Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς λειτουργεί το σύστημα CVVD της Hyundai

Ελλάδα 9:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς λειτουργεί το σύστημα CVVD της Hyundai

ΝΕΑ

Πώς λειτουργεί το σύστημα CVVD της Hyundai

ΝΕΑ

Ένα νέο σύστημα ελέγχου των βαλβίδων της Hyundai υπόσχεται αύξηση της ισχύος, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Οι κλασικές τεχνολογίες ελέγχου βαλβίδων προσφέρουν μεταβλητό χρονισμό ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων (CVVT) ή μεταβλητό έλεγχο του βυθίσματός τους (CVVL). Καμία συμβατική τεχνολογία δεν πρoσφέρει, όμως, έλεγχο της διάρκειας βύθισης, καθώς ο χρόνος κλεισίματος εξαρτάται άμεσα από το άνοιγμα. Το 2016 η εταιρεία Freevalve ΑΒ παρουσίασε μια καινοτόμο τεχνολογία, στην οποία το πολύπλοκο μηχανικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρομαγνητικές, σωληνοειδείς βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Έτσι επιτυγχάνεται ο έλεγχος της διάρκειας ανοίγματος, η βύθιση αποκτά πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια και απόλυτη προσαρμογή στις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου, ενώ καταργούνται όλα τα συμβατικά μηχανικά μέρη (εκκεντροφόροι, αλυσίδα κίνησης, γρανάζια κτλ), με προφανές κέρδος σε βάρος, διαστάσεις και κατανάλωση. Το μόνο πρόβλημα είναι ασφαλώς το υψηλό κόστος, αλλά και το γεγονός πως για λειτουργήσει το freevalve απαιτείται ηλεκτρικό σύστημα 48V. Εντούτοις, η Koenigsegg πρόσφατα προανήγγειλε τη χρήση της εν λόγω τεχνολογίας στο επόμενο υβριδικό μοντέλο της.

Μια αντίστοιχη, πολύ χαμηλότερου κόστους, μηχανική λύση φαίνεται, όμως, ότι βρήκε η Hyundai, την οποία αποκαλεί CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Σε αυτή την περίπτωση διατηρείται η κλασική διάταξη του συστήματος κίνησης των βαλβίδων, αλλά με τη βοήθεια ενός μοχλικού μεταβάλλεται το κέντρο περιστροφής του εκκεντροφόρου εισαγωγής, διαφοροποιώντας με αυτόν τον τρόπο τη διάρκεια βύθισης. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα και η απαίτηση ισχύος από τον κινητήρα είναι χαμηλή, το CVVD ανοίγει τη βαλβίδα εισαγωγής από το μέσο έως το τέλος του χρόνου συμπίεσης. Έτσι μειώνεται η αντίσταση που προκαλείται από τη συμπίεση, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμου. Αντίθετα, όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα και η απαίτηση ισχύος αυξάνεται, η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει στην αρχή του χρόνου συμπίεσης, ώστε να μεγιστοποιηθεί η ποσότητα αέρα που χρησιμοποιείται για την καύση, βελτιώνοντας ροπή και επιτάχυνση.

Advertisement
Advertisement

Με αυτόν τον τρόπο βελτιστοποιείται τόσο η απόδοση του κινητήρα, όσο και η οικονομία καυσίμου, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου. Το κέρδος σε ισχύ φτάνει, σύμφωνα με τη Hyundai, το 4%, η κατανάλωση βελτιώνεται κατά 5%, ενώ η εκπομπή ρύπων μειώνεται κατά 12%. Το σύστημα παρουσιάστηκε πρόσφατα στο νέο βενζινοκινητήρα Smartstream G1.6 T-GDi, ένα 4κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο σύνολο σε διάταξη V, με ισχύ 180 PS και ροπή 265 Νm. Πέρα από το CVVD, o κινητήρας διαθέτει και σύστημα ανακύκλησης καυσαερίων χαμηλής πίεσης, το οποίο αυξάνει το βαθμό απόδοσης σε συνθήκες υψηλού φορτίου. Η εμπορική του διάθεση θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2019, κάτω από το καπό του Hyundai Sonata, ενώ πρόκειται να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και σε μοντέλα της ΚΙΑ.