Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Μπορεί η Ferrari να κερδίσει τον Verstappen; (+video)

Ελλάδα 3:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστρίας: Μπορεί η Ferrari να κερδίσει τον Verstappen; (+video)

FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Μπορεί η Ferrari να κερδίσει τον Verstappen; (+video)

FORMULA 1

Ο Max Verstappen κέρδισε μάλλον εύκολα το Sprint Race του αυστριακού Grand Prix. Σημαίνει αυτό πώς και ο εντός έδρας αγώνας της Red Bull θα είναι διαδικαστικός; Ο ρυθμός της F1-75 με τα medium δείχνει πως μάλλον όχι.

Advertisement
Advertisement

Ο Verstappen μπορεί να μην απειλήθηκε ιδιαίτερα μετά την εκκίνηση του χθεσινού σύντομου αγώνα. Μετά από μια σύντομη μάχη με τον Leclerc στην στροφή 1, ο Ολλανδός έλεγξε πλήρως τον αγώνα sprint μέχρι την καρό σημαία. Επιπλέον και ο τρόπος διαχείρισης των medium Pirelli από τον Ολλανδό ήταν αξιοθαύμαστος. Η RB18 έφερε αμέσως τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας και από εκεί και έπειτα οι χρόνοι του Max ήταν σαν να είχαν προκύψει από κάποιον υπολογιστή.

Εντυπωσιακή σταθερότητα και μία σχεδόν απόλυτα γραμμική διακύμανση των χρόνων του Max με κάθε γύρο που περνούσε. Κατά τους πρώτους 7 γύρους, μέσος χρόνο στα 68,5 δευτερόλεπτα. Στους επόμενους 8 στα 69 και στο τέλος -με τα medium πιο φθαρμένα- ο Verstappen γύριζε στα 69,3 δευτερόλεπτα. Αυτό που εντυπωσιάζει ιδιαίτερα είναι η πολύ μικρή απόκλιση που είχαν οι χρόνοι κάθε stint από την μέση τιμή του, με εκείνη να ξεπερνά πολύ σπάνια το ένα δέκατο.

Advertisement
Advertisement

Είναι μία απόδειξη όχι μόνο της οδηγικής ικανότητας του Ολλανδού αλλά και της εξαιρετικής δουλειάς που έχει κάνει φέτος η Red Bull με την RB18. Ένα μονοθέσιο το οποίο – έπειτα από τις αρκετά επιτυχημένες αναβαθμίσεις του- μπορεί να ανταποκριθεί το ίδιο καλά σε δοκιμαστικά και αγώνα. Στην Αυστρία, μάλιστα, η Red Bull έφερε δύο ακόμη upgrades. Εξελιγμένους αεροφράκτες πίσω από την εμπρός ανάρτηση και αναθεωρημένο πίσω μέρος για καλύτερη απαγωγή θερμότητας από την PU.

Ποιες είναι οι επιλογές της Ferrari;

Από την άλλη ο ρυθμός των δύο F1-75 δεν ήταν καθόλου άσχημος σε σχέση με του Verstappen. Ωστόσο, υπήρξαν δύο κρίσιμοι παράγοντες που διευκόλυναν το έργο του Max στο Sprint. Ο πρώτος ήταν η όχι τόσο ομαλή διακύμανση των χρόνων και των δύο Ferrari με τη medium γόμα. Ο Leclerc μπορούσε να σημειώνει εξαιρετικά χαμηλούς χρόνους -σε περιπτώσεις χαμηλότερους και από του Verstappen– όμως, όχι με την ίδια σταθερότητα. Φαίνεται πώς η F1-75 φέρνει τα ελαστικά σε θερμοκρασία λίγο αργότερα από την RB18. Επιπλέον, δεν φαίνεται να έχει και την ίδια ευκολία στο να δώσει σταθερούς χρόνους, τουλάχιστον στην αρχή του stint.

Advertisement

Έπειτα ήταν και η μάχη ανάμεσα στους Leclerc-Sainz η οποία κόστισε αρκετό χρόνο και στους δύο οδηγούς. Ο Leclerc ήταν αρκετά επιθετικός στην υπεράσπιση της θέσης του από τον Sainz κατά τον 7ο γύρο. Ευτυχώς για την Ferrari, ο Ισπανός σήκωσε το πόδι από το γκάζι στην 4. Ειδάλλως μία επαφή των δύο δεν ήταν καθόλου απίθανη.

Είχαμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο ότι η Ferrari πρέπει επιτέλους να αποφασίσει σε ποιον από τους δύο οδηγούς θα στηρίξει τις ελπίδες της για φέτος. Όμως, οι της Scuderia συνεχίζουν να κρατούν μία επικίνδυνη ουδετερότητα σε σχέση με τους δύο οδηγούς τους. Πάντως, ο Leclerc είναι για άλλον έναν αγώνα φέτος ο ταχύτερος από τους δύο. Φαίνεται, όμως, ότι δεν πρόκειται να του δοθεί ακόμη η πολυτέλεια που απολαμβάνει ο Verstappen στην Red Bull.

Πάντως, το θετικό για την Ferrari ήταν πως μετά τη μέση του stint, οι χρόνοι του Leclerc ήταν χαμηλότεροι από του Verstappen. Η διαφορά δεν ήταν μεγάλη αλλά και πάλι ίσως αυτή είναι μία ένδειξη ότι η F1-75 θα έχει απόθεμα ελαστικού, ώστε να κλείσει τη διαφορά από τον Verstappen πριν επιχειρήσει πιθανώς το undercut.

Η στρατηγική

Advertisement

Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι ο Verstappen θα κερδίσει και σήμερα την εκκίνηση. Ο αγώνας φαίνεται να πηγαίνει προς το ένα Pit-stop με συνδυασμό medium-hard. Οι ομάδες προσπάθησαν πολύ να βάλουν και την soft γόμα στο παιχνίδια από την Παρασκευή. Όμως, φαίνεται ότι καμιά τους δεν την εμπιστεύεται για ένα μεγάλο stint.

Εάν, φυσικά, ο Leclerc κερδίσει την εκκίνηση τότε το πράγμα αλλάζει. Σίγουρα θα δεχτεί μεγάλη πίεση από τον Verstappen κατά τους πρώτους γύρους. Όμως, φαίνεται ότι μετά από 9-10 γύρους η απόδοση των medium στην Ferrari σταθεροποιείται. Και αυτό ίσως αποτελέσει κλειδί για την έκβαση του τελικού αποτελέσματος. Ακόμη και από την δεύτερη θέση ο Leclerc μπορεί να ασκήσει πίεση είτε ανεβάζοντας τον ρυθμό του είτε παρατείνοντας το πρώτο του stint.

Από την σημερινή μάχη δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε και τον Perez ο οποίος ξεκινάει από την 5η θέση. Λογικά, δεν θα δυσκολευτεί να περάσει τον Russell στην αρχή του αγώνα. Και στη συνέχεια θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η μάχη του με τον Sainz.

Φαβορί στην Αυστρία είναι σίγουρα ο Verstappen. Όμως, η Ferrari και ο Leclerc έχουν ακόμη αρκετά όπλα στη διάθεσή τους, ώστε να χαλάσουν την φιέστα της Red Bull στην έδρα της. Ακόμη και εάν ο Max στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Verstappen: Θετικό ότι ο Hamilton μαθαίνει στα 37 του (+video)
F1 GP Αυστρίας: Πλεονέκτημα Verstappen (+video)
F1 GP Αυστρίας: Άνετα το Sprint ο Verstappen