Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Το πιο αναπάντεχο grid της χρονιάς (+video)

Ελλάδα 11:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ισπανίας: Το πιο αναπάντεχο grid της χρονιάς (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Το πιο αναπάντεχο grid της χρονιάς (+video)

FORMULA 1

Εάν εξαιρέσουμε τον Μαξ Φερστάπεν στην pole θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το υπόλοιπο grid του σημερινού αγώνα ως τελείως αναπάντεχο. Ας δούμε πώς προέκυψε.

Advertisement
Advertisement

Ο Σάινθ στην δεύτερη θέση και ο Λεκλέρ -χωρίς μηχανικό πρόβλημα- δέκατος ένατος; Οι δύο McLaren εντός Q3 με τον Νόρις τρίτο; Ο Στρολ ταχύτερος από τον Αλόνσο; Και όλα αυτά στο στεγνό. Τι μαγεία είναι ακριβώς αυτή;

Για όλα τα πράγματα, όμως, στην F1 υπάρχει μία λογική εξήγηση. Και στην περίπτωση των χθεσινών κατατακτήριων θα πρέπει να γυρίσουμε το ρολόι δυόμισι ώρες πριν την διεξαγωγή τους. Τότε, κατά τη διάρκεια του FP3 είχαμε μία ελαφριά βροχόπτωση στην πίστα της Βαρκελώνης. Η βροχή σταμάτησε σχετικά γρήγορα και δεν επισκέφτηκε ξανά την πίστα μέχρι το τέλος του Q3. Ωστόσο είχε κάνει ήδη το… θαύμα της!

Advertisement
Advertisement

Ποιο ήταν αυτό; Κυρίως το ότι έριξε πολύ την θερμοκρασία του οδοστρώματος. Καθώς η Pirelli φέρνει παραδοσιακά τις τρεις πιο σκληρές γόμες του φάσματός της στην Βαρκελώνη προέκυψε ένα πρόβλημα το οποίο αρκετοί οδηγοί δεν αντιλήφθηκαν έγκαιρα. Η C3 γόμα, το μαλακό ελαστικό για το τριήμερο δηλαδή, δεν ανεβάζει τόσο εύκολα θερμοκρασία σε κρύο οδόστρωμα.

Advertisement

Κατά συνέπεια οι οδηγοί έπρεπε να βρουν έναν πιο επιθετικό τρόπο προετοιμασίας του ελαστικού πριν τον γρήγορο γύρο. Πράγμα που έκρυβε κινδύνους καθώς υπήρχαν ακόμη ορισμένα βρεγμένα σημεία, κυρίως στον τομέα 3. Kι έτσι, όμως, ο επιθετικός γύρος προετοιμασίας δεν θα ήταν αρκετός. Οι οδηγοί έπρεπε να προσαρμόσουν συνολικά τον τρόπο οδήγησής τους στα νέα δεδομένα.

Παίρνοντας ότι προσφέρει η πίστα

Φυσικά δεν υπάρχει καλύτερος οδηγός για μία τέτοιου είδους πρόκληση από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έχει δηλώσει πολλές φορές ότι στο μυαλό του δεν υπάρχει ένα οδηγικό στιλ. Απλώς προσαρμόζεσαι στο αυτοκίνητο που διαθέτεις και στις συνθήκες που επικρατούν. Αυτή είναι η πραγματική αγωνιστική οδήγηση.

Και αυτό ακριβώς έπραξε ο Μαξ χθες στην Βαρκελώνη. Άλλαξε τις γραμμές του ώστε να φέρει την C3 γόμα στην σωστή θερμοκρασία. Οι στροφές του δεν ήταν σύντομες όπως συνήθως. Αντιθέτως, πίεζε τα εμπρός ελαστικά για περισσότερη ώρα εντός των στροφών. Και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.

Advertisement

Από την άλλη οι Πέρεζ, Λεκλέρ, Ράσελ και -σε μικρότερο βαθμό- ο Αλόνσο δεν προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα. Και το πλήρωσαν λίγο-πολύ όλοι τους. Οι τρεις πρώτοι μένοντας εκτός Q3 και ο τελευταίος κάνοντας λάθος στο Q1 που τραυμάτισε το πάτωμα της AMR23. Πράγμα που του στέρησε τη δυνατότητα για κάτι καλύτερο από την 8η θέση χθες.

Πρώην και νυν teammates

Οι Σάινθ και Νόρις, δύο πρώην teammates στην McLaren, τα πήγαν εξαιρετικά χθες. Για τον Κάρλος θα λέγαμε ότι οι συνθήκες ταίριαξαν γάντι στον τρόπο που οδηγεί γενικώς. Μπορούσε να φέρει εύκολα τα Pirelli στην θερμοκρασία λειτουργίας και να είναι συνέχεια ανταγωνιστικός. Η δεύτερη θέση ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσε να πάρει χθες.

Όσο για τον Νόρις αρκούν οι δηλώσεις του Φερστάπεν μετά τις κατατακτήριες. Ερωτηθείς για το αν τον είχε εκπλήξει η σειρά των οδηγών πίσω του, ο Ολλανδός απάντησε: «Ναι, με εξέπληξε ο Λάντο. Συγγνώμη, εννοώ η McLaren. Ποτέ δεν θα εκπλαγώ από τον Λάντο».

Είναι πασίδηλος ο σεβασμός που τρέφουν οι υπόλοιποι οδηγοί για τον Νόρις. Φυσικά ο Λάντο οδήγησε υπέροχα χθες. Τον βοήθησε φυσικά η ευκολία με την οποία η MCL60 ανεβάζει θερμοκρασία στα εμπρός ελαστικά της. Αλλά και πάλι η επίδοσή του ήταν εντυπωσιακή. Όπως εντυπωσιακή ήταν και η εμφάνιση του Πιάστρι. Ο Αυστραλός οδήγησε φανταστικά και μόνο ένα μικρό λάθος στο Q3 του στέρησε την δυνατότητα για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Ο Αυστραλός ήταν ταχύτερος όλων (!) στην τελευταία πολύ δύσκολη στροφή της πίστας.

Κλείνουμε με το περιστατικό ανάμεσα στις δύο Mercedes. Το χθεσινό πολύ περίεργο συμβάν μεταξύ των Ράσελ και Χάμιλτον ήταν πρώτα ευθύνη της ομάδας και μετά των οδηγών. Μία ασυνεννοησία πρώτου μεγέθους η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα πολύ επικίνδυνο ατύχημα.

Αρκεί να σημειώσουμε ότι εάν ήταν οι Λεκλέρ-Σάινθ στην θέση των οδηγών της Mercedes τα διεθνή μέσα θα είχαν ήδη… σταυρώσει τη Ferrari! Ευτυχώς, πάντως, για την Mercedes που δεν έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο τα δύο τελευταία χρόνια. Ειδάλλως η συνύπαρξη των Ράσελ-Χάμιλτον θα έκανε εκείνη των Ρόζμπεργκ-Χάμιλτον να μοιάζει με… βόλτα στο πάρκο!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
McLaren: Σημαντική μεταγραφή από την Red Bull!
Μπρους ΜακΛάρεν: Ένα γρήγορο πέρασμα στην αιωνιότητα (+video)
F1 GP Ισπανίας: Κυρίαρχος Φερστάπεν