Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Toyota: Μείωση της παραγωγής – Ακολουθούν και άλλοι!

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η απόφαση αυτή της Toyota θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα από τα δημοφιλή μοντέλα της.

Ανεξέλεγκτες είναι οι διαστάσεις που παίρνει η κρίση της έλλειψης ημιαγωγών. Τελευταίο θύμα της η Toyota που φαίνεται έτοιμη να μειώσει σημαντικά την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Nikkei Asia, τον προσεχή Σεπτέμβριο ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα κατασκευάσει κατά 40% λιγότερα οχήματα, απ’ ό,τι προέβλεπε το αρχικό πλάνο.

Αυτό είχε συγκροτηθεί τον περασμένο Ιούλιο και όριζε την παραγωγή 900.000 μονάδων, αλλά αυτό το νούμερο θα μειωθεί στις περίπου 500.000. Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα στην Ασία συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που έχει επφέρει ισχυρό πλήγμα στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι τρέχουσες εξελίξεις έχουν σοκάρει τους ιθύνοντες της μάρκας, δεδομένου ότι η Toyota μέχρι σήμερα είχε καταφέρει να αντισταθεί στην κρίση των ημιαγωγών. Ειδικότερα, μετά τον καταστροφικό σεισμό του 2011 στη Φουκουσίμα,  η εταιρεία είχε αναθεωρήσει το σχετικό Σχέδιο Επιχειρησιακής Συνέχειας, ώστε να δημιουργήσει δικλείδες ασφαλείας σε περίπτωση που χτυπηθεί από πιθανή κρίση.

Στο πλαίσιο αυτό, εξασφάλισε τεράστια αποθέματα ημιαγωγών. Τα χιλιάδες, όμως, νέα περιστατικά COVID-19 στην Ασία, επιδείνωσαν το πρόβλημα των μικροτσίπ, δένοντας τα χέρια της εταιρείας.

«Κατά την κατάρτιση του ετήσιου σχεδίου μας, είχαμε μελετήσει προσεχτικά τα ενδεχόμενα ρίσκα. Αλλά, όπως τον περασμένο Σεπτέμβριο η κρίση έφτασε πρόωρα και σε μεγαλύτερη ένταση από ότι περιμέναμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Chief Communications Officer της Toyota, Jun Nagata.

Όπως προσθέτει το Nikkei Asia, οι απώλειες στην παραγωγή θα αποτυπωθούν σε περίπου 350.000 οχήματα, κάτι που σημαίνει πως ο κατασκευαστής θα αναστείλει τη λειτουργία πολλών εγχώριων γραμμών συναρμολόγησης, συμπεριλαμβανομένου αυτού στον Νομό Άιτσι (Aichi).

Αλώβητες δεν θα μείνουν ούτε οι μονάδες παραγωγής σε Βόρεια Αμερική, Κίνα και Ευρώπη, οι οποίες θα μειώσουν την παραγωγή κατά χιλιάδες αυτοκίνητα. Η παγκόσμια, λοιπόν, παραγωγή της Toyota θα κατρακυλήσει κάτω από τα επίπεδα του περασμένου Σεπτεμβρίου –  ένας μήνας που παρατηρήθηκαν σημάδια ενίσχυσης της ζήτησης για καινούριο αυτοκίνητο.

Αναστολή εργασιών και στο εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Ανταπαζάρι (πρωτεύουσα επαρχίας Σακαρίας), που συνιστά μία από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες της Toyota στο εξωτερικό, με ετήσια παραγωγική δύναμη 280.000 μονάδων. Συνολικά, οι περικοπές θα αφορούν 15 γραμμές συναρμολόγησης στην Ιαπωνία και 27 από τα 28 εργοστάσια στην Ευρώπη.

Το εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Ανταπαζάρι

Η μείωση –σχεδόν στο μισό- στην παραγωγή του Ιάπωνα Κατασκευαστή, όπως λέει η λογική, θα επηρεάσει και τους καταναλωτές της χώρας μας. Συγκεκριμένα αναμένονται μεγάλες καθυστερήσεις σιις παραδόσεις, αύξηση τιμών και ενδεχομένων απομάκρυνση των βασικών εκδόσεων από τους τιμοκαταλόγους.

«Ψαλίδι» στην παραγωγή του Σεπτεμβρίου θα βάλει και η VW όπως έγινε γνωστό κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης. «Περιμένουμε ότι το τρίτο τρίμηνο του έτους η προσφορά ημιαγωγών θα είναι ασταθής και περιορισμένη […] Επομένως, δεν αποκλείουμε περαιτέρω αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία».

Υπενθυμίζεται πως η VW –σε ορισμένες αγορές – έχει παγώσει την προσφορά των βασικών εκδόσεων των ID.3 και Golf σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει μικροτσίπ.

Οι αρχικές εκτιμήσεις της AutoForecast Solutions έκαναν λόγο πως η ετήσια παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων θα είναι μειωμένη κατά 5,96 μονάδες. Πλέον όμως οι προβλέψεις είναι ακόμα πιο απαισιόδοξες, με τον αριθμό να εκτοξεύεται στα 7,1 εκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Toyota μαζί με την Google επανεφευρίσκουν τα εγχειρίδια (+video)
Συγκριτικό: Hyundai i30 1.0T 48V Hybrid 7-DCT vs Toyota Corolla Hybrid
Toyota: Περιορίζει τη μεταπώληση του Land Cruiser

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto