Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΝΕΑ

Hμιαγωγοί: Στον «πάγο» η αυτοκινητοβιομηχανία για όλο το 2022

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Μεγάλη εταιρεία κατασκευής μικροτσίπ προβλέπει πως ο κλάδος θα αργήσει να επιστρέψει στην κανονικότητα.

Επιβεβαιώνονται οι δυσοίωνες προβλέψεις που θέλουν την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να πλήττεται σφοδρά από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.

Ο Ιάπωνας προμηθευτής ημιαγωγών, Rohm, και εταίρος των Ford, Toyota και Honda ξεκαθάρισε πως η κρίση των microchips θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2022, κάτι που όπως είναι εμφανές θα προκαλέσει σημαντικό πρόβλημα στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rohm, Isao Masumoto, μιλώντας στο Bloomberg, η εταιρεία έχει χτυπηθεί από την έλλειψη βασικών πρωτογενών υλικών, την ίδια ώρα που οι γραμμές συναρμολόγησης έχουν «φουλάρει», αδυνατώντας να εξυπηρετήσουν περισσότερες παραγγελίες.

Η εδρεύουσα στο Κυότο εταιρεία, είχε διαβλέψει την κρίση που σφυροκοπά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, και ως τούτου είχε αρχίσει να ενισχύει την παραγωγική της δύναμη, την ίδια ώρα που ετοίμαζε επενδύσεις ύψους 636 εκ. δολαρίων για το τρέχον φορολογικό έτος. Τα μέτρα, ωστόσο, της Rohm δεν προβλέπεται να ευοδωθούν άμεσα, δεδομένου ότι εταιρεία αδυνατεί να προμηθευτεί τον απαραίτητο εξοπλισμό.

«Από τον περασμένο Σεπτέμβριο οι παραγωγικές μας μονάδες λειτουργούν στα “κόκκινα”, αλλά οι παραγγελίες από τους πελάτες μας έχουν πραγματικά κατακλύσει […] Δεν πιστεύω πως μπορούμε να ολοκληρώσουμε όλες τις παραγγελίες που εκκρεμούν μέσα στην επόμενη χρονιά», ξεκαθάρισε ο Matsumoto.

Ο χρόνος παράδοσης των παραγγελιών για ημιαγωγούς ήδη έχουν ξεπεράσει τις 20 εβδομάδες. Ο λόγος έγκειται στην επέλαση της μετάλλαξης Δέλτα που δυσχεραίνει το έργο του κλάδου, από την Ιαπωνία ως τη νοτιοανατολική Ασία.

Σημειώνεται πως οι ελλείψεις σε εξαρτήματα και πρώτη ύλη, και τα «παγωμένα» δρομολόγια τρένων, αεροπλάνων και πλοίων έχουν διαμορφώσει ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, αναγκάζοντας πολλούς κατασκευαστές – όπως την Toyota, τη Ford και την Audi –  να μειώσουν την παραγωγή τους. 

«Η τρέχουσα κρίση οφείλεται στη μειωμένη παραγωγική δύναμη των προμηθευτών, αλλά και στην τάση των κατασκευαστών να αγοράζουν περισσότερα εξαρτήματα από αυτά που χρειάζονται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του τομέα έρευνας μετοχών της Morningstar, Kazunori Ito, ο οποίος προέβλεψε πως το 2023 δεν αποκλείεται η κατάσταση να εξομαλυνθεί.

Το τρέχον έτος, η Rohm έλαβε δύο πακέτα κρατικών χρηματοδοτήσεων, για την ενίσχυση της παραγωγής σε Ιαπωνία και Μαλαισία. Όπως, ωστόσο, αναφέρει ο CEO της εταιρείας, Isao Masumato, για την περαιτέρω ενίσχυση των κατασκευαστών ημιαγωγών και των θυγατρικών τους, απαιτείται μεγαλύτερη κρατική βοήθεια, συμπεριλαμβανομένων κάποιων φορολογικών κινήτρων και της μείωσης της τιμής στην ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί καταλυτικά από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον προσεχή Σεπτέμβριο θα παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αντί, λοιπόν, για 900.000 αυτοκίνητα που προέβλεπε το αρχικό πλάνο, τη γραμμή συναρμολόγησης θα περάσουν γύρω στα 500.000.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μέχρι το 2022 η έλλειψη ημιαγωγών
«Θύμα» της έλλειψης ημιαγωγών και η Audi!
Έλλειψη ημιαγωγών: Αναζητώντας «σανίδα σωτηρίας» στην Ταϊβάν

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto