Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Porsche: Γιατί αργεί η ανακοίνωση της συνεργασίας με Red Bull;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Πριν λίγο καιρό η ανακοίνωση της εισόδου Porsche μέσω Red Bull στην F1 από το 2026 θεωρούταν ζήτημα χρόνου. Όμως, οι ημέρες περνάνε και οι δύο πλευρές τηρούν σιγήν ιχθύος. Τι συμβαίνει;

Ήδη από τις αρχές Ιουλίου η πορεία της Porsche προς την F1 φαινόταν σίγουρη. Η γερμανική εταιρία -σύμφωνα με έγγραφα που είχαν δημοσιευτεί από τις μαροκινές αρχές- φερόταν πως ετοιμαζόταν να αγοράσει το 50% της Red Bull Racing. Αυτός ο μηχανισμός -παρόμοιος με εκείνον που χρησιμοποίησε η Audi- φαινόταν και λογικός αλλά και συμφέρων για τις δύο εταιρίες.

Μάλιστα, η Porsche είχε κατοχυρώσει και τα πνευματικά δικαιώματα της λέξης “F1nally”, η οποία θα ήταν το σύνθημά της για την επιστροφή της στην F1. Όμως, έκτοτε η μόνη εξέλιξη που υπήρξε και σχετίζεται κάπως με την Porsche, ήταν η ανακοίνωση της “αδερφής” εταιρίας Audi για είσοδο στο πρωτάθλημα.

Ο Helmut Marko περιγράφει την κατάσταση ως “σύνθετη”. Επιπλέον, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner δήλωσε στο Βέλγιο: “Υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να διευκρινιστούν. Η Porsche είναι ευπρόσδεκτη αλλά το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Ελπίζω οι διαπραγματεύσεις να έχουν αίσιο τέλος“.

Γιατί, όμως, αυτή η ξαφνική διστακτικότητα από την μεριά της Red Bull; Τι άλλαξε εντός των τελευταίων εβδομάδων; Στην επιφάνεια όχι πολλά. Ωστόσο, φαίνεται ότι στο παρασκήνιο εκτυλίσσεται μία διελκυστίνδα ανάμεσα στην Red Bull και την μελλοντική (;) συνεργάτιδά της.

Το να κατέχει μία άλλη εταιρία το 50% των μετοχών ενός οργανισμού δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα. Η Porsche δεν είναι κάποιο επενδυτικό fund το οποίο θα αρκεστεί απλώς στο να δει τα χρήματά του να αυξάνονται. Προφανώς, η γερμανική εταιρία θεωρεί ότι το 50% των μετοχών σημαίνει και το 50% της επιρροής στη λήψη αποφάσεων.

Η RB Powertrains

Ίσως, αυτό να είναι κάτι που δεν αρέσει ιδιαίτερα στους ανθρώπους που ηγούνται της Red Bull από καταβολής της ομάδας. Οι Horner, Marko και Newey ανέκαθεν ήθελαν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο στην χάραξη της στρατηγικής της εταιρίας. Η σχέση της Red Bull τόσο με την Renault όσο και με την Honda περιοριζόταν αυστηρά στο θέμα των κινητήρων.

Άλλωστε, η Red Bull πρόσφατα ίδρυσε την θυγατρική RB Powertrains. Εκεί οι πάνω από 300 υπάλληλοι εξελίσσουν τον νέο κινητήρα για τους κανονισμούς του 2026. Μάλιστα, στις 3 Αυγούστου η Powertrains ανακοίνωσε ότι ο πρώτος πλήρης κινητήρας εσωτερικής καύσεως δια χειρός Red Bull πήρε μπροστά στον πάγκο δοκιμών. Μία σημαντική εξέλιξη που δείχνει ότι η ομάδα είναι εντός χρονοδιαγράμματος για τη νέα φόρμουλα του 2026.

Μπορούμε πλέον να φτιάξουμε τον δικό μας κινητήρα. Θα είμαστε οι μόνοι δίπλα στην Ferrari που θα κατασκευάζουμε τα πάντα κάτω από την ίδια στέγη” είχε δηλώσει ο Horner. Προφανώς, ο κινητήρας αυτός θα αποτελέσει την βάση εξέλιξης της PU σε περίπτωση συνεργασίας και με την Porsche. Η Red Bull θεωρεί πώς σε μία τέτοια περίπτωση θα πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο στην λήψη αποφάσεων, καθώς θα πρόκειται επί της ουσίας για δική της τεχνολογία.

Θα επιστρέψει η Honda;

Έπειτα, είναι και το ζήτημα της επιστροφής Honda. Η Red Bull φαίνεται ότι παίζει και αυτό το χαρτί στις διαπραγματεύσεις της με την Porsche. Η ιαπωνική εταιρία, βέβαια, δεν θα αρκούνταν στην απλή ονοματοδοσία ενός κινητήρα που θα φτιαχνόταν από την Red Bull. Έχει την δική της ιστορία στους αγώνες και τον δικό της τρόπο λειτουργίας.

Οπότε θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πώς θα λειτουργούσε μία μελλοντική επανένωση των Red Bull και Honda. Το εάν όλα τα παραπάνω είναι απλώς για διαπραγματευτικά τρικ ή όχι θα το μάθουμε σύντομα. Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου η Porsche θα πρέπει να έχει πληρώσει το τέλος συμμετοχής της στο πρωτάθλημα του 2026. Λογικά μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ανακοινωθεί και η συνεργασία της με την Red Bull.

Σε διαφορετική περίπτωση όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Και μία μικρή λεπτομέρεια: Στο podium του Spa η Red Bull επέλεξε να στείλει τον Makoto Yoshino, επικεφαλής μηχανικό της Honda στην PU, για να παραλάβει το τρόπαιο του κατασκευαστή. Μία κίνηση που, είμαστε σίγουροι, δεν έγινε καθόλου τυχαία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Βελγίου: Βασιλιάς στο Spa!
Alonso: Ηλίθιος ο Hamilton – Δείτε τη σύγκρουση (+video)
Marko: Ευχαριστούμε Toto!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto