Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i

Ελλάδα 21:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τιμή κάτω από τα 19 χιλιάρικα, με μεγάλους χώρους, προσεγμένο και καλοφτιαγμένο, με εγγύηση 7 ετών και ετοιμοπαράδοτο, το MG ZS έρχεται να κάνει αρκετούς να χάσουν τον ύπνο τους.

Advertisement
Advertisement

Γιατί ξενυχτά η Ούρσουλα και οι σοφοί -λέμε τώρα- Επίτροποι στις Βρυξέλες; Γιατί καγκελάριοι και πρωθυπουργοί έχουν χάσει τον ύπνο τους; Τι φταίει και ακριβοπληρωμένοι CEO από τα μεγάλα αυτοκινητικά «τζάκια» της Ευρώπης τα έχουν βάψει μαύρα, τρομαγμένοι μπροστά σε αυτό που έρχεται;

Η απάντηση είναι απλή. Και ήρθε η ώρα να την εμπεδώσουμε και στην Ελλάδα. Και δεν χρειάζεται να πας στα μεγάλα λιμάνια της γηραιάς και γερασμένης ηπείρου από τον Πειραιά μέχρι το Αμβούργο για να δεις ξεφορτώνονται καραβιές από made in China αυτοκίνητα. Αρκεί απλά να ανοίξεις την πόρτα ενός γαλάζιου MG ZS και να δεις σε πρώτη προβολή τον αυτοκινητικό Αρμαγεδδώνα που έχει αρχίσει να καταφθάνει στην Ευρώπη. Και τώρα πλέον και στην χώρα μας.

Η αλήθεια είναι ότι μπαίνεις στο σαλόνι του ZS και παθαίνεις ένα μικρό σοκ. Οι προκαταλήψεις που κουβαλάς πάνε μεμιάς περίπατο. Αυτό που σε περιβάλλει είναι ένας χώρος προσεγμένος, με ποιοτικά στην όψη υλικά, χωρίς τις ευρωπαϊκές τσιγκουνιές στα μαλακά πλαστικά, με όμορφες οθόνες και με μία αίσθηση ότι πίσω από όλα αυτά βρίσκεται κάτι πολύ πιο ισχυρό και δουλεμένο, βγαλμένο από μία βιομηχανική παραγωγή πρώτης γραμμής.

Advertisement
Advertisement

Βέβαια, για όσους παρακολουθούν από κοντά τις τεκτονικές αλλαγές που συμβαίνουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η πορεία εταιριών όπως η MG δεν είναι έκπληξη. Ένα ιστορικό όνομα, με άλλοτε ένδοξο και άλλοτε βεβαρημένο βρετανικό παρελθόν (ποιος θέλει να θυμάται τα ανεκδιήγητα MG-TF που σκόρπαγαν απλά κοιτάζοντάς τα!), που πήρε νέα πνοή χάρη στα κεφάλαια και την ασύλληπτη ορμή των Κινέζων της τεράστιας -και κρατικής, κρατήστε το αυτό- εταιρίας SAIC.

Οι Κινέζοι μαθαίνουν γρήγορα, πηδάνε δυο-δυο τις γενιές εξέλιξης και εταιρίες όπως η MG δεν είναι πλέον αντιγραφείς αλλά δημιουργοί και πρωτοπόροι.

Advertisement

Ήδη στην Ευρώπη η MG κάνει παντού αισθητή την παρουσία της. Και μάλιστα σε μεγάλες παραδοσιακές αγορές, όπου έχει καταφέρει να πουλήσει το πρώτο εξάμηνο σχεδόν 120.000 αυτοκίνητα, κυρίως τα εξαιρετικά ηλεκτρικά της. Και πατώντας πάνω στην τεράστια και ακόρεστη εγχώρια αγορά, δικαιούται πλέον να κάνει σχέδια για κυριαρχία στον υπόλοιπο κόσμο, έχοντας θέσει ως στόχο πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2025.

Advertisement

Στα πλάνα αυτά εντάσσεται πλέον και η χώρα μας. Με τις γνωστές ταχυδακτυλουργικές κινήσεις του Ομίλου Συγγελίδη η MG επιστρέφει ως αναβαπτισμένο brand στην χώρα μας. Και μάλιστα από την «κεντρική είσοδο», με τις αρμόζουσες «τιμές» και απίστευτες τιμές τιμοκαταλόγου. Και με ξεκάθαρη την πρόθεση να ανακατέψει για τα καλά κατεστημένες αντιλήψεις και βολεμένους ισολογισμούς.

Τα ηλεκτρικά της είναι βέβαια η αιχμή του δόρατος. Όμως ακόμα και αυτό εδώ το βενζινοκίνητο ZS αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους έχουν ξεχάσει ότι μπορούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο για την οικογένειά τους με τον «άσσο» μπροστά στην τιμή πώλησης.

Advertisement

Είχαμε μείνει λοιπόν στο διστακτικό άνοιγμα της πόρτας του ΖS. Εκεί δηλαδή που φθάνεις με όλες τις προκαταλήψεις και με τις προσλαμβάνουσες που έχεις από τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Και ακολουθεί μία έκπληξη πρώτου μεγέθους, καθώς το «ταπεινό» MG όχι μόνο στέκεται επάξια. Αλλά σε κερδίζει με την σοβαρή προσπάθεια που έχει γίνει να ξεπεράσει την καταγωγή του.

Χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, απλά και τίμια, το σαλόνι του ZS είναι ένα από τα δυνατά του στοιχεία. Με μαλακά πλαστικά που φθάνουν έως και χαμηλά στην κονσόλα (και όχι μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό όπως κάνουν όλοι σχεδόν οι Ευρωπαίοι στα B-SUV), με αξιοπρεπή ποιότητα και όπως όλα δείχνουν με καλή συναρμολόγηση.

Το ψηφιακό πακέτο υποστηρίζεται από μία οθόνη 10,1 ιντσών με πολύ όμορφα γραφικά και σωστά τακτοποιημένα μενού, και έναν ελκυστικό πίνακα οργάνων που και αυτός έχει μία ψηφιακή οθόνη με πολλές ενδείξεις που αφορούν την λειτουργία του οχήματος.

Η εργονομία είναι πολύ καλή, με τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα περιμένεις και να κάνουν ακριβώς και με σωστό τρόπο την δουλειά που περιμένεις. Οι έξυπνα τοποθετημένοι φυσικοί διακόπτες κάτω από την οθόνη κάνουν τις καθημερινές λειτουργίες ακόμα πιο εύκολες, ενώ και η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες (έστω και αν το τιμόνι δεν μετακινείται μέσα-έξω), με μαλακά και άνετα καθίσματα και πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Στην πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας υπάρχουν επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και όμορφες κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι, που προσδίδουν μία αίσθηση πολυτέλειας, αν και μάλλον -όπως συμβαίνει με όλα τα δερμάτινα- θα μπορούσε να μην είναι στις προτεραιότητες του Έλληνα καταναλωτή, ιδίως με τις ζέστες του καλοκαιριού. Στα συν οι πολλές θύρες φόρτισης USB εμπρός και πίσω αλλά και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, με θέση και για μεγάλο μπουκάλι νερού στις πόρτες.

Το σαλόνι του ZS δεν σε κερδίζει μόνο με την εικόνα του, αλλά και με την πρακτικότητά του. Και ιδίως τους χώρους του, οι οποίοι είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των B-SUV. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκέστατο «αέρα» εμπρός από τα πόδια τους, ενώ και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα από τα 448 έως τα 1.166 λίτρα, είναι στην κορυφή της κατηγορίας και αγγίζει τα όρια των μεγαλύτερων SUV.

O λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι το ZS, από άποψη διαστάσεων, μπαίνει σφήνα ανάμεσα στις δύο κατηγορίες. Με μήκος στα 4,232 μέτρα, πλάτος 1,809 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,581 μέτρα, «ακουμπά» και στην πιο πάνω κατηγορία, παραμένοντας όμως ένα ευέλικτο και έξυπνα σχεδιασμένο αστικό SUV, ευέλικτο και εύκολα προσαρμόσιμο σε μια μεγάλη γκάμα χρήσεων.

Ως προς την σχεδίαση, το ZS δεν κρύβει ούτε κρύβεται. Δεν αποτελεί κάποια ευφάνταστη πρόταση που θα γραφτεί στην ιστορία. Είναι όμως ισορροπημένο, έχει ενσωματώσει σωστά τις διάφορες επιρροές του, και, το κυριότερο, πείθει με τις διαστάσεις του τον αγοραστή του ότι είναι μία ευκαιρία να αγοράσει το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που μπορεί στα λίγα χρήματα που διαθέτει.

Από το πασπαρτού σχέδιο ξεχωρίζουν κάποια highlights όπως η εντυπωσιακή μάσκα με το ξεχασμένο σήμα της MG να ξυπνά μνήμες σε παλαιότερους, τα φώτα LED τα οποία μάλιστα έχουν εξαιρετική απόδοση τη νύχτα, οι όμορφες ζάντες, καθώς και το ισορροπημένο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα.

Πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης δεν προσφέρονται, όμως υπάρχουν αρκετά όμορφα χρώματα (όπως αυτό το γαλάζιο της δοκιμής μας), καθώς και διάφορα πλαστικά με μεταλλική υφή περιμετρικά, που προσδίδουν μία πιο μοντέρνα και ευρωπαϊκή εικόνα στο αυτοκίνητο.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το ZS και η MG επιλέγουν τον δρόμο της απλότητας σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκδόσεις βενζίνης. Υπάρχουν δύο επιλογές σε κινητήρες, ένας τετρακύλινδρος VT-i των 1,5 λίτρων με απόδοση 106 ίππων και ένας τρικύλινδρος turbo με 111 ίππους και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο για τις εκδόσεις που έρχονται στην χώρα μας. Στην δοκιμή μας έχουμε την πρώτη επιλογή, η οποία συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς (δεν υπάρχει πρόβλεψη για τετρακίνητη έκδοση).

Το μοτέρ αυτό δεν διεκδικεί δάφνες τεχνολογικής υπεροχής, κάτι που φάνηκε από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο τιμόνι του ZS.  Ράθυμος σε όλη την κλίμακα των στροφών, με αρκετό θόρυβο (ιδίως στα ψηλά) και μάλλον απαιτητικός σε καύσιμο, αποτελεί με διαφορά τον πιο αδύναμο κρίκο του αυτοκινήτου. Σε αυτό δεν τον βοηθά το πεντάρι κιβώτιο (που πάντως έχει καλή αίσθηση στον επιλογέα) με τις αραιές σχέσεις, ενώ υποπτευόμαστε ότι το χεράκι σε αυτή την απόδοση έχει βάλει και η ανάγκη για συμμόρφωση με τα Euro 6 δεδομένα, που μάλλον έχουν «φιμώσει» τον κινητήρα.

Από την στιγμή πάντως που θα συμφιλιωθείς με αυτή την παράμετρο και κινείσαι σε πιο «οικογενειακούς» ρυθμούς, το ZS θα ξεδιπλώσει τα υπόλοιπα κρυφά χαρίσματά του, που για ακόμα μια φορά θα σε πιάσουν αδιάβαστο, αν έρθεις με τις ευρωπαϊκές σου προκαταλήψεις.

Το πρώτο και πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία καταφέρνει να απομονώνει σωστά την καμπίνα από τον δρόμο και να κάνει το ZS μία απολαυστική περίπτωση στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας -όπως και σε πλείστα όσα ευρωπαϊκά της κατηγορίας του- θα εκδηλώσει την δυσαρέσκειά του σε εγκάρσιες ανωμαλίες και χαντάκια, όμως αυτό είναι αναμενόμενο και πάντως δεν γίνεται σε ενοχλητικό βαθμό. Ίσως να λείπει ένα ευρωπαϊκό «φινίρισμα» στον τρόπο που γίνεται αυτή η διαδικασία, αλλά και πάλι, μιλάμε για λεπτομέρειες που δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την γενικότερη εικόνα του ZS.

Μία εικόνα που το θέλει να βγάζει στην επιφάνεια όλα του τα χαρίσματα στο τυπικό ταξίδι μιας ελληνικής οικογένειας, όπου όλα λειτουργούν όπως πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει. Σε αυτή την διαδικασία, και με την μακριά 5η σχέση να κρατά το μοτέρ γύρω στις 3,5 χιλιάδες στροφές στα 130 χλμ/ώρα, το ZS είναι μία ευχάριστη έκπληξη, άνετο, σίγουρο και αρκετά πολιτισμένο, χάρη και στον χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Το πιο σημαντικό: πουθενά δεν νιώθεις το made in China διαβατήριο, καθώς όλα γίνονται με τον προβλεπόμενο, σχεδόν ευρωπαϊκό τρόπο, απλά και με ασφάλεια.

Όμως και σε άλλες διαδρομές εκτός αυτοκινητοδρόμου αποδεικνύεται ισορροπημένο και χωρίς κάποια άξια λόγου στοιχεία που να χαλούν την γενική εικόνα. Το τιμόνι είναι μέσα στα πλαίσια των απαιτήσεων ενός οικογενειακού SUV αυτής της κατηγορίας, τα φρένα (με δίσκους παντού) είναι ok σε αίσθηση και απόδοση και το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων καταφέρνει να ελέγχει σωστά το αμάξωμα, χωρίς κλίσεις και περιττά δράματα στις στροφές.

Όλα αυτά μας φέρνουν στο δια ταύτα, στην τιμή. Με εκκίνηση τα 18.950 ευρώ για την βασική έκδοση Exlusive, το ZS αντιπροσωπεύει αυτή την στιγμή το πιο ανταγωνιστικό value for money της ελληνικής αγοράς, προσφέροντας πολύ (και καλό) αυτοκίνητο για τόσο λίγα χρήματα.

Η πιο πάνω έκδοση Luxury, αυτή της δοκιμής μας, ξεκινά από τα 20.550 ευρώ, με πιο πλούσιο εξοπλισμό, αν και -εκτιμούμε- ότι τα 19 χιλιάρικα είναι αυτά που θα κάνουν την διαφορά.

Σε αυτά τα χρήματα ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις τυπικές παροχές (6 αερόσακους, ΑBS, ESP, BAS, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, cruise control με περιοριστή ταχύτητας κ.ά), ενώ στην έκδοση Luxury εκτός από το δερμάτινο πακέτο στο σαλόνι και κάποια έξτρα στοιχεία στην άνεση, προστίθενται συστήματα όπως εκείνο της παρακολούθησης τυφλού σημείου και ένα πολύ καλό εργοστασιακό ηχοσύστημα.

Συνοψίζοντας, το MG ZS αποτελεί μία πρόταση που έρχεται να ταράξει τα νερά της ελληνικής πραγματικότητας, ιδίως για εκείνους τους αγοραστές που αναζητούν εναγωνίως ένα μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο για την οικογένειά τους, χωρίς να ξεπεράσουν το ξεχασμένο εδώ και καιρό ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ (για να μην πούμε των 30 χιλιάδων που είναι πλέον η σκληρή πραγματικότητα).

Σε αυτά τα λεφτά προσφέρει πολλά, διαθέτοντας ένα από τα πιο ευρύχωρα σαλόνια στα B-SUV, μία πολύ προσεγμένη ποιότητα και έναν ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα που θα ξαφνιάσει ευχάριστα. Αν εξαιρέσουμε τον κινητήρα -μένει να δούμε πως θα είναι τα πράγματα με τον χιλιάρη τούρμπο και το αυτόματο- το ZS διεκδικεί με μεγάλες αξιώσεις την δική του θέση στο στερέωμα της ελληνικής αγοράς, και ένα μεγάλο νούμερο στον πίνακα των πωλήσεων.

Για όσους επίσης έχουν τις όποιες αμφιβολίες τους σχετικά με την αξιοπιστία και την καταγωγή, να υπενθυμίσουμε ότι μιλάμε για έναν γίγαντα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με κυριαρχικές βλέψεις σε όλο τον κόσμο. Και αν αυτό δεν αρκεί, η ελληνική αντιπροσωπεία κλείνει το θέμα με εγγύηση μηχανικών μερών στα 7 έτη ή 150.00 χιλιόμετρα.

Και το νοκ-άουτ έρχεται από το γεγονός ότι υπάρχουν στους κατά τόπους dealers -που θα γίνουν πολύ περισσότεροι μέσα τους επόμενους μήνες- εκατοντάδες αυτοκίνητα ετοιμοπαράδοτα, κάτι που πλέον αποτελεί και ισχυρό κίνητρο αγοράς για τον Έλληνα καταναλωτή.

Καταλήγοντας, το ZS είναι ένα πλήρες και ευχάριστο αυτοκίνητο, απόλυτα ικανό να διεκδικήσει αυτό που δικαιωματικά -ελέω τιμής και όχι μόνο- του ανήκει στην ελληνική αγορά. Και η MG δείχνει ξεκάθαρα ότι η διάθεση ηγεμονίας της Κίνας σε όλο τον αυτοκινητικό πλανήτη είναι ήδη κάτι χειροπιαστό. Και μάλλον αναπόφευκτο.

Ας ξενυχτά η Ούρσουλα, οι καγκελάριοι και οι CEO. Mε 19 χιλιάρικα για τέτοιο αυτοκίνητο μάλλον έχουν τα δίκια τους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – MG ZS 1.5
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, Βενζίνης, 1.499 cc
Ισχύς: 106 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 141 Nm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 δλ.
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,6/ 7,8 l/100 km
Εκπομπή CO2: 149 gr/km
Βάρος: 1.231 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.323 x 1.809 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών: 448 lt
Τιμή: από 19.400 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η MG στην Ελλάδα: Οδηγούμε το νέο MG4
Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 360
Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200