Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την πισωκίνητη Lamborghini Huracán Evo

Ελλάδα 15:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την πισωκίνητη Lamborghini Huracán Evo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την πισωκίνητη Lamborghini Huracán Evo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρώτη πισωκίνητη Huracán ήταν σκόπιμα κάπως αποστειρωμένη. Σήμερα η πισωκίνητη V10 Lambo των 610 PS εκμεταλλεύεται το ουσιαστικό φρεσκάρισμα της Evo για να παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο.

Advertisement
Advertisement

Την περασμένη χρονιά κάποιοι από τους συντάκτες του CAR είχαμε γράψει για το αυτοκίνητο που θα επιλέγαμε προκειμένου να κάψουμε τα τελευταία λίτρα καυσίμου σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο όπου τα ορυκτά καύσιμα θα τελείωναν για πάντα. Ισως να μη ζήσουμε ένα τέτοιο σκηνικό, όμως οι στιγμές κατά τη διάρκεια του καθολικού lockdown είχαν μια αίσθηση αποχαιρετισμού στη ζωή που γνωρίζαμε. Τι καλύτερο λοιπόν από το να περάσεις αυτές τις τελευταίες ώρες ελευθερίας απολαμβάνοντας μια υπέροχη διαδρομή οδηγώντας ένα supercar που άνετα θα μπορούσες να επιλέξεις για να κάψεις τα τελευταία λίτρα καυσίμου που σου αναλογούν: την Lamborghini Huracán Evo RWD.

Σε κάθε Lamborghini υπάρχει ένα αμυδρό συναίσθημα φόβου που οι αντίπαλοι έχουν καταφέρει να εξαφανίσουν αποκτώντας έναν πιο εύχρηστο χαρακτήρα. Κάθεσαι πολύ χαμηλά στο χειροκίνητα ρυθμιζόμενο μπάκετ κάθισμα από ανθρακονήματα, η μύτη εκτείνεται μπροστά σου σαν λόγχη, οι πλαϊνοί καθρέφτες γεμίζουν από τους τεράστιους αεραγωγούς και κάθε ματιά στον μεσαίο καθρέφτη σε κάνει να αισθάνεσαι πως κοιτάς μέσα από πολεμίστρα. Απασφαλίζεις το μάλλον υπερβολικό αλλά πανέμορφο κάλυμμα που θυμίζει εκτοξευτή πυραύλων, πατάς τον κόκκινο διακόπτη εκκίνησης και ο V10 γρυλίζει θυμωμένα επειδή τον ξύπνησες. Νιώθεις αναστατωμένος πριν καν ξεκινήσεις από το πάρκινγκ, και μάλιστα χωρίς ακόμα να έχεις αναλογιστεί πως η συγκεκριμένη Huracán -σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες- είναι πισωκίνητη. Η Lamborghini τη χαρακτηρίζει ως την πιο αγνή έκδοση της Huracán και την πλησιέστερη σε χαρακτήρα στην καθαρόαιμη αγωνιστική GT3. Ο πειρασμός μάλιστα γίνεται ακόμα μεγαλύτερος υπολογίζοντας πως μιλάμε για το φθηνότερο supercar της Sant’Agata.

Advertisement
Advertisement

Βάση της RWD αποτελεί η Huracán Evo, από την οποία εκτός από την τετρακίνηση η Lamborghini έχει αφαιρέσει μπόλικα φανταχτερά συστήματα, όπως την τετραδιεύθυνση και το ιδιοφυές Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata, το οποίο μέσω μιας κεντρικής μονάδας ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, την τετρακίνηση και πολλά ακόμα ώστε να εξασφαλίζει τις βέλτιστες δυναμικές παραμέτρους. Γι’ αυτό τον λόγο η Huracán RWD είναι 33 kg ελαφρύτερη από την τετρακίνητη, με το περισσότερο από αυτό το βάρος να έχει αφαιρεθεί από τον εμπρός άξονα, αλλάζοντας την κατανομή βάρους από το 43/57 σε 40/60. Ωστόσο αυτή η αποδόμηση έχει επιφέρει και κάποιες αλλαγές που ίσως δεν ενθουσιάσουν τους λάτρεις των gadgets, αλλά προφανώς θέλουν να δηλώσουν τη θέση της εισαγωγικής Huracán στην γκάμα. Eτσι, για παράδειγμα, τα μαγνητοροϊκά ενεργά αμορτισέρ και η κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος, τα οποία διαθέτει το δικό μας αυτοκίνητο, είναι πλέον μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ στη RWD βασική επιλογή είναι οι τροχοί 19’’ και τα συμβατικά φρένα από χυτοσίδηρο όταν η τετρακίνητη Evo φορά στάνταρ 20άρες ζάντες και κεραμικά φρένα.

Φυσικά τα δύο τελευταία μπορούν να προστεθούν στην RWD, διευρύνοντας μάλιστα κατά 40-50 kg ακόμα το πλεονέκτημα βάρους, που αποτελεί τον μόνο εξισορροπητικό παράγοντα στη μείωση της απόδοσης κατά 30 PS. Και μην πιστέψετε πως αυτή η μείωση είναι κάτι που σε βάζει σε σκέψεις. Ο ατμοσφαιρικός V10 των 5,2 lt είναι ανά πάσα στιγμή πρόθυμος να πετάξει μια… βόμβα μολότoφ ισχύος 610 ίππων στους πίσω τροχούς. Στροφάρει έως τις 8.500 rpm και η απόκρισή του είναι αποκαλυπτική. Γουργουρίζει ευχάριστα χαμηλά, αρχίζει να δείχνει χαρούμενος στις μεσαίες στροφές (παρότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 6.500 rpm) και κοντά στις 5.800 rpm μοιάζει σαν να ενεργοποιεί κάποιο σύστημα μετάκαυσης εκτοξεύοντας τον δείκτη του στροφόμετρου στα κόκκινα με ένα μένος που θα θεωρούσες φυσιολογικό μόνο αν το αυτοκίνητο ήταν κάποιες εκατοντάδες κιλά ελαφρύτερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα. Ισως λοιπόν οι αριθμοί να δηλώνουν μείωση της ισχύος, όμως στην πράξη αυτό περνά απαρατήρητο. Αυτή η Huracán είναι διαβολεμένα γρήγορη.

Advertisement

Συναντήσαμε τους ανθρώπους της Lamborghini για να παραλάβουμε την Huracán στις εγκαταστάσεις της πίστας εξέλιξης του Millbrook και είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη γνωριμία μαζί της σε μία από τις διαδρομές που διεξάγονται δοκιμές. Η άσφαλτος είναι ελαφρά νωπή και η χάραξη άγνωστη. Το πρώτο πράγμα που ενθουσιάζει είναι η ευκρίνεια και η λεπτότητα του τιμονιού, που αναδεικνύει την ακρίβεια του εμπρός μέρους. Λίγο αργότερα, σε μια σφιχτή στροφή επάνω σε χάσιμο, η Huracán διώχνει  χαρούμενα την ουρά της. Η πόζα σίγουρα δεν θα ήταν το ίδιο θεαματική αν οδηγούσαμε την τετρακίνητη. Είναι όμως ακόμα πολύ νωρίς για να πούμε πως αυτό το στοιχείο διαμορφώνει και όλη τη διαφορετικότητα της RWD. Oσο περισσότερο χρόνο περνάς μαζί της τόσο πιο πολλές πτυχές της ανακαλύπτεις. Oπως, για παράδειγμα, ότι δεν θα σε απογοητεύσει ή θα σε κουράσει ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Σίγουρα τα 19άρια PirelliP-Zero είναι αρκετά θορυβώδη και η ένταση της φωνής σε μια συζήτηση με τον συνεπιβάτη θα πρέπει να ανέβει, όμως το σύστημα πλοήγησης δουλεύει τέλεια και στο πρόγραμμα Strada οι αλλαγές στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικά πολιτισμένες και ομαλές. Την ίδια στιγμή, η κύλιση έχει μια συνοχή που προσδίδει ποιοτική απόχρωση παρά την αρκετά σφιχτή απόσβεση. Σαφώς και δεν κρύβεται η «δυσαρέσκεια» της ανάρτησης στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ μπορείς να καταλάβεις κάθε τροχό να διαβάζει το ανάγλυφο του οδοστρώματος, όμως αυτό είναι κάτι απόλυτα συμβατό με τον χαρακτήρα ενός τέτοιου «θηρίου». Τα σπορ καθίσματα κάνουν το σώμα ένα με το αυτοκίνητο και σε συνδέουν απευθείας με τον δρόμο, χωρίς όμως να κουράζουν ακόμα και μετά από πολλές ώρες οδήγησης.

Advertisement

Η συνέχεια διαδραματίζεται σε επαρχιακές διαδρομές. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον καταλαβαίνεις ότι η Huracán είναι πολύ φαρδιά, ενώ βλέποντας τα υπόλοιπα αυτοκίνητα σχεδόν από το ύψος του δρόμου αντιλαμβάνεσαι πως είναι και εξαιρετικά χαμηλή. Με το ύψος της οροφής στα 1.165 mm, η Lambo είναι 40 mm χαμηλότερη ακόμα και από την Ferrari F8 Tributo. Ακόμα και σε σημεία που η άσφαλτος είναι ταλαιπωρημένη το πάτημα της Huracán δημιουργεί μια αίσθηση σιγουριάς. Η προσοχή θα πρέπει να είναι περισσότερο στραμμένη στην ανίχνευση των σημείων όπου ο κυματισμός του οδοστρώματος είναι αρκετά έντονος, καθώς το πολύ χαμηλό ύψος και ο μακρύς εμπρός πρόβολος κάνουν αρκετά εύκολη την επαφή της μούρης με την άσφαλτο. Με τον V10 κοντά στις 5.000 rpm ο ρυθμός είναι αφάνταστα γρήγορος στα πατημένα κομμάτια, αποδεικνύοντας ότι πρακτικά δεν χρειάζεσαι την επιπλέον δύναμη ή τη ροπή των twin-turboV8 που εμπιστεύονται πλέον οι περισσότεροι ανταγωνιστές. Οχι τουλάχιστον όταν έχεις έναν κινητήρα με τόσο γραμμική και τόσο έντονη απόδοση ισχύος. Εχει μια καταπληκτική ικμάδα σε όλο το εύρος έως την κορυφή στις 8.500 rpm, ενώ ο ήχος του θυμίζει λίγο από τη μαγεία της Formula 1 παλαιάς κοπής. Καθώς η διαδρομή σκαρφαλώνει σε μεγαλύτερο υψόμετρο και οι στροφές γίνονται διαδοχικές και πιο κλειστές η ευαισθησία του τιμονιού λάμπει και πάλι, αν και ποτέ δεν παύεις να αισθάνεσαι πως αυτό που φτάνει στα χέρια σου έχει μια αχνή τεχνητή απόχρωση. Στις στροφές με πολύ κλειστή ακτίνα η γρήγορη κρεμαγιέρα βοηθά να σημαδέψεις την κορυφή με ελάχιστη κίνηση των χεριών, όμως η μεταβολή του βήματος στις γρήγορες καμπές κάνει το τιμόνι να δείχνει πιο τεμπέλικο απ’ όσο θα ήθελες.

Advertisement

Η σειρά των σύγχρονων πισωκίνητων Lamborghini ξεκίνησε με την Gallardo Balboni και παρότι η ιδέα ενθουσίασε πολλούς, η αλήθεια είναι πως αυτή η πρώτη προσπάθεια έβαζε στην εξίσωση και μπόλικη υποστροφή όταν αποφάσιζες να γίνεις επιθετικός στην είσοδο της στροφής. Η νέα πισωκίνητη Huracán δεν έχει καμία σχέση με αυτή την εικόνα. Ακόμα και τα στάνταρ φρένα (που βέβαια διαθέτουν οκταπίστονες δαγκάνες εμπρός!) έχουν εξαιρετική αίσθηση και αποδεικνύονται πολύ δυνατά για τον ανοιχτό δρόμο, ενώ το μπροστινό μέρος δεν εκφράζει καμία διάθεση γλιστρήματος, δίνοντας τη σιγουριά για να πιέσεις σημαδεύοντας τοapex. Γνωρίζοντας λοιπόν ότι μπορείς να εμπιστευτείς και να χρησιμοποιήσεις τη μούρη για να καθορίσεις την τροχιά, μαθαίνεις να ζυγίζεις και το βάρος του V10 για να ρυθμίσεις το επίσης πειθήνιο πίσω μέρος. Οι χειρισμοί θέλουν περισσότερη λεπτότητα απ’ ό,τι στα αυτοκίνητα με τους ελαφρύτερους V8, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως σου μεταδίδεται ο φόβος ενός άτσαλου ξεκολλήματος. Αντίθετα, η συγκέντρωση ελαφρά περισσότερου βάρους πίσω βοηθά στην απαλή περιστροφή του αυτοκινήτου γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του μέσα στη στροφή. Η υπερστροφή είναι προβλέψιμη και προοδευτική, αλλά και τόση ώστε αν ζυγίσεις σωστά το γκάζι να κοιτάς την έξοδο με ελάχιστο ανάποδο τιμόνι. Ξαφνικά, ακόμα και σε στενή διαδρομή η Huracán παύει να δείχνει τόσο φαρδιά ώστε να γίνεται αγχωτική. Αισθάνεσαι την ευελιξία που θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος και το βάρος της 911 GT3 RS. Και φυσικά, είναι και αυτή η συναρπαστική απόκριση στο γκάζι, η μοναδική αναλογικότητα σε αυτό που δίνεις και αυτό που παίρνεις.

Πάντως τη στιγμή που οι πίσω τροχοί αρχίζουν να γλιστρούν είναι σχεδόν αδύνατο να αποφύγεις τον πειρασμό να πιέσεις παραπάνω το πεντάλ. Οχι μόνο για να απελευθερώσεις τη μελωδία του V10, αλλά και για να βλέπεις τον καπνό από το καμένο λάστιχο να γεμίζει τους καθρέφτες καθώς χαμογελάς με την απολαυστική διαδικασία. Αυτό δεν είναι άλλωστε ένα από τα βασικά κίνητρα για να επιλέξεις ένα πισωκίνητο; Η Lamborghini τονίζει πως έχει μεταβάλλει τις ρυθμίσεις του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας ειδικά για την RWD. Αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι καθένα από τα προγράμματα (Strada, Sport και Corsa) είναι παραμετροποιημένο με τέτοιον τρόπο ώστε να διαμορφώνει τον χαρακτήρα της Huracán ανάλογα με τη διάθεσή σου για βόλτα ή για παιχνίδι. Το μόνο κακό είναι πως δεν υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσης ενός εξατομικευμένου προγράμματος. Θα θέλαμε, για παράδειγμα, να μπορούσαν να συνδυαστούν οι πιο ήπιες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τιμόνι με τις πιο επιθετικές σε κινητήρα και μετάδοση, αλλά και να υπάρχει ελευθερία ρύθμισης της παρεμβατικότητας του ESC στον βαθμό που επιθυμείς. Ομως κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό σε καμία Huracán, παρά το γεγονός ότι η Lamborghini θα μπορούσε να κάνει ένα σπουδαίο δώρο στους οδηγούς με μια απλή αναβάθμιση του λογισμικού.

Eτσι, λοιπόν, αν θες να γευτείς την απόλυτη ένταση που μπορεί να προσφέρει η HuracánRWD θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα Corsa. Αμέσως το ψηφιακό στροφόμετρο αλλάζει σε μια πιο επιθετική απεικόνιση και αισθάνεσαι τα αμορτισέρ και το τιμόνι σαν γεμισμένα με τσιμέντο. Το καλό από την άλλη πλευρά είναι ότι ο V10 βρυχάται με έναν ακόμα πιο βαρύ, τσαντισμένο τόνο, ενώ κάθε φορά που τραβάς κάποιο από τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι νιώθεις σαν τον Δία που ρίχνει κεραυνό. Oμως το Corsa είναι το πρόγραμμα που σου επιτρέπει να κάνεις την RWD να χορέψει με χάρη και ρυθμό εκεί που η τετρακίνητη δίδυμή της θα γράπωνε την άσφαλτο σαν αγριόγατα που βρίσκεται στην άκρη του γκρεμού. Και να είστε σίγουροι πως αυτή η Huracán θα σας κάνει να θέλετε να χορέψετε ξανά και ξανά.

Φυσικά δεν είναι απαλλαγμένη από ελαττώματα. Οι ανταγωνιστικές McLaren και Ferrari δείχνουν πιο δουλεμένες στον τρόπο που στρίβουν και πατάνε, ενώ αν ψάχνετε κάτι κοντινό αλλά πιο στρογγυλεμένο, υπάρχει το σημαντικά φθηνότερο Audi R8 RWD. Oμως η Lamborghini χαράζει τον δικό της δρόμο. Δεν έχει ακονίσει απλά τις λεπτομέρειες ώστε να διαφοροποιηθεί από το R8, αλλά έχει κάνει τη συνταγή τόσο καυτερή που οι McLaren και Ferrari δείχνουν συνεσταλμένες απέναντι σε αυτή την Huracán. Η εστίαση σε έναν πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα αναγκάζει αναπόφευκτα σε συμβιβασμούς, όμως η ατίθαση αγνότητα που υπάρχει σε κάθε έκφραση της Huracán RWD σε κάνει να τους προσπεράσεις. Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που θέλεις και περιμένεις από μια Lamborghini, και μάλιστα στη χαμηλότερη τιμή που μπορείς να βρεις, ενώ το γεγονός ότι είναι επίσης η ελαφρύτερη και η λιγότερο δυνατή σημαίνει ότι με τα τελευταία λίτρα καυσίμου που σας αναλογούν θα έχετε την ευκαιρία για λίγα χιλιόμετρα επιπλέον απόλαυσης μαζί της.

Αγοράστε τη για τον V10
Ο ατμοσφαιρικός V10 των 5,2 lt είναι ένα μηχανολογικό αριστούργημα -και σίγουρα ένας από τους τελευταίους του είδους του. Ελαστικός και ζωντανός από χαμηλά παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή των 57,1 kgm αποδίδεται στις 6.500 rpm (εκεί δηλαδή όπου άλλοι κινητήρες έχουν ήδη μπει στα κόκκινα), αρχίζει να δείχνει την άγρια πλευρά του καθώς οι στροφές ανεβαίνουν, για να κορυφώσει την παράστασή του με ένα κρεσέντο συγκλονιστικού ήχου και ωμής δύναμης. Οι twin-turboV8 έχουν υψηλότερη ροπή και ισχύ, όμως τελικά ακόμα και με 610 PS ένα καλοστημένο supercar είναι ασύλληπτα γρήγορο στον δρόμο.

Μία RWD για κάθε εποχή
Η πισωκίνητη Huracán διατίθεται και σε έκδοση Spyder με αντίστοιχες προδιαγραφές και παραπλήσιες επιδόσεις με την κουπέ. Φορά τον ίδιο κινητήρα και η Lamborghini αναφέρει ότι έχει καταφέρει να της δώσει τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της κουπέ, όμως το βάρος της είναι αυξημένο κατά 120 kg, με συνέπεια το 0-100 km/h να ανεβαίνει κατά 0,2’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι χαμηλότερη κατά 3 km/h. Ωστόσο σε μόλις 17’’ η μαλακή οροφή μπορεί να έχει εξαφανιστεί, προσθέτοντας στο συνολικό απολαυστικό πακέτο και τη χαρά ενός roadster.

Η μαγεία της απλότητας
Η πισωκίνητη Huracán εκτός από την τετρακίνηση έχει απαρνηθεί και αρκετές φανταχτερές τεχνολογίες που συνοδεύουν την Evo. Ωστόσο, το γεγονός ότι είναι η πιο απλή αλλά και η φθηνότερη Lambo έχει μια αντίθετη αποτύπωση στον χαρακτήρα της, που είναι άκρως απολαυστικός. Είναι εξαιρετικά ζυγισμένη, ενώ η απουσία τετρακίνησης κάθε άλλο παρά φοβίζει, καθώς η προοδευτικότητα του πίσω μέρους συμπληρώνεται ιδανικά από τη γραμμικότητα του V10. Το μεγαλύτερο ίσως παράπονο αφορά την αδυναμία εξατομίκευσης στην παραμετροποίηση των δυναμικών ρυθμίσεων, αφού σίγουρα θα θέλαμε να προσφέρεται η δυνατότητα για κανονική ρύθμιση σε τιμόνι και ανάρτηση με κινητήρα, μετάδοση και ESP στο πιο επιθετικό τους πρόγραμμα.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.204 cc, V10, 610 PS @ 8.000 rpm, 57,1 kgm @ 6.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E/Π)
0-100 KM/H: 3,3’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 13,8 lt/100 km
CO2: 330 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.520/1.933/1.165 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.389 kg

Διαβάστε ακόμα

Road Test: Lamborghini Huracan Performante-McLaren 600LT-Porsche 911 GT3 RS

Lamborghini Urus VS Mercedes-AMG G63 VS Range Rover 5.0 V8 SC