Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΑΓΩΝΕΣ

WRC 2022: Ανασκόπηση (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Το 2022 ήταν μία χρονιά θριάμβου για τους Kalle Rovanpera και Toyota. Ένας συνδυασμός αχτύπητος σε πολλούς αγώνες, που κατέκτησε μάλλον εύκολα και τα δύο πρωταθλήματα.

Το πρωτάθλημα ξεκίνησε με έναν συγκλονιστικό αγώνα στο Μόντε Κάρλο. Εκεί είχαν πρωταγωνιστήσει οι δύο θρυλικοί Sebastien του wrc. Ο Loeb, οδηγώντας το Ford Puma R1, επικράτησε οριακά του Ogier με το Toyota Yaris R1.

Οι δύο πολυπρωταθλητές θα επέστρεφαν σε μερικούς επιλεγμένους αγώνες ακόμη κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ο Loeb σε τρεις ακόμη και ο Ogier σε πέντε. Μόνο ο δεύτερος, όμως, θα κατάφερνε να πετύχει ξανά νίκη. Συγκεκριμένα, αυτό θα γινόταν στην Ισπανία, προτελευταίο σταθμό του πρωταθλήματος.

Οι γκεστ συμμετοχές των δύο μεγάλων οδηγών θα έδιναν ξεχωριστό χρώμα σε αρκετούς αγώνες. Ωστόσο, ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της φετινής χρονιάς δεν ήταν άλλος από τον Kalle Rovanpera. Το “τρομερό παιδί” του wrc κατάφερε μετά από μία τέταρτη θέση στο Μόντε Κάρλο να κερδίσει σε Σουηδία, Κροατία και Πορτογαλία.

Αυτό το εντυπωσιακό σερί, τον κατέστησε από νωρίς ως το μεγάλο φαβορί για τον φετινό τίτλο των οδηγών. Το ταλέντο του Kalle ήταν αδιαμφισβήτητο εδώ και αρκετά χρόνια. Εντούτοις, πριν  την αρχή της χρονιάς λίγοι περίμεναν αυτού του είδους την κυριαρχία από τον νεαρό Φιλανδό.

Βλέπετε, κατά τη σεζόν του 2021, ο teammate του Kalle, Elfyn Evans,είχε οδηγήσει εξαιρετικά μαχόμενος με τον Ogier για το πρωτάθλημα. Με τον Γάλλο να μην συμμετέχει σε όλους τους αγώνες του 2022, πολλοί είχαν χρίσει τον Ουαλό ως το μεγάλο φαβορί για φέτος.

Ο Rovanpera, όμως, φρόντισε να διαψεύσει αυτές τις προβλέψει από νωρίς. Μετά από μία πέμπτη θέση στην Ουαλία, ο Kalle κέρδισε και πάλι σε Κένυα και Εσθονία. Η στέψη του ήταν, πλέον, καθαρά θέμα χρόνου. Θα ερχόταν στην Νέα Ζηλανδία με την έκτη φετινή νίκη του Rovanpera.

Η Toyota επικρατεί της Hyundai

Ο Rovanpera είχε σύμμαχό του στα φετινά του κατορθώματα το Toyota GR Yaris R1. Το νέο “όπλο” της ιαπωνικής εταιρίας αποδείχθηκε ταχύτατο αλλά και αξιόπιστο με το καλημέρα. Κυριάρχησε στους περισσότερους αγώνες της χρονιάς, με την ομάδα να κερδίζει επτά από τις δέκα τρεις δοκιμασίες.

Τρεις από αυτές ήρθαν εμφατικά με 1-2. Ασφαλώς το highlight της φετινής χρονιάς για την Toyota ήταν το ιστορικό 1-2-3-4 που σημείωσε στο Ράλλυ Safari με τους Rovanpera, Evans, Katsuta και Ogier. Ο τίτλος των κατασκευαστών εξασφαλίστηκε στην Ισπανία, με τη νίκη του Ogier.

Για το 2023 η Toyota θα συνεχίσει με τους Rovanpera και Evans επικεφαλής των δύο πρώτων πληρωμάτων της. Το τρίτο Yaris θα οδηγούν εκ περιτροπής οι Ogier και Katsuta.

Από την άλλη, το i20 N R1 της Hyundai δεν ξεκίνησε το ίδιο καλά στην πρώτη σεζόν συμμετοχής του. Ωστόσο, η ομάδα κατάφερε στη διάρκεια της χρονιάς να διορθώσει το αυτοκίνητό της σε πολλά σημεία. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εξαιρετικό δεύτερο μισό της σεζόν το οποίο έφερε στους Νοτιοκορεάτες πέντε νίκες.

Τρεις από αυτές πήγαν στον Tanak. Ο Εσθονός ήταν ο μόνος που κρατούσε κάποια επαφή με τον Rovanpera στην βαθμολογία των οδηγών. Βέβαια, είχε χάσει σημαντικό έδαφος στους πρώτους αγώνες. Έτσι, παρά τις νίκες του σε Ιταλία, Φιλανδία και Βέλγιο δεν απείλησε ποτέ ουσιαστικά τον Kalle.

Ο Neuville επικεφαλής της Hyundai. Ο Tanak στην Ford;

Πριν τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, μάλιστα, ο Εσθονός ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς. Για την ώρα, η M-Sport Ford φαντάζει ως η μόνη ρεαλιστική επιλογή του Εσθονού για το 2023.

Της Hyundai θα ηγηθεί ο Thierry Neuville για το 2023. Ο Βέλγος είχε αρκετές ατυχίες φέτος αλλά έκανε και αρκετά λάθη. Στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς, όμως, κατάφερε να επανέλθει πετυχαίνοντας δύο νίκες σε Ακρόπολις και Ιαπωνία.

Ο Neuville ηγήθηκε του εμβληματικού 1-2-3 της Hyundai στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ήταν η καλύτερη στιγμή τόσο του ίδιου όσο και της ομάδας του στην φετινή σεζόν. Για το 2023 η Hyundai θα έχει ως δεύτερο οδηγό τον Esapekka Lappi ενώ το τρίτο i20 N R1 θα μοιράζονται οι Dani Sordo και Craig Breen.

Σε ότι αφορά την M-Sport, το πλήρες line-up της ομάδας για το 2023 δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Για την ώρα η ομάδα έχει παραδεχθεί ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Oliver Solberg. Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι χρειάζονται και έναν έμπειρο οδηγό να ηγηθεί της προσπάθειας. Και αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάποιος άλλος διαθέσιμος πέραν του Tanak.

Το Ακρόπολις

Πριν κλείσουμε την φετινή μας ανασκόπηση δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στον αγώνα της πατρίδας μας. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία αποσπώντας τους επαίνους τόσο των οδηγών όσο και των ομάδων.

Το κλου της διοργάνωσης ήταν, ασφαλώς, η υπερειδική του ΟΑΚΑ με την οποίαν ξεκίνησε ο αγώνας. Η προσέλευση του κοινού μιας χώρας που παραδοσιακά αγαπάει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν μεγάλη. Εξήντα χιλιάδες φίλοι του wrc βρέθηκαν στις κερκίδες για να αποθεώσουν τους “θεούς” του παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλλυ.

Μεγάλη ήταν και η προσέλευση στις χωμάτινες ειδικές του αγώνα, όμως. Ευχόμαστε το Ακρόπολις να συνεχίσει να μας χαρίζει κάθε χρόνο πολλές αξέχαστες στιγμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Kalle Rovanpera: Το παιδί θαύμα! (+video)
Tanak: Φεύγει από την Hyundai στο τέλος της σεζόν!
WRC 2022 Ράλλυ Ιαπωνίας: Ο Neuville νικητής στο 1-2 της Hyundai

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto