Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Pirelli: Νέα ελαστικά για το Silverstone

Ελλάδα 6:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Pirelli: Νέα ελαστικά για το Silverstone

FORMULA 1

Pirelli: Νέα ελαστικά για το Silverstone

FORMULA 1

Η Pirelli πρότεινε ένα νέο ελαστικό για το GP Μεγάλης Βρετανίας και ο επικεφαλής της μας δίνει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την δουλειά που προηγείται ενός αγωνιστικού τριημέρου.

Advertisement
Advertisement

Με τις επιδόσεις των μονοθέσιων του 2023 να έχουν υπερβεί τις προβλέψεις, η ιταλική εταιρία αποφάσισε να αναλάβει δράση.

Συγκεκριμένα, η Pirelli έχει προτείνει στην FIA την χρησιμοποίηση ενός νέου, πιο ανθεκτικού ελαστικού από τον αγώνα του Silverstone και μετά. Το ελαστικό αυτό έχει κατασκευαστεί για να αντέχει τα μεγάλα αεροδυναμικά φορτία που παράγουν τα φετινά μονοθέσια και τα οποία έχουν αυξηθεί σε σχέση με πέρσι παρά τις αλλαγές στους κανονισμούς. Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχία στην ιταλική εταιρία για το κατά πόσον τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται φέτος θα αντέξουν στις πιο δύσκολες δοκιμασίες του πρωταθλήματος.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα και από τον πέμπτο αγώνα της σεζόν έχει γίνει εμφανές ότι οι χρόνοι είναι πολύ χαμηλότεροι από τις προβλέψεις της Pirelli και των ομάδων. Έτσι, καθώς πηγαίνουμε στα πιο απαιτητικά γρήγορα σιρκουί η Pirelli θέλει να αποφύγει την πιθανότητα της αστοχίας κάποιου ελαστικού, ιδίως σε κάποια γρήγορη στροφή.

Για να εγκριθεί η αλλαγή της προδιαγραφής των ελαστικών θα πρέπει να συμφωνήσει και η επιτροπή της FIA για την Formula 1. Δηλαδή οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης και τουλάχιστον οκτώ από τις δέκα ομάδες. Η επιτροπή αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα καθώς η Pirelli επιθυμεί να διεξαχθούν και δοκιμές με τα συγκεκριμένα ελαστικά πριν το Silverstone.

Advertisement

Λογικά η έγκριση της εισήγησης Pirelli θα είναι απλώς τυπικό θέμα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ελαστικά αυτά θα παραμείνουν και για το 2024.

Κρατώντας ισορροπίες

Η Pirelli είναι από το 2011 η αποκλειστική προμηθεύτρια ελαστικών στο πρωτάθλημα της F1. Ο ρόλος της είναι κρίσιμος αλλά η ιταλική εταιρία έχει ανταποκριθεί εξαιρετικά σε αυτόν.

Advertisement

Κάθε Grand Prix φέρει τη σφραγίδα της Pirelli. Ωστόσο η δουλειά που πρέπει να γίνει μέχρι την έναρξη των ελεύθερων δοκιμών κάθε Παρασκευή είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό. Σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, ο Μάριο Ίζολα αποκαλύπτει τον τρόπο προετοιμασίας της Pirelli για κάθε GP αλλά και το πώς η τεχνολογία της F1 περνάει στα Pirelli που έχετε στο αυτοκίνητό σας.

«Είναι πολύ δύσκολο για όσους είναι απ’ έξω να καταλάβουν το τι κάνουμε. Όπως και το πόση πίεση ασκούν τα αυτοκίνητα της F1 στα ελαστικά» πιστεύει ο Ίζολα. «Οι ομάδες της F1 είναι οι πιο απαιτητικοί μας πελάτες. Αναζητούν ακόμη και το γραμμάριο που θα τους δώσει πλεονέκτημα. Και εμείς πρέπει να δίνουμε σε όλους τις ίδιες πληροφορίες, να τους αντιμετωπίζουμε ισότιμα» σημειώνει.

Advertisement

Φυσικά, ένα πρόβλημα για τον αποκλειστικό προμηθευτή του πρωταθλήματος είναι η ποικιλομορφία των μονοθέσιων. Μπορεί οι κανονισμοί να είναι κοινοί για όλους. Ωστόσο δεν έχουν όλα τα μονοθέσια πανομοιότυπα χαρακτηριστικά. Η Ferrari φέρνει γρήγορα σε θερμοκρασία τα ελαστικά της, αλλά τα φθείρει το ίδιο γρήγορα. Αντίστροφη συμπεριφορά έχει η Mercedes, ενώ η Red Bull βρίσκεται κάπου στη μέση.

Πώς αντιμετωπίζει η Pirelli, λοιπόν, αυτήν την πρόκληση; «Ελέγχουμε διεξοδικά όλα τα δεδομένα. Δεν λέμε στις ομάδες τι να κάνουν. Ωστόσο στρέφουμε την προσοχή τους στους τομείς που πρέπει να δουλέψουν. Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις στις οποίες μία ομάδα θα παρουσιάσει τελείως διαφορετικά δεδομένα από τις υπόλοιπες εννιά. Τότε εξαιρούμε τα αποτελέσματα αυτής της ομάδας από την βάση δεδομένων μας» δηλώνει ο Ίζολα.

Από την πίστα στον δρόμο

Η εμπειρία της Pirelli από τους αγώνες F1 μεταφράζεται και στα προϊόντα που διαθέτει προς κατανάλωση. Εξάλλου, όσο περίεργο και αν φαίνεται, ένα ελαστικό δρόμου έχει αρκετές ομοιότητες με ένα ελαστικό F1.

«Η στεφάνη που χρησιμοποιούμε στα ελαστικά της F1 είναι η ίδια με εκείνην των ελαστικών δρόμου. Η ροπή που παράγουν τα μονοθέσια είναι τόσο μεγάλη ώστε δεν μπορούμε να αφήσουμε κανένα περιθώριο. Η επαφή του ελαστικού με την ζάντα πρέπει να είναι τέλεια» πιστεύει ο Ίζολα. «Πλέον με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουμε αντίστοιχες πιέσεις που ασκούνται στα ελαστικά δρόμου. Και αυτή είναι μία ακόμη ομοιότητα με την F1» σημειώνει.

Ο Ιταλός δηλώνει ότι η ενασχόληση της Pirelli με την F1 την έχει βοηθήσει να βελτιώσει τα προϊόντα της που προορίζονται για τους δημόσιους δρόμους. Και μάλιστα σε παραπάνω από έναν τομείς.

«Λόγω των απαιτήσεων της F1 ήμασταν αναγκασμένοι να επιταχύνουμε τη διαδικασία παραγωγής. Θα έλεγα ότι χάρη στην αυτοματοποίηση έχουμε κερδίσει το 30% του χρόνου που σπαταλούσαμε παλαιότερα. Τις ίδιες τεχνικές έχουμε εφαρμόσει και στην διαδικασία παραγωγής ελαστικών δρόμου» υπογράμμισε ο Ιταλός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το πιο petrolhead στατικό ποδήλατο ανήκει στην Pirelli
F1 GP Μαϊάμι: Ασταμάτητος!
Ferrari: Είναι η εξέλιξη της SF-23 χαμένη υπόθεση;