Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Ακριβότερα τα chips, ακριβότερα και τα αυτοκίνητα

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Δημοσιεύματα αναφέρουν πως ένας εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών ημιαγωγών παγκοσμίως, θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων του, πυροδοτώντας εκτόξευση των τιμών στα αυτοκίνητα.

Ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα φαίνεται πως θα υποστεί η ήδη παραπαίουσα παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ημιαγωγών/microchip της Ταϊβάν, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων του, κάτι που με τη σειρά του θα εκτοξεύσει τις τιμές των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η TSMC σχεδιάζει να αυξήσει το κόστος για τους πιο εξελιγμένους ημιαγωγούς της κατά 10%, όταν οι τιμές για τα λιγότερο προηγμένα θα ανέβουν κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως η αναθεώρηση των τιμών προς τα πάνω θα πραγματοποιηθεί είτε στα τέλη του 2021, είτε εντός του 2022, μια πληροφορία που προσώρας δεν επιβεβαιώνεται από την ταϊβανέζικη εταιρεία.

Στελέχη της τελευταίας κλήθηκαν να σχολιάσουν το ρεπορτάζ της Wall Street Journal, αλλά αρνήθηκαν να προβούν σε κάποιο σχόλιο. «Η TSMC δεν καταθέτει σχόλια σχετικά με την τιμολόγηση, ούτε με τις φήμες που επικρατούν στην αγορά.».

Η διαφαινόμενη αύξηση των τιμών, βάζει φρένο στα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών για λήψη χείρας βοηθείας από την Ταϊβάν. Έκκληση για βοήθεια έκαναν πριν από λίγες μέρες και οι ΗΠΑ, οι οποίες ζήτησαν από την κυβέρνηση της ασιατικής χώρας την αύξηση του ρυθμού παραγωγής ημιαγωγών.

Μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό είναι η Toyota που φαίνεται πως μειώνει την παραγωγή του Σεπτεμβρίου κατά 40%, παράγοντας 540.000 οχήματα, έναντι 900.000 που σχεδίαζε.

Σημαντικά επηρεασμένη είναι και η Ford, η οποία μείωσε τις βάρδιες των εργαζομένων σε συγκεκριμένες γραμμές συναρμολόγησης, αλλά και η Audi που δηλώνει ανήμπορη να ισοσκελίσει τη ζήτηση με τη προσφορά νέων αυτοκινήτων.

Τις πληγές της μετρά και η αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία βίωσε τον… χειρότερο Ιούλιο στην ιστορία της από το 1956. Η πανδημία σε συνδυασμό με το λουκέτο στις παραγωγικής μονάδες σήμανε την παραγωγή 53.438 αυτοκινήτων, 37,6% λιγότερων συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων (SMMT).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ΕΕ θέλει εγχώρια παραγωγή τσιπ!
Elon Musk: «Ημιαγωγοί, όπως λέμε… χαρτιά υγείας»
Έλλειψη ημιαγωγών: Αναζητώντας «σανίδα σωτηρίας» στην Ταϊβάν

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto