Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Τουρκία παραμένει η επίσημη αγαπημένη των Ευρωπαίων;

Ελλάδα 0:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί η Τουρκία παραμένει η επίσημη αγαπημένη των Ευρωπαίων;

ΝΕΑ

Γιατί η Τουρκία παραμένει η επίσημη αγαπημένη των Ευρωπαίων;

ΝΕΑ

Παρά τα θέματα που έχουν οι Ευρωπαίοι με τον Ερντογάν, business is business για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Advertisement
Advertisement

Ο όμιλος Renault πρόκειται να μετατρέψει το εργοστάσιό του στην Προύσα της Τουρκίας σε παγκόσμιο εξαγωγικό κέντρο, επενδύοντας ένα μεγάλο ποσό ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ στις εγκαταστάσεις.

Στόχος είναι η εισαγωγή τεσσάρων νέων μοντέλων μέχρι το 2027, ξεκινώντας με την παραγωγή του μικρού SUV τρίτης γενιάς, αρχικά ένα μοντέλο της Dacia που προορίζεται για τις παγκόσμιες αγορές υπό το εμπορικό σήμα της Renault.

Αυτό το σχέδιο επέκτασης ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη στρατηγική της Renault για τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της πέραν της Ευρώπης, ιδίως μετά το κλείσιμο των ρωσικών δραστηριοτήτων της το προηγούμενο έτος.

Advertisement
Advertisement

Ο στόχος είναι να διπλασιαστούν τα έσοδα ανά πωλούμενο όχημα εκτός Ευρώπης μέχρι το 2027, τοποθετώντας την Τουρκία ως έναν από τους πέντε πρωταρχικούς κόμβους μαζί με τη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Ινδία και τη Νότια Κορέα.

Τα επερχόμενα μοντέλα περιλαμβάνουν δύο SUV που έχουν προγραμματιστεί για το 2026, βασισμένα στην τελευταία αρθρωτή πλατφόρμα της Renault, ενώ λεπτομέρειες για το τέταρτο μοντέλο δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί.

Advertisement

Προηγουμένως επικεντρώθηκε στην παραγωγή των μοντέλων Renault Clio και Megane sedan, το εργοστάσιο της Προύσα σκοπεύει να αναβαθμίσει το ρόλο του εξάγοντας αυτοκίνητα σε 80 χώρες, που καλύπτουν τις ασιατικές πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Εκτός από αυτά τα οχήματα, η μονάδα θα κατασκευάζει εξαρτήματα υβριδικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.

Advertisement

Επιπλέον, η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της αχρησιμοποίητης δυναμικότητας του εργοστασίου της Προύσα, με μέγιστη δυναμικότητα 390.000 μονάδων ετησίως, με πιθανή ανάθεση έως και 40.000 επιπλέον μονάδων σε τοπικό συνεργάτη.

Η επένδυση της Renault μαζί με τον Τούρκο εταίρο της, την Oyak, ξεπερνά συνολικά τα 400 εκατομμύρια ευρώ, σηματοδοτώντας μια σημαντική δέσμευση για την επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων και την ενίσχυση του εργατικού δυναμικού.

Η Renault σχεδιάζει να διπλασιάσει το προσωπικό μηχανικών στην Προύσα σε 500 άτομα μέχρι το 2025.

Advertisement

Ταυτόχρονα, η Renault στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της εντός της Τουρκίας, δίνοντας έμφαση στην επέκταση των SUV για να κατακτήσει ένα μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς σε μια περιοχή όπου τα SUV έχουν κερδίσει σημαντική έλξη, αντιπροσωπεύοντας το 50% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων το 2023 σε σύγκριση με το 21,5% το 2018.

Επιπλέον, η Renault στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της με την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με στόχο το ένα τρίτο των τουρκικών πωλήσεών της να είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2027, αντανακλώντας την εξελισσόμενη τάση της αγοράς προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η αυξανόμενη προτίμηση της τουρκικής αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα, που οφείλεται εν μέρει στους ευνοϊκούς φορολογικούς συντελεστές, έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, με το Megane E-Tech της Renault να καταγράφει αξιοσημείωτους αριθμούς, τροφοδοτώντας περαιτέρω τις φιλοδοξίες της μάρκας στην Τουρκία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε τις πρώτες εικόνες του νέου Renault 5 E-Tech παραγωγής
Road Trip στα Βαλκάνια: 3.475 χιλιόμετρα με το Renault Austral E-Tech
Ποιος είναι ο στόχος της Renault με την Ampere;