FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Πρωταθλήτρια η Red Bull! (+video)

Ελλάδα 13:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Πρωταθλήτρια η Red Bull! (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Πρωταθλήτρια η Red Bull! (+video)

FORMULA 1

Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε πλήρως  στην  Ιαπωνία και αυτό ήταν αρκετό στην Red Bull για να κατακτήσει το έκτο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιστορίας της!

Advertisement
Advertisement

Η κυριαρχία του Ολλανδού ήταν απόλυτη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο και πήρε εύκολα μία ακόμη νίκη φέτος.

Οι 26 βαθμοί του Φερστάπεν σε συνδυασμό με την μέτρια εμφάνιση των Mercedes αρκούσαν ώστε η Red Bull να πάρει και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι Νόρις και Πιάστρι συμπλήρωσαν το podium -πρώτη φορά για τον Αυστραλό- ενώ οι Λεκλέρ και Χάμιλτον συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Ήταν μία εξαιρετική εμφάνιση για τις Mclaren οι οποίες κέρδισαν ξεκάθαρα τις Ferrari και  Mercedes σε μία πολύ απαιτητική πίστα.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την Pirelli ο αγώνας θα ήταν των δύο pit-stops και οι γόμες που θα ήταν ιδανικές οι medium και hard. Ωστόσο και η επιλογή της soft για ένα stint θα είχε νόημα για κάποιον που ήθελε να ρισκάρει περισσότερο.

Εκκίνηση

Ο Πιάστρι είχε ελαφρώς καλύτερη αντίδραση από τον Φερστάπεν με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ωστόσο ο Ολλανδός μετακινήθηκε προς την εσωτερική κλείνοντας τον. Αυτό άνοιξε την πόρτα στον Νόρις για να πάρει την δεύτερη θέση από τον teammate του. Την ίδια στιγμή ο Σάινθ έπαιρνε την πέμπτη θέση από τον Πέρεζ.

Advertisement

Λίγο πιο πίσω, όμως, οι Άλμπον και Μπότας θα είχαν επαφή. Η Williams του Ταϊλανδόύ υπέστη ζημιά στο πάτωμα, ενώ ο Μπότας έχασε κομμάτια από την εμπρός του πτέρυγα. Μικροεπαφές είχαν και οι Πέρεζ-Οκόν γεμίζοντας την ευθεία των pits με συντρίμμια. Έτσι το Safety Car βγήκε μέχρι να καθαριστεί η διαδρομή.

Advertisement

Στα pits μπήκαν οι Άλμπον, Πέρεζ και Μπότας. Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν κράτησε την πρωτοπορία του. Πίσω από τον Ολλανδό ακολουθούσαν οι Νόρις, Πιάστρι, Λεκλέρ και Σάινθ. Ο Αλόνσο έχοντας την μαλακή γόμα ήταν μπροστά από τις Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ οι οποίοι είχαν μία σύντομη αλλά ωραία μονομαχία, με τον πρώτο να επικρατεί.

Εν τω μεταξύ οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινές 5 δευτερολέπτων σε Πέρεζ και Σάρτζεντ. Στον πρώτο για προσπέρασμα του Αλόνσο υπό το SC και στον δεύτερο για την επαφή που προκάλεσε με τον Μπότας στο hairpin μετά την επανεκκίνηση.

Πρώτες στάσεις

Advertisement

Ο αγώνας του Πέρεζ θα χειροτέρευε καθώς ο Μεξικανός είχε επαφή και με τον Μάγκνουσεν στο hairpin τραυματίζοντας και πάλι την εμπρός του πτέρυγα. Ο Πιάστρι μπήκε πρώτος από τους τρεις της κορυφής για αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 14ο γύρο.

Για καλή τύχη του Αυστραλού, ο αγώνας μπήκε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω της επαφής Πέρεζ-Μάγκνουσεν. Έναν γύρο αργότερα ο αγώνας του Πέρεζ λάμβανε τέλος με την ομάδα να αποσύρει το μονοθέσιο.

Οι μονομαχίες μεταξύ των Χάμιλτον-Ράσελ συνεχίζονταν με τους δύο οδηγούς να έρχονται παραλίγο σε επαφή στην Spoon. Στους γύρους 17-18 μπήκαν και οι υπόλοιποι της πρώτης δεκάδας για αλλαγές. ο Φερστάπεν (πήρε πάλι τη μέση γόμα) βγήκε και πάλι πρώτος. Ωστόσο ο Νόρις έχασε μία θέση από τον Πιάστρι, λόγω του προηγούμενου VSC.

Στον 20ο γύρο η σειρά ήταν Φερστάπεν, Ράσελ (δεν είχε σταματήσει), Πιάστρι, Νόρις, Λεκλέρ, Οκόν, Αλόνσο και Σάινθ. Οι Μπότας, Πέρεζ και Στρολ είχαν εγκαταλείψει.

Ο Φερστάπεν και οι υπόλοιποι

Με τον Ράσελ να κάνει και τα δικό του pit-stop -θα επιχειρούσε να μην σταματήσει ξανά- και τον Αλόνσο να σταματάει για δεύτερη φορά η κατάταξη είχε σταθεροποιηθεί. Ο Φερστάπεν ήταν άνετα πρώτος έχοντας τις δύο Mclaren πίσω του.

Στην εσωτερική μάχη των MCL60 ο Νόρις ήταν ταχύτερος έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Βρετανός ζήτησε από την ομάδα να τον αφήσουν να περάσει τον Πιάστρι και αυτό συνέβη τελικά στον 27ο γύρο. Πίσω από τις Mclaren ήταν οι δύο Ferrari και έπειτα οι δύο Mercedes.

Με την σειρά αυτή η Red Bull κατακτούσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στην Ιαπωνία. Η αυστριακή ομάδα επανέφερε, μάλιστα, τον Πέρεζ στην πίστα παρά το ότι ο Μεξικανός ήταν πολλούς γύρους πίσω. Σκοπός ήταν να πάρει την ποινή του για την επαφή με τον  Μαγκνουσεν σε αυτόν τον αγώνα.

Πρωταθλήτρια

Στο σημείο εκείνο ο Φερστάπεν είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Πίσω του είχε τους Νόρις, Πιάστρι και τον Ράσελ ο οποίος πάλευε να βγάλει τον αγώνα με ένα pit-stop. Ωστόσο ο Βρετανός με τα φθαρμένα hard ήταν εύκολος στόχος για τους υπόλοιπους.

Με πέντε γύρους να απομένουν είχε πέσει 5ος έχοντας τους Χάμιλτον και Σάινθ πίσω του. Ο Χάμιλτον, όντας ταχύτερος, ζήτησε team orders, ο Ράσελ αντιπρότεινε να δώσει την θέση στον τελευταίο γύρο για να κρατήσει τη θέση του από τον Σάινθ και η Mercedes έδωσε εντολή στον Ράσελ να κάνει στην άκρη.

Τελικά ο Ράσελ θα έχανε και την έκτη θέση από τον Σάινθ με τρεις γύρους να απομένουν. Η κατάταξη δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Φερστάπεν πήρε μία μεγάλη νίκη εξασφαλίζοντας για λογαριασμό της ομάδας του και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.


Η τελική κατάταξη του ιαπωνικού GP

Θέση Νο Οδηγός Αυτοκίνητο Γύροι Χρόνος
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 53 1:30:58.421
2 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 53 +19.387s
3 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 53 +36.494s
4 16 Charles Leclerc FERRARI 53 +43.998s
5 44 Lewis Hamilton MERCEDES 53 +49.376s
6 55 Carlos Sainz FERRARI 53 +50.221s
7 63 George Russell MERCEDES 53 +57.659s
8 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 53 +74.725s
9 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 53 +79.678s
10 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 53 +83.155s
11 40 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +1 lap
12 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +1 lap
13 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 52 +1 lap
14 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 52 +1 lap
15 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 52 +1 lap
NC 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 26 DNF
NC 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 22 DNF
NC 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 20 DNF
NC 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 15 DNF
NC 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 7 DNF

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 400
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 223
3 Lewis Hamilton MERCEDES 190
4 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 174
5 Carlos Sainz FERRARI 150
6 Charles Leclerc FERRARI 135
7 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 115
8 George Russell MERCEDES 115
9 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 57
10 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 47
11 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 46
12 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 38
13 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 21
14 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 9
15 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 6
16 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 4
17 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 3
18 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 3
19 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 2
20 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 0
21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 0
22 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 0

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 623
2 MERCEDES 305
3 FERRARI 285
4 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 221
5 MCLAREN MERCEDES 172
6 ALPINE RENAULT 84
7 WILLIAMS MERCEDES 21
8 HAAS FERRARI 12
9 ALFA ROMEO FERRARI 10
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 5

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πιάστρι: Στην McLaren μέχρι και το 2026 (+video)
F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση
F1 GP Ιαπωνίας: Διάλειμμα τέλος (+video)