Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το «μυστικό» για την αύξηση της αυτονομίας

Ελλάδα 14:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το «μυστικό» για την αύξηση της αυτονομίας

ΝΕΑ

Το «μυστικό» για την αύξηση της αυτονομίας

ΝΕΑ

Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να αυξήσουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους. Ωστόσο, αυτή είναι μια διαδικασία που χρειάζεται συγκεκριμένη τεχνολογία.

Advertisement
Advertisement

Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαπενταετία από τότε που τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους. Δειλά στην αρχή, με περισσότερη αυτοπεποίθηση στη συνέχεια και με περισσό θράσος πλέον.

Τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας έχουν αρχίσει να «εκτοπίζουν» τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Όμως, η «Αχίλλειος πτέρνα» των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων παραμένει η συγκριτικά μικρότερη αυτονομία σε σχέση με ένα ίδιο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, πριν την αναγκαστική φόρτιση των πρώτων και τον ανεφοδιασμό με καύσιμο των δεύτερων .

Στη Mercedes-Benz και την Porsche φαίνεται ότι έχουν βρει τη μέθοδο για να κάνουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους να πηγαίνουν ακόμα πιο μακριά μόνο με μία φόρτιση. Επίσης, να αυξήσουν τη διάρκεια της ζωής των συσσωρευτών και να μειώσουν το κόστος παραγωγής τους.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τα στελέχη των δύο γερμανικών εταιρειών, η πρόοδος που συμβάλλει σε αυτά τα στοιχεία είναι η αντικατάσταση των ανοδίων από γραφίτη που διαθέτουν οι μπαταρίες με πυρίτιο. Όπως έχουν δείξει έρευνες, σε ίδιου όγκου συσσωρευτές το τελευταίο μπορεί να συγκρατεί έως και δεκαπλάσιο ενεργειακό φορτίο, συγκριτικά.

Επίσης, η μικρότερη εσωτερική αντίσταση που παρουσιάζει το πυρίτιο σε σχέση με τον γραφίτη, επιτρέπει την ευκολότερη ροή των ηλεκτρονίων, άρα και την ταχύτερη φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας και τη μείωση του χρονικού διαστήματος που απαιτείται γι’ αυτό.

Advertisement

Η χρήση πυριτίου θα σημάνει και τη διατήρηση ή τη μείωση των διαστάσεων των μπαταριών άρα και τη μείωση του βάρους τους, συνεπώς και αυτού του οχήματος. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο (μικρότερο βάρος) αυξάνεται αφενός η αυτονομία κίνησης και αφετέρου η παθητική ασφάλεια για τους επιβάτες τόσο του ίδιου αυτοκινήτου όσο και αυτού το οποίο θα εμπλακεί σε κάποια σύγκρουση.

Οι Mercedes-Benz και Porsche έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά σε νεοφυείς εταιρείες τεχνολογίας οι οποίες ειδικεύονται στον συγκεκριμένο τομέα. Η πρώτη συνεργάζεται στενά με τη Sila Nanotechnologies και η δεύτερη με την Group14 Technologies για να καταφέρουν να εξελίξουν τη νέα τεχνολογία ανοδίων. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο.

Advertisement

Όπως δήλωσε ο Gene Berdichevsky, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Sila Nanotechnologies, θα χρειαστεί περισσότερο από μια δεκαετία για να αντικατασταθούν πλήρως τα ανόδια από γραφίτη με αυτά από πυρίτιο στις μπαταρίες.

Πάντως, από τη MercedesBenz ανακοινώθηκε ότι το πρώτο μοντέλο της το οποίο θα διαθέτει συσσωρευτές αυτής της τεχνολογίας θα είναι η πολυαναμενόμενη EQG, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή τής G-Class, η οποία θα παρουσιαστεί εντός τής επόμενης χρονιάς, όπως έχει ανακοινωθεί.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα χιλιόμετρα κάνει ένα παλιό ηλεκτρικό με φουλ γκάζι; (+video)
Πολυτεχνείο: Έτσι λύνεται το θέμα της αυτονομίας!
Στο στόχαστρο το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών