Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.0T 120 PS 48V Hybrid iMT

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Το Hyundai i30 εξοπλίζεται με το επαναστατικό μηχανικό κιβώτιο iMT, για να μειώσει και «χειροκίνητα» την κατανάλωση και τους ρύπους του.

Η σύγχρονη προϊοντική φιλοσοφία της Hyundai είναι ξεκάθαρη: Αυτοκίνητα που είναι πρακτικά, ενσωματώνουν αποδοτικούς κινητήρες, σύγχρονες τεχνολογίες και είναι προσιτά στο αγοραστικό κοινό. Αυτή είναι η φιλοσοφία που υιοθετεί και το ανανεωμένο Hyundai i30, τρίτης γενιάς.

Η μεγαλύτερη είδηση, όμως, δεν είναι άλλη από την ενσωμάτωση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε όλη την γκάμα, αλλά και του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου iMT, με το οποίο συστηθήκαμε κατά τη δοκιμή του νέου i20 και σε εκείνη του ολοκαίνουριου Tucson.

Στιλιστική και τεχνολογική ανανέωση

Σχεδιαστικά, το i30 της δοκιμής μας ακολουθεί τις αλλαγές που είδαμε και στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (7-DCT), με κυριότερες την αναθεωρημένη γρίλια και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό έχει προστεθεί ψηφιακή οθόνη (από την έκδοση Distinctive) στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ενώ στον πυρήνα του ταμπλό εδράζεται μια εύχρηστη οθόνη διαμέτρου 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Η συναρμολόγηση είναι αρκετά καλή, ενώ τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά. Στις πίσω θέσεις μπορούν να χωρέσουν -με τους απαραίτητους συμβιβασμούς- έως και 3 επιβάτες, ενώ κάτω από την πίσω πόρτα υπάρχει χώρος 395 λτ.

48βολτη τεχνολογία & κιβώτιο iMT: Διπλή γροθιά στην κατανάλωση

Το 48βολτο σύστημα του i30 διαθέτει μια μίζα/γεννήτρια (MHSG), η οποία ανακτά την κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική και στη συνέχεια την αποθηκεύει στην μπαταρία των 48V και χωρητικότητας 0,44 kW. Η αποθηκευμένη ενέργεια υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αποφορτίζοντάς τον και μειώνοντας καθοριστικά την κατανάλωση καυσίμου.

Για ακόμη χαμηλότερα νούμερα φροντίζει και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο IMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Εφόσον ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα “Eco” και αφήσει το πόδι του από το γκάζι, το κιβώτιο απεμπλέκει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης και το i30 εισέρχεται σε λειτουργία ρολαρίσματος, με τις στροφές να μηδενίζουν. Μοτέρ και σύστημα μετάδοσης επανασυνδέονται τη στιγμή που ο οδηγός είτε πατήσει το γκάζι είτε αλλάξει κάποια σχέση στο κιβώτιο.

Αμφότερα τα συστήματα συμβάλλουν σημαντικά στην κατανάλωση καυσίμου, με τη Hyundai να «δίνει» 4,5-5,0 λτ./100 χλμ. Κατά τη συμβίωσή μας με το μοντέλο, με χρήση σε πόλη και εθνική καταγράψαμε μια μέσα κατανάλωση στα 7.0 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο αρκετά καλό.

Άνετο στην πόλη – αξιοπρεπές στον αυτοκινητόδρομο

Εντός του αστικού ιστού, και παρά το 45ρι προφίλ των 17ρηδων τροχών, το Hyundai i30 τα πάει περίφημα, με την ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να φιλτράρει ικανοποιητικά τους κραδασμούς. Αντιληπτές γίνονται μόνο οι έντονες εγκάρσιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος και όχι σε βαθμό που να προκαλείται ενόχληση.

Περί επιδόσεων ο λόγος, η Hyundai αναφέρει 11,2 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας 0-100 χλμ./ώρα και 196 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Πρόκειται για διόλου ευκαταφρόνητα νούμερα – πόσω μάλλον όταν προτεραιότητα αποτελεί η εξοικονόμηση καυσίμου – τα οποία επιβεβαιώνονται στον δρόμο.

Στην Εθνική Οδό, ο 3κύλινδρος 1000άρης κινητήρας των 120 ίππων (6.000 σ.α.λ.) και των 172 Nm ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. είναι πρόθυμος να επιταχύνει. Για γρήγορες, όμως, προσπεράσεις, το «κατέβασμα» των σχέσεων στο κιβώτιο κρίνεται απαραίτητο. Η κύλιση είναι πολύ καλή, ο κινητήρας αθόρυβος, ενώ στην καμπίνα δεν διεισδύουν ανεπιθύμητοι ήχοι. Η κλιμάκωση είναι ικανοποιητική, με την 6η να είναι φυσιολογικά «μακριά», για να βοηθήσει στην κατανάλωση στο ταξίδι.

Στους επαρχιακούς δρόμους το i30 παραμένει ουδέτερο στις αντιδράσεις του, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες. Το τιμόνι δεν είναι αρκετά «επικοινωνιακό», όμως αποδεικνύεται εύχρηστο στην καθημερινότητα.

Συμπέρασμα

Με τιμή από 18.190 ευρώ (μόνο +700 ευρώ συγκριτικά με το 1.0T 120 PS, χωρίς το 48V και το κιβώτιο iMT), το ήπια υβριδικό Hyundai i30, συνιστά μια ελκυστική επιλογή. Έχει μοντέρνο λουκ, ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και τελικά διαθέτει σχετικά χαμηλή κατανάλωση. Κινείται με άνεση κατά την καθημερινή του χρήση, ενώ δεν κοπιάζει στον αυτοκινητόδρομο, όταν του ζητηθεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Hyundai i30 1.0 lt Turbo 48V Hybrid iMT

Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο 998 cc
Ισχύς: 120 PS στις 6000 rpm
Ροπή: 172 Nm 1.500 – 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με ηλεκτρονικό συμπλέκτη (iMT)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση (4,5-5,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 103-115 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Μεταξόνιο: 2650 mm
Βάρος: 1365 kg
Χώρος αποσκευών:395 lt
Τιμή: Από €18.190

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Διαβάστε επίσης:

Αποκάλυψη για το νέο Tucson N Line

Δοκιμή: Νέο Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Hybrid 150 PS

Αυτές είναι οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr