Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Λογική η πτώση στις πωλήσεις καινούριων ΙΧ στην Ευρώπη

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Παρά τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για καινούριο αυτοκίνητο, η έλλειψη ημιαγωγών έχει μειώσει την παραγωγική δύναμη των κατασκευαστών.

Η κρίση των ημιαγωγών συνεχίζει να ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν βάλει… φρένο στην παραγωγή καινούριων ΙΧ, αδυνατώντας να ικανοποιήσουν την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για καινούριο αυτοκίνητο.

Αυτός είναι και ο λόγος που παρατηρείται μείωση στις ταξινομήσεις σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μ. Βρετανία όπου τον περασμένο μήνα πωλήθηκαν 214.000 καινούρια αυτοκίνητα, 34% λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Πρόκειται, μάλιστα, για τον ασθενέστερο εμπορικά Σεπτέμβριο σε επίπεδο πωλήσεων ΙΧ, τα τελευταία 23 χρόνια.

«Ήταν ένας απελπιστικά απογοητευτικός Σεπτέμβριος που λειτουργεί ως μια ένδειξη για τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας στον αυτοκινητικό κλάδο», δηλώνει ο, Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος της ένωσης κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (SMMT). «Παρά την έντονη ζήτηση για νέα οχήματα το καλοκαίρι, τρεις διαδοχικοί μήνες έχουν πληγεί από την διακοπή της προσφοράς λόγω της μειωμένης διαθεσιμότητας ημιαγωγών», προσθέτει ο CEO της SMMT.

Στον αντίποδα, τα μηνύματα που καταφτάνουν από την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) είναι πλήρως αισιόδοξα. Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν πάνω από 32.000 BEV, 49,4% περισσότερα απ’ ό,τι τον Σεπτέμβριο του 2020 (21.903).

Σύμφωνα με τη SMMT, η εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών επιταχύνθηκε από τον πανικό που έσπειραν οι άδειες αντλίες βενζίνης, εξαιτίας της έλλειψης οδηγών βυτιοφόρων στα τέλη του περασμένου μήνα.

Η μάρκα που βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων ήταν η Toyota με 16.840 αυτοκίνητα, για να ακολουθήσουν οι Kia και VW με 16.661 και 16.434 αντίστοιχα.

Πληγείσα και η Ιταλία

Την κατιούσα πήραν οι πωλήσεις και στην Ιταλία, με τα 105.175 καινούρια ΙΧ του περασμένου μήνα να είναι κατά 33% λιγότερα απ’ ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 (156.357). Πρόκειται για τον τρίτο συνεχόμενο μήνα που καταγράφεται πτώση των πωλήσεων, μετά τον Ιούλιο (-19%) και τον Αύγουστο (-27%).

Η ιταλική κυβέρνηση προσπάθησε να επιβραδύνει τον ρυθμό εξασθένισης του αυτοκινητικού κλάδου, εγκαινιάζοντας ένα πακέτο κινήτρων. Ειδικότερα, προβλέπεται έκπτωση της τάξεως των 1.500 ευρώ, για όσους αγοράζουν ένα καινούριο αυτοκίνητο που εκπέμπει από 61 έως και 135 γρμ. CO2 ανά χλμ. και ταυτόχρονα αποσύρουν το παλιό τους ΙΧ.

Το συγκεκριμένο κίνητρο τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο και μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου είχε απορροφηθεί το 70% των διαθέσιμων πόρων που φτάνουν τα 200 εκ. ευρώ.

Όπως και στη Μ. Βρετανία, έτσι και στην Ιταλία τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αύξησαν τη δημοφιλία τους, με τις συνδυαστικές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών τον περασμένο Σεπτέμβριο να αγγίζουν τις 14.000, διπλάσιες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Μειωμένες ήταν οι πωλήσεις και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία (-26%), η Ισπανία (-16%) και η Γαλλία (-20%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα!
Nissan: Ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων
Πόσο σημαντικές είναι οι υποδομές για τις πωλήσεις ηλεκτρικών;

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto