Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | NewsAutoChoice

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Προεπισκόπηση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η πρώτη επίσκεψη του πρωταθλήματος στην Ευρώπη ολοκληρώνεται με έναν αγώνα στην κατεξοχήν πίστα δοκιμών της F1. Εκείνην του Μοντμελό στην Βαρκελώνη.

Μία πρόκληση αρκετά διαφορετική για οδηγούς και ομάδες σε σχέση με εκείνης του Μονακό, την προηγούμενη εβδομάδα.

Στο ισπανικό σιρκουί, η αεροδυναμική αποδοτικότητα των μονοθέσιων είναι το Α και το Ω. Κατά συνέπεια η Red Bull αναμένεται εξαιρετικά ισχυρή εκεί, ιδιαίτερα σε συνθήκες αγώνα. Από την άλλη, η Ferrari θα φέρει αρκετές αναβαθμίσεις στην SF-23. Και σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Φρεντ Βασέρ, τα κόκκινα μονοθέσια θα πρέπει από εδώ και στο εξής να μάχονται σε κάθε αγώνα τουλάχιστον για την pole.

Η Ferrari θα έχει νέα πλαϊνά -πιο κοντά σε εκείνα της Red Bull- νέο πάτωμα αλλά και πίσω ανάρτηση. Σύμφωνα με τον Βασέρ, η ομάδα θα φέρει αναβαθμίσεις και στους επόμενους αγώνες. Είναι μία αλλαγή στρατηγικής της Scuderia στον τομέα αυτόν σε σχέση με πέρσι.

Φυσικά, η Aston Martin και ο Φερνάντο Αλόνσο θα είναι εξαιρετικά δύσκολοι αντίπαλοι στην Βαρκελώνη για τις SF-23. Ο Ισπανός έχει έπειτα από καιρό ένα ανταγωνιστικό πακέτο στον εντός έδρας αγώνα του. Και θα περιμένει το παραμικρό στραβοπάτημα από τις Red Bull για να δώσει χαρά στους συμπατριώτες του.

Σε ότι αφορά την Alpine, η γαλλική ομάδα εντυπωσίασε στο Μονακό με τις επιδόσεις των Οκόν -κυρίως- και Γκασλί. Επιπλέον ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Άλνα Περμέιν πιστεύει ότι η A523 θα τα πάει εξίσου καλά στην Βαρκελώνη. Στόχος της ομάδας είναι να βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με τις Ferrari και Mercedes.

Σε ότι αφορά την τελευταία, οι αναβαθμίσεις του Μονακό δεν εντυπωσίασαν ακριβώς. Τουλάχιστον στο χρονόμετρο. Ωστόσο οι Χάμιλτον-Ράσελ δηλώνουν ευχαριστημένοι από την βελτιωμένη αίσθηση του μονοθέσιου τους. Σε μία από τις πιο ολοκληρωμένες πίστες του πρωταθλήματος θα φανεί και η πραγματική αξία αυτών των βελτιώσεων.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το Μοντμελό είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος, που μας αποκαλύπτει συνήθως τον καλύτερο συνδυασμό αυτοκινήτου-οδηγού της χρονιάς.  Οι γρήγορες καμπές (στροφές 3 και 9) καθώς και οι αρκετά ισχυροί και εναλλασσόμενης διεύθυνσης  άνεμοι στην περιοχή δοκιμάζουν την αεροδυναμική ευστάθεια των μονοθέσιων αλλά και την ικανότητα των οδηγών.

Η τραχιά άσφαλτος και τα υψηλά αεροδυναμικά φορτία  σημαίνουν και αυξημένη καταπόνηση των ελαστικών (κυρίως του εμπρός αριστερού). Τα χαρακτηριστικά αυτά επιβραβεύουν συνήθως τους συνδυασμούς που είναι πιο «ευγενικοί» με τα ελαστικά.

Για φέτος υπάρχουν ορισμένες αλλαγές στην πίστα. Η σημαντικότερη εξ αυτών είναι η κατάργηση του σικέιν στο τέλος του τρίτου τομέα. Συνεπώς το συγκεκριμένο σημείο αποκτά ξανά τη μορφή που είχε πριν το 2007, με αποτέλεσμα η διαδρομή να γίνει ταχύτερη.

Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 66 γύρους 4,675 χιλιομέτρων.

Ελαστικά

Παραδοσιακά, η Pirelli φέρνει κάθε χρόνο στην Βαρκελώνη τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της. Συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη ο ορισμός των C1, C2 και C3 ως σκληρής, μέσης και μαλακής αντίστοιχα. Βέβαια η φθορά στη διάρκεια του αγώνα είναι σημαντική και η μία στάση στα pits δεν είναι αρκετή.

Εξάλλου ο περσινός νικητής Φερστάπεν είχε κάνει τρεις στάσεις για αλλαγή ελαστικών, όσες και η πλειοψηφία των υπόλοιπων οδηγών. Φυσικά οι φετινές γόμες τις Pirelli είναι πιο σκληρές από τις περσινές. Ίσως το γεγονός αυτό δελεάσει ορισμένους συνδυασμούς να επιχειρήσουν δύο στάσεις στον αγώνα.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ANT1+(όλο το τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 02/06
    14:30: FP1
    18:00: FP2
  • Σάββατο 03/06
    13:30: FP3
    17:00: Κατατακτήριες Δοκιμές
  • Κυριακή 04/06
    16:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alfa Romeo: Ενώνει δυνάμεις με την Haas το 2024;
Αντρέτι: Θα πείσω τον Φερστάπεν για το Indy500!
F1 GP Μονακό: Αυτό είναι το πραγματικό Μονακό! (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ