Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών εργάζονται πυρετωδώς πάνω στην εξομάλυνση της κατάστασης, κάτι που θα μειώσει τους χρόνους αναμονής για καινούριο ΙΧ.

Συνεχίζει να βάζει δύσκολα η έλλειψη ημιαγωγών στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι αδυνατούν να ικανοποιήσουν τη μεγάλη ζήτηση για καινούριο ΙΧ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το πρόβλημα θα διατηρηθεί στην επιφάνεια, αν και παρατηρούνται σημάδια ανάκαμψης που δημιουργούν συγκρατημένη αισιοδοξία στα στελέχη των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Toyota, που τον περασμένο Αύγουστο ανακοίνωσε μείωση της παραγωγής του Σεπτεμβρίου κατά 40%: Από τις 900.000 μονάδες που ήταν το αρχικό πλάνο στις 500.000. Μάλιστα, ανέστειλε τη λειτουργία εργοστασίων της τόσο εντός της Ιαπωνίας όσο και εκτός συνόρων.

Μειωμένη θα είναι και η παραγωγή του Νοεμβρίου, αν και οι απώλειες θα είναι σημαντικά μικρότερες από αυτές του Σεπτεμβρίου. Ειδικότερα, τον επόμενο μήνα θα παραχθούν 850.000-900.000 αυτοκίνητα, μόλις 15% λιγότερα από το αρχικό πλάνο που έφτανε το 1.000.000.

Η κατάσταση θα εξομαλυνθεί περαιτέρω από τον Δεκέμβριο και μετά, όπως δήλωσε και ο Kazunari Kumakura, υψηλόβαθμο στέλεχος του Ιάπωνα κατασκευαστή: «Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας ώστε να δούμε τον βαθμό ανάκαμψης που μπορούν να επιτύχουμε από τον Δεκέμβριο και μετά. Στοχεύουμε σε μεγάλα νούμερα και επομένως καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να κατασκευάσουμε όσα περισσότερα οχήματα γίνεται».

Το χαμόγελο έχει επιστρέψει στα χείλη και της VW, μολονότι παλεύει να προμηθευτεί τις απαραίτητες ποσότητες μικροτσιπ. Οι διοικούντες του ομίλου προσβλέπουν σε βελτίωση της κατάστασης από τα τέλη του έτους και ευελπιστούν πως από το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις στην παραγωγή.  

Τις πληγές του από την κρίση της έλλειψης ημιαγωγών μετρά και η Nissan, που αναγκάστηκε να βάλει προσωρινό «λουκέτο» στο εργοστάσιό της στο Sunderland, για έξι μήνες. Στελέχη, ωστόσο, αναφέρουν πως «γίνονται οι απαραίτητες αναπροσαρμογές στην παραγωγική διαδικασία και λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η ανάκαμψη»

Nissan Sunderland plant

«Ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος ήταν οι χειρότεροι μήνες, αλλά τα χειρότερα έχουν περάσει», δηλώνουν από τη Hyundai που επισημαίνουν πως η βιομηχανία ημιαγωγών επιδεικνύει ταχύτατα αντανακλαστικά. Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής, μάλιστα, αναλαμβάνει δράση, όντας έτοιμος να εξελίξει και ο ίδιος τα απαραίτητα μικροτσίπ, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την εξάρτησή του από τις εταιρείες ημιαγωγών.

Αλώβητη δεν βγήκε ούτε η JLR: «Όπως κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτου βιώνουμε κάποιες ρωγμές στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω Covid-19, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών που απορρυθμίζουν το πρόγραμμα παραγωγής […] Συνεχίζει να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα μοντέλα μας», είχε αναφέρει άνθρωπος της εταιρείας μιλώντας στο Autocar.

«Συνεργαζόμαστε στενά με τους πληγέντες προμηθευτές για την επίλυση των ζητημάτων και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις παραγγελίες των πελατών – όπου είναι δυνατόν», συμπλήρωσε η μάρκα.

Όπως γίνεται, λοιπόν, κατανοητό, η «ημιαγωγική κρίση» συνεχίζει να πλήττει την παγκοσμιοβιοχαμηνία. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες αρχίζουν να προσαρμόζονται στη νέα τάξη πραγμάτων και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξομάλυνση της κατάστασης, κάτι που θα μειώσει τους χρόνους αναμονής για τα καινούρια αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έλλειψη ημιαγωγών: Αναζητώντας «σανίδα σωτηρίας» στην Ταϊβάν
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι πετάνε
Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto