Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: SUV

FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Πλεονέκτημα Ferrari

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Charles Leclerc βρέθηκε στην κορυφή και των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών στο Μονακό. Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει για πρώτη φορά φέτος. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που υποδεικνύουν γενικότερη υπεροχή της Ferrari υπό κανονικές συνθήκες.

Αρχικά είναι τα χαρακτηριστικά της F1-75 που ταιριάζουν γάντι στους στενούς δρόμους του Μονακό. Ένα σασί που παράγει άφθονη κάθετη δύναμη και φέρνει αμέσως τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργείας πάντα θα είχε τον πρώτο λόγο στο Πριγκιπάτο. Επιπλέον, οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο και το -φημολογούμενο- μικρότερο Turbo σε σχέση με τις υπόλοιπες PU δίνουν ένα ακόμη κρίσιμο πλεονέκτημα στο κόκκινο μονοθέσιο.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το ότι οι Leclerc-Sainz ήταν ταχύτεροι του ανταγωνισμού σχεδόν παντού κατά τα FP1 και FP2. Το μόνο τμήμα της πίστας στο οποίο η RB18 ήταν ταχύτερη από την F1-75 είναι από την Mirabeau μέχρι την Portier. Εκεί φαίνεται ότι η Red Bull έχει ανώτερη πρόσφυση στις αργές στροφές από την Ferrari.

Όμως το αυστριακό μονοθέσιο δεν μπορεί να φέρει εύκολα τα ελαστικά του στη σωστή θερμοκρασία. Ο Verstappen παραπονιόταν συνεχώς ότι κατά το πρώτο φρενάρισμα στην Ste Devote τα Pirelli ήταν κρύα. Το πρόβλημα λύθηκε μόνο έπειτα από δύο γύρους προετοιμασίας (τρεις αν συνυπολογιστεί και ο γύρος εξόδου) αλλά το μειονέκτημα ήταν ότι μέχρι ο Max να φτάσει στις στροφές τις πισίνας τα soft είχαν υπερθερμανθεί.

Από την άλλη ο Perez -ο οποίος ήταν ανέκαθεν ταχύτατος στο Μονακό- φαίνεται να διαχειρίζεται πιο εύκολα τις ιδιοτροπίες της RB18. Όσο για τον Sainz είναι έπειτα από αρκετούς αγώνες στο ίδιο επίπεδο με τον teammate του. Το πιθανότερο είναι ότι θα τον προβληματίσει στην μάχη για την pole. Άλλωστε και πέρσι ο μόνος λόγος που ο Carlos δεν ξεκίνησε πρώτος στον αγώνα ήταν η κόκκινη σημαία που είχε προκαλέσει ο Charles!

Κρίσιμοι παράγοντες

Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι σε ένα σιρκουί όπου οι κατατακτήριες παίζουν τον κρισιμότερο ρόλο από οπουδήποτε αλλού, το πλεονέκτημα της Ferrari είναι σημαντικό. Υπέρ της Scuderia λειτουργούν και άλλοι δύο παράγοντες. Ο αγώνας είναι ξεκάθαρα του ενός pit-stop με συνδυασμό soft-medium. Συνεπώς, η Red Bull δεν μπορεί να ποντάρει σε κάποια διαφορετική στρατηγική στον αγώνα.

Επιπλέον, καθώς πρόκειται για το Μονακό δεν υπάρχει μεγάλη ευελιξία και στο set-up ενός αυτοκινήτου. Δεν μπορεί, δηλαδή, κάποια ομάδα να επιλέξει ένα στήσιμο που να είναι “για τον αγώνα”. Το κάθε μονοθέσιο πρέπει να βρεθεί στο optimum για τις κατατακτήριες του Σαββάτου. Και σε αυτόν τον τομέα η F1-75 ήταν καλύτερη μέχρι στιγμής της RB18 από την αρχή της σεζόν.

Σημαίνει αυτό πώς πρέπει να δώσουν από τώρα τα τρόπαια στη Ferrari και οι υπόλοιποι να τα μαζέψουν και να πάνε σπίτια τους; Όχι φυσικά. Αρχικά, θα πρέπει να δούμε πώς θα αντιδράσουν οι υπόλοιπες ομάδες στον ρυθμό των Ferrari. Στην Red Bull θα αλλάξουν ριζικά το set-up του Verstappen για το Σάββατο, ελπίζοντας σε ανατροπή των δεδομένων. Εξάλλου, το Μονακό είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας ο οποίος κρύβει πολλές εκπλήξεις. Μια μικρή υπερβολή από κάποιον οδηγό μπορεί να εκτροχιάσει πλήρως το τριήμερό του.

Επιπλέον, υπάρχει και η πρόγνωση βροχής για την Κυριακή. Οπότε σε ένα τέτοιο σενάριο όλες οι προβλέψεις μπορούν να πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων. Το μόνο που επισημαίνουμε είναι πώς εάν οι Leclerc-Sainz αποφύγουν τα λάθη και δεν έχουμε κάτι ακραίο στη διάρκεια του αγώνα, η Ferrari είναι το μεγάλο φαβορί.

Οι υπόλοιποι

Εντυπωσιακή ήταν η επίδοση του 5ου Lando Norris. Η McLaren, θεωρητικά, δεν είχε καμιά δουλειά να βρίσκεται τόσο ψηλά στο Μονακό. Όμως, όπως και πέρσι, ο Lando αποδεικνύει ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στον αντίποδα ο Daniel Ricciardo είχε έξοδο στον πρώτο του γύρο κατά το FP2 η οποία τον θέτει σε μειονεκτική θέση για τη συνέχεια. Το κλίμα ήταν βαρύ για τον Αυστραλό ήδη πριν από το τριήμερο του Μονακό και σίγουρα η εξέλιξη αυτή δεν τον βοήθησε.

Ο Norris δείχνει ικανός, πάντως, να τα βάλει με τις Mercedes για την πρωτοκαθεδρία στο midfield. Ο Russell ήταν αρκετά ανταγωνιστικός στην 6η θέση, όμως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την επίδοση του Hamilton. Ενδεχομένως οι δύο W13 δοκίμαζαν διαφορετικές λύσεις στο set-up.

Ίσως εκεί οφείλεται και η μεγάλη μεταξύ τους διαφορά. Ωστόσο και οι δύο οδηγοί παραπονέθηκαν για έντονες αναπηδήσεις στην ανώμαλη επιφάνεια του Μονακό. Η ομάδα ισχυρίζεται ότι θέμα είναι μηχανικό και όχι αεροδυναμικό. Μένει να φανεί εάν μέχρι το FP3 θα μπορέσει και να το επιλύσει.

Ο Bottas έχασε χρόνο δοκιμών λόγω αλλαγής MGU-K και κιβωτίου ταχυτήτων. Κατά συνέπεια ο χρόνος που σημείωσε στο FP2 δεν μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικός. Θεωρητικά η Alfa Romeo -όπως και η Haas- έχει το πακέτο για μια καλή εμφάνιση στο Μονακό. Από την άλλη, οι Alpine και Aston Martin θα πρέπει να βασιστούν περισσότερο στις ικανότητες των Alonso και Vettel αντίστοιχα. Οι δύο βετεράνοι ήταν άνετα εντός δεκάδας το απόγευμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 Rewind: Καν’ το όπως ο Lando!
Vettel: Θύμα ληστείας στην Βαρκελώνη!
F1 GP Μονακό: Τα λάθη πληρώνονται πιο ακριβά από ποτέ

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto