F1 GP Ολλανδίας: Ο Φερστάπεν θριαμβεύει στο θρίλερ του Zandvoort!
FORMULA 1F1 GP Ολλανδίας: Ο Φερστάπεν θριαμβεύει στο θρίλερ του Zandvoort!
FORMULA 1Αντίπαλοι και βροχή δεν μπόρεσαν να εμποδίσουν τον Φερστάπεν από το να πάρει την 3η του νίκη σε ισάριθμες επισκέψεις του στην Ολλανδία.
Δεύτερος τερμάτισε ο καταπληκτικός Φερνάντο Αλόνσο ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Γκασλί έπειτα από ποινή που δέχτηκε ο Σέρτζιο Πέρεζ.
WHAT CAR
Ο αγώνας της Ολλανδίας τα είχε πραγματικά όλα. Μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, ανατροπές και προσπεράσματα. Μπορεί οι Red Bull να είχαν εμφανές πλεονέκτημα ρυθμού, κυρίως στο στεγνό. Ωστόσο σε κανένα σημείο του αγώνα το αποτέλεσμα δεν ήταν βέβαιο, κυρίως λόγω της βροχής η οποία επηρέασε δύο φορές την εξέλιξη του Grand Prix. Σε αυτό βοήθησε, βέβαια, και η φανταστική επίδοση του Αλόνσο ο οποίος έπειτα από αρκετούς αγώνες επέστρεψε στο βάθρο.
Πριν τον αγώνα η Pirelli πρότεινε στρατηγική τόσο με ένα όσο και με δύο pit-stops. Φυσικά, λόγω της βροχόπτωσης, η υποχρεωτική χρήση τουλάχιστον δύο διαφορετικών γομών slicks δεν ίσχυσε.
Εκκίνηση
Το δράμα ξεκίνησε αμέσως με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων καθώς πίσω από τα μονοθέσια, στην κεκλιμένη τελευταία στροφή, είχε αρχίσει να βρέχει. Οι Φερστάπεν, Νόρις, Ράσελ και Άλμπον κράτησαν τις θέσεις τους στην πρώτη στροφή.
Καθώς, όμως, τα μονοθέσια προσέγγιζαν την στροφή 3 ο Αλόνσο έκανε μία εντυπωσιακή βουτιά στην εσωτερική για να προσπεράσει τους Ράσελ και Άλμπον! Ο Ισπανός ανέβηκε τρίτος. Μόλις ο Φερστάπεν έφτασε στην στροφή 10 βρήκε την πίστα εντελώς βρεγμένη!
Παρά ταύτα ο Ολλανδός -όπως και οι περισσότεροι πρωτοπόροι- δεν μπήκε στα pits για ενδιάμεσα. Αντιθέτως, οι Πέρεζ, Λεκλέρ, Ζου Μάγκνουσεν και Γκασλί μπήκαν αμέσως. Οι οδηγοί αυτοί θα ανταμείβονταν άμεσα καθώς η βροχή συνεχίστηκε για μερικούς γύρους ακόμη.
Έτσι, όταν μπήκαν και οι υπόλοιποι, ο Πέρεζ είχε περάσει στην πρώτη θέση ενώ οι Ζου και Γκασλί είχαν ανέβει στην πρώτη πεντάδα! Ο Αλόνσο εν τω μεταξύ είχε προσπεράσει τον Νόρις με slicks στο βρεγμένο! Ωστόσο θα έπεφτε κι εκείνος πιο πίσω μόλις έκανε την δική του στάση.
Πέρασμα στα slicks και Safety Car
Μέχρι τον 11ο γύρο, ο Φερστάπεν -που είχε χάσει θέσεις από το αργοπορημένο του pit-stop- είχε ανέβει και πάλι δεύτερος έπειτα από μπαράζ προσπερασμάτων. Θα έμπαινε, μάλιστα, πριν από τον teammate του στα pits για να περάσει και πάλι σε slicks. Σύντομα όλοι οι οδηγοί θα περνούσαν κι εκείνοι σε ελαστικά για στεγνό.
Ο Φερστάπεν είχε πάρει και πάλι την πρωτοπορία από τον Πέρεζ με τους Αλόνσο, Γκασλί και Σάινθ να συμπληρώνουν την πεντάδα. Οι μεγάλοι κερδισμένοι του χάους των αρχικών γύρων ήταν οι Πέρεζ, Μάγκνουσεν, Ζου και Γκασλί, αν και ο Γάλλος πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στα pits. Μεγάλοι χαμένοι ήταν ο Νόρις και οι οδηγοί της Mercedes με τον Χάμιλτον 15ο και τον Ράσελ 18ο!
Στον 16ο γύρο ο Σάρτζεντ θα έκανε λάθος στην είσοδο της 8 πατώντας το βρεγμένο κερμπ. Η Williams κατευθύνθηκε ακυβέρνητη στην μπαριέρα και ο αγώνας έλαβε τέλος για τον Αμερικανό. Ο αγώνας τέθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι στον 22ο γύρο. Οι πρωτοπόροι κράτησαν τις θέσεις τους με τον Σάινθ να είναι πιο επιθετικός όλων, προσπαθώντας να πάρει την 4η θέση από τον Γκασλί. Οι πρώτοι 12 οδηγοί είχαν όλοι την soft γόμα, εκτός του Ζου ο οποίος είχε την medium.
Μάχη στο στεγνό
Η πίστα είχε πια στεγνώσει πλήρως. Ο Φερστάπεν κρατούσε άνετα την πρωτοπορία έχοντας τον Πέρεζ πίσω του. Ο Άλμπον έχοντας κάνει εκπληκτικό αγώνα βρισκόταν στην 6η θέση, οι Νόρις και Χάμιλτον ανέβαιναν στην κατάταξη, ενώ ο Λεκλέρ με πρόβλημα στο μονοθέσιο του ακολουθούσε αντίθετη πορεία. Στα μέσα του αγώνα ο Μονεγάσκος ήταν μόλις 15ος.
Όλες οι ομάδες περίμεναν την βροχή να επανέλθει στην πίστα. Κατά συνέπεια όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να καθυστερήσουν κατά το δυνατόν το επόμενό τους pit-stop. Αντιθέτως η Ferrari δεν περίμενε άλλο και στον 42ο γύρο φώναξε τον Λεκλέρ στα pits αποσύροντας την πληγωμένη SF-23.
Η βροχή, όμως, δεν ερχόταν και τα slicks ελαστικά φθείρονταν. Έτσι πολλοί οδηγοί άρχισαν να περνούν σε επόμενα σετ μαλακής γόμας. Μέχρι τον 47ο γύρο οι Σάινθ, Νόρις, Πέρεζ, Γκασλί και Χάμιλτον είχαν όλοι κάνει αλλαγές. Το ίδιο είχε πράξει και ο εντυπωσιακός Άλμπον ο οποίος είχε βγάλει πάνω από 40 γύρους με ένα σετ μαλακής γόμας!
Στον 49ο γύρο μπήκε και ο Αλόνσο. Όμως η στάση του ήταν πολύ αργή και έτσι ο Σάινθ κατάφερε να περάσει τρίτος! Έναν γύρο μετά έκανε και ο Φερστάπεν την δική του αλλαγή. Έτσι, με είκοσι γύρους να απομένουν η σειρά ήταν Φερστάπεν, Πέρεζ, Σάινθ, Αλόνσο, Γκασλί, Τσουνόντα (χρωστούσε pit-stop), Ράσελ (είχε την σκληρή γόμα), Άλμπον, Οκόν και Νόρις.
Περιμένοντας την βροχή
Στον 52ο γύρο ο Αλόνσο προσπέρασε στην στροφή 1 τον Σάινθ για την τρίτη θέση. Το ίδιο έπραξε και ο Ράσελ με τον Τσουνόντα, με τους δύο οδηγούς να έχουν μικρή επαφή. Η εμπρός πτέρυγα της AlphaTauri υπέστη ζημιά και ο Ιάπωνας έχασε θέσεις και από τους Άλμπον, Οκόν, Νόρις και Χάμιλτον.
Εν τω μεταξύ τα μηνύματα των ομάδων προς τους οδηγούς έκαναν λόγο για έντονη βροχή, δέκα γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Στον 60ο γύρο ο Γκασλί θα περνούσε κι εκείνος τον Σάινθ για την 4η θέση όπως και ο Χάμιλτον τον Ράσελ για την 6η!
Έναν γύρο αργότερα ξεκίνησε όντως να βρέχει με τους οδηγούς να σπεύδουν αμέσως για τα ενδιάμεσα. Μόνο ο Οκόν πήρε τα full wets με την Alpine να ποντάρει σε μεγάλη ένταση βροχής. Η απόφαση των Γάλλων δικαιώθηκε με την βροχή να λαμβάνει διαστάσεις… μουσώνα!
Κόκκινη σημαία
Οι Τσουνόντα-Πέρεζ και Χάμιλτον είχαν εξόδους στην πρώτη στροφή, όπως και ο Ζου με τον τελευταίο να εγκαταλείπει. Η διεύθυνση αγώνα διέκοψε τον αγώνα λόγω των συνθηκών στον 65ο γύρο. Η σειρά ήταν Φερστάπεν, Αλόνσο, Πέρεζ, Γκασλί, Σάινθ, Χάμιλτον, Νόρις, Ράσελ, Άλμπον και Πιάστρι.
Έπειτα από αρκετά μεγάλη διακοπή το race control αποφάσισε την επανεκκίνηση του αγώνα με υποχρεωτική χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών και rolling start. Έπειτα από δύο γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι με έξι γύρους να απομένουν.
Αμέσως οι Νόρις και Ράσελ είχαν επαφή στην στροφή 11 με τον δεύτερο να εγκαταλείπει. Λίγο αργότερα έγινε γνωστή η επιβολή ποινής 5 δευτερολέπτων στον Πέρεζ. Ο Μεξικανός είχε καταφέρει να παραβιάσει το όριο ταχύτητας στο pitlane ενώ πήγαινε να πάρει τη σωστή θέση του για την επανεκκίνηση.
Μεγάλη μάχη είχαν και οι Σάινθ-Χάμιλτον για την πέμπτη θέση με τον Ισπανό τελικά να επικρατεί. Στην κορυφή ο Αλόνσο προσπάθησε να προβληματίσει τον Φερστάπεν αλλά ο Ολλανδός είχε τα πάντα υπό έλεγχο. Πήρε την 9η συνεχόμενη (ισοφάρισε το ρεκόρ του Φέτελ) και 11η συνολικά φετινή του νίκη μπροστά στο κοινό του.
Ο δεύτερος Αλόνσο πήρε τον ταχύτερο γύρο αλλά και τον άτυπο τίτλο του οδηγού του αγώνα. Και φυσικά, ο τρίτος Γκασλί ήταν κατανοητά πλήρως ενθουσιασμένος με την τρίτη του θέση έπειτα από μεγάλη εμφάνιση του ιδίου αλλά και χάρη στην εξαιρετική στρατηγική της Alpine.
Η τελική κατάταξη του GP Ολλανδίας
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | 2:24:04.411 | 25 | |
2 | +3.744s | 19 | |
3 | +7.058s | 15 | |
4 | +10.068s | 12 | |
5 | +12.541s | 10 | |
6 | +13.209s | 8 | |
7 | +13.232s | 6 | |
8 | +15.155s | 4 | |
9 | +16.580s | 2 | |
10 | +18.346s | 1 | |
11 | +20.087s | 0 | |
12 | +20.840s | 0 | |
13 | +26.147s | 0 | |
14 | +26.410s | 0 | |
15 | +27.388s | 0 | |
16 | +29.893s | 0 | |
17 | +55.754s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 339 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 201 | |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 168 | |
4 | MERCEDES | 156 | |
5 | FERRARI | 102 | |
6 | FERRARI | 99 | |
7 | MERCEDES | 99 | |
8 | MCLAREN MERCEDES | 75 | |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
10 | ALPINE RENAULT | 37 | |
11 | MCLAREN MERCEDES | 36 | |
12 | ALPINE RENAULT | 36 | |
13 | WILLIAMS MERCEDES | 15 | |
14 | HAAS FERRARI | 9 | |
15 | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
16 | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
17 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | HAAS FERRARI | 2 | |
19 | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
21 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
22 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 503 |
2 | MERCEDES | 247 |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 196 |
4 | FERRARI | 191 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 103 |
6 | ALPINE RENAULT | 57 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 11 |
8 | HAAS FERRARI | 11 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 9 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ολλανδιας: Έξω ο Ρικιαρντο με τραυματισμό! (+video)
Ο Μάνσελ βγάζει στο σφυρί μέρος της κληρονομιάς του
F1 GP Ολλανδίας: Ψυχρός εκτελεστής! (+video)