Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Maserati MC20

Ελλάδα 23:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Maserati MC20

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Maserati MC20

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μια νέα Maserati εξελιγμένη από λευκό χαρτί για να τα βάλει με τα καλύτερα αυτοκίνητα του κόσμου; Μπορείς εύκολα να είσαι κυνικός με την MC20 – μέχρι να την οδηγήσεις…

Advertisement
Advertisement

Στην αρχή το τιμόνι δείχνει σχεδόν υπερβολικά ελαφρύ, πολύ πρόθυμο να σε ευχαριστήσει. Αλλά η αυτοπεποίθηση αρχίζει σύντομα να ρέει. Κάθε εντολή φέρνει μια πιστή απόκριση με έναν τρόπο που κάνει τη ζωή στο όριο απίστευτα διάφανη και διαχειρίσιμη. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα. Μη φοβηθείς να τσαρουχώσεις αργά μέσα σχεδόν στη στροφή, αλλά κάν’ το δυνατά. Το σύστημα πέδησης της Maserati θα ανταποκριθεί, ασχέτως ρυθμού επανάληψης. Στην MC20 εισπράττεις ό,τι νιώθεις κι αυτό που νιώθεις είναι ο δρόμος. Απλά και ξεκάθαρα. Ακόμα καλύτερα, η σχέση εμπιστοσύνης παραμένει αναλλοίωτη σε κάθε περίπτωση: σε full lock ανάποδο τιμόνι, σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, στο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, σε κυματοειδείς ή εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η νέα Maserati με κινητήρα στο κέντρο είναι εντυπωσιακή, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που η εταιρεία προσπάθησε να φτιάξει κάτι τόσο οδηγοκεντρικό. Πόσο μάλλον όταν μετά από 18 χρόνια που αγόραζε κινητήρες από τη Ferrari εξέλιξε τον δικό της. Ονομάζεται Nettuno – Ποσειδώνας στα ιταλικά, ο ίδιος που δανείζει την τρίαινά του στο σήμα της Maserati. Οι άνθρωποι της εταιρείας είναι ιδιαίτερα υπερήφανοι για τις καινοτομίες του V6: προθάλαμοι ανάφλεξης, πλευρικά μπουζί και διπλό σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης. Με την ανάφλεξη του μείγματος στους προθάλαμους πριν από την πλήρη καύση, δύο θερμοδυναμικές αλληλουχίες απελευθερώνονται εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου.

Advertisement
Advertisement

Το αποτέλεσμα; Υψηλός στροβιλισμός και πολλαπλά μέτωπα καύσης για βελτιωμένη ισχύ και απόδοση. Σε αντίθεση με τις φήμες, ο κινητήρας δεν ξεκίνησε τη ζωή του ως εξέλιξη του V8 F154 της Ferrari, ούτε το αυτοκίνητο ως η μελλοντική «νέα Dino». Είναι αλήθεια, ωστόσο, ότι η Maserati προσέλαβε έναν αριθμό μηχανικών που προηγουμένως εργάστηκαν στη Via Abetone. Αυτό δεν σημαίνει πως η MC20 είναι κλώνος της Ferrari F8 Tributo.

Ούτε είναι ακριβώς αντίπαλος της McLaren, ο χαρακτήρας της είναι διαφορετικός από αυτόν της Aston Martin Vantage, ενώ έχει πολύ περισσότερα ταλέντα να επιδείξει σε σχέση με τη Lamborghini Huracán. Η MC20 είναι μια ριζοσπαστική, αλλά λογική μηχανή οδήγησης που δείχνει την υπεροχή της όταν πρέπει. Και πάει το DNA του σπορ αυτοκινήτου ένα βήμα παρακάτω, συγκρινόμενη με τον ανταγωνισμό. Θα δείξει την άγρια πλευρά της όταν προκληθεί, αλλά μπορεί επίσης να αποκτήσει και μια πιο χαλαρή προσωπικότητα.

Advertisement

Πώς το κατάφεραν αυτό; Ξεκινώντας με μια λευκή κόλλα χαρτί, χωρίς σχεδιαστικούς περιορισμούς, υποχρεωτικές συνέργειες και οικονομικούς συμβιβασμούς. Ενώ οι διαστάσεις των ελαστικών εμπρός και πίσω παραπέμπουν στη Ferrari F8 Tributo, η ανάρτηση παρουσιάζει ένα πιο ενδοτικό στήσιμο, με έναν άνω σύνδεσμο και δύο κάτω σε κάθε τροχό. Με 1.470 kg και 630 PS η MC20 έχει αξιόλογη αναλογία ισχύος/βάρους. Επίσης διαπρέπει σε αεροδυναμικές επιδόσεις και ευστάθεια, χάρη στη μικρή μετωπική επιφάνεια, την αποδοτική απαγωγή θερμότητας, τη χαμηλή οπισθέλκουσα, την ελάχιστη ανύψωση μπροστινού άξονα και τη μέγιστη αρνητική άντωση σε υψηλές ταχύτητες.

Και όλα αυτά επιτεύχθηκαν χωρίς ενεργά σπόιλερ που προσθέτουν βάρος και χαλούν την εμφάνιση. Το στενό κόκπιτ είναι αρκετά απλούστερο και λιγότερο φανταχτερό από τις πρόσφατες καμπίνες των Aston, Ferrari, Lambo ή McLaren. Δεν υπάρχει head-up display, κατάχρηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, φωνητικός έλεγχος και εντολές μέσω χειρονομιών.

Advertisement

Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών θα βρείτε τα μακρύτερα paddles αλλαγής ταχυτήτων του κόσμου, τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τις παραμέτρους του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης: Wet, GT, Sport και Corsa. Για να επιλέξετε το Corsa πατήστε τον επιλογέα για δύο δευτερόλεπτα. Οσοι είναι αρκετά γενναίοι ώστε να παλέψουν με το ESC Off πρέπει να τον κρατήσουν πατημένο τρία δευτερόλεπτα περισσότερο. Τα μπουτόν αλλαγής ταχυτήτων φέρουν τις ενδείξεις R και D/M για όπισθεν – Drive και Manual αντίστοιχα. Τραβώντας τα δύο paddles ταυτόχρονα εμπλέκεται η νεκρά. Πρόκειται για μια αρκετά απλή και λειτουργική διάταξη, εκτός από τα έξι μπουτόν στη μικρή κονσόλα οροφής που δύσκολα θα αποκρυπτογραφήσεις, καθώς και την έλλειψη χώρου για μικροαντικείμενα.

Οδηγώντας τη μαύρη MC20 προπαραγωγής στα περίχωρα της Μόντενα, η πρώτη στιγμή έκπληξης έρχεται μόλις 200 μέτρα ανατολικά της πύλης του εργοστασίου. «Δεν χρειάζεται να επιβραδύνεις», λέει ο Federico Landini, επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης της MC20, καθώς πλησιάζουμε σε ένα τεχνητό σαμαράκι μείωσης ταχύτητας. Σε μια Huracán ή Porsche GT3, η προσπέλαση θα απαιτούσε τη βοήθεια ενός… υδραυλικού ανυψωτικού μηχανισμού. Η MC20, ωστόσο, ανεβαίνει και κατεβαίνει γρήγορα χωρίς να ακουμπήσει καν το σπόιλερ. Οι περαστικοί τρελαίνονται από χαρά στη θέα του ελαφρά καμουφλαρισμένου πρωτότυπου, οπότε ενεργοποιούμε το πρόγραμμα Corsa και με τα κλαπέτα της εξάτμισης ανοικτά -ακόμα και σε χαμηλή ταχύτητα- εκτινάσσουμε τη λίμπιντο της ομήγυρης στα ουράνια.

Advertisement

Βέβαια όταν ο θόρυβος φτάνει στους Carabinieri που παίρνουν τον μεσημεριανό υπνάκο τους στο γαλάζιο Tipo, η ιδέα μας δεν φαίνεται πια και τόσο καλή. Εξω από την πόλη ανακαλύπτουμε, ωστόσο, πως το πρόγραμμα Corsa προσφέρει μέγιστη ώθηση με το παραμικρό χάιδεμα του γκαζιού, σκληραίνει τα αμορτισέρ και επενδύει τη μάχη της πρόσφυσης των Pirelli με έναν 6κύλινδρο πολεμικό παιάνα. Το γκάζι γίνεται πολύ άμεσο σε απόκριση, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση της υπερβολικής ισχύος και ροπής.

Φτάνουμε στην πίστα Autodromo di Modena, όπου με διαβεβαιώνουν ότι θα εκπλαγώ με την ευκολία οδήγησης του αυτοκινήτου στη βροχή. Αλλωστε η MC20 δεν είναι μόνο ελαφριά, αλλά και άκαμπτη και αυτή η ακαμψία είναι απαραίτητη για ακριβή χειρισμό και ανάδραση. Μου λένε να ξεχάσω το πρόγραμμα GT στην πίστα. Αντ’ αυτού να κάνω δύο γύρους στο Sport με τα αμορτισέρ στη μαλακή ρύθμιση (το οδόστρωμα έχει δει σίγουρα καλύτερες μέρες) και στη συνέχεια να επιλέξω Corsa και να το απολαύσω.

Πρόκειται για μια σχετικά μικρή πίστα, με ανηφορική ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, μια αντίστοιχη κατηφόρα από την άλλη μεριά και μια ντουζίνα στροφές ενδιάμεσα. Το κοντό, 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συμπεριφέρεται σαν κυνηγόσκυλο σε απόσταση αναπνοής από λαγό. Παρόλο που οι 630 PS αποδίδονται στις 7.000 rpm, o κόφτης επεμβαίνει στις 8.000, που αποτελεί και το όριο για να κινηθείς με 3η σχέση σε ένα μεγάλο μέρος της πίστας. Οι ταχύτερες δεξιές στροφές είναι αρκετά γρήγορες ώστε να κουμπώσεις 4η, η οποία ξεδιπλώνει τα 74,5 kgm ροπής από τις 3.000 έως τις 5.500 rpm.

Στο Corsa η εκρηκτική ροπή κάνει τους πίσω τροχούς να σπινιάρουν και να τσιρίζουν ακόμα και με 3η. Σε στεγνό οδόστρωμα πρέπει να είναι απόλαυση να ανακαλύπτεις την ωμή ώθηση που προσφέρει το launch control, εκτοξεύοντας την MC20 στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2,9’’. Αντίστοιχα, τα 325 km/h τελικής θα ανοίξουν διάπλατα την πόρτα σε ένα παράλληλο σύμπαν. Μικρές καθυστερήσεις και κλωτσήματα υποδηλώνουν πως η προσαρμογή του λογισμικού κιβωτίου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Η σχέση μετάδοσης της 3ης είναι κοντύτερη απ’ ό,τι θα έπρεπε. Το ESC επεμβαίνει πρόωρα σε όλα τα προγράμματα πλην του Corsa, το πεντάλ φρένου θα μπορούσε να έχει μικρότερη διαδρομή, ενώ οι υαλοκαθαριστήρες τα βρίσκουν σκούρα πάνω από τα 130 km/h. Οπότε υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης.

Μετά, όμως, συνειδητοποιείς πόσο καλά είναι το τιμόνι και τα φρένα. Περισσότερο ίσως και από τον κινητήρα, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στη γρήγορη οδήγηση είναι τα όργανα που ελέγχουν την ταχύτητα και την κατεύθυνση. Και στην πολυαναμενόμενη MC20 είναι φανταστικά. Μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο που θα ξαναγράψει τους κανόνες εξέλιξης σπορ αυτοκινήτων ή θα αποτελέσει μέτρο αναφοράς στο design. Δεν είναι η ευκαιρία που πρέπει να αγοράσεις ή το τετράτροχο ψηφιακό θαύμα.

Είναι όμως ένα απίστευτα ομοιογενές έργο τέχνης, ο πολύπλευρος χαρακτήρας του οποίου δεν σταματά ποτέ να σε εκπλήσσει κατά τη διάρκεια μιας μακράς, γκρίζας ημέρας. Σχεδόν από το πουθενά εμφανίστηκε ένα νέο supercar με τέλεια ισορροπία στη δυναμική συμπεριφορά. Οχι τόσο ογκώδες όσο η AMG GT, ελαφρύτερο από τη Vantage και αεροδυναμικά πιο αποτελεσματικό από την Tributo, το νέο μοντέλο της Maserati επιτυγχάνει έναν συναρπαστικό συμβιβασμό που μπορεί να αποδειχθεί το νέο χρυσό πρότυπο στην κατηγορία GT.

Και είναι αναμφισβήτητα ένα GT: εκλεπτυσμένο, άνετο, ευέλικτο. Θα συμπληρωθεί αργότερα μέσα στη χρονιά από την έκδοση Spyder με ανοιγόμενη σκληρή οροφή και το 2022 θα δούμε και την ηλεκτρική έκδοση των 610 PS. Διόλου άσχημα για μια μάρκα που έχει ξεγραφτεί περισσότερες από μία φορές.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Εξελιγμένο εν μέρει στο αεροδυναμικό τούνελ της Dallara, το αμάξωμα της MC20 είναι σχεδιαστικά λιτό στο επάνω μέρος και πολύπλοκο κάτω. Η έκδοση Spyder με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή σχεδιάστηκε ταυτόχρονα.

MADE IN ITALY
Η MC20 συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Viale Ciro Menotti στη Μόντενα, όπου μέχρι πριν από έναν χρόνο κατασκευάζονταν οι Gran Turismo και Gran Cabrio. Ο κινητήρας είναι ο πρώτος της Maserati εδώ και 18 χρόνια και θα παράγεται στο νέο Maserati Engine Lab μέσα στο ίδιο εργοστάσιο.

ΝΕΟ ΟΝΟΜΑ, ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
«ΜC» σημαίνει Maserati Corse και αποτίει φόρο τιμής στην αγωνιστική παράδοση της ιταλικής εταιρείας. Το «20» αναφέρεται στη χρονιά 2020, το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τη Maserati. Η MC20 λανσάρει μάλιστα μια λίγο διαφορετική εκδοχή του εμβλήματος της τρίαινας και μια τροποποιημένη μάσκα.

ΕΙΔΙΚΟ ΧΡΩΜΑ
Η MC20 είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει το νέο, φιλικό προς το περιβάλλον βαφείο του εργοστασίου. Θα διατίθεται σε έξι χρώματα, όλα δημιουργημένα ειδικά γι’ αυτή.

ΑΝΤΙΟ ΡΟΛΟΪ
Το εσωτερικό είναι λειτουργικό σαν αγωνιστικό, αλλά περισσότερο πολυτελές από οποιοδήποτε πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο επιλογέας ταχυτήτων μοιάζει λίγο με ρολόι, αλλά δεν λέει την ώρα: η MC20 σπάει την παράδοση της Maserati με τα οβάλ αναλογικά ρολόγια.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.992 cc, V6, TWIN-TURBO, 630 PS @ 7.500 rpm, 74,5 kgm @ 3.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
0-100 KM/H: 2,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h
ΒΑΡΟΣ: 1.470 kg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Maserati Levante Hybrid: Δίλιτρη, τετρακύλινδρη με 330 ίππους
Αυτή θα είναι η Maserati Grecale
Η Maserati Bora γίνεται 50 ετών