και ιδίως στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη επαφή που είχαμε με τα θερμικά της μοντέλα, ήταν με την «πέτρα του σκανδάλου», το κορυφαίο value for money της ελληνικής αγοράς. Το MG ZS με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα αποδείχτηκε πραγματική έκπληξη, καθώς προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση για όποιον ψάχνει ένα φθηνό οικογενειακό μοντέλο, χωρίς να χρειάζετα να κανει υπαναχωρήσεις σε βασικούς τομείς.

Εκεί που εντοπίσαμε το μεγαλύτερο θέμα ήταν η απόδοση του κινητήρα, η οποία ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή ότι κάτι έλειπε που θα μπορούσε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω. Και αυτό γίνεται στην έκδοση της δοκιμής που παρουσιάζουμε εδώ, όπου το MG ZS εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο τούρμπο με απόδοση 111 ίππων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Advertisement

Το μοτέρ αυτό, αν και οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι είναι δικό τους, έλκει προφανώς την καταγωγή του στο γενεαλογικό δέντρο της GM που υπήρχε στα αυτοκίνητα της εταιρίας πριν μπει στο γκρουπ Stellantis. Ενώ και το κιβώτιο της Aisin είναι και αυτό ήδη γνωστό -με διαφορές στο λογισμικό- από την εφαρμογή του σε ουκ ολίγα ευρωπαϊκά μοντέλα. Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται σε θέματα αξιοπιστίας και αντοχής στον χρόνο.

Ο συγκεκριμένος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου, αλλάζει άρδην τον χαρακτήρα του MG ZS, και το κάνει ένα σαφώς πιο ευχάριστο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Αν και η διαφορά στην ιπποδύναμη είναι μόλις πέντε ίπποι σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη, η παρουσία του turbo δημιουργεί ένα σύνολο που «ακούει» από χαμηλά και γεμίζει δυναμικά στις μεσαίες στροφές.

Advertisement

Το τρικύλινδρο μοτέρ δείχνει αρκετά πρόθυμο να υπακούσει στις εντολές του οδηγού, είναι σχετικά αθόρυβο (χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση) και μόνο ψηλά θα δείξει ότι «ξεφουσκώνει» λόγω των λίγων κυβικών ενώ θα βγάλει πιο έντονα τον τρικύλινδρο χαρακτήρα στη χροιά του.

Το κιβώτιο είναι επαρκές στις επιλογές του, χωρίς την σβελτάδα ενός πιο σύγχρονου διπλοσύμπλεκτου, αλλά πάντως σωστά σεταρισμένο και με σχετικά γρήγορη αντίδραση στο kickdown. Βελτιώνεται δε αρκετά στο πρόγραμμα sport το οποίο μάλλον θα πρέπει να είναι και η default επιλογή για όσους επιλέξουν αυτή την έκδοση.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, με χαλαρούς ρυθμούς αυτή η έκδοση του MG ZS μπορεί να κινηθεί και κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ αν πιεστεί -και ιδίως μέσα στην πόλη- μπορεί να αγγίξει και τα 8,5 με 9,0 λίτρα/100 χλμ.

Advertisement

Υπολογίστε μία μέση τιμή κοντά στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., νούμερο που είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, ιδίως αν υπολογίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σχετικά μεγάλο αυτοκίνητο που κινείται κοντά στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Κάτι που φαίνεται όχι μόνο από τις διαστάσεις του (μήκος στα 4,23 μέτρα, μεταξόνιο 2,58 μέτρα) αλλά και από την γενικότερη πληθωρική παρουσία του, με ένα αμάξωμα που χωρίς ακρότητες και αισθητικά ρίσκα, καταφέρνει να αρέσει.

Εκεί που κερδίζει κατά κράτος τον υποψήφιο αγοραστή (ιδίως όποιον έρχεται με προκαταλήψεις για την κινεζική καταγωγή) είναι η εικόνα του εσωτερικού. Το καλαίσθητο ταμπλό είναι καλυμμένο με μαλακά πλαστικά σε όλη του σχεδόν την επιφάνεια, έχει πολύ καλό φινίρισμα, ενώ οι όμορφες λεπτομέρειες όπως οι εξωτερικές κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα των πιο πλούσιων εκδόσεων δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο.

Το ψηφιακό πακέτο είναι και αυτό μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, με έναν όμορφο πίνακα οργάνων 7 ιντσών με πληθώρα ενδείξεων και μία ιδιαίτερα φωτεινή κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.

Η οθόνη αυτή, αν και κάπως αργή στις αντιδράσεις της, έχει καλά τακτοποιημένα τα μενού, ενώ σε συνδυασμό με μερικούς έξυπνα επιλεγμένους φυσικούς διακόπτες, καθιστά την χρήση της αρκετά εύκολη.


Το χιλιάρι ZS με το αυτόματο κιβώτιο που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν στην πλούσια έκδοση Luxury Plus η οποία εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, Auto Hold, δερμάτινο σαλόνι, εξελιγμένο ηχοσύστημα 3D, δορυφορική πλοήγηση, παρακολούθηση τυφλού σημείου, μία τεράστια ηλιοροφή, ασύρματη σύνδεση κινητών κ.ά.

Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του ZS είναι οι χώροι του, με δεδομένη πάντα την τιμή του. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό «αέρα» εμπρός από τα γόνατα και πάνω από τα κεφάλια τους ενώ ο χώρος των αποσκευών, από τα 448 έως τα 1.166 λίτρα αγγίζει τα όρια της πιο πάνω κατηγορίας. Τα μεγάλα ανοίγματα που έχουν οι πίσω πόρτες κάνουν πολύ εύκολη την πρόσβαση σε αυτά, ενώ θύρες USB φροντίζουν για την φόρτιση των κινητών συσκευών.

Έχοντας ήδη θετική προδιάθεση από όλα τα παραπάνω, μένει να δούμε πόσο έχει αλλάξει προς το καλύτερο η συμπεριφορά του MG ZS στον δρόμο. Εκεί δηλαδή όπου η πιο φθηνή έκδοση με τον ατμοσφαιρικό των 1,5 λίτρων και το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο έδειχνε να υστερεί. Και όπως φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι αυτής εδώ της έκδοσης, το turbo κατορθώνει να αλλάξει αισθητά την ιδιοσυγκρασία του ZS.

Σαφώς πιο δυνατός και με μεγαλύτερα αποθέματα ιδίως στις χαμηλές στροφές, ο χιλιάρης turbo κινεί πιο σβέλτα και με περισσότερη σιγουριά το ZS. Κάτι που φαίνεται ακόμα περισσότερο όταν το αυτοκίνητο φορτωθεί με μία οικογένεια, όπου πλέον είναι σαφώς πιο ικανό να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός προσπεράσματος ή ενός λιγότερο ζορισμένου ταξιδιού στο ελληνικό ορεινό δίκτυο.

Το τιμόνι παραμένει στο ύψος των περιστάσεων για ένα τυπικό SUV της κατηγορίας, τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και αντοχή, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές, αν και σχετικά αυξημένες, δεν δυσαρεστούν και ελέγχονται εύκολα. Η ανάρτηση είναι άνετη στις περισσότερες περιπτώσεις και ελέγχει σωστά το αμάξωμα, αν και σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κάνει αισθητή την παρουσία του.

Γενικά, αυτό που βγάζει το MG ZS είναι η αίσθηση ενός εύκολου και ευχάριστου στην χρήση αυτοκινήτου, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και την ευχέρεια να ανταποκρίνεται ικανοποιητικά όπου και να το βάλεις, είτε μέσα στην πόλη είτε μακριά από αυτήν.

Για το τελευταίο φροντίζουν και τα 16,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, που του δίνουν και τα απαραίτητα εχέγγυα για να κινηθεί εκτός ασφάλτου, πάντα με το δεδομένο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό σύγχρονο SUV, με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και με ευαίσθητα ασφάλτινα ελαστικά.

Συνοψίζοντας, αν κάποιος θέλει να αγοράσει το MG ZS, αυτή εδώ η έκδοση είναι με διαφορά η καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη. Είναι βέβαια και η ακριβότερη, καθώς φθάνει στις 25.150 ευρώ.

Μία τιμή αρκετά μακριά από τα «18 και κάτι» χιλιάρικα της βασικής έκδοσης του ατμοσφαιρικού των 1,5 λίτρων, και η οποία το φέρνει απέναντι σε αυτοκίνητα με καταξιωμένο όνομα και μακρά πορεία στην ελληνική αγορά.

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι αν εξαιρέσουμε κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, το ZS δεν έχει να φοβηθεί τίποτα σε καμία απευθείας σύγκριση με κανένα από αυτά. Και βέβαια έχει και έναν ακόμα άσσο στο μανίκι του: την χειροκίνητη έκδοση με τον ίδιο χιλιάρη turbo και τιμή από 23.950 ευρώ. Και μαζί μία μεγάλη ομπρέλα υποστήριξης από την ελληνική αντιπροσωπεία, με πιο χαρακτηριστικό ατού τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

Σε κάθε περίπτωση, το MG ZS είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μέσα σε δυο-τρεις μήνες αλλάξει συνολικά τον χάρτη της ελληνικής αγοράς. Και αυτό οφείλεται όχι μόνο στις ανταγωνιστικές τιμές του, αλλά και στο ότι είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, που μπορεί να σταθεί χωρίς κανένα κόμπλεξ απέναντι σε όλο τον ανταγωνισμό. Και η έκδοση αυτή δείχνει ότι δικαίως έχει κερδίσει μέσα σε μόλις δυο-τρεις μήνες τον τίτλο της πιο ευχάριστης έκπληξης της χρονιάς.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – MG ZS 1.0 TGDi
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, Βενζίνης, Turbo, 999 cc
Ισχύς: 111 PS/ 5.200 rpm
Ροπή: 106 Nm/1.800-4.700 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 7,2/ 7,9 l/100 km
Εκπομπή CO2: 163 gr/km
Βάρος: 1.255 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.323 x 1.809 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών: 448 lt
Τιμή: από 25.150 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i (video)
Tο MG ZS 1.0 T-GDI με χειροκίνητο κιβώτιο (+τιμή)
MG: 7 χρόνια εγγύηση, εγκεκριμένο δίκτυο και απόλυτη εμπιστοσύνη