Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

RB19: Το καλύτερο μονοθέσιο στην ιστορία της Red Bull!

Ελλάδα 7:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

RB19: Το καλύτερο μονοθέσιο στην ιστορία της Red Bull!

FORMULA 1

RB19: Το καλύτερο μονοθέσιο στην ιστορία της Red Bull!

FORMULA 1

Η Red Bull RB19 έχει το απόλυτο μέχρι στιγμής στη σεζόν. Και η πρόσφατη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι έθεσε ένα ακόμη ορόσημο για την ομάδα από το Μίλτον Κινς.

Advertisement
Advertisement

Ένα χρόνο και μία ημέρα πριν πέσει η καρό σημαία στο Μαϊάμι φέτος, ο Φερστάπεν κατάφερνε να πάρει και πάλι την νίκη στην ίδια πίστα. Λίγοι φαντάζονταν ότι με εκείνη η νίκη του Ολλανδού ξεκινούσε μία άνευ προηγουμένου περίοδος επιτυχίας για την Red Bull.

Έναν χρόνο μετά η αυστριακή ομάδα έχει κερδίσει τους 20 από τους 23 αγώνες οι οποίοι έχουν διεξαχθεί. Μόνο σε Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία και Βραζιλία ο ανταγωνισμός έχει πανηγυρίσει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Σε όλα τα υπόλοιπα GP ήταν ένας οδηγός της Red Bull που πήρε πρώτος την καρό σημαία.

Advertisement
Advertisement

Συνήθως εκείνος ήταν ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έχει κερδίσει 16 από τους 20 αυτούς αγώνες. Οι 4 νίκες του Πέρεζ έχουν έρθει όλες σε σιρκουί πόλης. Μονακό, Σιγκαπούρη, Τζέντα και Μπακού. Φέτος το μεταξύ τους «σκορ» είναι στο 3-2 υπέρ του Φερστάπεν. Σε 4 από τις 5 περιπτώσεις, μάλιστα, οι δύο RB19 έχουν σημειώσει το 1-2 στον αγώνα.

Για την αξία των δύο οδηγών δε χρειάζεται να πούμε πολλά. Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο καλύτερος οδηγός στην F1 εδώ και αρκετά χρόνια. Επιπλέον και ο Πέρεζ είναι ένας εξαιρετικός πιλότος ο οποίος μπορεί υπό συνθήκες να προβληματίσει ακόμη και τα μεγαλύτερα ονόματα του grid.

Το σωστό concept

Ο Έντσο Φερράρι έλεγε ότι την στιγμή που ένα μονοθέσιο παίρνει πρώτο την καρό σημαία η επιτυχία ανήκει κατά 60% σε εκείνο και κατά 40% στον οδηγό του. Συνεπώς δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη το «όπλο» που έχουν στα χέρια τους οι Φερστάπεν και Πέρεζ φέτος. Την Red Bull RB19.

Η φετινή Red Bull αποτελεί εξέλιξη της ήδη πανίσχυρης περσινής RB18. Η σχεδιαστική ομάδα των Νιούι-Βασέ-Μπάλμπο έχει κάνει για ακόμη μία χρονιά φανταστική δουλειά σε όλους τους τομείς. Μπορεί το ξεκίνημα του τρέχοντος project πίσω στο 2022 να μην προϊδέαζε για μία τέτοιου είδους κυριαρχία. Ωστόσο η συνέχεια ήταν διαφορετική.

Η RB18 ήταν εκείνο το μονοθέσιο που είχε τελικά το μεγαλύτερο δυναμικό εξέλιξης στο grid. Μόλις ξεπέρασε τα προβλήματα νεότητας και οι άνθρωποι της ομάδας κατανόησαν πλήρως τον βέλτιστο τρόπο λειτουργίας της, ο ανταγωνισμός δεν είχε απάντηση.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλά από τα προτερήματα της φετινής RB19 έχουν τις ρίζες του στην προκάτοχό της. Οι άνθρωποι της Red Bull ήταν ίσως οι μόνοι στο grid που είχαν καταλάβει πραγματικά τις απαιτήσεις των νέων μονοθέσιων ground effect. Κατά συνέπεια ήταν και οι μόνοι που απέφυγαν ουσιαστικά τον σκόπελο του porpoising στην αρχή του 2022.

Έτσι είχαν ετοιμάσει εξ αρχής ένα πακέτο στο οποίο αναρτήσεις και πάτωμα συνεργάζονταν αρμονικά ώστε το μονοθέσιο να παράγει την απαιτούμενη κάθετη δύναμη ανά δεδομένη στιγμή. Ούτε λιγότερη (βλέπε McLaren, Williams) ούτε περισσότερη (Mercedes, Ferrari).

Ενώ ο ανταγωνισμός έπρεπε να κάνει ριζικές αλλαγές εν μέσω του πρωταθλήματος, οι της Red Bull απλώς ρύθμιζαν λεπτομέρειες και βελτιστοποιούσαν επιμέρους χαρακτηριστικά της RB18. Δεν θα έπρεπε να μας παραξενεύει, λοιπόν, η περσινή εικόνα του πρωταθλήματος, ιδίως στο δεύτερο μισό του.

Ένα βήμα μπροστά

Advertisement

Έτσι, η Red Bull έχει βρεθεί στην ζηλευτή θέση του να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Ακόμη και περσινή η τεχνική ντιρεκτίβα νο39 -που οδήγησε στις μικρές φετινές αλλαγές κανονισμών- δεν ήταν ικανή να ανακόψει την πορεία των Φερστάπεν-Πέρεζ.

Advertisement

Κατά συνέπεια η φετινή RB19 έδειξε από την αρχή ότι είναι το κορυφαίο φετινό μονοθέσιο. Πολύς λόγος έχει γίνει για τον τρόπο που εκμεταλλεύεται την ενεργοποίηση του DRS. Φαίνεται ότι κατά τον σχεδιασμό της πίσω πτέρυγας, της ανάρτησης και του διαχύτη η ομάδα του Άντριαν Νιούι έχει προβλέψει την αλλαγή συμπεριφοράς του πίσω μέρους όταν ανοίγει το πτερύγιο σε μεγάλες ταχύτητες.

Έτσι, η RB19 καταφέρνει να κρατάει σταθερή τη ροή του αέρα στο πίσω μέρος αποκομίζοντας διπλό όφελος. Και παίρνει τα μέγιστα από το DRS αλλά και δεν αποσταθεροποιείται όταν εκείνο κλείνει κατά τη φάση του φρεναρίσματος. Είναι μία λύση που τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes προσπαθούν να αντιγράψουν από την αρχή της χρονιάς.

Advertisement

Ωστόσο η Red Bull είναι τουλάχιστον 6 μήνες μπροστά σε εξέλιξη. Κατά συνέπεια όταν οι ανταγωνίστριες της αυστριακής ομάδας έχουν έτοιμες τις δικές τους λύσεις, η ομάδα από το Μίλτον Κινς, λογικά, θα έχει βρει κάτι καινούργιο το οποίο θα της δίνει κάποια δέκατα επιπλέον.

Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την PU της Honda που χρησιμοποιούν οι RB19. Όσο και εάν το ξεκίνημα του 2015 ήταν δύσκολο έως απογοητευτικό για τους Ιάπωνες, η εξέλιξη του project, τους δικαίωσε. Την στιγμή αυτή η Red Bull έχει όλο το πακέτο. Και μάλλον θα συνεχίσει να το έχει μέχρι και το 2025. Θα μπορέσει κάποιος να την πλησιάσει ή οι ταύροι θα σπάζουν απλώς το ένα ρεκόρ μετά το άλλο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Παραμένουν οι Βασέ και Μπάλμπο;
Νιούι: Είχε απορρίψει προσφορά ανταγωνίστριας ομάδας!
Ρικιάρντο: Πιθανή η επιστροφή του εντός του 2023!