Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία

Ελλάδα 4:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα εποχή για τη Subaru ορίζεται και από την καινούργια γενιά του Crosstrek. Πιο είναι αυτό; Ο αντικαταστάτης του XV το οποίο παύει να υπάρχει με αυτή την ονομασία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Advertisement
Advertisement

Η Subaru, συμπλήρωσε φέτος 70 χρόνια από την ίδρυσή της. Η ιαπωνική εταιρεία έχει τη δική της εμπορική πορεία, μια αξιοζήλευτη φήμη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ και τα μοντέλα της δείχνουν εξειδικευμένη μηχανολογική υπόσταση.

Για δεκαετίες, τα στελέχη της επιμένουν, εξελίσσουν και προσφέρουν αυτοκίνητα τα οποία έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη μόνιμη τετρακίνηση, τη «Συμμετρική Μόνιμη Τετρακίνηση», όπως είναι γνωστή.

Οι Ευρωπαίοι, όταν ακούν για τη Subaru συνήθως την ταυτίζουν με το Impreza (πρωτίστως) και το Forester.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στο πρώτο, ακόμα και τα ίδια τα στελέχη της παραδέχονται ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί ως «υπομάρκα» εντός της εταιρείας.

Οι Αμερικανοί έχουν διαφορετική αντίληψη και οπτική γι’ αυτή και τα οχήματά της. Εκεί, το δημοφιλέστερο μοντέλο είναι… κάποιο Crosstrek. Ποιο είναι αυτό; Πρόκειται για το οποίο στη Γηραιά Ήπειρο γνωρίζουμε ως XV. Ωστόσο, κι εμείς θα πρέπει να ξεχάσουμε αυτή την ονομασία για το αυτοκίνητο και να συνηθίσουμε εκείνη που χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ.

Advertisement

Γιατί Crosstrek;
Η ονομασία είναι σύνθετη και συνίσταται από τις λέξεις «cross» και «trekking». Όμως, αυτό που είναι άγνωστο (ως όνομα) για τους Ευρωπαίους είναι οικείο σε εμάς ως αυτοκίνητο.

Τα στελέχη του τμήματος Μάρκετινγκ της Subaru στην Ιαπωνία αποφάσισαν να διαθέτουν το συγκεκριμένο μοντέλο με την ίδια ονομασία σε όλες τις αγορές. Η εμπορική επιτυχία του στις ΗΠΑ ήταν η βασική αιτία για να επικρατήσει η ομοιομορφία σε αυτόν τον τομέα.

Advertisement

Επιπλέον, η συγκεκριμένη αγορά είναι η ουσιαστικότερη για την εταιρεία. Βάσει των στοιχείων, πέρυσι η Subaru κατασκεύασε περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα και οι πωλήσεις της στην αμερικανική αγορά ήταν περίπου 700.000 χιλιάδες.

Η απόφαση για την υιοθέτηση της ενιαίας ονομασίας ελήφθη με την παρουσίαση της καινούργιας γενιάς του μοντέλου, της τρίτης κατά σειρά ως τώρα. Το νέο Crosstrek βασίζεται στην πρόσφατα δημιουργηθείσα πλατφόρμα «SGP» («Subaru Global Platform»), από την οποία προήλθε και η εκδοχή της που θα χρησιμοποιείται στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της (σημ.:«e-SGP»).

Advertisement

Σύμφωνα με την εταιρεία, το μήκος του νέου Crosstrek φτάνει τα 4.495 χλστμ., το πλάτος του τα 1.800 χλστμ., το ύψος του τα 1.600 χλστμ. και μεταξόνιό του είναι 2.670 χλστμ.

Αυτό σημαίνει ότι οι διαστάσεις του καινούργιου μοντέλου είναι σχεδόν ταυτόσημες με αυτές της προηγούμενης γενιάς του. Το αμάξωμά του είναι μόλις κατά 10 χλστμ. μακρύτερο, κατά 5 χλστμ. χαμηλότερο σε ύψος και έχει επίσης κατά 5 χλστμ. μακρύτερο μεταξόνιο. Αναφορικά με το ωφέλιμο ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 220 χλστμ.

Υπάρχει η τετρακίνηση Symmetrical AllWheel Drive;
To καινούργιο Crosstrek διατηρεί τον χαρακτήρα των προκατόχων του, συνεπώς είναι ένα οικογενειακό μοντέλο με αυξημένη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου. Η κατασκευαστική φιλοσοφία της Subaru δεν αλλάζει. Τα αυτοκίνητά της διακρίνονταν και θα διακρίνονται και στο μέλλον σε αυτόν τον τομέα.

Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «Symmetrical AllWheel Drive» έχει τον ουσιαστικό ρόλο του στο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Subaru αυτό έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με πριν ώστε να είναι ακόμα πιο αποδοτικό σε δύσβατα μέρη ή σε επιφάνεια με χαμηλό ή ελάχιστο συντελεστή πρόσφυσης.

Όπως έγινε γνωστό, οι βελτιώσεις αφορούν στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «Active Torque Vectoring» το οποίο ρυθμίζει κατάλληλα και ανεξάρτητα τη μετάδοση της ροπής σε κάθε τροχό, όταν το Crosstrek κινείται σε στροφή αλλά και όταν ο οδηγός στρίψει απότομα το τιμόνι για να αποφύγει ένα απρόσμενο εμπόδιο.

Βελτιωμένο είναι και το σύστημα «XMode» το οποίο ενεργοποιείται στην εκτός δρόμου κίνηση. Χάρη σε αυτό, το Crosstrek μπορεί να διέλθει σε έδαφος με κλίση έως και 100% (45 μοίρες), υπό προϋποθέσεις.

Όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα, αυτό επεμβαίνει στη λειτουργία του κινητήρα, της μόνιμης τετρακίνησης, του κιβωτίου CVT, όπως και του συστήματος πέδησης.

Στο νέο μοντέλο, για πρώτη φορά το σύστημα «X-Mode» λειτουργεί και όταν το αυτοκίνητο κινείται με την όπισθεν, κάτι που αυξάνει την ασφάλεια για τους επιβάτες.

Εκτός αυτών, στον βασικό εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα Hill Descent Control το οποίο διατηρεί σταθερή την επιλεγείσα ταχύτητα κίνησης σε έντονη κατηφόρα χωρίς να πρέπει να επεμβαίνει ο οδηγός.

Τέλος, ακόμα ένα χρήσιμο στοιχείο είναι ότι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να βλέπει στην κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών πληροφορίες για την κλίση του εδάφους στο οποίο κινείται εκτός δρόμου, όπως για το πόσο είναι στριμμένοι οι εμπρός τροχοί.

Έμφαση στην ασφάλεια
Ο Ντέιβιντ Ντέλο Στρίτο είναι ο Γενικός Διευθυντής της Subaru Ευρώπης. Ένας πολύ ενδιαφέρων άνθρωπος ο οποίος ορίζει τις τύχες της εταιρείας και χαράσσει εν πολλοίς την επιχειρηματική και εμπορική πολιτική της στην ήπειρό μας.

Όπως μας είπε, ο βασικός στόχος της Subaru είναι να μηδενιστεί το ενδεχόμενο πρόκλησης ατυχήματος με κάποιο μοντέλο της ως το 2030. Σύμφωνα με τον Ντέλο Στρίτο, βασικός παράγοντας σε αυτή την προσπάθεια θα είναι και το σύστημα «EyeSight Driver Assist» το οποίο προειδοποιεί και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει μια ενδεχόμενη σύγκρουση.

Στο καινούργιο Crosstrek έχει αναβαθμιστεί και έχει μεγαλύτερο εύρος ανίχνευσης της περιοχής εμπρός και πίσω από το όχημα, ενώ αναγνωρίζει καλύτερα δικυκλιστές και πεζούς.

Πλέον, διαθέτει 10 λειτουργίες, συνολικά, από το τις οποίες οι έξι είναι καινούργιες και οι τρεις από τις προϋπάρχουσες έχουν βελτιωθεί για να είναι αποτελεσματικότερες, όπως μας δήλωσε ο Ντέλο Στρίτο.

Αναλυτικότερα, στο «EyeSight Driver Assist» έχει προστεθεί ένα καινούργιο σύστημα ενίσχυσης της πέδησης το οποίο έχει βαθμηδόν τρόπο λειτουργίας και προσαρμόζει την αμεσότητα και την ένταση επέμβασής του ώστε να ασκεί την κατάλληλη πίεση κάθε φορά, μειώνοντας όσο το δυνατόν τη δύναμη που αναπτύσσεται στο σώμα των επιβατών και το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του.

Τα νέα συστήματα που έχουν προστεθεί είναι τα: EyeSight Assist Monitor, Front Pre-collision Braking, Autonomous Emergency Steering, Lane Centering Function, Emergency Lane Keep Assist και Traffic Sign Recognition με Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας.

Σε ό,τι αφορά στα συστήματα που έχουν αναβαθμιστεί είναι τα: Pre-Collision Braking, Lane Departure Prevention και Adaptive Cruise Control.

Νέο μοντέλο, νέα δεδομένα
Όπως είναι γνωστό, τα μοντέλα της Subaru είναι καλοκατασκευασμένα και με υψηλή ποιότητα υλικών. Όμως, εκτός αυτού σημαντικό είναι και το πλαίσιο στα αυτοκίνητά της.

Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, χάρη στην καινούργια πλατφόρμα η στρεπτική δυσκαμψία του νέου Crosstrek έχει αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με πριν.

Επίσης, έχει ενισχυθεί η δομή του αυτοφερόμενου πλαισίου για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης αλλά και έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα κάποια σημεία τού αμαξώματος για να μην τραυματίζουν σοβαρά κάποιον πεζό, σε περίπτωση επαφής.

Βάσει όσων ανακοινώθηκαν, στο καινούργιο Crosstrek έχουν γίνει βελτιώσεις και σε σημεία που δεν είναι άμεσα ορατά. Για παράδειγμα, ο χώρος πίσω από τις εξωτερικές χειρολαβές είναι μεγαλύτερος για να εισέρχεται πιο άνετα το χέρι κάποιου που φορά γάντια, οι πόρτες ανοίγουν και σταματούν μερικώς σε τρεις διαφορετικές γωνίες, μέχρι το τέρμα της περιστροφικής κίνησής τους.

Τέλος, στη βάση του παρμπρίζ έχει προστεθεί και τρίτο ακροφύσιο εκτόξευσης υγρού για τον καλύτερο καθαρισμό του, ενώ πίσω ο εκεί υαλοκαθαριστήρας είναι πλέον κατά 4,5 εκατοστά πιο μακρύς για να καθαρίζει σε μεγαλύτερο εμβαδόν.

Ο eBoxer κινητήρας
Το νέας γενιάς Crosstrek θα διατίθεται μόνο με τον δίλιτρο eBoxer κινητήρα (κάτι που σημαίνει ότι καταργείται ο 1.6i που υπήρχε στο XV). Αυτός συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης στο οποίο υπάρχει και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος είναι ενσωματωμένος μεταξύ του θερμικού και του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT), το οποίο ονομάζεται «Lineartronic».

O ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος επίπεδος κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππους/5.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 182 Nm/4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια, αποδίδει 16,7 ίππους και μέγιστη ροπή 66 Nm. Οι μπαταρίες του συστήματος είναι ιόντων λιθίου και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 0,6 kWh.

Όπως ανακοινώνει η Subaru, ο boxer κινητήρας είναι βελτιωμένος ώστε να έχει καλύτερη εισαγωγή αέρα στους θαλάμους, πιο αποδοτική καύση και μικρότερη αναπτυσσόμενη θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του.

To καινούργιο Subaru Crosstrek 2.0 e-Boxer επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 198 χλμ./ώρα.

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 7,7 λίτρα/100 χλμ. και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 174 γραμ./χλμ. Τέλος, το βάρος του είναι τουλάχιστον 1.520 κιλά, χωρίς οδηγό και αποσκευές.

Το νέο Crosstrek και η ιατρική επιστήμη
Η κουβέντα μας με τον Ντέιβιντ Ντέλο Στρίτο, ήταν ενδιαφέρουσα. Συζητώντας για τον τρόπο που εξελίχθηκε το καινούργιο μοντέλο μάς τόνισε την επιμονή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει τους Ιάπωνες.

Όπως είπε, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του αυτοκινήτου τέθηκε ο στόχος να γίνει πιο άνετη η μετακίνηση των επιβατών. Οι μηχανικοί και οι οδηγοί εξέλιξης της Subaru δοκίμαζαν όλα τα πιθανά σενάρια και δεν φείσθηκαν χρόνου και πόρων για να το καταφέρουν.

Ωστόσο, κάθε φορά το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που ήθελαν, όσο και να προσπαθούσαν, όσο και να άλλαζαν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, όσο και εάν πρόσθεταν μονωτικό υλικό, όσο και να μείωναν τις ταλαντώσεις.

Έπειτα από κάθε προσπάθεια οι οδηγοί εξέλιξης ανέφεραν ότι συνέχιζαν να αισθάνονται κάποια κούραση, ό,τι και να έκαναν οι μηχανικοί. Τότε οι άνθρωποι της Subaru σκέφτηκαν κάτι… ασυνήθιστο. Να ζητήσουν τη βοήθεια γιατρών για να δουν για ποιον λόγο συνέβαινε αυτό.

Οι γιατροί, όντες μη έχοντας σχέση με οτιδήποτε μηχανολογικό και με τη συνήθη διαδικασία εξέλιξης ενός αυτοκινήτου, ρώτησαν για παραμέτρους που αφορούν στην επιστήμη τους (και με τις οποίες δεν θα ασχολούνταν οι μηχανικοί).

Το πρώτο που θέλησαν να μάθουν είναι πώς είναι η δομή των εμπρός καθισμάτων. Αναλύοντας τα στοιχεία, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι αυτά δημιουργούσαν διαρκώς μικροκραδασμούς οι οποίοι δεν γίνονταν αντιληπτοί από τους επιβάτες. Όμως, αυτοί μεταφέρονταν διαρκώς στο σώμα τους, προκαλώντας κόπωση στους μύες και στον αυχένα.

Το ίδιο έγινε και με τον ήχο που παράγεται και παρατηρείται πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Με τη βοήθεια των γιατρών περιόρισαν τη συχνότητά του η οποία προκαλούσε σχετική δυσφορία, παρότι η έντασή του ήταν χαμηλή λόγω των υλικών ηχομόνωσης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 44% ακούσια ταλάντευση του κεφαλιού και κατά 50% η στάθμη ηχητικής πίεσης κατά τη μετακίνηση, σε σχέση με πριν. Αξιόλογη ιστορία, όπως και να ‘χει.

Πρώτες εντυπώσεις
Αισθητικά, το νέο Crosstrek συνδυάζει στοιχεία τόσο από την προηγούμενη γενιά του όσο και αυτά που χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα μοντέλα της Subaru. Τα τελευταία ορίζονται από τη σχεδιαστική φιλοσοφία που η εταιρεία προσδιορίζει με την έκφραση «Dynamic x Solid».

Έτσι, τα φώτα (εμπρός και πίσω), η μάσκα, οι προφυλακτήρες, οι έντονα τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι μπάρες οροφής συνιστούν ένα σύνολο που δείχνει ταυτόχρονα την ιδιότυπη εμφάνιση και τον δυναμικό χαρακτήρα ενός οχήματος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την ίδια ευκολία τόσο στην πόλη όσο και σε δύσβατο ανάγλυφο, εκτός δρόμου.

Σύμφωνα με τη Subaru, το καινούργιο Crosstrek θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά σε δέκα διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα και με αλουμινένιους τροχούς διάστασης 17 ιντσών ή 18 ιντσών, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης.

Στο αυτοκίνητο έχουν εφαρμοστεί δύο νέες πρακτικές για την εταιρεία. Η πρώτη αφορά στη διαμόρφωση «δέρματος καρχαρία» (όπως το ονομάζει χαρακτηριστικά) στην επιφάνεια του πλαστικού των πλαϊνών ανοιγμάτων, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη αεροδυναμική στο εκεί μέρος.

Η δεύτερη, έχει να κάνει με τη διαμόρφωση πατρόν που παραπέμπει σε βουνά στο κατώφλι του χώρου αποσκευών ως επιβεβαιωτικό τού χαρακτήρα του νέου Crosstrek.

Οδηγήσαμε το νέο Crosstrek σε σύνθετο περιβάλλον όπου μπορέσαμε να διαπιστώσουμε τις δυνατότητές του συνολικά. Δηλαδή, τόσο σε ασφάλτινη πίστα όσο και σε αντίστοιχη για εκτός δρόμου κίνηση.

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι το καινούργιο μοντέλο της Subaru είναι καλοκατασκευασμένο και πολύ ήσυχο. Στην ασφάλτινη πίστα, μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι η ανάρτηση λειτουργεί πολύ καλά, τόσο στις στροφές όσο και στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης (σλάλομ).

Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συγκρίνουμε άμεσα το καινούργιο μοντέλο με το απερχόμενο XV, καθώς τα οδηγήσαμε εναλλάξ. Το Crosstrek είναι σαφώς βελτιωμένο τόσο σε ό,τι αφορά στη λειτουργία της ανάρτησης και στην αίσθηση του τιμονιού όσο και στο χαμηλότερο επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό.

Η μεγαλύτερη πηγή θορύβου προέρχεται από τη λειτουργία του CVT κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ, ως οδηγός, αναζητάς περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα.

Επιπλέον, εντός της ασφάλτινης πίστας, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αφενός τον τρόπο λειτουργίας της μόνιμης τετρακίνησης σε αυτή την επιφάνεια και αφετέρου και του συστήματος προειδοποίησης και αποφυγής ατυχήματος.

Στην πρώτη περίπτωση, η διέλευση από βρεμένη επιφάνεια με ελάχιστο συντελεστή πρόσφυσης ήταν η καλύτερη δοκιμασία για το σύστημα και τον οδηγό. Εκεί, διατηρώντας σταθερή ταχύτητα και πορεία σε καμπύλη τροχιά, διαπιστώνεις πόσο καλά λειτουργεί η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.

Στη δεύτερη, η διαδικασία περιλάμβανε την προσομοίωση αυτόματου φρεναρίσματος και ακινητοποίησης του οχήματος τόσο από την άξαφνη διέλευση πεζού εμπρός από το αυτοκίνητο, όσο και κατά την περίπτωση όπου ο οδηγός έχει αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο και δεν έχει αντιληφθεί ότι θα συγκρουστεί με κάποιο όχημα που είναι ακινητοποιημένο εμπρός ή με ένα σταθερό αντικείμενο.

Τόσο στην αποφυγή του πεζού όσο και στην αποτροπή σύγκρουσης, το σύστημα «EyeSight Driver Assist» λειτούργησε υποδειγματικά και αποτελεσματικά, με το αυτοκίνητο να κινείται με τη συνήθη ταχύτητα που αναπτύσσουμε εντός πόλης.

Στην εκτός δρόμου πίστα, οι δοκιμασίες ήταν αντίστοιχες με αυτές που εφαρμόζονται σε ένα εξ ορισμού όχημα εκτός δρόμου. Και εκεί, το νέο Crosstrek έδειξε τον χαρακτήρα του και τις ικανότητές του, όπως και την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει στη Subaru στον τομέα της τετρακίνησης.

Το -κατά τα άλλα- οικογενειακό αυτοκίνητο δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί σε έδαφος με έντονη κλίση, είτε πλαγίως, είτε σε έντονη κατηφόρα ή ανηφόρα. Μάλιστα, εκεί διαπιστώνεις σε πραγματικές συνθήκες πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι άνθρωποι της εταιρείας στο πλαίσιο και στην ανάρτηση και σε τέτοιο περιβάλλον.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για πέντε ενήλικες, με ικανοποιητικότατο διαθέσιμο ωφέλιμο χώρο. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά και συγκρατούν καλά το σώμα, τόσο στην άσφαλτο όσο και στις πιο απαιτητικές συνθήκες της εκτός δρόμου κίνησης.

Η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο έχει ευανάγνωστες ενδείξεις και βελτιωμένα γραφικά, που ικανοποιούν την αισθητική των Ευρωπαίων πελατών της Subaru. Επίσης, το σύστημα πολυμέσων είναι εύκολο στον χειρισμό του.

Το νέο Crosstrek «κρύβει ένα μυστικό». Ως γνωστόν, η Συμμετρική Μόνιμη Τετρακίνηση που διαθέτει δεν αφορά μόνο στην ισόποση κατανομή ροπής εμπρός-πίσω ή και μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα.

Αφορά και στην ισοκατανομή του βάρους του αυτοκινήτου μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους, για την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά.

Όμως, στο καινούργιο μοντέλο η αναλογία έχει αλλάξει, καθώς τόσο η ροπή όσο και το βάρος είναι πλέον σε ποσοστό 60% εμπρός και 40% πίσω.

Αυτό έγινε επειδή η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα εμπρός αλλά του βελτιωμένου συστήματος «EyeSight Driver Assist» αύξησαν το βάρος εκεί σε σχέση με πριν. Πάντως, οι μηχανικοί της Subaru μείωσαν την επίπτωση με την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πορτμπαγκάζ,

Πότε θα δούμε το καινούργιο Subaru Cross στη χώρα μας; Από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία ανακοινώθηκε ότι η διάθεσή του στην αγορά μας αναμένεται να ξεκινήσει είτε εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 είτε λίγο αργότερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Subaru: Σκέφτεται να επιστρέψει στο WRC!
70 χρόνια Subaru: ‘Ένα ταξίδι στο χρόνο
Η Subaru ετοιμάζει την δική της ηλεκτρική επίθεση με 8 νέα μοντέλα