Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Corsa Electric στη Γερμανία

Ελλάδα 15:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Corsa Electric στη Γερμανία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Corsa Electric στη Γερμανία

ΝΕΑ

Tι είναι το Corsa και τι αντιπροσωπεύει για την Opel; Είναι μόνο το supermini μοντέλο της ή κάτι περισσότερο για την εταιρεία; Τι επιδιώκουν στην εταιρεία με την επανασχεδίασή του και τη γενικότερη αναβάθμισή του;

Advertisement
Advertisement

Σαράντα ένα χρόνια και έξι γενιές αδιάλειπτης ύπαρξης στην αγορά δεν είναι μικρή υπόθεση. Το Opel Corsa ξεκίνησε την εμπορική παρουσία του το 1982 και κάθε φορά είχε κάτι να προσφέρει, τόσο στην κατηγορία του όσο και στη γερμανική εταιρεία.

Το ίδιο έγινε και το 2019, μια σημαδιακή χρονιά στην ιστορία της. Η έκτη γενιά του παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (την τελευταία στην προ Covid-19 εποχή). Όμως, δεν ήταν απλώς «ακόμα ένα» νέο μοντέλο της. Ήταν αυτό που όρισε την καινούργια εποχή για την Opel.

Το Corsa άρχισε να διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και ήταν το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής με αυτή την τεχνολογία κίνησης της εταιρείας, η οποία είχε ενταχθεί ήδη στον Όμιλο PSA από τον Μάρτιο του 2017 και στον Όμιλο Stellantis από τον Δεκέμβριο του 2019.

Advertisement
Advertisement

Η Opel, προφανώς επωφελήθηκε από την ένταξή της στη Stellantis και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Όμως, για να μην υπάρχει κάποια παρανόηση, ο πειραματισμός των ανθρώπων της με αυτή είχε ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του 1960.

Συγκεκριμένα, το 1968 η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει το Stir-Lec I, ένα πρωτότυπο που βασίστηκε στο τρίθυρο Kadett LS Fastback της εποχής. Μάλιστα, αυτό διέθετε και κινητήρα Stirling (μετατρέπει τη θερμότητα σε κινητική ενέργεια), δηλαδή αυτό που σήμερα θα ονομάζαμε ως «range extender».

Advertisement

Ο πειραματισμός των ανθρώπων της με την ηλεκτροκίνηση συνεχίστηκε τόσο στη δεκαετία του 1970, με το ξεχωριστό Electro GT, όσο και σε αυτή του 1990 με τα πρωτότυπα Kadett Impuls I, Kadett Impuls II και Combo Plus. Επίσης, στη δεκαετία του 2000 οι άνθρωποί της πειραματίστηκαν και με τις κυψέλες καυσίμου, στο Zafira HydroGen.

Επανασχεδιάζοντας το Corsa
Επανερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή όπου η Opel παρουσίασε επίσημα το ανασχεδιασμένο Corsa έκτης γενιάς στην Έκθεση Mobility, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο στις αρχές Σεπτεμβρίου. Φυσικά, το γεγονός αφορά και στο Corsa Electric, όπως μετονομάστηκε από Corsa-e που το γνωρίζαμε ως τώρα.

Advertisement

Η επανασχεδίασή του κάνει το supermini μοντέλο να δείχνει πιο επιθετικό οπτικά αλλά και πιο κομψό, συγκριτικά με πριν. Ουσιαστικό ρόλο στο αποτέλεσμα παίζουν τόσο η μάσκα «Opel Vizor» όσο και τα αναβαθμισμένα φώτα τεχνολογίας «Intelli-Lux LED matrix», όπως τα ονομάζουν στην εταιρεία.

Αυτά, συνολικά, αποτελούνται από 14 επιμέρους στοιχεία LED τα οποία ενισχύουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, του δίνουν μια ιδιότυπη φωτεινή ταυτότητα και -κυρίως- εκτελούν καλύτερα τη λειτουργία τους.

Advertisement

Σύμφωνα με την εταιρεία, προσαρμόζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την ένταση και την κατεύθυνση της δέσμης τους, συγκριτικά. Έτσι, είναι πιο αποδοτικά και δεν ενοχλούν τους διερχόμενους οδηγούς ή λοιπούς χρήστες του δρόμου.

Στο κέντρο της μάσκας υπάρχει ενσωματωμένο το ανασχεδιασμένο εμπορικό έμβλημα της Opel και ο εκεί προφυλακτήρας έχει διαμορφωθεί περισσότερο γωνιώδης. Οι κάθετες εισαγωγές αέρα στις άκρες του τονίζουν τη δυναμικότερη εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Στο πλάι του οχήματος δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές και έχει διατηρηθεί ο hatchback χαρακτήρας του. Ωστόσο, στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του Corsa Electric, η διχρωμία του αμαξώματος (σημ.: μαύρο χρώμα) δημιουργεί μια οπτική συνοχή στο τμήμα της πίσω κολώνας και της οροφής, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι «αιωρούνται» στον χώρο.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, η βασική αλλαγή αφορά στη θέση του λογότυπου ονομασίας του μοντέλου. Από τη διακριτική, τοποθετημένη στα αριστερά της πέμπτης πόρτας, τώρα είναι εμφανέστατη. Τα μεγάλα και αραιά μεταξύ τους γράμματα που τη συνθέτουν (Corsa) είναι τοποθετημένα χαμηλά σε αυτή και εκτείνονται σε ευρύτερη επιφάνεια.

Πάνω από αυτά, υπάρχει τοποθετημένο κεντρικά και ευμέγεθες το έμβλημα της εταιρείας Opel Blitz»), ενώ ο εκεί προφυλακτήρας έχει περισσότερες ακμές και μεγαλύτερες κάθετες κοίλες περιοχές, στις οποίες είναι ενσωματωμένα ανακλαστικά φώτα. Φυσικά, το επανασχεδιασμένο μοντέλο διατίθεται και με τροχούς καινούργιας σχεδίασης.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Corsa Electric είναι ταυτόσημες με αυτές των εκδόσεων του μοντέλου με τον θερμικό κινητήρα. Το μήκος του είναι 4.060 χλστμ., το πλάτος του 1.765 χλστμ. και το ύψος του φτάνει τα 1.435 χλστμ.

Όμως, δεν ισχύει το ίδιο για το μεταξόνιο και τα μετατρόχια των δύο αξόνων του. Συγκεκριμένα, το μεταξόνιο του αμιγώς ηλεκτρικού Corsa φτάνει τα 2.545 χλστμ., δηλαδή είναι κατά 7 επτά χιλιοστά πιο μακρύ σε σχέση με το αντίστοιχο στην εκδοχή με τον εσωτερικής καύσης κινητήρα.

Επίσης, στο Corsa Electric το εμπρός μετατρόχιο είναι 1.501 χλστμ. (δηλαδή ευρύτερο κατά 12 χλστμ., συγκριτικά) και το πίσω 1.500 χλστμ. (δηλαδή, επίσης ευρύτερο κατά 12 χλστμ., συγκριτικά).

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Corsa Electric
To μοντέλο, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα «e-CMP» έχει αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού, τόσο σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, στην υποβοήθηση του οδηγού και στην άνεση των επιβατών. Αναλόγως της έκδοσης, περιλαμβάνονται συστήματα όπως προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με πέδηση έκτακτης ανάγκης και προστασίας πεζών.

Επίσης, διαθέτει προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία «Stop And Go», σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και ελιγμών με σύστημα «Park Pilot» εμπρός και πίσω και κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών.

Πέραν αυτών, υπάρχει πλήρως ψηφιακό cockpit, βασισμένο στην πλατφόρμα infotainment «Snapdragon Cockpit» της Qualcomm Technologies, ενώ παρέχεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης smartphone «Android Auto» και «Apple CarPlay». Επιπλέον, είναι διαθέσιμο το σύστημα φωνητικών εντολών «Hey Opel» και το σύστημα πλοήγησης με υπηρεσίες «Opel Connect» και «Connect Plus».

Αναλόγως της έκδοσης, στο ταμπλό υπάρχουν έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων και έως 10,0 ιντσών οθόνη αφής στο κέντρο. Αυτές καλύπτονται από σκουρόχρωμο διαφανές πλαστικό δίνοντας μια αίσθηση κύρους. Άλλα νέα στοιχεία αφορούν και στις νέες ταπετσαρίες και στο πλαστικό που υπάρχει στο εσωτερικό.

Ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας
Καθώς η Opel είναι εντεταγμένη στον Όμιλο Stellantis, το επανασχεδιασμένο Corsa Electric επωφελείται από την τεχνολογία του στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, το μοντέλο διατίθεται πλέον με τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων που αυτός διαθέτει. Θυμίζουμε ότι ως τώρα στο μοντέλο υπήρχε ο αντίστοιχος των 136 ίππων.

Στην ισχυρότερη εκδοχή του, το ανανεωμένο Corsa έχει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 51 kWh οι οποίες παρέχουν αυτονομία 405 χλμ. (κατά «WLTP»). Αυτές δύνανται να φορτίζουν σε παροχή συνεχούς ρεύματος έως 100 kW.

Η συστοιχία τους αποτελείται από -συνολικά- από 102 στοιχεία χωρισμένα σε 17 επιμέρους τμήματα και το συνολικό βάρος τους είναι 340 κιλά, δηλαδή μόλις πέντε κιλά περισσότερο από την έκδοση με τους 136 ίππους.

Σε ταχυφορτιστή σταθερού ρεύματος η πλήρωση με ενέργεια ως το 80% διαρκεί 27 λεπτά της ώρας, σύμφωνα με την εταιρεία. Ο ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο μονοφασικός φορτιστής είναι 7,4 kWh, ενώ ένας τριφασικός 11 kW διατίθεται προαιρετικά.

Όπως προγράψαμε, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 156 ίπποι και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 260 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Το επανασχεδιασμένο Corsa Electric διαθέτει αντλία θερμότητας, ενώ η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι 14,2-14,6 kWh/100 χλμ. (κατά «WLTP»). Τέλος, το βάρος του αυτοκινήτου -με τις μεγαλύτερες μπαταρίες και τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα- φτάνει τα 1.544 κιλά, ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 267-1.042 λίτρα.

Το Corsa Electric θα εξακολουθήσει να διατίθεται και με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων. Σε αυτή την έκδοση, διατηρείται η χωρητικότητα των μπαταριών με τις οποίες εφοδιαζόταν ως τώρα η οποία είναι 50 kWh.

Όμως χάρη στην καλύτερη διαχείριση ενέργειας έχει αυξηθεί η αυτονομία του, σε σχέση με πριν. Πλέον, σε αυτή φτάνει τα 357 χλμ. (κατά «WLTP») αντί των 337 χλμ., δηλαδή είναι κατά 20 χλμ. αυξημένη.

Οι θερμικοί κινητήρες
Η Opel δίνει προτεραιότητα στο Corsa Electric, ωστόσο το επανασχεδιασμένο μοντέλο θα διατίθεται και με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως γινόταν ως τώρα δηλαδή.

Έτσι, γενικότερα, κάτω από το καπό του θα υπάρχει είτε ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1,2 λίτρων μέγιστης ισχύος 75 ίππων/5.750 σ.α.λ. και μέγιστης ροπής 118 Nm/2.750 σ.α.λ. και ο τρικύλινδρος 1.2 Turbo, στις δύο εκδοχές αναφορικά με την απόδοσή του.

Θυμίζουμε ότι στην πρώτη η ισχύς του φτάνει τους 100 ίππους/5.750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 205 Nm/1.750 σ.α.λ. Στη δεύτερη, αποδίδει 131 ίππους/5.500 σ.α.λ. (130, ονομαστικά) και ροπή 230 Nm/1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Τέλος, εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 το επανασχεδιασμένο Corsa θα διατίθεται και με κινητήρα ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt. Αυτό θα συνδυάζεται με τον 1.2 βενζινοκινητήρα μέγιστης ισχύος 100 ίππων ή 136 ίππων, αντίστοιχα.

Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, με αυτό το μοτέρ το ανανεωμένο Corsa θα μπορεί να κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του για έως και περισσότερο από το 50% μιας διαδρομής  εντός πόλης.

Αυτό (κίνηση ως ηλεκτρικό) μπορεί να συμβαίνει και σε ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, όπου απενεργοποιείται ο θερμικός για όσο επαρκεί η ενέργεια στις μπαταρίες. Τέλος, η Opel ανακοινώνει ότι η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου του επανασχεδιασμένου Corsa είναι μειωμένη κατά 0,8 λίτρα/100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 24 γραμ./χλμ. μικρότερη, από τις αντίστοιχες της έκδοσης μόνο με το θερμικό κινητήρα (τιμές κατά «WLTP»).

Πρώτες εντυπώσεις
Πλησιάζοντας το Corsa Electric καταλαβαίνεις ότι οι αλλαγές στο αυτοκίνητο το έχουν κάνει να δείχνει πιο ώριμο από πριν, υπό την έννοια ότι το αρχικό σχήμα του αμαξώματός του έχει περάσει από τη διαδικασία αξιολόγησής του στον χρόνο και έχει γίνει φιλτράρισμα στις λεπτομέρειές του.

Βεβαίως, αυτή η εντύπωση ενισχύεται και από την επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος στο αμάξωμα, το οποίο οι άνθρωποι της Opel ονομάζουν «Grafik Grey» και διατίθεται για πρώτη φορά στο μοντέλο.

Ανοίγεις την πόρτα και αυτό που εντοπίζεις αμέσως είναι η υιοθέτηση μιας παραλλαγής του «i-Cockpit» (των Peugeot-Citroen). Έτσι, ο μοχλός επιλογής κατεύθυνσης (ουσιαστικά) που υπήρχε πριν έχει αντικατασταθεί από τον αντίστοιχο διακόπτη.

Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και ο εσωτερικός χώρος καλός. Βεβαίως στο πίσω μέρος αυτός είναι ικανοποιητικός για μεσαίου αναστήματος επιβάτες, σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο μήκος.

Το εσωτερικό παραμένει σκούρο, όμως ο χρωματικός συνδυασμός της νέας ταπετσαρίας το κάνει να δείχνει πιο ενδιαφέρον, συγκριτικά. Πάντως, η ποιότητα του σκληρού πλαστικού που υπάρχει παραμένει ίδια με πριν.

Το Corsa Electric έχει το σύστημα «Drive Mode» το οποίο παραμετροποιεί την απόδοση της ροπής στους εμπρός τροχούς και έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: Τα «Eco», «Normal» και «Sport».

Στην πρώτη περίπτωση («Eco»), η μέγιστη ισχύς περιορίζεται στους 82 ίππους και η ροπή στα 180 Nm για λόγους οικονομίας στην ενέργεια και για τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Στη δεύτερη («Normal»), οι τιμές αυξάνονται στους 109 ίππους και στα 220 Nm, αντίστοιχα.

Τέλος, η τρίτη επιλογή («Sport»), είναι η περίπτωση όπου η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 156 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 260 Nm. 

Με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, η διαφορά μεταξύ των διαβαθμίσεων είναι ακόμα πιο εμφανής σε σχέση με ό,τι ίσχυε ως τώρα. Στην επιλογή «Eco», το αυτοκίνητο είναι σχετικά αργό και δείχνει το βάρος του.

Τα δεδομένα βελτιώνονται στην αμέσως επόμενη, όμως στη «Sport» αναδεικνύονται οι πραγματικές δυνατότητες του επανασχεδιασμένου Corsa Electric. Με αυτή την επιλογή ο οδηγός μπορεί να κινείται με γρήγορο ρυθμό και το αυτοκίνητο «κρύβει» το γεγονός ότι ζυγίζει περισσότερο από ενάμισι τόνο.

Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας λειτουργεί ικανοποιητικά, ενώ το επίπεδο θορύβου παραμένει χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης. Τέλος, η αίσθηση του τιμονιού μεταβάλλεται, αναλόγως της επιλογής στο σύστημα παραμετροποίησης ισχύος.

Πότε θα έρθει στη χώρα μας;
Από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της Opel ανακοινώθηκε ότι το επανασχεδιασμένο Corsa με τους θερμικούς κινητήρες θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη Οκτωβρίου και έπειτα.

Αντιστοίχως, το ανανεωμένο Corsa Electric θα διατίθεται από τα τέλη Νοεμβρίου ή από τις αρχές Δεκεμβρίου. Προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές πώλησής τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Opel θα επιμείνει στις μικρές κατηγορίες
Opel Corsa: Επετειακή έκδοση 40 Years
Έτσι θα είναι τα νέα Opel. Και μας αρέσουν πολύ!