Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Καναδά: Προεπισκόπηση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Έπειτα από απουσία δύο ετών, η Formula 1 επιστρέφει και πάλι στο εξαιρετικό circuit Gilles Villeneuve του Μόντρεαλ. Η Red Bull και ο Max Verstappen φτάνουν με κεκτημένη ταχύτητα στον Καναδά έπειτα από τον θρίαμβο του Baku. Θα έχουν οι Leclerc και Ferrari απάντηση;

Και το ερώτημα αυτό δεν αρκεί να απαντηθεί μόνο στον τομέα της ταχύτητας. Εκεί, τόσο ο Leclerc όσο και η F1-75 έχουν αποδείξει επανειλημμένα ότι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τους πρωτοπόρους των δύο πρωταθλημάτων. Τι γίνεται, όμως, με το θέμα της αξιοπιστίας;

Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι ο Leclerc δεν θα πάρει κάποια ποινή θέσεων στην εκκίνηση του Μόντρεαλ, θα καταφέρει η PU της Ferrari να βγάλει όλη την απόσταση απροβλημάτιστα; Το ερώτημα ακούγεται ίσως περίεργο σε μια εποχή στην οποίαν είχαμε σχεδόν ξεχάσει πώς είναι να “σκάει” ένας κινητήρας.

Όμως, με δύο εγκαταλείψεις λόγω PU στους τελευταίους τρεις αγώνες για τον Leclerc, οι tifosi έχουν κάθε λόγο να… αγωνιούν μέχρι την πτώση της καρό σημαίας. Από την άλλη, η Red Bull φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα με το σύστημα τροφοδοσίας που της είχαν στοιχίσει στην αρχή της χρονιάς. Η RB18 είναι το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στο grid και ο Max Verstappen έχει καταφέρει να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο.

Ο Ολλανδός ακόμη και αν κάποιες φορές στις κατατακτήριες δεν παίρνει το απόλυτο από το μονοθέσιο του φέτος, έχει καταφέρει να επικρατήσει στους περισσότερους αγώνες. Για το Μόντρεαλ αναμένεται να επανέλθει μπροστά από τον Perez και στα δοκιμαστικά.

Επιπλέον, παρά το ότι το καναδικό σιρκουί είναι όπως και αυτό του Αζερμπαϊτζάν, rear-limited – και άρα η Ferrari θα έχει ένα μικρό προβάδισμα- ο πρωταθλητής θα προβληματίσει τα κόκκινα μονοθέσια στον αγώνα. Και θα περιμένει το παραμικρό στραβοπάτημα της Scuderia για να πάρει μία ακόμη νίκη.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Θέατρο αξέχαστων στιγμών στην ιστορία της Formula 1,  το καναδικό σιρκουί χάρη στη μοναδική του χάραξη που συνδυάζει τις υψηλές ταχύτητες με μικρούς χώρους διαφυγής απαιτεί από τους οδηγούς ακρίβεια επιπέδου Μονακό και τέχνη στο φρενάρισμα ανάλογη της Monza.

Τα 4,361 χιλιόμετρά του αποτελούνται ως επί το πλείστον από αρκετά μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε σικέιν. Το χαρακτηριστικό αυτό δοκιμάζει τη μηχανική και την αεροδυναμική ευστάθεια των μονοθέσιων κατά την επιβράδυνση. Τα φρένα καταπονούνται ιδιαιτέρως στον συγκεκριμένο αγώνα και παραδοσιακά οι ομάδες ετοιμάζουν ειδικές αεροεισαγωγές για την ψύξη τους.

Οι ευκαιρίες που προσφέρονται για προσπέρασμα είναι αρκετές χάρη και στις 3 ζώνες DRS. Η πρώτη βρίσκεται ανάμεσα στις στροφές 7 και 8..Οι άλλες δύο βρίσκονται στην κεντρική ευθεία και στην μεγάλη ευθεία πριν από το σημείο-σήμα κατατεθέν της πίστας. Αυτό δεν είναι άλλο από το διαβόητο και πολύ τεχνικό τελευταίο σικέιν του «τοίχου των πρωταθλητών».

Εξαιρετικά δύσκολο είναι και το πέρασμα και από τις δύο πρώτες στροφές της διαδρομής ενώ το ψηλό κερμπ της στροφής 4 μπορεί πολύ εύκολα να στείλει έναν απρόσεκτο οδηγό στις απέναντι μπαριέρες. Οι έξοδοι του Safety car είναι συνήθεις και μπορούν να αλλάξουν δραματικά τη ροή του Grand Prix. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 70 γύρους.

Ελαστικά

Όπως και στους δύο τελευταίους αγώνες η Pirelli φέρνει τις C3, C4 και C5 γόμες ως hard, medium και soft αντίστοιχα. Η άσφαλτος δεν είναι ιδιαίτερα τραχιά στο καναδικό σιρκουί. Ωστόσο, η καταπόνηση από τα συνεχή φρεναρίσματα είναι μεγάλη.

Μία υπερβολή από κάποιον οδηγό σε ένα φρενάρισμα, μπορεί να οδηγήσει εύκολα σε flat spot το οποίο θα χαλάσει όλον τον ρυθμό του stint. Ο τελευταίος αγώνας στον Καναδά έγινε το 2019 και ήταν του ενός Pit-stop. Η λογική υπαγορεύει ότι και φέτος με τις πιο ανθεκτικές γόμες, η ιστορία θα επαναληφθεί.

Όμως, η πίστα Gilles Villeneuve έχει ένα από τα μικρότερα pitlanes στο πρωτάθλημα. Αυτό δίνει αρκετή ευελιξία στην στρατηγική. Ιδίως σε περίπτωση -ή περιπτώσεις- Safety car κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

Παρασκευή 17/06 21:00 FP1.

Σάββατο 18/06 00:00 FP2, 20:00 FP3, 23:00 Κατατακτήριες δοκιμές.

Κυριακή 19/06 21:00 Αγώνας.


Χρήση στοιχείων PU

Οδηγός Ομάδα PU ICE TC MGU-H MGU-K ES CE EX
Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 3
George Russell Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 3
Max Verstappen Red Bull Red Bull 2 2 2 2 1 1 3
Sergio Perez Red Bull Red Bull 2 2 2 1 1 1 4
Charles Leclerc Ferrari Ferrari 2 3 2 2 1 1 4
Carlos Sainz Ferrari Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Lando Norris McLaren Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Fernando Alonso Alpine Renault 4 4 4 4 3 3 4
Esteban Ocon Alpine Renault 2 2 2 2 2 2 2
Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 3 3 3 3 2 2 5
Yuki Tsunoda AlphaTauri Red Bull 3 3 3 3 1 1 4
Lance Stroll Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 2 1 2
Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 2 2 2 3 2 2 2
Alexander Albon Williams Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
Nicholas Latifi Williams Mercedes 2 2 2 2 2 1 2
Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 2 3 3 2 1 2 4
Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari 2 2 2 2 1 1 3
Kevin Magnussen Haas Ferrari 2 2 2 3 2 2 3
Mick Schumacher Haas Ferrari 2 3 2 2 2 2 4

-Από 3 τεμάχια επιτρέπονται στη διάρκεια της σεζόν στα στοιχεία ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης), TC (τούρμπο), MGU-H και MGU-K (οι δύο ηλεκτροκινητήρες).

-Από 2 τεμάχια επιτρέπονται στη διάρκεια της σεζόν στα στοιχεία ES (μπαταρία) και CE (ηλεκτρονικά) ενώ 8 τεμάχια επιτρέπονται στο στοιχείο EX (εξατμίσεις).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Χρονικό μιας προαναγγελθείσας βλάβης
Verstappen: Οι… αναποδιές συμβαίνουν
Leclerc: Πιστεύω ακόμη στην ομάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto