Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ferrari: Είναι η εξέλιξη της SF-23 χαμένη υπόθεση;

Ελλάδα 9:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Είναι η εξέλιξη της SF-23 χαμένη υπόθεση;

FORMULA 1

Ferrari: Είναι η εξέλιξη της SF-23 χαμένη υπόθεση;

FORMULA 1

Η Scuderia έφερε στο Μαϊάμι τις σημαντικότερες, μέχρι στιγμής, φετινές της αναβαθμίσεις. Ωστόσο το αποτέλεσμα του αγώνα δεν την δικαίωσε.

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα η SF-23 είχε νέο πάτωμα και διαχύτη με στόχο την αύξηση της κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος του μονοθέσιου. Και μέχρι το Σάββατο το ιταλικό μονοθέσιο έδειχνε όντως βελτιωμένο.

Μπορεί οι Λεκλέρ και Σάινθ να μην ήταν σε θέση να επαναλάβουν το περσινό τους 1-2 στις κατατακτήριες. Εντούτοις υπήρξαν δύο πολύ θετικές ενδείξεις. Από τη μία ο Λεκλέρ έμοιαζε ικανός να προβληματίσει τις Red Bull για την pole μέχρι να κάνει το λάθος του στο Q3. Από την άλλη και ο Σάινθ δεν τα πήγαινε καθόλου άσχημα σε σχέση με τον teammate του.

Advertisement
Advertisement

Πολλοί πίστεψαν ότι οι αναβαθμίσεις της Ferrari έκαναν την SF-23 ταχύτερη αλλά και πιο προβλέψιμη. Το λάθος του Σαρλ στις κατατακτήριες αποδόθηκε σε υπερβολή του Μονεγάσκου παρά σε πρόβλημα ισορροπίας του μονοθέσιου.

Ωστόσο η εικόνα των δύο κόκκινων μονοθέσιων στον αγώνα ίσως λέει μία διαφορετική ιστορία. Ο Σάινθ έπειτα από ένα καλό πρώτο stint δεν μπόρεσε να κρατήσει επαφή με τους Αλόνσο και Ράσελ για την τρίτη θέση. Όσο για τον Λεκλέρ, ο Μονεγάσκος θα περνούσε μεγάλο μέρος του αγώνα μονομαχώντας με την… Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν. Χωρίς, μάλιστα, να την κερδίζει πειστικά!

Τελείως απρόβλεπτη

Μετά τον αγώνα οι κάμερες συνέλαβαν τους δύο οδηγούς της Scuderia να συζητούν για το GP που μόλις είχε τελειώσει. Η απογοήτευση ήταν έκδηλη στις εκφράσεις των προσώπων τους. Λίγα λεπτά αργότερα ο Λεκλέρ θα μοιραζόταν και με τον υπόλοιπο κόσμο το περιεχόμενο της συζήτησης αυτής.

Advertisement

«Ήταν πραγματικά δύσκολα σήμερα. Μιλούσα πριν λίγο με τον Κάρλος και συμφωνήσαμε ότι έχουμε ένα μονοθέσιο το οποίο είναι πολύ δύσκολο στο όριο» δήλωσε ο Σαρλ. Αυτό ήταν κάτι που δεν είχαμε ακούσει μέχρι στιγμής για την φετινή Ferrari. Η πλειοψηφία των παρατηρήσεων αφορούσε στην κακή διαχείριση των ελαστικών της. Είναι ίσως αυτό το νέο χαρακτηριστικό της SF-23 παρενέργεια των πρόσφατων αναβαθμίσεων;

Advertisement

«Δεν γνωρίζω τι ακριβώς συνέβη. Όμως στις υψηλές ταχύτητες το μονοθέσιο ήταν πολύ ασταθές. Θα ελέγξουμε τα πάντα αλλά η ουσία είναι ότι το αυτοκίνητο ήταν απρόβλεπτο σήμερα» συνέχισε ο Λεκλέρ.

Τα συμπεράσματα του Σάινθ ήταν παρόμοια με εκείνα του Λεκλέρ. «Προσπαθήσαμε για το undercut στον Φερνάντο αλλά μόλις πίεσα τα ελαστικά για τρεις γύρους, εκείνα καταστράφηκαν. Όπως είναι τα πράγματα έχουμε πολύ μικρά περιθώρια ελιγμών, με το set-up, τα ελαστικά ή την στρατηγική» δήλωσε ο Ισπανός. Η SF-23 ήταν, ίσως, το μοναδικό αυτοκίνητο στο Μαϊάμι το οποίο δεν μπόρεσε να λειτουργήσει με την σκληρή γόμα της Pirelli.

Υπάρχει ελπίδα για την SF-23;

Advertisement

Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα του κατά πόσον το υπάρχον concept του μονοθέσιου της Ferrari έχει το δυναμικό να φτάσει κάποια στιγμή στο επίπεδο της RB19. Πέρσι -πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων κανονισμών- η F1-75 είχε ξεκινήσει την σεζόν πολύ δυνατά. Και φυσικά είχε δημιουργήσει πολλές προσδοκίες στους ανθρώπους της Ferrari.

Μπορεί κατά τη διάρκεια του 2022 η Red Bull να ξεπέρασε σε εξέλιξη την Ferrari. Ωστόσο, το περσινό μονοθέσιο είχε πολλά θετικά στοιχεία. Και η λογική υπαγόρευε ότι αυτά ήταν αρκετά ώστε η ομάδα να επενδύσει επάνω σε αυτά. Εξάλλου και η φετινή Ferrari αποτελεί εξέλιξη της περσινής.

Η SF-23, όπως και η προκάτοχός της, είναι εξαιρετικά γρήγορη στις κατατακτήριες δοκιμές. Δυστυχώς, όμως, η φετινή Ferrari έχει χάσει έδαφος έναντι όχι μόνο της Red Bull αλλά και των Aston Martin-Mercedes υπό συνθήκες αγώνα. Επιπλέον, το συνολικό αποτέλεσμα της πρώτης μεγάλης αναβάθμισης δεν έπεισε.

Είναι άραγε απλώς προβλήματα κατανόησης του μονοθέσιου; Ή μήπως στη Ferrari θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται ότι το βασικό concept τους απαιτεί σημαντικές αλλαγές; Σίγουρα η Ferrari θα φέρει και άλλες αναβαθμίσεις φέτος. Αλλά αυτές θα πρέπει να αποδώσουν εντυπωσιακά αποτελέσματα ώστε να μην χαθεί η ελπίδα για την SF-23.

Εξάλλου η Scuderia έπειτα από τις αποχωρήσεις των Μπινότο και Σάντσεζ περνάει μία περίοδο μίνι αναδιοργάνωσης σε κρίσιμους τομείς. Η προσπάθεια του Φρεντ Βασέρ να προσελκύσει τους Βασέ και Μπάλμπο από την Red Bull είναι ενδεικτική, ίσως, του τρόπου με τον οποίον θα κινηθεί η Ferrari στο άμεσο μέλλον. Ο χρόνος κυλάει και η Ferrari θα πρέπει σύντομα να πάρει σημαντικές αποφάσεις εάν δεν θέλει να χάσει και το τρένο του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λεκλέρ: Έχουμε ακόμη πολλή δουλειά
F1 GP Μαϊάμι: Το δώρο του Σαρλ (+video)
F1 GP Μαϊάμι: Ασταμάτητος!