Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Koenigsegg με τον 12κύλινδρο boxer της Subaru

Ελλάδα 7:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Koenigsegg με τον 12κύλινδρο boxer της Subaru

ΝΕΑ

Το Koenigsegg με τον 12κύλινδρο boxer της Subaru

ΝΕΑ

Η ενδιαφέρουσα ιστορία του ενός και μοναδικού πρωτότυπου της Koenigsegg, του CCV8S, που έχει κινητήρα Subaru για χρήση στους αγώνες της Formula 1.

Advertisement
Advertisement

Το πρωτότυπο της Koenigsegg παρουσιάστηκε στο κοινό το 2000 και έκανε πολύ καλή εντύπωση περισσότερο για την εμφάνισή του.

Όσοι βρίσκουν πολύ γοητευτικά τα μοντέλα της Koenigsegg, ξέρουν πως η Σουηδική εταιρεία χρησιμοποιεί στα μοντέλα της κατά κόρον κινητήρες V8. Αυτό όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο της εταιρείας, παρουσιάστηκε το 2000 στο κοινό και είχε ένα 12κύλινδρο boxer με turbo για κάθε 6άδα κυλίνδρων, που προερχόταν από διαδικασία εξέλιξης για χρήση σε μονοθέσιο της Formula 1.

Advertisement
Advertisement

Το πρωτότυπο που επισήμως είναι γνωστό ως CCV8S ή XP003 και αξίζει να σημειωθεί πως χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την εξέλιξη του μοντέλου παραγωγής της Koenigsegg- που εν τέλει χρησιμοποίησε ένα V8 6,4 λίτρων της Ford με απόδοση 655 ίππων. ιστα γνωστό ότι κάποτε στέγαζε κινητήρα της Formula 1 στα πρώτα στάδια ανάπτυξής του. Αυτό συνέβη το 2003.

Τρία χρόνια πριν όμως, στο πρωτότυπο που έχουμε εδώ στις φωτογραφίες που είναι μοναδικό, η εταιρεία χρησιμοποίησε έναν boxer 12κύλινδρο με χωρητικότητα 3,8 λίτρων και όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο, προήλθε από τον -όχι και τόσο επιτυχημένο- κινητήρα της Subaru για την F1, της σεζόν 1989-1990, ο οποίος είχε χωρητικότητα 3,5 λίτρων και «κόφτη» στις 12.000 σ.α.λ.

Advertisement

Στη θεωρία που ήθελε τον «επίπεδο» κινητήρα με τους αντικρυστούς 12 κυλίνδρους να κατεβάζει πιο κοντά στο έδαφος το κέντρο βάρους του συνόλου, η συγκεκριμένη εφαρμογή ήταν στοχευμένη σωστά. Στην πράξη όμως, δεν αποδείχτηκε και τόσο πετυχημένη. Η αλήθεια είναι πως η Koenigsegg είχε εξαγοράσει την Motori Moderni το 1999.

Advertisement

Από το απόκτημά της αυτό, είχε πλέον στη διάθεσή της ανταλλακτικά, όλα όσα χρειαζόταν η διαδικασία της χύτευσης, σχέδια και πολλά άλλα. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς και παρά το γεγονός πως η Koenigsegg προχώρησε στην εξέλιξη του κινητήρα με δύο turbo, η απόδοση των 750 ίππων κρίθηκε ως «λίγη» για τις ανάγκες του συγκεκριμένου πρωτοτύπου.

Advertisement

Το κυριότερο όμως ήταν πως ο κινητήρας ήταν τρομερά πολύπλοκος και είχε ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις συντήρησης. Τα παραπάνω οδήγησαν την Koenigsegg να επιλέξει τον V8 της Ford για το οριστικό της πλάνο παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δε φαντάζεστε πόσο έχουν τα έξτρα σε αυτό το Koenigsegg
Τι θα κάνει η Subaru με τα ηλεκτρικά;
«Αγρίεψε» το Subaru Crosstrek (+video)