Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1: Μάχη για τρεις στο Paul Ricard;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Δύο αγώνες απομένουν, σε Γαλλία και Ουγγαρία, μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα του Αυγούστου. Εάν για το Grand Prix της Ουγγαρίας η ισορροπία δυνάμεων είναι λίγο πολύ αναμενόμενη, δεν ισχύει το ίδιο και για τον αγώνα στο Paul Ricard.

Φαίνεται πώς τα χαρακτηριστικά της γαλλικής πίστας προσφέρονται, ώστε να μας δώσουν μία μάχη με περισσότερους διεκδικητές από ότι συνήθως. Όλοι αναμένουν ότι η λεία άσφαλτος του Paul Ricard και οι γρήγορες στροφές της χάραξής της θα φέρουν την Mercedes πολύ κοντά στις Red Bull και Ferrari. Θα είναι αυτό αρκετό, ώστε οι Hamilton-Russell να διεκδικήσουν και τη νίκη επί ίσοις όροις;

Ο Christian Horner δείχνει, πάντως, να υπολογίζει τις Mercedes στην μάχη του επόμενου Σαββατοκύριακου: «Τους περιμένουμε να είναι γρήγοροι στο Paul Ricard. Οι τελευταίοι αγώνες ήταν αρκετά καλοί για εκείνους. Μαζεύουν συνεχώς πόντους και σε κάποιο σημείο πιστεύω ότι θα αρχίσουν να διεκδικούν νίκες».

Ο επικεφαλής της Red Bull πιστεύει ότι η διαφαινόμενη άνοδος της Mercedes θα περιπλέξει τα πράγματα στην εξέλιξη των δύο πρωταθλημάτων. «Για τους θεατές νομίζω ότι θα είναι πολύ καλό να υπάρχουν έξι αυτοκίνητα ικανά για τη νίκη. Σε ότι αφορά τα πρωταθλήματα δεν είμαι σίγουρος αν θα είναι καλό η κακό».

Δύο με τρία δέκατα

Αισιόδοξος εμφανίστηκε και ο Toto Wolff μετά το 3-4 των Mercedes στην Αυστρία. «Νομίζω ότι αυτή ποτέ δεν ήταν μια καλή πίστα για εμάς. Συνεπώς το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό. Ωστόσο, υστερούμε ακόμη κατά δύο με τρία δέκατα σε ρυθμό αγώνα σε σχέση με τους μπροστά. Στις κατατακτήριες ίσως και μισό δευτερόλεπτο», δήλωσε ο επικεφαλής της Mercedes.

Η αλήθεια είναι ότι στους τελευταίους αγώνες η Mercedes έχει καταφέρει να περιορίσει αρκετά το porpoising στην W13. Όμως, όπως έδειξαν τα ατυχήματα των Hamilton-Russell στο Q3 της Αυστρίας, αυτό έχει γίνει μάλλον δίνοντας ύψος στην απόσταση του πίσω μέρους από το οδόστρωμα. Έτσι, έχει θυσιαστεί ένα μέρος της συνολικής κάθετης δύναμης που παράγει το αυτοκίνητο.

Στις θετικές αλλαγές θα πρέπει να συμπεριληφθούν η μεγαλύτερη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα και η εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών. Η Mercedes μπορεί με άνεση να κρατήσει το ίδιο σετ ελαστικών για περισσότερους γύρους από ότι η Red Bull ή η Ferrari. Όμως, αυτό το χαρακτηριστικό του γερμανικού μονοθέσιου μετατρέπεται σε μειονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές.

Η W13 είναι… υπέρ το δέον ευγενική με τα Pirelli. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να τα φέρει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στις κατατακτήριες δοκιμές. Ακόμη και με τις μαλακές γόμες που χρησιμοποιήθηκαν στην Αυστρία, οι Hamilton-Russell χρειάζονταν δύο γύρους προετοιμασίας για τα ελαστικά τους. Το πρόβλημα με αυτή τη στρατηγική είναι ότι μέχρι να φτάσει ο οδηγός στον γρήγορο γύρο έχει χρησιμοποιήσει περισσότερη γόμα από ότι οι αντίπαλοί του. Επομένως, δεν έχει την ίδια άνεση να πιέσει όπως εκείνοι.

Επιπλέον, η μειωμένη κάθετη δύναμη φαίνεται ότι έχει δύο παρενέργειες. Μεγαλύτερη νευρικότητα στην φάση του turn-in αλλά ενδεχομένως και ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους. Πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά τα δύο ζητήματα στην Γαλλία;

Η ισορροπία δυνάμεων

Στην Γαλλία ίσως δούμε την Mercedes να χαμηλώνει ξανά το πίσω μέρος της W13. Το λείο οδόστρωμα της πίστας -στα πρότυπα εκείνου του Silverstone- προσφέρεται για έναν τέτοιο πειραματισμό. Αυτό σίγουρα θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη αεροδυναμική σταθερότητα στο γερμανικό μονοθέσιο. Έπειτα και η χάραξη του σιρκουί ενδέχεται να βοηθήσει περεταίρω την Mercedes.

Η W13 αναμένεται πολύ ισχυρή στα αργά τμήματα της πίστας. Επίσης με την εξαίρεση των Signes και Beausset οι υπόλοιπες στροφές φαίνεται ότι ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά της. Εάν οι άνθρωποι της Mercedes καταφέρουν την C4 της Pirelli να έρχεται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, τότε οι Hamilton-Russell θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικοί ήδη από το Σάββατο.

Φυσικά, φαβορί για τον συγκεκριμένο αγώνα παραμένει η Red Bull. Η RB18 είναι κομμένη και ραμμένη για τέτοιου είδους χαράξεις. Όμως και η Ferrari δεν απέχει πολύ. Η Scuderia έδειξε με την εμφάνισή της στην Αυστρία ότι έχει κλείσει την ψαλίδα από την Red Bull στον τομέα της τελικής ταχύτητας. Επιπλέον, φημολογείται ότι το αυστριακό μονοθέσιο έχει πάρει ξανά… κιλά μετά τις πρόσφατες αναβαθμίσεις του. Αναβαθμίσεις οι οποίες φαίνεται ότι δυσκολεύουν ιδιαίτερα και τον Perez, κυρίως στα δοκιμαστικά.

Το πρόβλημα για την Ferrari είναι αναμφίβολα η αξιοπιστία της PU. Και δεν εννοούμε μόνο το αν θα τερματίσουν και τα δύο μονοθέσια. Ο Sainz κατά πάσα πιθανότητα θα πάρει ποινή θέσεων στην εκκίνηση του γαλλικού Grand Prix λόγω υπέρβασης του μέγιστου αριθμού στοιχείων PU. Συνεπώς ήδη ένα από τα τέσσερα ταχύτερα μονοθέσια θα βρεθεί εκτός διεκδίκησης από νωρίς. Εάν οι δύο Mercedes πάρουν κατάταξη το Σάββατο στην δεύτερη σειρά εκκίνησης, τότε όλα είναι πιθανά για τον αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Δυσαρεστημένοι οι οδηγοί από την διεύθυνση αγώνων
F1: H Honda θέλει να επιστρέψει -Οι εξελίξεις με Audi και Porsche
Alpine: Θέλει να διεκδικεί τακτικά νίκες από το 2023

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto