Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Maserati Bora γίνεται 50 ετών

Ελλάδα 6:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Maserati Bora γίνεται 50 ετών

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Maserati Bora γίνεται 50 ετών

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Maserati γιορτάζει την Bora, το πρώτο αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο στην ιστορία της μάρκας, ακριβώς όπως η MC20 είναι το πρώτο κεντρομήχανο μοντέλο της νέας εποχής.

Advertisement
Advertisement

Ο άνεμος της Maserati Bora έχει 50 χρόνια ιστορίας και φτάνει στην αυγή μιας νέας φάσης για τη μάρκα.

 

Όλα τα νέα μοντέλα της Maserati μοιράζονται την αποκλειστικότητα, τη σπορ φιλοσοφία και τη μοναδικότητα που πάντα χαρακτήριζαν τον κατασκευαστή και η Bora τα ξεκίνησε όλα αυτά. Όπως ξεκίνησε και την παραγωγή αυτοκινήτων με τη θέση του κινητήρα στο κέντρο κάτι που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Tipo 63 (το 1961), επαναπροσδιορίστηκε στην MC12, και τώρα είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της νέας MC20.

Advertisement
Advertisement

Πέρασαν ακριβώς 50 χρόνια από τις 11 Μαρτίου 1971, όταν στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης εμφανίστηκε η Maserati Bora, η οποία κατασκευάστηκε μέχρι το 1978 σε 564 αντίτυπα. Ήταν όμως και η έμπνευση για το εντυπωσιακό Boomerang, ένα πρωτότυπο κουπέ, που δημιούργησε ο Giugiaro με φουτουριστικό αμάξωμα σε σχήμα σφήνας.

Ακολουθώντας την τάση/φήμη.  που είχε ήδη φέρει επανάσταση στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1 τα προηγούμενα χρόνια, ο Maserati ζήτησε από τον Giorgetto Giugiaro της Italdesign να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο με βελτιωμένη απόδοση, σχεδιασμό, άνεση και ασφάλεια. Ο κινητήρας ήταν ο δοκιμασμένος 4.700 κ.εκ. V8 με δύναμη 310 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. (θα ανέβει στα 4.900 κ.εκ. δύο χρόνια αργότερα), τοποθετημένος κατά μήκος σε ένα υποπλαίσιο εγκατεστημένο στο μονοκόκ αμάξωμα.

Advertisement

Τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου περιλάμβαναν: Αναδιπλούμενους προβολείς για καλύτερη αεροδυναμική, ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (για πρώτη φορά σε Maserati), δισκόφρενα, συμπλέκτης μονού δίσκου, κιβώτιο 5 ταχυτήτων και τηλεσκοπικά αμορτισέρ. Όμως η Bora συνδύαζε άνεση και απόδοση και είχε τελική ταχύτητα πάνω από 280 χλμ, εξασφαλίζοντας μεγάλη οδηγική απόλαυση χάρη στην εξαιρετικά ευέλικτη απόκριση του κινητήρα και το ήσυχο εσωτερικό. Ενώ ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου έφερε το όνομα του Giulio Alfieri, η αεροδυναμική και το στυλ ήταν από τον Giorgetto Giugiaro, ο οποίος δημιούργησε ένα διθέσιο κουπέ σε απλές, κομψές γραμμές που έδωσε στην Maserati Bora μια ισορροπημένη εμφάνιση.

Η προσέγγιση ήταν φουτουριστική, με ένα χαμηλό, λεπτό, σχεδόν κωνικό μπροστινό στιλ για να κόβει τον αέρα, ενώ η μπροστινή μάσκα περιλάμβανε δύο ορθογώνιους αεραγωγούς με την τρίαινα στο κέντρο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο τέλειο για το rock-and-roll της πνεύμα της δεκαετίας του ’70, το οποίο εξακολουθεί να ενθουσιάζει τους θαυμαστές της σήμερα.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Σε δοκιμές εξέλιξης η νέα Maserati GranTurismo

Advertisement

Η νέα εποχή της Maserati

106 χρόνια Maserati: Μια συναρπαστική ιστορία (video)