Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD

Ελλάδα 7:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πλούσιο ρεπερτόριο του ανανεωμένου κορεατικού B – SUV εμπλουτίζεται και με ταχύτητα, την ίδια ώρα που η τιμή του σου δημιουργεί… ευχάριστα ερωτήματα.

Advertisement
Advertisement

Πρακτικό, μοντέρνο, τεχνολογικά σύγχρονο. Αυτό είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει από τα γεννοφάσκια του (2017) το Hyundai Kona, αναδεικνύοντάς το σε ένα από τα δημοφιλέστερα B-SUV στην Ευρώπη. Τρία χαρακτηριστικά που λειτούργησαν ως πυξίδα και για την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, η οποία καλείται να σταδιοδρομήσει μέσα σε ένα ολοένα και πιο πολυπληθές segment.

Το νοτιοκορεατικό SUV μεγάλωσε κατά 40 χλστ. φτάνοντας τα 4,2 μέτρα, η εμφάνισή του εκμοντερνίστηκε στα σημεία, η χρωματική παλέτα εμπλουτίστηκε με περισσότερες επιλογές και στην καμπίνα δόθηκε έμφαση στη συνδεσιμότητα και την πρακτικότητα. Δύο πλήρως ψηφιακές και ευκρινείς οθόνες 10,25” για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων ενισχύουν σημαντικά την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, την ίδια ώρα που η αύξηση της χωρητικότητας του πορτπαγκάζ στα 374 λτ. (από 361 λτ.) διευκολύνει τις οικογενειακές αποδράσεις.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις έγιναν κατά την πρώτη μας γνωριμία με το Kona facelift, καθήμενοι πίσω από το τιμόνι της εισαγωγικής, βενζινοκίνητης έκδοσης 1.0 120 PS 7DCT. Ψαχουλεύοντας, όμως, το οπλοστάσιό του θα συστηθούμε και με πολλές ακόμα επιλογές κινητήρων: diesel, βενζίνης, ήπια υβριδικές, full hybrid, και φυσικά το 100% ηλεκτρικό Kona Electric (για να διαβάσετε τη δοκιμή πατήστε εδώ).

Advertisement
Advertisement

Εμείς συνεχίζουμε… βενζινοκίνητα, βάζοντας αυτή τη φορά στο μικροσκόπιο το Hyundai Kona με τον 1.598 κ.εκ. τούρμπο Smartstream των 198 PS. (+21 συγκριτικά με το απερχόμενο) Αυτός συνεργάζεται με 7τάχυτο αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο (μοναδική διαθέσιμη επιλογή) το οποίο στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και AWD παραλλαγή). Πρόκειται για το ισχυρότερο -προσώρας- μοτέρ της γκάμας, προτού εκθρονιστεί από τον 2λιτρο του επερχόμενου, «καυτού» Kona N των 280 PS.

Ο κινητήρας του Kona της δοκιμής μας εφοδιάζεται με άμεσο ψεκασμό και σύστημα συνεχούς μεταβαλλόμενης διάρκειας στο άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων (CVVD- Continuously Variable Valve Duration) που σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης παρέχει ενισχυμένες επιδόσεις (κατά 4%), ενώ σε σταθερές ταχύτητες μετριάζει τόσο την κατανάλωση καυσίμου (5%) όσο και τις εκπομπές CO2 (12%) – μάθετε τα πάντα για το σύστημα εδώ.

Με μέγιστη ισχύ 198 PS στις 6.000 σ.αλ. και 265 Nm ροπής μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. (έως τις 4.000) ο κινητήρας δίνει το σύνθημα για ταχύτατες επιταχύνσεις από χαμηλά. Με αρωγό το σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο τα 7,7 δλ. για το «0-100» που δίνει η Hyundai επιτυγχάνονται μετ’ ευκολίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για την εκτόξευση του δείκτη του κοντέρ σε μεγαλύτερα νούμερα.

Advertisement

Στο κυνήγι των επιδόσεων θα συμβάλει και το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” (Eco και Normal τα άλλα δύο) το οποίο ζωηρεύει αισθητά την απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, παρέχει επιπλέον βάρος στο τιμόνι και κρατά περισσότερο τις σχέσεις του κιβωτίου. Το τελευταίο αλλάζει βελούδινα και γρήγορα τις σχέσεις… εκεί που θα ήθελε ο οδηγός.

Συμπτώματα νωχελικότητας θα εμφανίσει μόνο σε συνθήκες kickdown. Πρόκειται, όμως, για… πταίσμα που λησμονείται γρήγορα χάρη στα paddles πίσω από το τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων που επιτρέπει στον οδηγό να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της οδηγικής διαδικασίας.

Advertisement

Χαμόγελα χαρίζει και το γεγονός πως η δυναμική συμπεριφορά του Kona στην άσφαλτο δεν αποτυπώνεται στην ψηφιακή ένδειξη της κατανάλωσης, η οποία μπορεί να καταλαγιάσει αβίαστα κοντά στα 8,0 λτ./100 χλμ. (6,6 σύμφωνα με τη Hyundai, σε κύκλο WLTP). Συνολικά το Kona ταξιδεύει πολιτισμένα, το 1.600αρι μοτέρ έχει νορμάλ επίπεδα θορύβου με αποτέλεσμα να μην διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών στο ταξίδι.

Σε δρόμους με στροφές, το σφιχτό στήσιμο της ανάρτησης με νέα ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές και bump-stops, συνεργάζεται αρμονικά με το στιβαρό πλαίσιο και τις 18άρες ζάντες (ελαστικά 235/45) εξασφαλίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σε κλειστά κομμάτια, ωστόσο, μην περιμένετε να χαράξετε τόξα, όπως θα κάνατε με ένα Puma ST, ούτε να εισπράξετε αφθονία πληροφοριών από το τιμόνι. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι συγκεκριμένοι ρόλοι έχουν ανατεθεί στο πολυαναμενόμενο Kona N.

Advertisement

Εντός της αστικής ζούγκλας, με όπλο του τις συμπαγείς διαστάσεις (Μ/Π/Υ: 4.205 x 1.800 x 1.565 χλστ.) μπορεί και ελίσσεται άκοπα, την ίδια ώρα που ο ημιάκαμπτος άξονας (πολλαπλοί σύνδεσμοι στην AWD έκδοση) διαχειρίζεται ομαλά τις εγκάρσιες κακοτεχνίες, περιορίζοντας σημαντικά τις αναπηδήσεις του πίσω μέρους.

Σημειώνεται πως το Hyundai Kona, από την έκδοση Premium, ενσωματώνει και την πλούσια οικογένεια συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης SmartSense που –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα αναγνώρισης τυφλών σημείων και σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού.

Συμπέρασμα

Με 198 ίππους κάτω από το καπό του, το πάντα μοντέρνο και πρακτικό κορεατικό SUV μας συστήνει με μια εν πολλοίς άγνωστη πτυχή της προσωπικότητάς του: Μπορεί, λοιπόν, να είναι και γρήγορο καλύπτοντας με το παραπάνω τις απαιτήσεις του σβέλτου οδηγού σε ότι αφορά στις επιδόσεις.

Τι γίνεται όμως με το κόστος απόκτησης; Η πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Premium, ξεκινά από τα 23.390 ευρώ, μια τιμή που σε κάνει να… αναρωτιέσαι ευχάριστα αν είναι πραγματική ή έχει γίνει κάποιο λάθος εκ παραδρομής.

Η κορυφαία έκδοση Distinctive της δοκιμής μας ξεκινά από τα 24.490 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 198 PS/6.000 rpm
Ροπή: 265 Nm/1.600-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7-DCT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,3-6,7 l/100 km / 8,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 142-152 gr/km
Βάρος: 1.320-1.429 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.205/ 1.800/ 1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 374 lt
Τιμή: Από 24.490€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT
Δοκιμή: Νέο Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Hybrid 150 PS
Δοκιμή: Hyundai i30 1.0T 120 PS 48V Hybrid iMT