Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα: Τι σημαίνουν τα λογότυπα των εταιρειών!

Ελλάδα 5:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αφιέρωμα: Τι σημαίνουν τα λογότυπα των εταιρειών!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα: Τι σημαίνουν τα λογότυπα των εταιρειών!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα λογότυπα της κάθε μάρκας έχουν ξεχωριστή σημασία. Πρώτον γιατί αποτελούν τον κυριότερο λόγο έτσι ώστε να την αναγνωρίζει κάποιος είτε γνώστης είτε όχι, και δεύτερον γιατί έχουν συναισθηματική αξία.

Advertisement
Advertisement

Από παιδάκια μαζεύαμε αυτοκόλλητα με την αγαπημένη μας φίρμα ή κολλούσαμε αφίσες στον τοίχο του δωματίου.

Σπάνια όμως γνωρίζουμε τη σημασία του κάθε logo και τι κρύβεται πίσω από τη σχεδίαση του. Και επειδή σε ορισμένες περιπτώσεις αυτά χρονολογούνται πολλές δεκαετίες πίσω, η ιστορία του κάθε σχεδίου έχει η κάθε μία το δικό της μοναδικό ενδιαφέρον. Για πάμε να τις δούμε μία προς μία.

Alfa Romeo

Advertisement
Advertisement

Πριν από 112 χρόνια μία ομάδα επιχειρηματιών στο Μιλάνο ιδρύει την Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαμρδίας, από την οποία προκύπτει και η συντομογραφία ALFA. Μετά από λίγα χρόνια ο Ιταλός επιχειρηματίας Nicolas Romeo αγοράζει την εταιρία και έτσι προκύπτει το όνομα Alfa Romeo.

Το σχεδιασμό του σήματος ανέλαβε ένας Ιταλός σχεδιαστής, που εμπνεύστηκε από το σήμα της πόλης του Μιλάνου (ερυθρός σταυρός) και από το οικόσημο (ασπίδα με ένα ερπετό) της ιστορικής οικογένειας Βισκόντι. Το ερπετό που εμφανίζεται στο σήμα είναι σύμφωνα με τη μυθολογία ένα αιμοβόρο πλάσμα που κατοικούσε δίπλα σε ποτάμι της ιταλικής πόλης και κατασπάραζε τους περαστικούς, μέχρι που ένας πρόγονος των Βισκόντι το σκότωσε.

Audi

Advertisement

To logo της γερμανικής εταιρείας αποτελείται από τέσσερις ασημένιους κύκλους που συμβολίζουν τη συγχώνευση των παλιότερων κατασκευαστών αυτοκινήτου της Γερμανίας (Audi, DKW, Horch και Wanderer). Το όνομα προέρχεται από το λατινικό «Audi», που σημαίνει «Άκουσε» (August Horsch είναι και το όνομα το ιδρυτή), ενώ το σήμα της θυμίζει αρκετά αυτό των Ολυμπιακών Αγώνων, για αυτό και κάποια στιγμή η Ολυμπιακή επιτροπή μήνυσε τη γνωστή φίρμα για αντιγραφή σήματος.

Bentley

Advertisement

Το λογότυπο της Bentley είναι ένα ζευγάρι από φτερά γερακιού που περιβάλλεται από το γράμμα «B», το αρχικό της λέξης Bentley. Συμβολίζει ένα αυτοκίνητο που έχει φτερά, δίνοντας σε αυτούς που το οδηγούν μεγάλη αυτοπεποίθηση για να προσπεράσουν τους πάντες στο διάβα τους. Το αυτοκίνητο του σχεδίου είναι το πρώτο τετρακύλινδρο αγωνιστικό που δημιούργησε ο Walter Owen Bentley το 1919.

BMW

 

Advertisement

γερμανική εταιρεία ή αλλιώς Bayerische Motoren Werke, πριν ξεκινήσει να παράγει αυτοκίνητα, κατασκεύαζε κινητήρες πολεμικών αεροπλάνων. Το σήμα της προέρχεται από έναν έλικα αεροπλάνου σε κίνηση, ενώ τα γαλανόλευκα χρώματά της συμβολίζουν τη σημαία της Βαυαρίας, όπου βρίσκεται και η έδρα της γερμανικής φίρμας.

Chevrolet

To χρυσό «παπιγιόν» της εταιρείας συμβολίζει τoν σταυρό από την ελβετική σημαία. Ο Louis Chevrolet που γεννήθηκε στην Ελβετία, ήταν οδηγός αγώνων και κλήθηκε να σχεδιάσει το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της Chevrolet. Μαζί του ο  William C. Durant που μάλλον δε θέλησε να ακουστεί το όνομα του στην πορεία του χρόνου…

Citroen

Τα… λοχιόσημα της γαλλικής εταιρείας είναι πράγματι ανάποδα λοχιόσημα και συμβολίζουν την ηγετική φυσιογνωμία της Citroen στο χώρο της αυτοκίνησης. Ιδρυτής της εταιρείας ήταν ο André-Gustave Citroen από τον οποίο πήρε το όνομα της η εταιρεία.

Ferrari

Ferrari-Logo-b1000x600

Το 1939 ο Enzo Ferrari αποφάσισε να βάλει τέλος στην καριέρα του ως οδηγός αγώνων μετά από 15 χρόνια καριέρας και να ιδρύσει την δική του εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων. Όσο για το λογότυπο; Αυτό έχει πίσω του μία πολύ συγκινητική ιστορία αφού το ζωγράφισε αρχικά ο κορυφαίος Ιταλός πιλότος στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο στο μαχητικό του.

Όταν αυτός σκοτώθηκε στη μάχη, ο γιός του ζήτησε από τον Ferrari να χρησιμοποιήσει τη ζωγραφιά του στα αυτοκίνητα, κάτι το οποίο συμβαίνει μέχρι και σήμερα που καμαρώνουμε το διάσημο άλογο μέσα σε κίτρινο πλαίσιο.

Fiat

Το σήμα της Fiat έχει αλλάξει πολλές φορές σε βάθος χρόνου, μέχρι να φθάσει στην τελική του σημερινή μορφή. Τα αρχικά FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) περιβάλλονταν από ένα δάφνινο στεφάνι που συμβόλιζε τους νικητές. Αυτό μέχρι πολύ πρόσφατα όπου η ιταλική εταιρεία προτίμησε να αναγράφει απλά το όνομα της με τα στενόμακρα αρχικά σε ασημί φόντο.

Ford

Η εταιρεία μπορεί να καυχιέται για το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής και ο Henry Ford ως ο ένας άνθρωπος που άλλαξε για πάντα την καθημερινότητα του κόσμου. Το λογότυπο ωστόσο άλλαξε ελάχιστα με το μπλε φόντο να μπαίνει πριν από 110 χρόνια και το οβάλ σχήμα να ακολουθεί πριν από περίπου 60 χρόνια, με την ανάλογη… συμπίεση στο πέρασμα του χρόνου.

Honda

 

To 1946 o Soichiro Honda κατασκεύασε την πρώτη μοτοσικλέτα της εταιρείας και 16 χρόνια αργότερα σκέφτηκε -ευτυχώς- να μπει και στα μονοπάτια της αυτοκίνησης. Το «big H» έχει παραμείνει αμετάβλητο στο χρόνο και συμβολίζει μεγαλοπρέπεια και σταθερότητα, ενώ η εταιρεία μας έχει χαρίσει όμορφα και διασκεδαστικά αυτοκίνητα, τεχνολογία και πρωτόγνωρη αξιοπιστία.

Hyundai

Η κορεατική εταιρεία χρονολογείται από το 1967 και το σύμβολο της έχει διπλή επεξήγηση. Εκτός από το αρχικό γράμμα «H» που έχει γύρει στο πλάι, συμβολίζει δύο ανθρώπους που ανταλλάσσουν χειραψία. Ο ένας είναι ο ευχαριστημένος πελάτης και ο άλλος ο πωλητής ή έστω το στέλεχος που εκπροσωπεί την εταιρεία.

Jeep

Η εταιρεία έχει δώσει άτυπα το όνομα της σε μία ολόκληρη κατηγορία στα χείλη όλου του κόσμου. Το λογότυπο της είναι απλό και μέχρι το 1967 δεν υπήρχε καν, αφού κατά τη διάρκεια του β’ παγκοσμίου πολέμου παρήγαγε μονάχα στρατιωτικά οχήματα. Έπειτα εξελίχθηκαν σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωρίς αποκαλούν καθετί υπερυψωμένο ως «Τζιπ».

Kia

To πρώτο έμβλημα έγραφε την φίρμα της μάρκα με κόκκινα γράμμα με το πρώτο γράμμα το «Κ» να έχει την μορφή ενός εργοστασίου με φουγάρο. Στο επόμενο βήμα του εμβλήματος οι σχεδιαστές κράτησαν τα γράμματα, αλλάζοντας μόνο το τελευταίο γράμμα με το «Α» να μην έχει οριζόντια γραμμή χωρίς να μπερδεύει για να το διαβάσει κάποιος σωστά. Στα κορεάτικα σημαίνει «ανατέλλων από την Ασία».

Lamborhini

Αν πιστεύετε στα ζώδια και αισθάνεστε άσχημα για αυτό, τότε θα σας πούμε και ο ιδρυτής της Lamborghini πίστευε τόσο πολύ που το 1967 μετέτρεψε το ζώδιο του σε λογότυπο (ταύρος). Επίσης αν σας θυμίζει κάτι η στάση του ταύρου στα δύο πόδια τότε αυτό είναι το άλογο της Ferrari και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι αφού ο Ιταλός υπήρξε μεγάλος αντίζηλος της ομοεθνούς φίρμας.

Land Rover

Το λογότυπο της εταιρείας που έχει συνδέσει το όνομα της με τα σκληροπυρηνικά SUV, είναι απλό με το όνομα της να φαίνεται μέσα σε οβάλ πλαίσιο. Η όμορφη ιστορία όμως έχει να κάνει με το σκούρο πράσινο χρώμα του φόντου. Αυτό προέκυψε όταν πάνω στην ώρα του σχεδιασμού, έσταξε στο χαρτί μία σταγόνα λάδι από το αυτοκίνητο που ακουμπούσε, οπότε σκέφτηκε να κρατήσει τη στιγμή ζωντανή στην… αιωνιότητα.

Maserati

Οι Maserati ήταν μία ωραία οικογένεια αποτελούμενη από 6 αδέλφια, 5 μηχανικούς και έναν σχεδιαστή. Το έργο της σχεδίασης του λογότυπου ανέλαβε όπως είναι φυσικό ο σχεδιαστής που εμπνεύστηκε την τρίαινα και το μπλε χρώμα από τις επτά θάλασσες. Στο βάθος χρόνου έφυγε το μπλε χρώμα και έμεινε μονάχα η τρίαινα που δείχνει τη δύναμη του θεού Ποσειδώνα.

Mazda

Αν το σήμα της Mazda σας θυμίζει έναν γλάρο που ανοίγει τα φτερά του, τότε δεν έχετε μεγάλη φαντασία, αλλά βλέπετε το σωστό. Εκτός του πουλιού με τα ανοιχτά φτερά που συμβολίζει την αίσθηση ελευθερίας στο τιμόνι ενός Mazda (πχ MX-5), βλέπουμε και ένα «M» με καλλιτεχνική γραφή. Η εκδοχή που βλέπουμε μέχρι και σήμερα έχει σχεδιαστεί το 1997.

Mercedes-Benz

Το σήμα της γερμανικής φίρμας είναι από τα παλαιότερα στην ιστορία της αυτοκίνησης και περιλαμβάνει ένα αστέρι. Κάθε μία από τις μύτες του αστεριού συμβολίζει την επιθυμία της εταιρείας να κυριαρχήσει στην γη, στη θάλασσα και στον αέρα. Το 1902 η Mercedes χρησιμοποιεί το πρώτο σήμα σε οβάλ σχήμα, ενώ από το 1909 η εταιρεία υιοθετείται το τριάκτινο αστέρι.

ΜΙΝΙ

Το λογότυπο της MINI φέρει ένα κύκλο με το όνομα της εταιρίας με κεφαλαία γράμματα. Τα φτερά που προστέθηκαν το 2001 με αυτή τη μορφή συμβολίζουν την ταχύτητα, τη δύναμη και την ελευθερία. Το μαύρο χρώμα συμβολίζει την τελειότητα και την κομψότητα, ενώ το ασημί συμβολίζει τη μεγαλοπρέπεια των αυτοκινήτων.

Mitsubishi

To σήμα της ιαπωνικής εταιρείας φαίνεται απλό όμως δεν είναι, καθώς πρόκειται για διαφορετικούς οικογενειακούς παραλληλισμούς. Ο ένας αποτελείται από τρία φύλλα βελανιδιάς της οικογένειας Yamauchi ο άλλος απεικονίζει τρεις ρόμβους ο ένας επάνω στον άλλο της οικογένειας του Iwasaki. Τα τρία διαμάντια συμβολίζουν την εμπιστοσύνη και την επιτυχία, ενώ χρησιμοποιήθηκε το κόκκινο χρώμα αποκλειστικά για να τραβάει τα βλέμματα και να εκπέμπει δύναμη.

Nissan

Το 1931 το όνομα Datson επιλέχθηκε από τα επώνυμα των 3 συνεργατών – Kenjiro Den, Rokuro Aoyama, Meitaro Takeuchi. Μετά από 3 χρόνια, την εταιρία ανέλαβε η Nissan. Σύντομα απώλεσε την κατάληξη son που σήμαινε “γιος” σε sun που είχε μία πιο θετική χροιά. To 1984 η εταιρεία διατηρήθηκε μονάχα με το όνομα Nissan, ενώ το λογότυπο άλλαξε πλήρως μορφή το 1999 που πέρασε στα χέρια της Renaut. Το κόκκινο χρώμα προέρχεται από τη σημαία της Ιαπωνίας.

Opel

O γνωστός κεραυνός αποτέλεσε το λογότυπο της εταιρείας από το 1964 και έπειτα, υποδηλώνοντας δύναμη και ταχύτητα. Για 54 χρόνια μέχρι τότε το σήμα της εταιρείας αποτελούνταν απλά από το όνομα Opel, ενώ ο κεραυνός ανανεώθηκε ελαφρά το 2008. Μεγάλη σταθερότητα στον κεραυνό, κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, αφού τις πρώτες δεκαετίες οι Γερμανοί αρέσκονταν σε πειραματισμούς.

Peugeot

To λιοντάρι της Peugeot συμβολίζει ηγετική φυσιογνωμία και δύναμη, λογότυπο που παραμένει μέχρι και σήμερα με ελάχιστες αλλαγές. Όπως πολύ πρόσφατα με το μαύρο φόντο. Η οικογένεια των Γάλλων αρχικά είχε εταιρεία επεξεργασίας μετάλλων με εξειδίκευση στην κατασκευή πριονιών. Κάπως έτσι φθάσαμε στο σήμερα με εξαιρετικά αυτοκίνητα και τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πριονίζοντας… την εκπομπή CO2.

Porsche

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Porsche της Β. Αμερικής, o Max Hoffman, συναντήθηκε με τον Ferdinand Anton Ernst Porsche σε ένα εστιατόριο της Νέας Υόρκης το 1951 για να του ζητήσει να φτιάξουν ένα λογότυπο. Η συζήτηση στηρίχθηκε πάνω στην πεποίθηση του Hoffman ότι η Porsche χρειάζεται ένα ισχυρό logo, κάτι διακριτικό και κομψό. Τότε έκαναν ένα πρόχειρο σκίτσο σε μια χαρτοπετσέτα. Tελικά το έμβλημα σχεδιάστηκε από τον μηχανικό της Porsche, Franz Xaver Reimspiess, που σίγουρα δεν το σχεδίασε σε μια χαρτοπετσέτα κάπου στο Μανχάταν.

Renault

Από το 1900 που ιδρύθηκε μέχρι το 1925 η εταιρεία χρησιμοποιούσε ως λογότυπο το R από το αρχικό επώνυμο της οικογενείας. Έπειτα ήθελαν να δείξουν την τάση της εταιρείας προς την κομψότητα και έτσι σκέφτηκαν το διαμάντι που φιγουράρει μέχρι και σήμερα. Το μόνο που άλλαξε ήταν η θέση του ονόματος μέσα στο χρόνο και το κίτρινο φόντο που συμβολίζει αισιοδοξία και ευημερία.

Rolls-Royce

Οι Sir Henry Royce και Charles Stewart Rolls χρησιμοποιούσαν σε πρώτη φάση κόκκινα γράμματα για το έμβλημα που συνδύαζε τα αρχικά του τελευταίου ονόματός τους. Σύμφωνα με το μύθο που επικρατεί, το χρώμα άλλαξε, από κόκκινο σε μαύρο, μετά το θάνατο του Charles Stewart Rolls σε αεροπορικό δυστύχημα το 1910.

Για κάποιους, η πηγή έμπνευσης του σημερινού logo λέγεται πως είναι η Νίκη της Σαμοθράκης, το γνωστό άγαλμα που βρίσκεται στο Λούβρο. Το αγαλματίδιο κρύβει μια ιστορία αγάπης και πάθους, μια και το αγαλματίδιο αποτελεί φιγούρα της ερωμένης του Λόρδου, Eleanor Thornton.

Seat

Ένα από τα πιο λιτά λογότυπα είναι αυτό της ισπανικής εταιρείας. Το S πέρασε από πολλά στάδια σχηματισμού με το 1992 να αποχωρίζετε το μπλε και το 1999 να υποδέχεται το ασημί. Το σχέδιο αλλά και το χρώμα εκπέμπει δυναμισμό και ισχύ, ενώ τα τελευταία χρόνια το σπορ παρακλάδι της (Cupra) μετατράπηκε σε μοναδική μάρκα με premium προσανατολισμό, αφήνοντας τον mainstream χαρακτήρα στη Seat.

Skoda

Σα να έβλεπαν μπροστά οι άνθρωποι της Skoda όταν το 1926 κατέληξαν στο τελικό σχέδιο σε πράσινο φόντο. Το χρώμα συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης, κάτι που είναι ζητούμενο στις ημέρες μας, ενώ τα φτερά δηλώνουν ελευθερία. Το βέλος στο λογότυπο δείχνει εξέλιξη αλλά και επίτευξη στόχων, στοιχείο που θεώρησε καλό η τσέχικη εταιρεία να διατηρήσει μέχρι και στις μέρες μας.

Subaru

Πέντε ιαπωνικές εταιρίες αυτοκινήτων συγχωνεύθηκαν το μακρινό 1953 για να σχηματίσουν την Fuji Heavy Industries Ltd και υιοθέτησαν ως λογότυπο την ονομασία από ένα σύμπλεγμα αστεριών. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα που φέρει ελληνικό όνομα και είναι οι “Πλειάδες”, το οποίο είναι μέρος του αστερισμού του Ταύρου.

Στην Κίνα και την Ιαπωνία το όνομα σημαίνει «να κυβερνά» ή «να μαζευόμαστε μαζί». Ο λόγος που χρησιμοποιήθηκε αυτός ο συμβολισμός είναι για να αναπαραστήσει τις έξι εταιρίες που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να γεννηθεί η μαμά εταιρεία.

Toyota

H δημοφιλής εταιρεία αρχικά πήρε το όνομα του ιδρυτή της Kiichiro Toyoda, αργότερα όμως μετατράπηκε σε Toyota καθότι η πρώτη ονομασία σημαίνει «γόνιμες ρυζοκαλλιέργειες» και οι μέτοχοι της εταιρίας δεν ήθελαν να συσχετιστεί η εταιρία με τις ρυζοκαλλιέργειες. Το σήμα της Toyota ουσιαστικά αποτελείται από 3 οβάλ σχήματα.

Το εξωτερικό οβάλ σχήμα συμβολίζει τον κόσμο, ενώ οι δύο εσωτερικοί οβάλ κύκλοι ενώνονται σχηματίζοντας ένα μεγάλο «Τ» από το πρώτο γράμμα της Toyota. το τελικό σήμα που βλέπουμε στις μέρες μας δημιουργήθηκε μόλις το 1990.

Volkswagen

Το λογότυπο της γερμανικής εταιρείας είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και απλά αποτελείται από τα γράμματα V και W μέσα σε ένα γρανάζι. Το μπλε χρώμα προσδίδει τελειότητα, ενώ είναι γνωστό ότι το όνομα της εταιρείας σημαίνει «το αυτοκίνητο του λαού». Βέβαια από το μακρινό Beetle έχουμε φθάσει στα ηλεκτρικά iD.5 και iD.Buzz με αυτόνομη οδήγηση, μηδενική εκπομπή CO2 και το λαό δύσκολα να μπορεί να τα αποκτήσει.

Volvo

Η Volvo έχει λατινικές ρίζες και η λέξη αυτή σημαίνει «κυλάω – τσουλάω». Το όνομα της προέρχεται από μία μάρκα ρουλεμάν, πριν αυτή εισχωρήσει στη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, το 1924. Το λογότυπο της συμβολίζει την ασπίδα του πολεμιστή και το δόρυ του.

Η διαγώνια ράβδωση κατά μήκος της σχάρας ήταν αρχικά μόνο ένα σημείο στήριξης για το σήμα, αλλά τώρα είναι «σχεδόν το πιο μέρος του σήματος μας», όπως λέει ο Daniel Johnston, Διευθυντής Επικοινωνίας των προϊόντων της Volvo στη Βόρεια Αμερική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
15 ηλεκτρικά με αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ.
Τα SUV πρωταθλητές στο 0-100
Συναρπαστικές ιστορίες πίσω από ιταλικά λογότυπα