
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε πλήρως στην Ιαπωνία και αυτό ήταν αρκετό στην Red Bull για να κατακτήσει το έκτο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιστορίας της!
Η κυριαρχία του Ολλανδού ήταν απόλυτη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο και πήρε εύκολα μία ακόμη νίκη φέτος.
Οι 26 βαθμοί του Φερστάπεν σε συνδυασμό με την μέτρια εμφάνιση των Mercedes αρκούσαν ώστε η Red Bull να πάρει και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι Νόρις και Πιάστρι συμπλήρωσαν το podium -πρώτη φορά για τον Αυστραλό- ενώ οι Λεκλέρ και Χάμιλτον συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Ήταν μία εξαιρετική εμφάνιση για τις Mclaren οι οποίες κέρδισαν ξεκάθαρα τις Ferrari και Mercedes σε μία πολύ απαιτητική πίστα.
BACK-TO-BACK WORLD CONSTRUCTORS' CHAMPIONS!! 👑 #F1 pic.twitter.com/oIZ6ZHNZhZ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 24, 2023
Σύμφωνα με την Pirelli ο αγώνας θα ήταν των δύο pit-stops και οι γόμες που θα ήταν ιδανικές οι medium και hard. Ωστόσο και η επιλογή της soft για ένα stint θα είχε νόημα για κάποιον που ήθελε να ρισκάρει περισσότερο.
Εκκίνηση
Ο Πιάστρι είχε ελαφρώς καλύτερη αντίδραση από τον Φερστάπεν με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ωστόσο ο Ολλανδός μετακινήθηκε προς την εσωτερική κλείνοντας τον. Αυτό άνοιξε την πόρτα στον Νόρις για να πάρει την δεύτερη θέση από τον teammate του. Την ίδια στιγμή ο Σάινθ έπαιρνε την πέμπτη θέση από τον Πέρεζ.
Λίγο πιο πίσω, όμως, οι Άλμπον και Μπότας θα είχαν επαφή. Η Williams του Ταϊλανδόύ υπέστη ζημιά στο πάτωμα, ενώ ο Μπότας έχασε κομμάτια από την εμπρός του πτέρυγα. Μικροεπαφές είχαν και οι Πέρεζ-Οκόν γεμίζοντας την ευθεία των pits με συντρίμμια. Έτσι το Safety Car βγήκε μέχρι να καθαριστεί η διαδρομή.
Στα pits μπήκαν οι Άλμπον, Πέρεζ και Μπότας. Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν κράτησε την πρωτοπορία του. Πίσω από τον Ολλανδό ακολουθούσαν οι Νόρις, Πιάστρι, Λεκλέρ και Σάινθ. Ο Αλόνσο έχοντας την μαλακή γόμα ήταν μπροστά από τις Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ οι οποίοι είχαν μία σύντομη αλλά ωραία μονομαχία, με τον πρώτο να επικρατεί.
Εν τω μεταξύ οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινές 5 δευτερολέπτων σε Πέρεζ και Σάρτζεντ. Στον πρώτο για προσπέρασμα του Αλόνσο υπό το SC και στον δεύτερο για την επαφή που προκάλεσε με τον Μπότας στο hairpin μετά την επανεκκίνηση.
Πρώτες στάσεις
Ο αγώνας του Πέρεζ θα χειροτέρευε καθώς ο Μεξικανός είχε επαφή και με τον Μάγκνουσεν στο hairpin τραυματίζοντας και πάλι την εμπρός του πτέρυγα. Ο Πιάστρι μπήκε πρώτος από τους τρεις της κορυφής για αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 14ο γύρο.
Για καλή τύχη του Αυστραλού, ο αγώνας μπήκε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω της επαφής Πέρεζ-Μάγκνουσεν. Έναν γύρο αργότερα ο αγώνας του Πέρεζ λάμβανε τέλος με την ομάδα να αποσύρει το μονοθέσιο.
Οι μονομαχίες μεταξύ των Χάμιλτον-Ράσελ συνεχίζονταν με τους δύο οδηγούς να έρχονται παραλίγο σε επαφή στην Spoon. Στους γύρους 17-18 μπήκαν και οι υπόλοιποι της πρώτης δεκάδας για αλλαγές. ο Φερστάπεν (πήρε πάλι τη μέση γόμα) βγήκε και πάλι πρώτος. Ωστόσο ο Νόρις έχασε μία θέση από τον Πιάστρι, λόγω του προηγούμενου VSC.
Στον 20ο γύρο η σειρά ήταν Φερστάπεν, Ράσελ (δεν είχε σταματήσει), Πιάστρι, Νόρις, Λεκλέρ, Οκόν, Αλόνσο και Σάινθ. Οι Μπότας, Πέρεζ και Στρολ είχαν εγκαταλείψει.
Ο Φερστάπεν και οι υπόλοιποι
Με τον Ράσελ να κάνει και τα δικό του pit-stop -θα επιχειρούσε να μην σταματήσει ξανά- και τον Αλόνσο να σταματάει για δεύτερη φορά η κατάταξη είχε σταθεροποιηθεί. Ο Φερστάπεν ήταν άνετα πρώτος έχοντας τις δύο Mclaren πίσω του.
Στην εσωτερική μάχη των MCL60 ο Νόρις ήταν ταχύτερος έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Βρετανός ζήτησε από την ομάδα να τον αφήσουν να περάσει τον Πιάστρι και αυτό συνέβη τελικά στον 27ο γύρο. Πίσω από τις Mclaren ήταν οι δύο Ferrari και έπειτα οι δύο Mercedes.
Με την σειρά αυτή η Red Bull κατακτούσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στην Ιαπωνία. Η αυστριακή ομάδα επανέφερε, μάλιστα, τον Πέρεζ στην πίστα παρά το ότι ο Μεξικανός ήταν πολλούς γύρους πίσω. Σκοπός ήταν να πάρει την ποινή του για την επαφή με τον Μαγκνουσεν σε αυτόν τον αγώνα.
Πρωταθλήτρια
Στο σημείο εκείνο ο Φερστάπεν είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Πίσω του είχε τους Νόρις, Πιάστρι και τον Ράσελ ο οποίος πάλευε να βγάλει τον αγώνα με ένα pit-stop. Ωστόσο ο Βρετανός με τα φθαρμένα hard ήταν εύκολος στόχος για τους υπόλοιπους.
Με πέντε γύρους να απομένουν είχε πέσει 5ος έχοντας τους Χάμιλτον και Σάινθ πίσω του. Ο Χάμιλτον, όντας ταχύτερος, ζήτησε team orders, ο Ράσελ αντιπρότεινε να δώσει την θέση στον τελευταίο γύρο για να κρατήσει τη θέση του από τον Σάινθ και η Mercedes έδωσε εντολή στον Ράσελ να κάνει στην άκρη.
Τελικά ο Ράσελ θα έχανε και την έκτη θέση από τον Σάινθ με τρεις γύρους να απομένουν. Η κατάταξη δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Φερστάπεν πήρε μία μεγάλη νίκη εξασφαλίζοντας για λογαριασμό της ομάδας του και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Η τελική κατάταξη του ιαπωνικού GP
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
---|---|---|
1 | 1:30:58.421 | |
2 | +19.387s | |
3 | +36.494s | |
4 | +43.998s | |
5 | +49.376s | |
6 | +50.221s | |
7 | +57.659s | |
8 | +74.725s | |
9 | +79.678s | |
10 | +83.155s | |
11 | +1 lap | |
12 | +1 lap | |
13 | +1 lap | |
14 | +1 lap | |
15 | +1 lap | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 400 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 223 | |
3 | MERCEDES | 190 | |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 174 | |
5 | FERRARI | 150 | |
6 | FERRARI | 135 | |
7 | MCLAREN MERCEDES | 115 | |
8 | MERCEDES | 115 | |
9 | MCLAREN MERCEDES | 57 | |
10 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
11 | ALPINE RENAULT | 46 | |
12 | ALPINE RENAULT | 38 | |
13 | WILLIAMS MERCEDES | 21 | |
14 | HAAS FERRARI | 9 | |
15 | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
16 | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
17 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | HAAS FERRARI | 3 | |
19 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
20 | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
22 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 623 |
2 | MERCEDES | 305 |
3 | FERRARI | 285 |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 221 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 172 |
6 | ALPINE RENAULT | 84 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 21 |
8 | HAAS FERRARI | 12 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 10 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πιάστρι: Στην McLaren μέχρι και το 2026 (+video)
F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση
F1 GP Ιαπωνίας: Διάλειμμα τέλος (+video)
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto
Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ