Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

Ελλάδα 16:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ανανεωμένη εκδοχή του μικρού SUV της Hyundai έχει ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση, ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και κερδίζει τα εύσημα με την ποιοτική οδική της συμπεριφορά.

Advertisement
Advertisement

Το 2017 η Hyundai πραγματοποίησε δυναμικό μπάσιμο στην κατηγορία των μικρών SUV, λανσάροντας το Kona, ένα μοντέλο με μεγάλα όπλα του τη νεανική σχεδίαση, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την ευελιξία του εντός του αστικού ιστού.

Κατόπιν μεγάλης εμπορικής επιτυχίας (πάνω από 228.000 πωλήσεις), η νοτιοκορεατική εταιρεία υπέβαλε το μοντέλο σε ανανέωση, εκσυγχρονίζοντας περαιτέρω την εμφάνισή του. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να το εξοπλίσει με νέες τεχνολογίες, αλλά και με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, εμπλουτισμένη με ήπια υβριδικές και full hybrid εκδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Στη βάση της γκάμας φιγουράρει ο 3κύλινδρος 1.000αρης τούρμπο βενζινοκινητήρας (Smartstream) ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και συνδυάζεται τόσο με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο όσο και με 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7DCT). Επίσης, μπορεί να πλαισιωθεί και από 48βολτη τεχνολογία, όπου το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τον by-wire συμπλέκτη (το είδαμε στο νέο Tucson) αποτελεί… μονόδρομο. Εμείς δοκιμάζουμε τη μη εξηλεκτρισμένη έκδοση, με το αυτόματο κιβώτιο *(σ.σ. το μοντέλο των φωτογραφιών μας είναι έκδοσης 6MT 48V Hybrid).

Αυξημένες διαστάσεις, πιο σύγχρονο λουκ

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, συγκριτικά με το προηγούμενο, το ανανεωμένο Kona είναι μακρύτερο κατά 40 χλστ. (4.205 χλμστ), ψηλότερο κατά 15 χλστ. (1.565 χλστ.), ενώ απαράλλαχτο έχει μείνει τόσο το πλάτος του, όσο και το μεταξόνιο – 1.800 και 2.600 χλστ., αντίστοιχα.

Advertisement

Στο πεδίο της σχεδίασης, η Hyundai προχώρησε σε καίριες αισθητικές επεμβάσεις, οι οποίες προσδίδουν στο μοντέλο ακόμα πιο μοντέρνο και «επιθετικό» χαρακτήρα. Το λογότυπο της εταιρείας, πλέον, δεν δεσπόζει στη γρίλια, αλλά λίγο ψηλότερα στην μάσκα, ενώ οι κεντρικοί προβολείς προβάλλουν πιο αιχμηροί. Πρωταγωνιστικό ρόλο στο ρύγχος του ανανεωμένου Kona έχει μια οριζόντια πλαστική πλαστική επιφάνεια η οποία διαχωρίζει τη μάσκα από τον προφυλακτήρα και επεκτείνεται έως τις άκρες, «αγκαλιάζοντας» τα τόξα των τροχών (16, 17 ή 18 ιντσών). Απαρατήρητη δεν περνά και η “ποδιά”, η οποία περικλείει τον αεραγωγό, ενισχύοντας περαιτέρω την αθλητική εμφάνιση του ανανεωμένου Kona.

Advertisement

Τα «πλευρά» συνεχίζουν να κοσμούνται από ανάγλυφες γραμμές, ενώ στο πίσω μέρος διακρίνεται ένας νέος προφυλακτήρας, αντίστοιχης φιλοσοφίας με τον μπροστινό. Γενικά, αυτό που μας έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση ήταν η αφθονία πλαστικών προστατευτικών, τα οποία δημιουργούν έντονη αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος και παράλληλα τονίζουν τον off-road χαρακτήρα του μοντέλου. Έμφαση δόθηκε και στην εξατομίκευση μέσω της διεύρυνσης της χρωματικής παλέτας με επιπλέον 5 επιλογές (συνδυάζονται με οροφή σε Phantom Black).

Ψηφιακή αναβάθμιση

Advertisement

Στο εσωτερικό δεν εντοπίζονται μεγάλες αλλαγές, με την ποιότητα κατασκευής να διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Τα πλαστικά εξακολουθούν να είναι σκληρά στην αφή τους, αλλά φέρουν πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή. Έμφαση δόθηκε, κυρίως, στην αναβάθμιση του ψηφιακού κόσμου, μέσω της προσθήκης ενός ευανάγνωστου και γεμάτου πληροφόρηση ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (τον είδαμε αρχικά στο νέο i20), ο οποίος διατίθεται στις εκδόσεις Premium και Distinctive (στην βασική έκδοση Exclusive υπάρχει οθόνη TFT 4,2”).

Στο κέντρο του ταμπλό εδρεύει μια ευκρινής οθόνη 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25”), η οποία, όπως διαπιστώσαμε, είναι απλή στη χρήση της και συμβατή με συσκευές Apple και Android, ενώ τα «κουμπιά» για τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, των Media κ.ο.κ. πλέον βρίσκονται στη βάση της, ενισχύοντας την εργονομία.

Το ανανεωμένο Hyundai Kona κάνει γκελ και στο πεδίο τον χώρων. Στην καμπίνα φιλοξενούνται άκοπα έως και τέσσερις επιβάτες, ενώ χαμόγελα χαρίζει η αύξηση της χωρητικότητας του πορτ-παγκάζ στα 374 λτ. (από 361 λτ.), η οποία με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.156 λτ.

Πολιτισμένος κινητήρας-άμεσο κιβώτιο

Όπως προαναφέραμε, κάτω από το καπό του ανανεωμένου Kona της δοκιμής μας «φωλιάζει» ο γνώριμος 3κύλινδρος τούρμπο 1.000αρης, ο οποίος αποδίδει 120 ps στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ. Όπως επισημαίνει η Hyundai, η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αποτυπώνεται στα 182 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, και ειδικά στη λειτουργία “Sport” (Eco & Normal τα άλλα δύο) ο κινητήρας αποδεικνύεται πρόθυμος να «αρπάξει» από χαμηλά, φέρει γραμμική λειτουργία και, παρά την τρικύλινδρη φύση του, είναι απαλλαγμένος από τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς. Ο οδηγός θα αποκομίσει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις και από το 7-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (7DCT), το οποίο αποδεικνύεται ομαλό και ικανοποιητικά εύστροφο τόσο στο «ανέβασμα» όσο και στο κατέβασμα των «σχέσεων».

Πολυτάλαντο

Στην εθνική οδό, το Kona επιδεικνύει πολιτισμένη συμπεριφορά, η κύλιση εντυπωσιάζει με την ποιότητά της, ενώ οι εξωτερικοί θόρυβοι δεν θα ενοχλήσουν. Η συνύπαρξη με το μοντέλο είναι ευχάριστη και εντός της αστικής ζούγκλας, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι, την καλή λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, (φυσικά την απουσία συμπλέκτη) αλλά και την καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Η τελευταία στρογγυλεύει ικανοποιητικά τους κραδασμούς, σε κάθε πέρασμα πάνω από ασφάλτινη κακοτεχνία.

Το Kona, επίσης, δεν αγκομαχά ακόμα και αν του ζητηθεί να εγκαταλείψει την άσφαλτο και να ξεχυθεί στην εξοχή. Τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν στα 170 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος, στους κοντούς προβόλους  και στη λειτουργία 4×2 DCT Drive/Terrain Mode Select (Πάγος, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη) η οποία παρέχει στον οδηγό βελτιωμένη πρόσφυση και μεγαλύτερη σταθερότητα. Πρέπει, βέβαια, να διευκρινιστεί πως η ανωτέρω λειτουργία ενσωματώνεται αποκλειστικά στις προσθιοκίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, ενώ η επιλογή όλων των προφίλ οδήγησης γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Καλά όλα αυτά, αλλά από… κατανάλωση; Κατά τη συμβίωσή μας με το μοντέλο τόσο εντός της πόλης, όσο και στην Εθνική Οδό καταγράψαμε 8,3 λτ./100 χλμ. (6.0 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με τη Hyundai, σε WLTP), η οποία θα θέλαμε να είναι ελαφρώς χαμηλότερη.

Συμπέρασμα

Με τιμή που ξεκινά από τα 17.890 ευρώ (1.0Τ 6MT) το ανανεωμένο Hyundai Kona συνεχίζει την παράδοση στη σχέση τιμής/απόδοσης. Σε κερδίζει με την αναζωογονημένη του εμφάνιση, τις σύγχρονες τεχνολογίες αλλά και την ποιοτική οδική του συμπεριφορά. Με επιπλέον 2.000 ευρώ (19.890 ευρώ) στην εξίσωση μπαίνει και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο παρέχει περαιτέρω διευκόλυνση στην καθημερινή –και ούτως η άλλως ευχάριστη- συμβίωση με το μικρό SUV.

*(σ.σ. το μοντέλο των φωτογραφιών μας είναι έκδοσης 6MT 48V Hybrid).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT

Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo 998 κ.εκ.
Ισχύς: 120 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm μεταξύ 2.000- 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,0 sec
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση (6,0/100 km)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.205 x 1.800 x 1.565 mm
Μετατρόχιο: 2.600 mm
Βάρος: 1.308 kg
Χώρος αποσκευών:374 lt
Τιμή: Από 19.890 ευρώ ευρώ

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V
Το νέο, σπορ Hyundai Kona Ν αποκαλύπτεται
Δοκιμή: Hyundai i20 1.2 84ps