Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW iX2 xDrive30

Ελλάδα 16:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW iX2 xDrive30

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW iX2 xDrive30

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρακτική της BMW να εκπροσωπείται σε κάθε κατηγορία και υποκατηγορία οχημάτων συνεχίζεται και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, Η iX2 είναι ακόμα μία απόδειξη αυτής της προσπάθειάς της.

Advertisement
Advertisement

Στην καινούργια γενιά της X2 ήταν σαφές ότι στην BMW θα προσέθεταν ακόμα μία έκδοση. Την αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Αυτό ήταν δεδομένο από την πρώτη στιγμή, από τότε που διέρρευσαν οι πληροφορίες για την έναρξη της διαδικασίας εξέλιξής της.

Ως εκ του αποτελέσματος, το μοντέλο άλλαξε αισθητικά, μεγάλωσε σε διαστάσεις συγκριτικά με πριν, αναβαθμίστηκε αναφορικά με τον εξοπλισμό του και την ποιότητα κατασκευής του αλλά διατήρησε τον χαρακτήρα του.

Η καινούργια X2 παραμένει ένα τυπικό SAV όχημα (όπως ονομάζουν στη γερμανική εταιρεία τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV). Όμως, το σαν coupé αμάξωμά της την κάνει να προσδιορίζεται ως SAC (Sports Activity Coupé).

Advertisement
Advertisement

Προφανώς, αυτό ισχύει και για την iX2, την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου μοντέλου. Το αμάξωμα δεν αλλάζει μεταξύ των εκδόσεων με θερμικό κινητήρα και με ηλεκτρομοτέρ και μπορεί να θεωρηθεί ως πιο σπορτίφ συγκριτικά με ό,τι ίσχυε στην πρώτη γενιά του.

Tα βασικά χαρακτηριστικά της iX2
Η iX2 βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR (Frontantriebsarchitektur) δηλαδή αυτή που χρησιμοποιείται και στην καινούργια X2. Αυτή επέτρεψε τη δημιουργία και της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής χωρίς να απαιτούνται σημαντικές αλλαγές οι οποίες να είχαν κόστος για την εταιρεία.

Γενικότερα, η iX2 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με έναν ηλεκτροκινητήρα (eDrive20) και με δύο (xDrive30). Η δεύτερη είναι η ισχυρότερη μεταξύ των δύο και -φυσικά- τετρακίνητη.

Advertisement

Η τελευταία έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, σύγχρονα μόνιμου μαγνήτη. Αυτό στον εμπρός άξονα έχει την κωδική ονομασία eDrive 5.0 M170SF και το άλλο στον πίσω την eDrive 5.0 M170SR.

O εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 ίππους/8.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 247 Nm/0-4.900 σ.α.λ. Ίδιες είναι οι τιμές και για τον πίσω (δηλαδή, 190 ίπποι/8.000 σ.α.λ. και 247 Nm/0-4.900 σ.α.λ., αντίστοιχα). Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους φτάνει τους 313 ίππους (με την ενεργοποίηση του συστήματος Boost) και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 494 Nm.

Advertisement

Αυτοί είναι οι εξελιγμένοι και στην BMW τους χαρακτηρίζουν τεχνολογίας eDrive πέμπτης γενιάς. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ηλεκτροκινητήρες έχουν εξελιχθεί και κατασκευάζονται με τρόπο που να μην χρειάζονται μεγάλη ποσότητα σπάνιων γαιών.

Αναφορικά με τις μπαταρίες, είναι ιόντων λιθίου και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 66,5 kWh και 64,7 kWh πραγματική. H iX2 διατίθεται με ενσωματωμένο φορτιστή AC έως 11 KW και προαιρετικά έως 22 kW (τριφασικό AC).

Στην πρώτη περίπτωση οι συσσωρευτές δύνανται να φορτίσουν πλήρως (0%-100%) σε εξίμισι ώρες. Στη δεύτερη, ο αντίστοιχος χρόνος μειώνεται στις 3 ώρες και 45 λεπτά.

Advertisement

Επίσης, αυτοί μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια σε παροχή σταθερού ρεύματος έως 130 kW όπου για το 10%-80% χρειάζονται 29 λεπτά της ώρας. Σύμφωνα με την BMW, σε τέτοιο DC φορτιστή εντός δεκαλέπτου μπορούν να γεμίσουν με ενέργεια ικανή να κινήσει το αυτοκίνητο για 120 χλμ. (κατά WLTP).

Πέραν αυτών, οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας έχουν φροντίσει για την καλύτερη ψύξη των μπαταριών και τη βελτίωση της θερμοκρασιακής διαχείρισης τους, αλλά και την καλύτερη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Όπως ανακοινώθηκε, με την επιλογή της αποδοτικότερης διαμόρφωσης στο αντίστοιχο σύστημα (διαθέτει συνολικά τέσσερις επιλογές) και τον διακόπτη «ταχυτήτων» στη θέση B, αυτή μπορεί να φτάσει σε ισχύ ως τα 60 kW και σε έντονο φρενάρισμα έως τα 120 kW, αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό
Ως μια γνήσια BMW, iX2 έχει δημιουργηθεί με κύριο άξονα τον οδηγό και αυτό αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό. Όμως, στην εποχή μας, η εταιρεία φροντίζει εξίσου και για τους συνεπιβάτες, γεγονός που σημαίνει ότι το σύστημα iDrive διαθέτει πολλές δυνατότητες ενημερωδιασκέδασης και διασυνδεσιμότητας χάρη στο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 9, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης φυσικά.

Εάν κάποιος έχει δει και γνωρίζει το ταμπλό της iX1, τότε θα διαπιστώσει την ομοιότητά του με αυτό της iX2. Έτσι και στη δεύτερη υπάρχει η διαμόρφωση BMW Curved Display που αποτελείται από δύο έγχρωμες οθόνες τοποθετημένες σε κοινό πλαίσιο. Αυτή στον πίνακα οργάνων είναι 10,25 ιντσών και αφής στο κέντρο 10,7 ιντσών, αντίστοιχα.

Τα εμπρός καθίσματα είναι πολύ καλά σε ό,τι αφορά στην παρεχόμενη στήριξη και σχετικά σφιχτά. Καθώς η συγκεκριμένη iX2 ήταν η προαιρετική έκδοση M Sport Pro (σημ.: επιπλέον κόστος 2.062 ευρώ) σημαίνει ότι τόσο αυτά, όσο και άλλα στοιχεία του οχήματος εκπληρούν και συμβάλλουν στην πιο σπορτίφ εικόνα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες διαθέσιμες.

Το μεταξόνιό του μοντέλου ξεπερνά τα 2,69 μέτρα αλλά ο διαθέσιμος ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες δεν είναι αντίστοιχος αυτού που αφήνει να εννοηθεί το μήκος του.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες στο πίσω κάθισμα έχουν απλώς ικανοποιητικό ωφέλιμο μήκος και ύψος, ακόμη και αν είναι μετρίου αναστήματος. Αυτό είναι τοποθετημένο ελαφρώς ψηλότερα από τις εμπρός θέσεις αλλά το ερεισίνωτό του είναι υπό γωνία, κάτι που αυξάνει το ωφέλιμο ύψος.

Η κεκλιμένη γραμμή του αμαξώματος στο πίσω μέρος του μειώνει το διαθέσιμο άνοιγμα στο πλαίσιο του οχήματος και η είσοδος και έξοδος προς και από το εκεί κάθισμα χρειάζεται τη σχετική προσοχή για να μην ακουμπήσουν το κεφάλι ή τα πόδια κατά τη διαδικασία. Τέλος, το πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικό σε χωρητικότητα και υπάρχει η δυνατότητα να διπλώνουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και η κονσόλα έχει διαμορφωθεί με τρόπο που να επιτρέπει την ταυτόχρονη τοποθέτηση πολλών μικροαντικειμένων, διαφορετικών διαστάσεων μεταξύ τους.

Η ιδιοτυπία της BMW να έχει (σχεδόν) κάθετη την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone αναμενόμενα υπάρχει και στην iX2. Βολεύει τον οδηγό να βλέπει αμεσότερα την οθόνη του τηλεφώνου του μεν, αυτό δεν παραμένει πάντα στη θέση του όταν κινείται το αυτοκίνητο, δε, παρά το ότι υπάρχει ανακλινόμενη μπάρα συγκράτησής του.

Επίσης, η τοποθέτηση διακοπτών στην άκρη του υποβραχιονίου συμβάλλει στην πρακτικότητα και στην άμεση χρήση τους από τον οδηγό. Ουσιαστικά, είναι οι μόνοι που υπάρχουν (μαζί με όσους βρίσκονται στο τιμόνι).

Οι εντυπώσεις μας στον δρόμο
H έκδοση xDrive30 είναι η ισχυρότερη του μοντέλου (τουλάχιστον ως τώρα). Αυτό σημαίνει ότι έχει δοθεί βάρος και στην οδική συμπεριφορά του, καθώς οι επιδόσεις του, δηλαδή η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και έν κινήσει, είναι καλές.

Σε αυτή, η BMW τοποθετεί στον βασικό εξοπλισμό την ανάρτηση Adaptive M η οποία έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις και είναι κατά ενάμισι εκατοστό χαμηλότερη σε ύψος από το έδαφος σε σχέση με την κανονική. Επίσης, η συγκεκριμένη ανάρτηση συνδυάζεται και με πιο γρήγορη κρεμαγέρα και πιο σπορτίφ αίσθηση στο τιμόνι, συγκριτικά.

Στον δρόμο, η ανάρτηση δείχνει τη σφιχτή ρύθμισή της από τα πρώτα μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι τόσο άνετη όσο αναμένει κάποιος ή όσο ταιριάζει σε ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Μπορεί να είναι θετική εάν επιθυμεί να κινηθεί με πιο γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με απανωτές στροφές, όμως δεν ισχύει το ίδιο στην καθημερινή μετακίνηση.

Στις απανωτές κακοτεχνίες του δρόμου δεν απορροφά πάντα ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις, τουλάχιστον όχι στον βαθμό και με τον τρόπο που αναμένεις από μια BMW.

Η επιτάχυνση είναι έντονη, ιδίως όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το σύστημα Boost, μέσω του μοχλοδιακόπτη που βρίσκεται πίσω από την αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Όταν το κάνει, οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν για 10 δευτερόλεπτα τη μέγιστη ισχύ των 313 ίππων.

Η iX2 διαθέτει το σύστημα My Modes το οποίο έχει έξι διαφορετικά προγράμματα για την απόδοση της ροπής, τα Personal, Sport, Efficient, Expressive, Relax και Digital Art. Σε καθένα από αυτά, εκτός από την παραμετροποίηση της ροπής μεταβάλλεται και ο ψηφιακά παραγόμενος ήχος που φανερώνει τον ρυθμό επιτάχυνσης.

Η iX2 δίνει μεγαλύτερο βάρος στην εμφάνιση απ’ ό,τι η iX1. Αυτό είναι προφανές. Είναι καλοκατασκευασμένη, έχει τη σύγχρονη αισθητική ταυτότητα της BMW και επωφελείται από τη φήμη της εταιρείας.

Θα την προτιμήσει κάποιος που θέλει να μετακινείται με ένα ιδιαίτερης σχεδίασης αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα και δεν τον ενοχλούν κάποια μειονεκτήματα ευρυχωρίας ή άνεσης. Διαφορετικά, υπάρχει και η BMW iX1.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW iX2 xDrive30 313 PS
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (συνδυαστική): 313 PS (Με ενεργοποιημένο το Boost)
Ροπή: 494 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh (Ονομαστική), 64,7 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,3-17,7 kWh/100 km/20,2 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 449 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.554/1.845/1.560 mm
Μεταξόνιο: 2.692 mm
Βάρος: 2.020 kg
Χώρος αποσκευών: 525-1.400 lt
Τιμή: Από 56.560 ευρώ (xDrive30)