Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Καναδά: Red Bull εναντίον Sainz

Ελλάδα 12:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Καναδά: Red Bull εναντίον Sainz

FORMULA 1

F1 GP Καναδά: Red Bull εναντίον Sainz

FORMULA 1

Η Red Bull φαίνεται να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα ρυθμού στον Καναδά. Η σημαντικότερη εξέλιξη την Παρασκευή, όμως, ήταν οι 10 θέσεις ποινής για τον Leclerc στην εκκίνηση του αγώνα. Ο Sainz είναι, αναγκαστικά, ο οδηγός της Ferrari που θα πρέπει να ανταγωνιστεί τις δύο RB18

Advertisement
Advertisement

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση της Παρασκευής, καλό θα ήταν να δούμε λίγο προσεκτικά την επιλογή της Ferrari. Η ιταλική ομάδα άλλαξε 5 από τα 7 στοιχεία στην PU του Leclerc. Το στοιχείο εκείνο λόγω του οποίου επιβλήθηκε η ποινή ήταν η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (control electronics) με τον Μονεγάσκο να περνάει στο τρίτο τεμάχιο.

Πριν το τριήμερο του Καναδά η ποινή για τον Leclerc έμοιαζε πιθανή κυρίως λόγω του Turbo (TC) το οποίο θα έπαιρνε εκεί. Όμως, η Ferrari αποφάσισε να αλλάξει σχεδόν τα πάντα στην F1-75 με το νούμερο 16 εκτός από αυτό. Ο Leclerc θα χρησιμοποιήσει, λοιπόν, το TC που είχε στην PU1 από το Μπαχρέιν μέχρι και την Imola.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος της επιλογής αυτής είναι προφανής. Εάν άλλαζε και το turbo η ποινή θα ήταν 20 θέσεις και όχι 10. Η Ferrari θέλει να μοιράσει στα επόμενα Grand Prix τις ποινές του Leclerc έτσι ώστε ο Charles να έχει την ευκαιρία να μαζέψει αρκετούς βαθμούς.

Αχρείαστο ρίσκο;

Όμως γεννάται το εξής ερώτημα: Κατά πόσον είναι ασφαλές η νέα PU του Leclerc να περιέχει ένα στοιχείο το οποίο έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε 4 αγώνες; Φανταζόμαστε ότι στην Ferrari έχουν ελέγξει το συγκεκριμένο στοιχείο ενδελεχώς. Οι άνθρωποι της ομάδας θα είναι απολύτως σίγουροι πως η χρησιμοποίηση του είναι ασφαλής.

Advertisement

Ωστόσο, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι και στο Baku το ίδιο πίστευαν για την μονάδα ισχύος που τελικά παρέδωσε το πνεύμα. Εκεί το πρόβλημα προκλήθηκε πιθανότατα σε μία κυλινδροκεφαλή του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο ICE αυτός είχε χρησιμοποιηθεί επίσης στο Μαϊάμι και την Βαρκελώνη.

Σύμφωνα με την ίδια την Ferrari το πρόβλημα αυτό δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ στις δοκιμές εξέλιξης ή στο δυναμόμετρο. Οι Ιταλοί πιστεύουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό η αστοχία που παρουσιάστηκε να ήταν παρενέργεια της πρώτης βλάβης στην Βαρκελώνη.

Advertisement

Η πρώτη PU του Leclerc δεν είχε παρουσιάσει, βέβαια, κάποιο πρόβλημα. Όμως και πάλι οφείλουμε να αναρωτηθούμε μήπως η Ferrari στην προσπάθειά της να βοηθήσει τον Leclerc καταλήξει τελικά να χειροτερέψει την κατάσταση. Θα ξέρουμε την απάντηση πολύ σύντομα.

Διαφορετικές προσεγγίσεις

Όπως και να έχει η κατάσταση το μόνο βέβαιο για την ώρα είναι πως η F1-75 του Sainz θα αναμετρηθεί με τις δύο RB18 στον Καναδά. Τουλάχιστον στα αρχικά στάδια του αγώνα. Τα προγράμματα δοκιμών των Ferrari και Red Bull ήταν έπειτα από δύο αγώνες για πρώτη φορά διαφορετικά μεταξύ τους. Οι Sainz-Leclerc δοκίμασαν κυρίως με την soft γόμα, ενώ οι Verstappen-Perez με την medium.

Ο ρυθμός των Red Bull με την μεσαία γόμα ήταν εξαιρετικός με τον Verstappen να συμπληρώνει ένα μεγάλο stint 17 γύρων. Επιπλέον, στην διάρκεια αυτού ο Ολλανδός πολλές φορές σημείωνε χρόνους οι οποίοι ήταν ταχύτεροι εκείνων που σημείωναν οι Ferrari με την soft. Είναι προφανές ότι η Red Bull προσανατολίζεται σε στρατηγική ενός pit-stop με συνδυασμό medium-hard.

Αντιθέτως η Ferrari μάλλον θα δοκιμάσει τον συνδυασμό soft-hard στον αγώνα. Τα μεγάλα stints που έκανε ο Leclerc με την soft γόμα ήταν μεν ανταγωνιστικά αλλά θα πρέπει να δούμε την εξέλιξη της φθοράς κατά τη διάρκεια του τριημέρου για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Επιπλέον, η Ferrari πρέπει να ρύθμισε τις PU και των δύο F1-75 σε πολύ ασφαλή modes. Κατά συνέπεια, ο πραγματικός ρυθμός της Ferrari θα αποκαλυφθεί μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Για την ώρα η Red Bull φαίνεται να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα με τον Verstappen να είναι, μάλιστα, δύο δέκατα περίπου ταχύτερος του Perez.

Μάχη για τρεις στο μέσο της κατάταξης

Μάχη από το παρελθόν διαγράφεται στο midfield. Alonso εναντίον Vettel με τον Ισπανό να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα στα μεγάλα stints. Η Alpine παρουσιάστηκε εξαιρετικά ανταγωνιστική σε μία πίστα όπου η ελκτική πρόσφυση είναι το Α και το Ω. Από την άλλη η Aston Martin -η πιο βελτιωμένη ομάδα του grid μετά το πρόσφατο upgrade- είναι και εκείνη εξαιρετικά ανταγωνιστική.

Οι δύο πρωταθλητές θα μονομαχήσουν για την 5η θέση με τον George Russell της Mercedes. Ο νεαρός Βρετανός ήταν και πάλι ταχύτερος του Hamilton ο οποίος στο FP1 δοκίμασε μια πιο extreme λύση στο πάτωμα της W13. Όμως εκείνη δεν φάνηκε να δουλεύει. “Ότι κι αν δοκιμάζουμε στο αυτοκίνητο φαίνεται να μην δουλεύει. Θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι αυτό είναι το μονοθέσιο μας μέχρι το τέλος της σεζόν” ήταν το σχόλιο του Lewis.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Καναδά: Προεπισκόπηση
FIA: Έκδοση οδηγίας για το porpoising
F1 GP Καναδά: Και πάλι Verstappen στο FP2-Ποινή 10 θέσεων για Leclerc