Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Subaru Forester: Ποιος να συγκριθεί μαζί του;

Ελλάδα 8:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Subaru Forester: Ποιος να συγκριθεί μαζί του;

ΝΕΑ

Subaru Forester: Ποιος να συγκριθεί μαζί του;

ΝΕΑ

Τα Subaru είναι… θρησκεία. Και ένα ταξίδι με το υβριδικό Forester είναι η καλύτερη ομολογία πίστεως σε μία εταιρία που πάντα ακολουθούσε με θρησκευτική ευλάβεια την δική της «made in Japan» μοναχική πορεία.

Advertisement
Advertisement

Ανένταχτη. Αντισυμβατική. Εκλεκτική. Γεμάτη από την χαμηλών τόνων ιαπωνική ιδιοσυγκρασία και έναν εκρηκτικό τεχνολογικό ερωτισμό. Θρησκεία! Όλα αυτά -και κάμποσα ακόμα- χαρακτηρίζουν την Subaru. Μία ιδιαίτερη περίπτωση στα χρονικά της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας που ζει και επιβιώνει μέσα στον μύθο που η ίδια δημιούργησε.

Η μάρκα που εκλαΐκευσε την τετρακίνηση πριν 50 ολόκληρα χρόνια με το πρώτο AWD σύστημα μαζικής παραγωγής. Εκείνη που σκόρπισε στιγμές κατάνυξης με τους χαμένους αρχαγγέλους του WRC στις σκόνες του Ακρόπολις και αλλού. Η εταιρία που σε πείσμα των καιρών επιμένει να πορεύεται πιστή στο δόγμα της αρχετυπικής “made in Japan” φιλοσοφίας.

Η παγκόσμια Subaru της γενικευμένης αποδοχής από τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Και η Subaru των Ελλήνων, η Θύρα των φανατικών της αυτοκίνησης, ένα εκλεκτικό club από μύστες και ακόλουθους που αγγίζουν τα όρια μιας ιερατικής πίστης. Ένα ορκισμένο κοινό που καμία άλλη μαζική εταιρία στην χώρα μας δεν μπορεί να αντιπαραθέσει.

Advertisement
Advertisement

Και δεν χρειάζεται να ψάχνεις μακριά για να καταλάβεις το γιατί. Αρκούν λίγα χιλιόμετρα στο τιμόνι αυτού του νέου Forester για να αντιληφθείς αμέσως ότι ένα Subaru ήταν και παραμένει μία μοναδική εμπειρία.

Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα έχουν ήδη αρχίσει να πωλούνται σε πολυκαταστήματα ανάμεσα στα ψυγεία και στα πλυντήρια και που όλη η εξελικτική διαδικασία ενός νέου μοντέλου γίνεται για πέντε-έξι πλακέτες και δυο-τρεις οθόνες, εδώ μιλάμε για ένα βαθιά ουσιαστικό αυτοκίνητο.

Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι αυτό ήταν πάντα το Forester. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε, το 1997 έβαλε την δική του σφραγίδα και το μέτρο σύγκρισης στη νέα τότε κατηγορία των SUV. Λίγα χρόνια αργότερα, με εκείνο το λυσσασμένο Turbo, έδειξε πρώτο από όλους ότι είναι εφικτό να συνδυάζεις σε ένα μόνο αυτοκίνητο εκρηκτικές επιδόσεις στην άσφαλτο και εξαιρετικές off-road ικανότητες.

Advertisement

Στα 25 χρόνια που πέρασαν έως σήμερα, το Forester έγινε μία διαχρονική αξία για την κατηγορία, με πάνω από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Και φθάνει πλέον στις μέρες μας πιο ώριμο, πιο μεγάλο και πολυτελές και με πλήρη ενημερότητα σε ό,τι έχει να κάνει με τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Έμεινε όμως πιστό και στην ιδιοσυγκρασία της Subaru να κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Και κράτησε τα βασικά του γνωρίσματα, όπως είναι η εμμονή με την στιβαρότητα του πλαισίου, οι ψαγμένες αναρτήσεις, ο επίπεδος boxer κινητήρας και βέβαια η αποκλειστική Symmetrical AWD τετρακίνηση της εταιρίας.

Advertisement

Στην τελευταία γενιά του έχει δεχθεί και την απαραίτητη ηλεκτρική ενίσχυση, προσφέροντας ένα υβριδικό σύστημα με την ονομασία e-Boxer. Ο εξελιγμένος 2λιτρος κινητήρας DI BOXER εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο μέσα στο κιβώτιο CVT Lineartronic, ο οποίος τον υποβοηθά για πιο άμεση απόκριση και παρέχοντας 30% πιο γραμμική επιτάχυνση.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με μία μπαταρία των 4,8 Ah (0,57 kWh) η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα συμβάλλοντας στην μείωση της κατανάλωσης κατά 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο συμβατικό δίλιτρο. Τόσο η μπαταρία όσο και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν τοποθετηθεί σε σοφά επιλεγμένα σημεία ώστε να μην αλλάξει η συμμετρία στην κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, στοιχείο που αποτελεί βασικό γνώρισμα των Subaru.

Το υβριδικό σύστημα της εταιρίας διαθέτει τρία modes: Λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, Ηλεκτρική λειτουργία (EV) όπου το Forester μπορεί να καλύψει 1,4 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, και λειτουργία Motor Assist όπου συνεργάζονται οι δύο κινητήρες για την καλύτερη δυνατή απόδοση.

Κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες το Forester κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που εξασφαλίζει αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σε μεσαίες και χαμηλές ταχύτητες ή όταν υπάρχουν απαιτήσεις άμεσης επιτάχυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ σε υψηλές ταχύτητες ο boxer της Subaru αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου, φορτίζοντας παράλληλα την μπαταρία. Φόρτιση της μπαταρίας γίνεται επίσης και με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση.

Στην όλη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και του κιβωτίου η Subaru προσθέτει το σύστημα SI-DRIVE, το οποίο ουσιαστικά προσφέρει στον οδηγό δύο προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα, τα “Intelligent” και “Sport”. Το πρώτο είναι για καθημερινή οδήγηση και το δεύτερο για πιο σπορ καταστάσεις, με τον κινητήρα και το κιβώτιο να ανταποκρίνονται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Για το ανανεωμένο Forester υπάρχει και η λειτουργία e–Active Shift Control η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν βρίσκεται στη λειτουργία «Sport» του SI-DRIVE για γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές.

Βασισμένο πάνω στην παγκόσμια πλατφόρμα Subaru Global Platform (SGP) το Forester παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας του σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Με 22 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, την πάντα αποτελεσματική συμμετρική τετρακίνηση, και τα προγράμματα “X-Mode” (με λειτουργίες “Snow/Dirt” και “Deep Snow”/”Mud”), το Forester είναι ένα πραγματικό “όπλο” για όποιον βάζει σε προτεραιότητα τις off road ικανότητες.

Σε όλα αυτά προστίθεται και το σύστημα Hill Descent Control για απότομες καταβάσεις με διατήρηση αυτόματα σταθερής της ταχύτητας.

Πέρα από το εξαιρετικό μηχανολογικό του υπόβαθρο, το Forester παραμένει η επιτομή της ποιότητας και της λειτουργικότητας σε ένα σύγχρονο SUV. Οι χώροι είναι πραγματικά εντυπωσιακοί ιδίως για τους πίσω επιβάτες, το πορτ-μπαγκάζ είναι τεράστιο (από 509 έως και 1.779 λίτρα και μήκος που μπορεί να φθάσει έως και τα 1,98 μέτρα) ενώ διάχυτη είναι η αίσθηση της ποιότητας και της προσεγμένης κατασκευής.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, η Subaru αναβαθμίζει το ήδη πλούσιο σύστημα EyeSight με ευρύτερο οπτικό πεδίο και 11 συστήματα ασφαλείας, 3 εκ των οποίων είναι καινούργια.

Πρόκειται για μία “ομπρέλα” σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας που διαθέτει μεταξύ άλλων λειτουργίες όπως Automatic Emergency Steering, Adaptive Cruise control με Lane Centering, Lane Departure Prevention (το οποίο αναγνωρίζει την άκρη του δρόμου ή το γρασίδι), σύστημα Pre-Collision Braking, και πολλά ακόμα.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν όλα τα σύγχρονα ψηφιακά συστήματα διασύνδεσης και επικοινωνίας, με το σύστημα infotainment να είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε παροχές (είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto) και με πολύ λειτουργικά και σωστά κατανεμημένα μενού ώστε να μην χάνεται χρόνος στην πλοήγηση.

Η απλή παράθεση των έτσι και αλλιώς ξεχωριστών τεχνολογικών χαρακτηριστικών του Forester δεν μπορεί παρά να δώσει ένα μέρος της συνολικής εικόνας του αυτοκινήτου. Μία εικόνα που μας ξεδιπλώθηκε για άλλη μια φορά σε μία απόδραση στο πάντα φιλόξενο και πάντα έτοιμο για περιπετειώδεις ανακαλύψεις Μεσολόγγι και την γεμάτη μυστήρια λιμνοθάλασσά του.

Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η απόλυτη αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας που νιώθεις μέσα στο Forester. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την λέξη premium αν δεν είχε γίνει “καραμέλα” σε δεκάδες άλλες περιπτώσεις χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.

Εδώ όμως μιλάμε για μια διάχυτη και καταλυτική εντύπωση ενός αυτοκινήτου που μοιάζει σαν να έχει λαξευτεί πάνω σε ένα κομμάτι πανάκριβο μέταλλο, στο οποίο έχουν προστεθεί με ακρίβεια εργαστηρίου της NASA τα πλαστικά και τα ηλεκτρονικά του.

Δεν είναι τυχαία η πρωταγωνιστική θέση της Subaru σε όλες τις έρευνες αξιοπιστίας και ικανοποίησης των καταναλωτών, ιδίως στην πολύ απαιτητική αγορά των ΗΠΑ. Ούτε είναι υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι όσες φορές και αν βρεθήκαμε μέσα σε ένα δημοσιογραφικό Subaru, με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ του, έμοιαζε σαν μόλις να είχε κατέβει από το πλοίο στο τελωνείο του Πειραιά, την στιγμή που άλλα τύποις “premium” μοντέλα με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα μοιάζουν έτοιμα να διαλυθούν.

Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι στα όρια του ψυχαναγκασμού και το “made in Japan” αποκτά ουσία και νόημα για τους πιστούς της μεγάλης αυτής σχολής. Αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στο κάτω μέρος της πίσω πόρτας, όπου μία μεταλλική προεξοχή έρχεται και “κουμπώνει” πάνω στο πλαίσιο, εξασφαλίζοντας ακόμα περισσότερο ακαμψία. Μόνο η Subaru και μόνο αυτή θα μπορούσε να φθάσει σε τέτοια σημεία λεπτολόγησης και σεβασμού στον καταναλωτή.

Αυτός ο σεβασμός και η γενικότερη εντιμότητα που χαρακτηρίζει την εταιρία είναι και στο πώς προσεγγίζει το σαλόνι του Forester. Σε πρώτη ματιά λείπουν οι φαντεζί οθόνες και τα κάθε λογής ψηφιακά “καθρεφτάκια” που εντυπωσιάζουν χωρίς ουσία. Τα πάντα είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει, για τον λόγο ακριβώς που πρέπει. Απλά, κατανοητά, πρακτικά, χωρίς να μπερδεύουν ούτε να παραμυθιάζουν τον αγοραστή.

Και όχι απλά δεν λείπει τίποτα, αλλά αν κοιτάξει κανείς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έχει αρκετά περισσότερα σε ηλεκτρονικά μέσα από πολλά μοντέλα του άμεσου ή ακριβότερου ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

Tο δε EyeSight και τα συστήματά του μπορεί να μην πολυδιαφημίζεται, διαθέτει όμως τα πάντα και στην πιο σύγχρονη εκδοχή τους. Κάτι που το καθιστά ίσως το πιο αξιόπιστο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά.

Δεν σταματούν όμως εδώ τα καλά νέα. Υπάρχει και αυτή η απίστευτη ανάρτηση, μία παραδοσιακά καλή στιγμή της Subaru σε όλα της τα αυτοκίνητα. Σε αυτό το ανανεωμένο Forester θα ορκιζόσουν ότι πρόκειται για ένα ακριβό σύστημα αερανάρτησης, όντας απόλυτα άνετο και εκλεπτυσμένο στην λειτουργία του.

Ταξιδεύει με μοναδική αρχοντιά στον αυτοκινητόδρομο, κινείται σβέλτα και με σιγουριά και χωρίς κλίσεις στις στροφές, και μετατρέπει τους χωματόδρομους γύρω από τις αλυκές του Μεσολογγίου σε φρεσκοστρωμένη άσφαλτο. Μιλάμε για μία ανάρτηση με μοναδικό “βάθος” στην απόδοσή της και μια προσαρμοστικότητα που θα πρέπει να την ζήσεις από κοντά για να την εκτιμήσεις.

Και αν όλα αυτά δεν πείθουν και τους πιο δύσπιστους για την αξία του Forester, έρχεται και η τετρακίνηση να δώσει την χαριστική βολή σε όσους αμφιβάλλουν ακόμα για την κρυμμένη μαγεία των Subaru.

Μιλάμε για το απόλυτο σύστημα off-road της κατηγορίας του, χωρίς τα κουμπάκια, τα ηλεκτρονικά παιχνιδάκια και τα ηλεκτρικά μοτεράκια που έχουμε συνηθίσει πλέον.

Και με δυνατότητες που ξεπερνούν τα δεδομένα των σύγχρονων δήθεν SUV και το τοποθετούν εκεί ψηλά, κάπου δίπλα στα ιστορικά ονόματα των καθαρόαιμων εκτός δρόμου αυτοκινήτων. Το Forester διψάει για τα δύσκολα, του αρέσει να ξεπερνάει κάθε προσδοκία και δημιουργεί μία μοναδική αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό του ότι πουθενά δεν θα τον αφήσει στο έλεος της λάσπης και των ψευτο-ηλεκτρονικών.

Πρόκειται για ένα σύστημα που μπορείς να βασίζεσαι επάνω του, που γνωρίζεις ότι αν δεν υπερβάλεις (και δεν αμελήσεις για τις δυνατότητες των ελαστικών) θα περάσει από παντού.

Και ότι παρά το μέγεθός του και την χαμηλών τόνων σχεδίασή του, είναι ένα πραγματικό εργαλείο για εκείνους που ξέρουν και μπορούν να εκτιμήσουν τις αληθινές τετρακίνητες λύσεις.

Περιδιαβαίνοντας τα έρημα και λασπωμένα τοπία γύρω από την μαγική λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, φθάνοντας στα πιο απόμακρα και δύσβατα σημεία, το Forester για άλλη μια φορά κέρδισε την βαθιά εκτίμησή μας.

Μπορεί να μην έχει την σχεδιαστική εξωστρέφεια και την φτιασιδωμένη γυαλάδα των ευρωπαίων ανταγωνιστών του, είναι όμως ένα προϊόν γεμάτο με κατασκευαστική εντιμότητα και πλήρη αφοσίωση στην ικανοποίηση του οδηγού.

Η βασική έκδοση Free του νέου μοντέλου κοστίζει 43.890 ευρώ ενώ υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα και κλείδωμα τιμής από την ελληνική αντιπροσωπεία μαζί με τις μεγάλες εγγυήσεις. Και είναι σίγουρα από τα καλύτερα ξοδεμένα χρήματα που μπορεί να δώσει κάποιος σήμερα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Αυτός που χρειάζεται ένα ευρύχωρο και πρακτικό οικογενειακό, εκτός συναγωνισμού σε ποιότητα και αξιοπιστία, εξαιρετικό σε άνεση στον δρόμο και με τις κορυφαίες δυνατότητες πέρα και -πολύ- μακριά από την άσφαλτο.

Θα το πούμε αλλιώς. Το Forester δεν είναι μια απλή ανάληψη χρημάτων, είναι μια κατάθεση καρδιάς. Όπως κάθε Subaru, έτσι και αυτό απαιτεί να μυηθείς στο δόγμα του, να του δοθείς χωρίς προκαταλήψεις και με την πίστη σε μία ανώτερη αυτοκινητική εμπειρία.

Έτσι όπως κοιτάζεις το Forester να βγαίνει ακμαίο μέσα από τόνους λάσπης, να περνάει ατάραχο πάνω από βράχια και πέτρες, να διασχίζει αλώβητο νερά και αλυκές, ξέρεις ότι υπάρχει κάτι σχεδόν υπερβατικό σε όλα αυτά. Ναι, δεν γίνεται να το εκφράσεις αλλιώς. Θρησκεία τα Subaru!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο όνομα και εμφάνιση για το Subaru XV
Subaru Forester STI Sport για την Ιαπωνία
Ανανέωση για το Subaru Outback