Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας – Ανάλυση: Αγώνας φθοράς

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Charles Leclerc ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στην Catalunya μέχρι τα μέσα του 27ου γύρου. Όμως, καθώς προσέγγιζε την ταχύτατη καμπή της Campsa άρχισε να λαμβάνει ανησυχητικά μηνύματα από την PU της F1-75. Μία διαφαινόμενη εύκολη νίκη για την Ferrari μόλις είχε κάνει φτερά.

Το ισπανικό Grand Prix προοιωνιζόταν ως ο απόλυτος αγώνας φθοράς. Ήδη από την Παρασκευή όλες οι ομάδες εξέφραζαν τις έντονες ανησυχίες τους για τις υψηλότατες θερμοκρασίες που συνάντησαν στην Βαρκελώνη. Η επίδραση που είχαν στην ψύξη των μονοθέσιων αλλά και στην φθορά των Pirelli θα ήταν καταλυτική.

Επιπλέον και η χάραξη της ισπανικής πίστας αύξανε τον βαθμό δυσκολίας. Η αναλογία γρήγορων καμπών και αργών στροφών στην Catalunya προσεγγίζει το 1:1. Κατά συνέπεια είναι πολύ εύκολο μία λάθος επιλογή στο set-up να φορτίσει επικίνδυνα τον έναν από τους δύο άξονες του αυτοκινήτου.

Η Ferrari αντιμετώπισε την κατάσταση σωστά. Μόλις την Παρασκευή έγινε αντιληπτή η εκτεταμένη φθορά των medium, οι άνθρωποι της Scuderia άλλαξαν προσέγγιση στο set-up της F1-75. Ο προσομοιωτής στο Maranello δούλεψε υπερωρίες δίνοντας ένα διαφορετικό στήσιμο. Σε αυτό είχαν μεταφέρει περισσότερο φορτίο στον εμπρός άξονα, πληρώνοντας ένα μικρό τίμημα στην ευστάθεια του πίσω.

Η αλλαγή αυτή εξηγεί και το γιατί ο Sainz από το Σάββατο άρχισε να χάνει επαφή με τον Leclerc. Ο Charles δεν είχε ποτέ πρόβλημα με ένα ασταθές πίσω μέρος. Αντιθέτως, ο Carlos δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να οδηγήσει το ίδιο γρήγορα με έναν απρόβλεπτο πίσω άξονα.

Το πρωί του Σαββάτου και οι δύο οδηγοί επανέλαβαν προσομοιώσεις αγώνα με τη μαλακή γόμα. Τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά. Η ταχύτητα ήταν ακόμη εκεί και επιπλέον η φθορά είχε περιοριστεί. Οι Ferrari μπορούσαν να ξεκινήσουν με τα soft, αναγκάζοντας και τους υπόλοιπους -πλην Hamilton- να ακολουθήσουν. Στην Scuderia είχαν καλύψει όλα τα ενδεχόμενα. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζαν.

Ανησυχητικά σημάδια

Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια είχαν δοθεί από την ιταλική PU στην Alfa Romeo του Bottas την Παρασκευή. Αναμφίβολα, δεν επρόκειτο για την καινούργια μονάδα ισχύος καθώς στα FP οι ομάδες εγκαθιστούν χρησιμοποιημένες. Όμως δεν ήταν η πρώτη φορά φέτος που κάποιο μονοθέσιο με παλιά PU Ferrari αντιμετώπιζε πρόβλημα. Αυτό ίσως εγείρει ερωτήματα για το κατά πόσον η ιταλική μονάδα ισχύος επιβαρύνεται έπειτα από εκτεταμένη χρήση.

Δεν ήταν τυχαία, άλλωστε, η επιλογή της Ferrari στην αρχή του πρωταθλήματος να μην χρησιμοποιεί τα πιο επιθετικά modes της PU μέχρι να σιγουρευτεί για την αξιοπιστία της. Με την άνοδο στην απόδοση της Red Bull και τον Verstappen να πλησιάζει στη βαθμολογία η Ferrari αποφάσισε να “ανοίξει” την δεύτερη PU πιστεύοντας ότι θα άντεχε στην μεγαλύτερη πίεση.

Το πρόβλημα, όμως, της Βαρκελώνης δείχνει πώς υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει στον τομέα της αξιοπιστίας. Η Ferrari δεν έχει αποκαλύψει ακόμη το ακριβές πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Leclerc στην Catalunya. Όμως, σύμφωνα με τον Mattia Binotto μοιάζει να είναι κάτι που χρήζει επείγουσας αντιμετώπισης. Μέχρι το Grand Prix του Μονακό οι άνθρωποι της Ferrari στο Maranello θα εξετάσουν εξονυχιστικά την PU προσπαθώντας να εξαλείψουν το ενδεχόμενο της επανεμφάνισης αυτού του προβλήματος.

Δεν ήταν, όμως, όλα μαύρα για την Ferrari στην Ισπανία. Ο Charles Leclerc έπειτα από το αρχικό σοκ της εγκατάλειψης δήλωσε: “Δυστυχώς δεν αποτυπώνεται στο αποτέλεσμα αλλά κάναμε σημαντική πρόοδο στην Ισπανία. Όλες οι αναβαθμίσεις δούλεψαν όπως περιμέναμε. Φυσικά πρέπει να βρούμε και τι φταίει για την βλάβη, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα το λύσουμε”.

Ανέλπιστο 1-2 της Red Bull

Η εγκατάλειψη του Leclerc άνοιξε τον δρόμο για έναν θρίαμβο της Red Bull ο οποίος μέχρι τότε έμοιαζε εντελώς απίθανος. Δεν ήταν μόνο ο ανώτερος ρυθμός του Leclerc που συνηγορούσε σε κάτι τέτοιο. Ο αγώνας του Verstappen είχε αρκετά προβλήματα επίσης. Ο πρωταθλητής αιφνιδιασμένος -όπως και ο Sainz λίγο νωρίτερα- από τον έντονο ούριο άνεμο στην στροφή 4  βγήκε στην αμμοπαγίδα, χάνοντας κάθε ρεαλιστική πιθανότητα νίκης σε εκείνο το σημείο.

Αυτό τον έφερε πίσω από τον Perez ο οποίος σε εκείνο το σημείο πάσχιζε να προσπεράσει τον Russell. Ο Μεξικανός θα άφηνε -για πρώτη φορά στην ημέρα- τον Verstappen να περάσει και να δοκιμάσει εκείνος το προσπέρασμα στην ανανεωμένη Mercedes. Ευτυχώς για τον Max δεν είχε αποκομίσει κάποιο πρόβλημα στην RB18 από την έξοδό του, όπως είχε συμβεί με τον διαχύτη του Sainz.

Ωστόσο, ο Ολλανδός είχε άλλες προκλήσεις να αντιμετωπίσει. Η πρώτη ήταν το “ανυπάκουο” DRS το οποίο λειτουργούσε κατά βούληση. Η Red Bull είχε αλλάξει τον ενεργοποιητή το βράδυ του Σαββάτου έπειτα από το πρόβλημα που είχε εμφανιστεί στην RB18 του Verstappen κατά το Q3. Όμως και πάλι η πίσω πτέρυγα δεν άνοιγε κάθε φορά που ο Verstappen πατούσε το κουμπί. Εκτός από τον εκνευρισμό που του προκάλεσε, του στέρησε και την δυνατότητα να επιτεθεί με αξιώσεις στον Russell σε αρκετές περιπτώσεις.

Αναγέννηση Mercedes

Η άλλη πρόκληση άκουγε στο όνομα George Russell. Ο Βρετανός αμύνθηκε εκπληκτικά απέναντι στην ταχύτερη RB18. Τοποθετούνταν πάντα σωστά, χωρίς υπερβολές. Ακόμη και όταν ο Verstappen τον είχε προσπεράσει στην πρώτη στροφή του 24ου γύρου, ο George είχε το καθαρό μυαλό να αντεπιτεθεί. Βούτηξε στην εξωτερική του Verstappen και έπειτα έκλεισε ακριβώς στο όριο την γραμμή της στροφής 3. Ήταν το highlight της ημέρας.

Τελικά, με την Red Bull να αλλάζει την στρατηγική του Max σε 3 στάσεις και τον Perez να ανοίγει δρόμο για δεύτερη φορά, ο Verstappen θα έπαιρνε την 4η φετινή του νίκη. Ο Russell έπρεπε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση. Επιπλέον, ο Hamilton παρά το κλατάρισμα από την επαφή με τον Magnussen στον πρώτο γύρο θα ανέκαμπτε εντυπωσιακά για να τερματίσει 5ος.

Ο Lewis είχε βρεθεί 4ος προς στιγμήν αλλά έπρεπε να επιβραδύνει -όπως και ο Russell- στους τελευταίους γύρους καθώς υπήρχε ο κίνδυνος εγκατάλειψης και των δύο Mercedes. Η ομάδα ισχυρίστηκε μετά το τέλος του αγώνα ότι υπήρξε πρόβλημα υπερθέρμανσης. Όμως, το χρονικό σημείο στο οποίο εμφανίστηκε το θέμα καθώς και το ότι συνέβη ταυτόχρονα στα δύο μονοθέσια μοιάζει πολύ με έλλειψη καυσίμου.

Ο Wolff ήταν τόσο ενθουσιασμένος στο τέλος ώστε δήλωσε ότι με τον Hamilton είχαν τον ταχύτερο συνδυασμό χθες. Σίγουρα η Mercedes ήταν πολύ βελτιωμένη. Ωστόσο σε καθαρό ρυθμό δεν μπορεί ακόμη να ανταγωνιστεί τις Ferrari-Red Bull. Επιπλέον, μένει να φανεί εάν αυτή η βελτίωση είναι μόνιμη ή είχε να κάνει με την φύση του συγκεκριμένου σιρκουί.

Το πιθανότερο είναι πώς η W13 θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Και εάν επαναληφθούν τα προβλήματα αξιοπιστίας που έχουν αντιμετωπίσει οι δύο πρωτοπόροι, δεν αποκλείονται ορισμένες νίκες για τους Russell και Hamilton φέτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Andretti: Η άλωση του Piranha Club;
F1 GP Ισπανίας: Ένας συγκλονιστικός γύρος
F1 GP Ισπανίας: Νίκη Verstappen- Λάμψη Mercedes

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto